خراسان جنوبی

به گزارش ایرنا به نقل از منابع آگاه در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری  و عابران مجروح که به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند.گفته می شود افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.

یک نمازگزار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تعدادی از نمازگزاران  بعد از اقامه نماز به سمت کلانتری ۱۶  هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

استاندار خراسان جنوبی: ظرفیت موقوفات استان بالقوه مانده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ فراوان اداره اوقاف و موقوفات استان باید بالفعل شود و تاکنون استفاده مناسبی از این ظرفیت‌ها نشده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار مدیرکل و معاونین اداره اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف، بر خلق منابع جدید با استفاده حداکثری از ظرفیت موقوفات تاکید کرد و افزود: خراسان جنوبی علیرغم محرومیت در زیرساخت‌ها، در زمینه موقوفات رتبه بالایی دارد که نشان از تدین و انقلابی بودن مردم منطقه دارد.

وی گفت: این موضوع فرصتی خوبی برای ترویج مبانی دینی و اجرای بخشی از زیرساخت‌های استان از محل وقف است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه یک دستگاه درآمدزاست و می‌تواند در توسعه استان کمک کند.

وی ضعف زیرساخت‌ها و منابع مالی مردم و نبود استفاده مناسب از ظرفیت‌ موقوفات را از علل بروز مشکلات در حوزه موقوفات استان دانست و گفت: به عنوان مثال بسته بودن موقوفه شوکت‌آباد در بیرجند آن هم در ایام نوروز و سیزده بدر خیلی جای تامل است!

قناعت با تاکید بر اینکه باید بیش از گذشته از ظرفیت موقوفات استان استفاده شود افزود: برای استفاده از این ظرفیت‌های بالقوه باید به دنبال خلق منابع جدید باشیم و در این راستا باید در اولین فرصت موقوفه شوکت‌آباد از این وضعیت خارج و اختلافات بین دستگاهی در این زمینه رفع شود.

وی تاکید کرد: باید از دی امسال مشکلات موقوفه شوکت‌آباد پیگیری تا این باغ تاریخی برای پذیرش مسافران نوروزی آماده شود.

استاندار خراسان جنوبی، مزار کاهی در شهرستان سربیشه را نیز فرصت طلایی برای خلق منابع معرفی کرد و گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و هرگونه هزینه برای رونق گردشگری در این منطقه، سرمایه‌گذاری برای درآمدزایی بیشتر است.

وی با اشاره به محدود بودن منابع دولتی اظهار داشت: شما باید علاوه بر پیگیری جذب منابع دولتی، فکرهای جدید و نو در تولید منابع مالی هم داشته باشید.

قناعت همچنین مصلای المهدی (عج) و آستان امامزادگان باقریه بیرجند را پیشانی فرهنگی مرکز استان خواند و گفت: برای اجرا و توسعه این طرح‌های فرهنگی علاوه بر اختصاص اعتبار استانی، در سفر دوم رئیس جمهور موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آستان امامزادگان باقریه باید فازبندی و نقشه‌های آن به‌روز رسانی شود تصریح کرد: باید در این طرح کارها به‌صورت فنی و کارشناسی دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: جلسه‌ تخصصی ابتدا با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و در گام بعدی با حضور شخص استاندار برای اجرای موفق این طرح فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تغییر کاربری برخی موقوفات در راستای کسب درآمد بیشتر کمک‌های لازم را خواهیم داشت.

قناعت گفت: موضوع کمبود نیرو در اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه به معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری منتقل تا از مرکز پیگیری شود و در عین حال با انتقال و ماموریت نیروها هم موافقت نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم در این دیدار از ثبت ۲۹ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان با نیات کمک به آموزشگاه‌ها، احداث مسجد و حسینیه، عزاداری دهه فاطمیه، اطعام، امور خیریه و فرهنگی خبر داد و گفت: در حال ۱۰ هزار و ۲۱۰ موقوفه در این استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: بیش از ۱۵ هزار نیت برای موقوفات به ثبت رسیده و در خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه وجود دارد.

دوم تا یازدهم مهر دهه وقف نام دارد و به همین مناسبت نمایشگاه دستاوردهای وقف در آستان امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برپاست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۱۰ درصد مدارس خراسان جنوبی تخریبی است

۱۰ درصد مدارس خراسان جنوبی تخریبی است

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد مدارس این استان تخریبی است و بازسازی آنها به مشارکت مردم و خیرین به‌ویژه در بیرجند نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید علیرضا موسوی‌نژاد در سخنان قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: از آنجایی که خراسان جنوبی از مناطق زلزله‌خیز است حضور دانش‌آموزان در مدارس تخریبی ما را دچار اضطراب می‌کند لذا بازسازی مدارس تخریبی نیازمند همت خیرین است تا این دانش‌آموزان بتوانند از مدارس مناسبی برای تحصیل استفاده کنند.

وی گفت: حیطه آموزش بدون تجهیزات و فناوری آموزشی کارآیی چندانی نخواهد داشت و تاکنون سه مرحله تجهیزات آموزشی در استان توزیع شده است که با اختصاص ۳۹ میلیارد تومان اعتبار سفر وزیر آموزش و پرورش به استان در زمینه خرید تجهیزات امید است به سمتی برویم که مدارس استان از تجهیزات مورد نیاز در عرصه تعلیم و تربیت، امکانات سرمایشی، گرمایشی و رفاهی برخوردار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: رویکرد وزرات آموزش و پرورش در تحول نظام آموزشی و بکارگیری شیوه‌های نو، گسترش اختیارات در حیطه مدیریت مدارس، برنامه‌ریزی های جدید در جهت تغییر سبک قدیمی کلاسی خواهد بود و این روند به‌تدریج انجام می شود که در یکسری مدارس نیز آغاز شده و در استان با حمایت وزارت آموزش و پرورش این تحول را خواهیم داشت.

وی افزود: استان خراسان جنوبی از بهترین همکاران و معلمان در عرصه علم و ادب و اخلاق برخوردار بوده و جایگاه دبیران استان در عرصه کشور مطلوب است.

موسوی‌نژاد با اشاره به ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در کشور گفت: دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند که موجب شد نهال نوپای انقلاب با آبیاری خون شهدا پایدار بماند و باید در گام دوم انقلاب به ایفای نقش مطلوب بپردازیم.

وی به حضور ۲ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این نوجوانان حماسه‌سازانی بودند که باورش برای برخی از نااهلان سخت است چطور می‌شود جوان ۱۷ تا ۱۸ ساله در عرصه جنگ از برخی فرماندهان نظامی جلوتر باشد و عرصه را در دست بگیرند و هنرمندانه دفاع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: آموزش و پرورش متفاوت از سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی است زیرا در آن همه نوع ارتباط وجود دارد و باید ببینیم چگونه در عرصه تعلیم و تربیت باید برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموز ما به عنوان جوان تراز اول در گام دوم انقلاب تربیت شود و همه کسانی که در این زمینه دغدغه دارند باید در این مسیر کمک کنند تا نظر رهبری به مرحله عمل برسد.

وی گفت: با گذشت بیش از ۲ سال از شیوع کرونا، مدارس خراسان جنوبی میزبان ۱۸۵ هزار دانش‌آموز است و تلاش شده کاستی‌ها و کمبودها در این زمینه برطرف شود و اولیا و مدیران مدارس هم باید همکاری کنند تا با رفع نواقص، مشکلات به حداقل برسد.

موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه برپایی نماز جماعت در مدارس سرلوحه کار آموزش و پرورش استان است افزود: مدیران مدارس باید برای برپایی هرچه بهتر زنگ نماز و اقامه نماز جماعت اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه موقت بیرجند:

نقاط ضعف و قوت جامعه در فتنه ۱۴۰۱ بررسی شود

 امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اگر چه مردم ما مطالبه و مشکل دارند اما هرگز به دنبال اغتشاش و آشوب نیستند، گفت: نقاط ضعف و قوت جامعه باید در فتنه ۱۴۰۱ بررسی شود.

حجت الاسلام حسین مختاری، امروز ۸ مهر در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به ضرورت رعایت تقوای در همه ابعاد زندگی، اظهار کرد: امام علی(ع) در کلام کوتاهی مقایسه ای میان مجاهد شهید و فرد عفیف و پاکدامن کرده و عفیف را کمتر از مجاهد شهید نمی‌شمرد و می‌فرماید: «مجاهد شهید راه خدا اجر و پاداشش بیشتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد اما خویشتن داری می‌کند. این فرد عفیف و خویشتن دار نزدیک است که فرشته‌ای از فرشتگان خدا شود».

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حجاب، رعایت محرم و نامحرم و تشکیل خانواده موجب حفظ عفت فردی و عمومی است، گفت: با توجه به این احکام قرآن امر فرموده که به سمت بی بندوباری های جنسی نروید چون به ذلت و خاری دنیا و آخرت منجر می شود.

وی اعمال قانون را آخرین مرحله دانست و تصریح کرد: ۲۵ نهاد از ۲۷ نهاد مربوطه به این امر، فرهنگی هستند که باید کارهای لازم را قرار دهند تا کار به اقدامات سلبی نکشد.

مختاری با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، تصریح کرد: غربت اهل بیت(ع) رنج آور است اما آنچه مایه امید و شادمانی است؛ این است که از نسل آنان امروز حضرت مهدی(عج) حاضر است.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه با تسلیم نمی‌شود زمینه ساز ظهور شد، گفت: باید با مقاومت در مقابل مستکبرین زمینه ظهور را فراهم کرد و ما عهد می‌بندیم که هرگز اجازه ندهیم پای صهیونیست و معاندان و استکبار به کشور امام زمان(عج) باز شود.

وی با گرامیداشت هفته ناجا و قدردانی از نیروهای مظلوم و خدوم نیروی انتظامی، گفت: امیدواریم پلیس با اقتدار، اخلاق‌ و مردم داری بیشتر همچون گذشته در خدمت گذاری به مردم تلاش کنند و از فتنه های فتنه گران ناامید نشوند و بدانند مردم در مقابل فتنه گران هرگز نیروی انتظامی خود را تنها نخواهند گذاشت.

مختاری با اشاره به اینکه در فتنه‌ها باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و در جوانب این‌ حادثه بیشتر بیاندیشیم، اظهار کرد: فرهنگ ناب اسلامی، اعتماد به ولایت و مردم از نقاط قوت است و همیشه فتنه‌ها با حضور مردم پایان می‌یابند اما باید نقاط قوت را تقویت کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دشمن خیال می‌کند مردم ضدانقلاب و نظام اسلامی شدند و می‌خواهد موج سواری کند اما مردم هوشیار هستند، افزود: مسئولان جای دارد به پاس حضور این مردم، صادقانه و شبانه روزی به آنان خدمت کنند و حرف دل مردم را بشنوند و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی مرکز نقاط ضعف ما است و دشمن امید بسته است تا از این طریق اهداف شوم خود را به پیش ببرد، گفت: جوانان دانشمندان فناور و مبتکر زیادی در کشور داریم که اگر به آنان میدان دهند، می توانند به کشور مصونیت بدهند بدون آنکه به زندگی و کسب و کار مردم آسیب برسد.

مختاری با بیان اینکه در بخش نخبگان و روشنفکران هم متاسفانه ضعف‌هایی داشتیم و برخی شاید ندانسته آتش بیار معرکه شدند و در زمین دشمن بازی کردند که باید در فضای آرام دور از فتنه با برگزاری مناظرات تلویزیونی و کرسی های آزاد اندیشی حقایق روشن شود که دشمن از آنان سوء استفاده نکند، تصریح کرد: از قوه قضاییه درخواست داریم با مزدوران منافق و تجزیه طلبانی که منطق و کار فرهنگی در برابر آنان جواب نمی‌دهد، برخورد پشیمان کننده‌ای داشته باشند که دوباره جرأت نکنند اقدامات خود را تکرار کنند.

امام جمعه موقت بیرجند یکی دیگر از نقاط ضعف ما نوجوانان و دخترانی بودند که در اغتشاشات اخیر فریب دشمن را خوردند، ادامه داد: ما مقصر هستیم و باید خانواده‌ها و آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی مراقب باشند و گره‌های ذهنی این قشر جامعه را باز کنند و ذهن آنان را نسبت به معارف اسلام ناب روشن کرده و دوست و دشمن را به آنان بشناسانند.

وی یادآور  شد: برخی سلبریتی‌ها در این فتنه فریب خوردند و صدا وسیما و بخش‌های مختلف لازم است بر کسانی که در تلویزیون چهره می‌کنند به لحاظ داشتن فرهنگ، وطن دوستی و عرق ملی و دینی مدیریت داشته باشند تا اینگونه وطن فروشی نکنند.

خزعلی :

آموزش‌های ۲ ساعته گشت ارشاد نمی‌تواند تاثیرگذار باشد/ دستگاه‌های فرهنگی که کم‌کاری و ترک فعل کرده‌اند، باید بازخواست شوند

آموزش‌های ۲ ساعته گشت ارشاد نمی‌تواند تاثیرگذار باشد/ دستگاه‌های فرهنگی که کم‌کاری و ترک فعل کرده‌اند، باید بازخواست شوند

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دستگاه‌های فرهنگی که متولی بحث حجاب هستند و کم‌کاری و ترک فعل کرده‌اند، باید مورد بازخواست قرار گیرند.

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت و مطالباتی که این روزها پیراموان حجاب مطرح می‌شود، گفت: لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت مراحلش از معاونت زنان عبور کرده و در مجلس است ما هم پیگیر هستیم انشاالله زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

معاون زنان نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در ارتباط با حجاب و عفاف ما به عنوان یک عضو در جلساتی که در این زمینه قانون گذاشته می‌شود، مشارکت داریم، نظرات‌مان را هم می‌دهیم و امیدوار هستیم بسیاری از تعدیل‌هایی که در نوع اجرا مدنظر ماست، صورت بگیرد.

وی درباره مسائلی که در خصوص آموزش‌های گشت ارشاد برای افراد و تاکید بر این‌که در مسئله حجاب باید کار فرهنگی صورت گیرد و در پاسخ به این سوال که آیا آموزش‌های ۲ ساعته می‌تواند تاثیرگذار باشد یا خیر، عنوان کرد: به نظر من نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

خزعلی درباره این‌که معاونت زنان و نهاد خانواده ریاست‌جمهوری آیا برنامه‌ای در این خصوص دارد، بیان کرد: برنامه داریم و طرح هم داده‌ایم. اولا آموزش‌ها باید حتما توسط دستگاه‌های متولی و با فنون لازمی که تلاثیرگذار است، انجام بگیرد و بعد هم نه این‌که در ۲ ساعت و در شرایط ویژه‌ای که شاید شرایط مناسبی برای آموزش نباشد. بعد هم دستگاه‌هایی که متولی هستند و کم‌کاری و ترک فعل کرده‌اند، هم باید مورد بازخواست قرار گیرند.

 

تیراندازی در خیابان رازی زاهدان/ ۲ تن کشته و چندین نفر زخمی شدند/۴

ظهر امروز صدای شدید تیراندازی افراد ناشناس از خیابان رازی در نزدیکی یک مسجد اهل سنت و کلانتری ۱۶ زاهدان شنیده شد. شورای تامین استان سیستان و بلوچستان از مردم خواسته فعلا به محل‌های تجمع نزدیک نشوند و به شایعات شبکه‌های ضد انقلاب بی توجه باشند.

تیراندازی در خیابان رازی زاهدان/ ۲ تن کشته و چندین نفر زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر امروز صدای شدید تیراندازی افراد ناشناس از خیابان رازی در نزدیکی یک مسجد اهل سنت و کلانتری ۱۶ زاهدان شنیده شد.

گزارش‌ها از کشته شدن شدن حداقل ۲ تن و زخمی شدن چند ده نفر در این تیراندازی خبر می‌دهد. یک ماشین آتش نشانی، یک پایگاه اورژانس و یک بانک توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شدند.

در میدان کشاورز و بازار مشترک و جمعه بازار نیز چند لاستیک و سطل زباله آتش زده شد. یک نانوایی در نزدیکی خیابان جام جم زاهدان نیز مورد هجوم اغتشاشگران قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع آگاه در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری  و عابران مجروح که به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند.

گفته می شود افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.

یک نمازگزار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تعدادی از نمازگزاران  بعد از اقامه نماز به سمت کلانتری ۱۶  هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان از مردم خواسته فعلا به محل‌های تجمع نزدیک نشوند و به شایعات شبکه‌های ضد انقلاب بی توجه باشند.

جاسوسان سیا در دام ایران/۶

 جاسوسان سیا در دام ایران

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از موفقیت سازمان‌های اطلاعاتی ایران در دستگیری جاسوس‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روایت کرد.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری روز پنجشنبه با انتشار این گزارش اشاره کرد که سیستم ارتباطات مخفیانه معیوب سازمان سیا کار را برای اطلاعات ایران جهت شناسایی و دستگیری جاسوس‌ها آسان کرد.

رویترز در این گزارش به این اشتباه‌های سیا و خالی کردن پشت جاسوس‌های خود در ایران اشاره می‌کند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود با استناد به گزارش‌های خبری و سه مقام سابق امنیت ملی آمریکا، اضافه کرد که در سال ۲۰۰۹ طی یک عملیات ضد جاسوسی توسط ایران، چندین عامل آمریکا به علت یک سری از اشتباه‌های سازمان سیا، دستگیر شدند.
رویترز در این گزارش همچنین به یک پلتفورم پیام رسان که ۴ مقام سابق آمریکایی وجود آن را تایید کردند، اشاره می‌کند که لابلای اخبار ابتدایی و وبسایت‌های سرگرمی مخفی بوده و جاسوس‌ها تا سال ۲۰۱۳ از آن برای ارتباط با سازمان سیا استفاده می‌کردند.

بر پایه این گزارش، ایران نیز از همین طریق توانسته جاسوس‌ها را شناسایی کند. این اشتباهات تا سال‌ها بعد نیز ادامه داشته است.
در این گزارش با اشاره به برچیده شدن لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۷ و اینکه آمریکا هیچ گونه حضوری تحت پوشش دیپلماتیک ندارد، آمده است : سیا ایران را یکی از دشوارترین اهداف خود در نظر دارد. از زمان گرفتن سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹، ایالات متحده هیچ حضور دیپلماتیک در ایران ندارد. به همین خاطر، افسران سیا مجبور به استخدام ماموران از خارج ایران یا از طریق ارتباط‌های برخط (آنلاین) هستند.

لازم به ذکر است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران سه سال پیش و در تیر ماه ۱۳۹۸ از دستگیری عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ایران خبر داد.

در آن زمان دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا این مساله را تکذیب کرد اما گزارش رویترز نشان دهنده موفقیت‌های اطلاعاتی ایران در مقابل آنچه روش‌های “معیوب” سیا توصیف شده، است.

 

یادداشت روز

جاده مرگ همچنان قربانی می گیرد

جاده های نهبندان دیار اسبادها،( مظهر مقاومت و اقتدار ) در جنوبی ترین نقطه استان خراسان جنوبی همواره شاهد تردد حجم بالایی از وسایل نقلیه سنگین و عمومی است .محور تردد بندر تجاری چابهار ،تردد زائران کشور پاکستان ،وجود معادن متعدد در شهرستان نهبندان و انتقال سنگ از نهبندان ،تردد وسایل نقلیه حمل مواد غذایی به نهبندان و بطور کلی جابجایی مسافران از نهبندان به بیرجند و بالعکس همه این اینها شاخصه هایی برای وجود راه مناسب و استاندارد است .علاوه براین دلایل ذکر شده ،تصادفات خونبار که هر چند روزی خانواده ای را داغدار می کند و عزیزانی به خاک و خون کشیده می شوند می طلبد تا احداث باند دوم جاده موسوم به جاده مرگ محور کیلومتر ۱۰۰ نهبندان به بیرجند و کیلومتر ۴۰ جاده نهبندان به زاهدان به اولویتی حیاتی تبدیل شود .
جناب آقای استاندار و جناب آقای نماینده مجلس و جناب آقای فرماندار
یقینا در جریان این حوادث قرار می گیرید اما :وقتی در اول مهر دو معلم پیش کسوت که مجموعا ۶۰ سال از عمرشان را به امر مقدس تعلیم و تربیت گذرانده اند شاهد خواندن فاتحه همکاران و دانش اموزانشان بر سر خاک سرد قبرشان باشند قضیه متفاوت است .مردم نهبندان تا کنون تاوان زیادی را پرداخت کرده اند . اما بی تعارف عرض کنیم که مردم نهبندان که چشم به اقدام اساسی شما دو خته اند : دیگر شانه هایشان از تشییع عزیزانشان زخم بر داشته است ،دیگر زانوان مردم توان حمل تابوتهای عزیزانشان را ندارد .در حالی که در مناطقی از کشور، کوهها برای احداث جاده از جای کنده می شود و دره ها هموار می شود تا اتوبان احداث شود و بزرگراه ساخته شود ، احداث باند دوم خواسته دور از انتظاری نیست .مردم انتطار دارند این دولت انقلابی کاری انقلابی در بعد راههای ارتباطی انجام دهد .بیش از ۱۸ سال انتظار برای تکمیل ۳۰ کیلومتر راه شوسف نهبندان جای تاسف دارد .اگر تنها هر نماینده محترم در سال ۵ کیلومتر اعتبار راه را کارسازی می کرد الان صد کیلومتر باند دوم داشتیم آنهم در محور خطر ساز شوسف .سربیشه .شهرستان نهبندان گلوگاه ورود به خراسان بزرگ و شرق کشور است . با بازگشایی راه شهداد یقینا نیاز باند دوم چند برابر می شود .با فعال شدن بازارچه دو کوهانه حجم تردد افزایش می یابد و این جاده های موجود توان تحمل را نخواهند داشت .امید است شاهد کاری کارستان در دولت انقلابی با مدیران انقلابی باشیم. باشد که خون ریخته شده همکاران فرهنگی در آستانه ماه تعلیم تربیت تلنگری برای این مطالبه مردم و بالاخص جامعه فرهنگی و پیش کسوتان تعلیم تربیت باشد .
سعید خسروی

۲ تن پیاز زعفران قاچاق در”فردوس” کشف شد/۴

فرمانده انتظامی”فردوس” از کشف بیش از ۲ تن پیاز زعفران قاچاق در بازرسی از یک وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان فردوس هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان باری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در بازرسی از وانت نیسان، ۲ تن و ۳۲۶ کیلوگرم پیاز زعفران قاچاق که به صورت غیر مجاز حمل می شد کشف کردند.

سرهنگ فولادی با بیان این که کارشناسان ارزش بار قاچاق کشف شده را بالغ بر ۱۶۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.

جلوگیری از خروج یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت از خراسان جنوبی/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۴۲۵ میلیارد ریال کشف شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار “ناصر فرشید” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس خراسان جنوبی اجرای طرح های مبارزه با قاچاق سوخت و شناسایی محل های دپو سوخت و همچنین برخورد با خودروهای شوتی را از ابتدای سال در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۹۳۷ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان این که ارزش سوخت های کشف شده توسط کارشناسان بالغ بر ۴۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است؛ تصریح کرد: ماموران انتظامی در این رابطه هزار و ۴۰۰ متهم را دستگیر کردند با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار فرشید خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی استان با انجام ایست و بازرسی های مقطعی وکنترل محورهای مواصلاتی در سطح استان ۶۵۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین از عاملان قاچاق سوخت توقیف کردند.

محموله داروی قاچاق در “نهبندان” توقیف شد/۴

فرمانده انتظامی”نهبندان” از کشف داروی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال در بازرسی از یک سواری پژو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی “سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو که از مبدا”زابل” به مقصد”مشهد” در حال حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پژو، ۱۸۵ هزار و ۱۴۵قلم داروی قاچاق کشف کردند که بنا بر نظرکارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بالغ بر یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

سرپرست اداره پست درمیان معرفی شد

طی مراسمی با حضور فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان و ظهوری سرپرست اداره کل پست استان مرتضی اخلاقی به عنوان سرپرست اداره پست شهرستان درمیان معرفی شد.

فرماندار شهرستان درمیان در این مراسم گفت: پست از قدیم نقش بسیار مهمی در زمینه ارسال نامه ها و پیام های دولت ها و مردم داشته است و اکنون با پیشرفت های انجام شده در همه عرصه ها ضروری است مجموعه پست نیز با بروز رسانی اقدامات و خدمات همچنان نقش فعال و موثری در همه زمینه ها نظیر: حوزه‌های اقتصادی، تجارت نوین و … ایفا نماید. وی در ادامه افزود: تمام مسئولین باید همچون شخص رئیس جمهور محترم دارای روحیه جهادی و انقلابی در پیشبرد امور باشند و خدمت بی منت به مردم شریف را مایه افتخار و نعمتی بزرگ از جانب خداوند متعال بدانند که بسیار ارزشمند است.

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

جانباز و عکاس پیشکسوت دفاع مقدس در بیرجند تجلیل شد/۷

هزممان با هفته دفاع مقدس، سازمان بسیج رسانه و خانه مطبوعات خراسان جنوبی از مجاهدت های «حسین توحیدی فر» جانباز و عکاس پیشکسوت دفاع مقدس در بیرجند تجلیل و قدردانی کردند.

به گزارش خاورستان، عکاسان دفاع مقدس با دوربین‌های آنالوگ و فیلم‌های چاپی آن زمان، وارد میدان نبرد شده بودند و همپای رزمندگان در جبهه‌ها، برای ثبت ایثارگری و شهادت نقش‌آفرین بودند چه اینکه برخی از عکس‌هایی که عکاسان گرفتند، بعدها یا عکس روی تابوت، حجله و اعلامیه بزرگداشت شهدا می‌شد.

حسین توحیدی فرد، یکی از همان عکاسان پیشکسوت دفاع مقدس است که سالها در جبهه های جنگ تحمیلی دوشادوش رزمندگان در خط مقدم حضور داشت و با مجاهدت خود جلوه های مهمی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشت و امروز هم در عرصه ثبت لحظه‌های حساس نظام اسلامی برای ایجاد هراس در دل دشمنان همچنان فعالیت دارد.

هفته دفاع مقدس بهانه ای شد تا مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان از این جانباز و عکاس پیشکسوت دفاع مقدس در بیرجند تجلیل و قدردانی کنند.

این عکاس پیشکسوت دفاع مقدس در این دیدار صمیمانه خواستار همکاری ادارات خراسان جنوبی برای انعکاس زیبایی های اربعین در قالب نمایشگاه های عکس شد و تأکید کرد: یکی از راهکارهای جهاد تبیین، استفاده از بستر هنر و عکاسی است.

توحیدی فر با بیان اینکه متولد ۱۳۴۲ است، ادامه داد: اما با وجود جانبازی و با سن بالا از جوانان کم نمی آورم و در اکثر برنامه ها از راهپیمایی گرفته تا تشییع شهدا برای عکاسی حضور می یابم.

وی به بازگویی یکی از خاطراتش پرداخت و افزود: در مراسم تشییع شهید سلیمانی، تعداد انبوه جمعیت را با چشمان خود دیدم و مسیر، ۱۵ دقیقه ای، را ۳ ساعت پیمودم. با گریه از پیکر مشتاقان سردار دلها که جان خود را از دست می دادند، عکس می گرفتم.

در پایان این دیدار، سجاد رضایی، مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی قول مساعد دادند که برخی از مطالبات و خواست های این  جانباز و هنرمند استان را از مسئولان مربوطه پیگیری کند. همچنین محمود حیدری، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان  هم اعلام آمادگی کرد در صورت همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جشنواره ای از جلوه های پیاده روی اربعین برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی:
اطاعت از رهبری رمز مقابله با توطئه های مختلف دشمنان است

سردار مهدوی گفت: آن چه باعث شد در جنگ ۸ ساله یک تنه در برابر کفر بایستیم اول رهبری بنیان گذار انقلاب اسلامی برمبنای رهبری مرجعیت شیعه دینی و اسلامی و دوم اخلاص مردم و جوانان و تبعیت از رهبری بود.

به گزارش امروزخراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی در نشست صمیمی با بسیجیان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با قدردانی از خدمات امداد در حمایت از اقشار محروم جامعه اظهارداشت: با تلاش های شبانه روزی این مجموعه از رنج خانواده های مستضعف تا حد زیادی کاسته شده طوری که در شرایط فعلی فردی تحت پوشش این نهاد سر گرسنه به زمین نمی گذارد.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به هفته دفاع مقدس از گستردگی این موضوع در ابعاد مختلف صحبت کرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس قطعه طلایی است که نه قبل اسلام و نه بعد اسلام این قطعه وجود داشته است طوری که امام خمینی (ره) فرمودند اگر این جوانان که امروز در این نبرد حق علیه باطل هستند در عهد رسول الله بودند وضعیت تغییر می کرد.

 

به گفته وی در نگاهی به گذشته به این موضوع پی می برید که دنیا به دو بلوک شرق شوروی سابق و غرب آمریکا تقسیم شده بود که به صورت متداول جنگ ها دو سویه بود کشورهایی از بلوک شرق و کشورهایی از بلوک غرب با هم درگیر بودند اما در جنگ تحمیلی این دو بلوک بر علیه ایران متحد شدند طوری که کشورهایی که رو در روی هم اسلحه می کشیدند در جنگ روبروی ایران اختلافات را کنار گذاشتند و بر علیه ما ظاهر شدند.

 

سردار مهدوی به این نکته هم اشاره کرد که ایران در شرایطی با این وضعیت روبرو شد انقلاب نوپایی داشت در جریان انقلاب ساختار ارتش به هم ریخته بود و مسئولان وقت برای سازمان دهی ارتش با کلی مشکلات مواجه بودند و سپاه تازه تشکیل شده بود و در مجموع چالش های بسیاری برای اداره کشور پیش روی دولتمردان بود و جنگ هم تحمیل شده بود که شرایط را سخت تر کرده بود.

 

وی ادامه داد: در این شرایط، که همه عالم متحد شده بودند و جنگ نابرابری را به ایران تحمیل کرده بودند صدام هم که به دنبال فرصت بود که بتواند از ایران انتقام بگیرند شرایط حاکم بر ایران را غنیمت شمرد و به قول خودش در سه روز قصد داشت ایران را به تصرف در آورد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تاکید کرد: در شرایط گفته شده و درحالی که دشمن با عملیات نظامی از زمین و هوا و دریا به سمت ایران با حداکثر تحهیزات و نیرو حمله ور شده بود فقط می توان گفت عنایت خداوند شامل حال مردم ایران شد و توانستیم این روزگار سخت را سربلند پشت سر بگذاریم.

 

سردار مهدوی تاکید کرد: اولین بار بود که در تاریخ تمام جنگ ها با همت جوانان و نیروهای انقلابی دست دشمن به یک وجب از خاک ایران نرسید چرا که قبل از آن هرجا نبردی بوده بخشی از سرزمین را واگذار می کردند.

 

وی با اشاره به این که همه امکانات در اختیار صدام بود و همه توان را برای براندازی انقلاب به کار گرفته بودند، تاکید کرد: آنچه باعث شد یک تنه در برابر کفر بایستیم اول رهبری بنیان گذار انقلاب اسلامی برمبنای رهبری مرجعیت شیعه دینی و اسلامی و دوم اخلاص مردم و جوانان و تبعیت از رهبری بود.

 

به گفته وی مردم و رهبری حرف هم را خوب می فهمیدند و اطاعت پذیری محض از امام جامعه در بین همه صنوف اعم از دانشجو، دانش آموز، معلم، کارگر، پزشک، طلبه و… دیده می شد و همه در کنار یکدیگر با اخلاص بسیج شده بودند و به دنبال آن سپاه های متعددی که از همه شهرها و استان ها راهی شدند عملیات های مختلف ایجاد شد و این ها بود که ملت ما را موفق کرد.

 

وی با تاکید بر این که به برکت قدرت دینی و قدرت ولایت فقیه این حرکت کشور توانست در برابر جهان ایستادگی کند الگویی برای تمام آزادیخواهان جهان باشد افزود: دشمن بعد از جنگ هم از توطئه دست برنداشت و از همه ترفندها و مسیرها استفاده کردند تا هر جور شده ایران را نابود کنند.

 

به گفته وی تحریم،بمب گذاری ، ترور ، حاشیه سازی ها و‌..‌..نمونه هایی از اقدامات دشمن بود و همه مسیر را دشمن رفته بلکه سد بزرگ ایران را از پیش رو بردارد اما نتوانسته است و امروزه به برکت وجود نخبگان کشور و وجود بسیجیان با تفکر بسیجی در حوزه های دفاعی و نظامی آن قدر پیشرفت کردیم که هیچ قدرتی جرات نگاه چپ ندارد.

 

وی به افتخارات دیگر ایران در حوزه نظامی اشاره کرد و افزود: این افتخار را داریم که دو پیمان بسته شد یکی با کشورهایی اروپایی و یکی با روسیه که پهبادها با قدرت مانور و برد بالا را تولید کنیم.

 

وی اظهار کرد: موشک های نقطه زن به حدی رسیده است که هر نقطه ای را که ایران اراده کند می تواند ناامن کند.

 

به گفته سردار مهدوی در شرایط فعلی که دشمنان جرات جنگ نظامی را با ایران ندارند و نقشه های مختلفی که در بخش های دیگر هم کشیده بودند راه به جایی نبرده تمام امیدشان به سرسپردگان داخل کشور است.

 

وی با اشاره به ناامنی های چند روز گذشته توسط سرسپردگان غرب افزود: بعد از اغتشاشات سال های ۹۶،۹۷،۹۸ امسال هم شاهد اغتشاشاتی بودیم که در بررسی اولیه اغتشاشگران این شب ها و روزها سن همه دختران و پسران ۱۷ تا ۲۱ سال بوده است که این نشان می دهد نتوانستیم آن مسائلی که مربوط به نسل های گذشته بودیم را به آن ها منتقل کنیم.

 

 

به گفته وی بیشتر دستگیر شدگان در جریانات اخیر فریب خورده جریانات فضای مجازی بودند که برخی سلبریتی ها آن را هدایت کرده بودند و و چیزی برای گفتن نداشتند.

 

وی افزود: این نوجوانان و جوانان به جای الگوگیری از شهدایی نظیر همت، باکری، آخوندی و… الگوی خود را سلبریتی ها قرار داده اند که فقط به دنبال منافع شخصی خودشان بوده و هستند که در این قضیه البته ضعف و کم کاری مسئولان فرهنگی هم مشهود است.

 

سردار مهدوی تاکید کرد: در شرایط فعلی که دشمن و میدان جنگ فرق کرده است، اما باز هم رمز پیروزی اطاعت از رهبری است و اگر همه پا به جفت رهبری باشیم بصیرت را حفظ کنیم دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که به پای این انقلاب ۳۰۰ هزار خون ریخته شده است، افزود: مشکلات و کم و کاستی هایی به دنبال سو مدیریت‌ها در کشور به وجود آمده است اما قرار نیست که رفع مشکلات را با هرج و مرج دنبال کنیم که دود این خسارت ها در این وضعیت اقتصادی به چشم مردم باز می گردد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: به عنوان مثال تا شب گذشته ۴۰۰ میلیارد خسارت به بانک ها در کشور زده شده است هر چند با عوامل این جریان با رافت اسلامی برخورد شد چرا که معتقدیم اینها فریب خوردند و بر اساس هیجانات به خیابان‌ها آمدند.

 

وی به تلاش های دولت انقلابی برای رفع مشکلات جامعه هم اشاره کرد و افزود: دولت در عرصه های مختلف اقدامات خوبی انجام داده و کار با قوت پیگیری می شود و این بار هم نقشه های دشمنان بی نتیجه خواهد ماند.

 

 

 

 

 

کاهش محسوس دما در خراسان جنوبی/۲

دمای هوا در خراسان جنوبی کاهش محسوس دارد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: در مناطق مرتفع شهرستان‌های سردسیر برای صبح دوشنبه احتمال یخبندان وجود دارد.

لطفی افزود: تا یکشنبه آینده نیز در مرز شرقی استان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و با پدیده گرد و خاک نیز روبرو هستیم.

در اختتامیه طرح همسفران خورشید؛

امدادگران هلال احمر، مصداق عینی مجاهدان فی سبیل الله/ از نیروهای امدادی و جوانان خراسان جنوبی قدردانی شد

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در همایش اختتامیه طرح همسفران خورشید از تلاش های امدادگرانی که در ایام پایانی ماه صفر خادم زائران رضوی بودند، تجلیل کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ «امسال تلاش شد تا هر آن چیزی که در ایام پایانی ماه صفر در مشهدالرضا (ع) صورت می گیرد، براساس برنامه ریزی و با هماهنگی کامل باشد و در نتیجه همین شاهد بودیم که حتی کوچکترین شواهدی دال بر بی نظمی در ارائه خدمات مشاهده نشد که البته علاوه بر تأثیرگذاری برنامه ریزی، این توفیق به برکت عشق امدادگران به خدمت و ارادت آنان به ساحت قدسی علی بن موسی الرضا (ع) حاصل شد.» این جملات، بخشی از سخنان پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در همایش همسفران خورشید بود که در آن از تلاش های امدادگرانی که در ایام پایانی ماه صفر خادم زائران رضوی بودند، تجلیل شد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم همچنین تاکید کرد که تاریخ انقلاب اسلامی پیشینه درخشانی از امدادگران انقلابی و مجاهد را در حافظه دارد و به برکت تلاش اعضای جمعیت هلال احمر بود که بر زخم مجروحان مبارزات انقلابی مرهم گذاشته می شد، جانبازان دفاع مقدس تحت مداوا قرار می گرفتند و حتی اسرا در کمپ های بعثی شناسایی می شدند.

 

وی گفت: خدمت رسانی شایسته به زائران امام هشتم در ایام پایانی ماه صفر به برکت تجربیات خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حاصل شد و از آن جا که در کشور عراق به‌رغم نبود زیرساخت های رفاهی و درمانی کافی، ۲۵ میلیون زائر پیاده حضرت سیدالشهدا (ع) حضور یافتند و امدادگران هلال احمر، امدادرسانی لازم را انجام دادند، این اراده به وجود آمد که زائران پیاده امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر هم باید از خدمات برادران و خواهران انقلابی خود در این جمعیت بهره مند باشند.

 

به گفته کولیوند، ۲۸ صفر امسال نسبت به سال گذشته بسیار شلوغ تر بود زیرا به دلیل برداشته شدن کامل محدودیت های کرونایی، بسیاری از زائران دل به جاده زدند تا به هر ترتیب، خود را به بارگاه منور رضوی برسانند و علاوه بر این، جاماندگان اربعین حسینی هم رهسپار مشهدالرضا (ع) شدند و به این ترتیب بر جمعیت زائران رضوی در ایام پایانی ماه صفر افزوده شد.

 

وی تصریح کرد که تخصیص بالگردهای امداد هوایی به پایگاه های سیار و ثابت در هر ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر باعث شد تا امدادگران هرگز گرفتار مشکلات و تنگنا نباشند و روند خدمت رسانی به بهترین نحو انجام شود.

 

گفتنی است در این مراسم از مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به نمایندگی از نیروهای امدادی و جوانان داوطلب این استان که در طرح همسفران خورشید مشارکت داشتند به رسم یادبود با اهدای لوح تقدیری به امضای استاندار خراسان رضوی قدردانی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند عنوان کرد؛

کوتاهی دستگاه‌های دولتی برای ایمن سازی ساختمان‌ها/۲-۳

کوتاهی دستگاه‌های دولتی برای ایمن سازی ساختمان‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: مردم در شهر بیرجند برای ایمن سازی ساختمان‌ها از دستگاه‌های دولتی قانون مدارتر هستند و دستگاه‌های اجرایی در انجام وظیفه خود کوتاهی می‌کنند.

به گزارش مهر رضا حسنی صفت در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر و کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با نمایمده ولی فقیه در استان  از آتش نشانان به عنوان چوب دو سر طلا یاد کرد.

وی افزود: آتش نشانان در حوزه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌کنند و زمانی که همه فرار می‌کنند، آنها به دل حادثه وارد می‌شوند.

وی بیان داشت: آتش نشانی از جمله مشاغلی است که تعطیلی ندارد و هرچند کار عاشقانه ای است اما قانون گذار در مقایسه با دیگر مشاغل با وجود سختی‌های بسیار آن، در گرفتن حداقل‌ها از ادارات دیگر کمتر دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان چوب دو سر طلا هستند، تصریح کرد: هرچند در شهر بیرجند باید به مردم خدمات ارائه کنند اما به دلیل ضعف موجود در شهرستان‌های مجاور، با امکانات محدودی که دارند باید به آنها هم خدمات ارائه کنند.

حسنی صفت ادامه داد: مسئولان کشور و استان در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی مرکز استان باید به این مورد توجه کافی داشته باشند که آنها به همه خراسان جنوبی خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آتش نشانی بیرجند و اینکه استانداری همکاری لازم در این خصوص ندارد، گفت: زمانی که حادثه در مرز ماهیرود اتفاق می‌افتد، همین مسئولان به آتش نشانان مرکز استان دستور می‌دهند که در آنجا خدمات ارائه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: وجود تنها یک بالابر با توجه به  احداث ساختمان‌های مرتفع در شهر ۳۰۰ هزار نفری بیرجند، خدمات رسانی به چند نقطه شهر در زمان وقوع حوادث را با مشکل مواجه کرده است.

حسنی صفت افزود: مردم به دلیل اینکه پایان کار می‌گیرند از دستگاه‌های دولتی برای رعایت ایمن سازی قانون مدارترند و دستگاه‌های دولتی نه تنها پایان کار نمی‌گیرند، بلکه برای ایمن کردن ساختمان‌های خود کوتاهی می‌کنند.

وی ادامه داد: در مخازن موجود در ورودی شهر بیرجند از سمت مشهد بالغ بر یک صد میلیون لیتر سوخت ذخیره شده است و به دلیل اینکه این مخازن در جای گودی احداث نشده‌اند، در هنگامی که حادثه‌ای در آنها اتفاق بیفتد، سوخت موجود در مخازن نیمی از شهر بیرجند را در بر خواهد گرفت.

وی گفت: هرچند با انجام اقداماتی می‌توان از بروز حادثه احتمالی در آینده جلوگیری کرد اما سازمان مربوط تاکنون به آتش نشانی اجازه ورود به این مکان برای انجام اقدامات لازم را نداده است.

شناسایی ۱۷ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۴

در شبانه روز گذشته ۱۷ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعتشناسایی ۱۷ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی گذشته از ۹۰ تست ملکولی و سریع انجام شده در استان ۱۷ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: هم اکنون نیز ۲۰ بیمار مبتلا به بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این تعداد ۶ مورد بیماران کرونا مثبت هستند که ۳ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین موردی از فوت کرونا در استان گزارش نشد و تعداد فوت شدگان همان هزار و ۴۷۹ نفر است.

استفاده از سالن‌های ورزشی برای خانواده‌ها رایگان است/۷

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش برای استفاده خانواده‌ها در روز‌های پنج شنبه و جمعه رایگان است.

 

گلدانی مقدم معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در طرح شهید خرازی خانواده‌ها می‌توانند از فضا‌های ورزشی تحت اختیار آموزش و پرورش به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

او افزود: استفاده از سالن‌های ورزشی برای عموم در روز‌های پنج شنبه و جمعه هر هفته رایگان است.

گلدانی مقدم با اشاره به هدف این طرح بیان کرد: ترویج ورزش همگانی و همچنین بهره مندی خانواده‌ها از فضا‌های ورزشی مناسب از جمله اهداف طرح شهید خرازی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور ترغیب همکاران آموزش و پرورش به ورزش، نیرو‌های تربیت بدنی در هر هفته می‌توانند ۲ جلسه به صورت رایگان از سالن‌های ورزشی بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: همکاران آموزشی نیز با ۵۰ درصد هزینه سالن می‌توانند از فضا‌های ورزشی استفاده کنند.

گلدانی مقدم تعداد سالن‌های تحت پوشش این طرح را ۱۳ سالن ورزشی در سطح شهرستان‌های استان اعلام کرد.

فرآوری زرشک فرصتی برای اشتغالزایی جوانان/۲-۳

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: زرشک محصولی ارزشمند است که با فرآوری آن می‌توان جوانان زیادی را مشغول به کار کرد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: زرشک یکی از محصولات بسیار مهم در استان است که برای استفاده درست و سودمند از آن به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند نیاز است.

او افزود: یکی از این برنامه ها، برپایی جشنواره زرشک در استان است که امسال اهداف بزرگتری در این جشنواره برای معرفی و فروش زرشک استان در سطح ملی و بین الملل دنبال می‌شود.

اشرفی بیان کرد: قرار است در این جشنواره که از ۲۱ تا ۲۶ مهر در استان برگزار می‌شود، علاوه بر جذب بازار فروش و معرفی محصول، تمام تلاشمان را بکنیم تا با سفرای دیگر کشور‌ها برای پایداری همکاری در حوزه فروش و فرآوری زرشک رایزنی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما این است تا بتوانیم با استفاده درست از این ظرفیت در استان، اشتغال پایداری را برای جوانان ایجاد کرده و دامنه فرآوری محصول را محدود نکنیم.

او با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری زرشک از دیگر برنامه‌های استان است عنوان کرد: امسال برای جشنواره زرشک، ۷ کمیته مشخص شده است که بعد از اتمام جشنواره رسالتشان برای تداوم و پایداری فروش زرشک و محصولات فرآوری شده آن در سطح بین المللی مشخص و دنبال می‌شود.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

حفظ و تداوم نظام از برکت خون شهدا است

حفظ و تداوم نظام از برکت خون شهدا است

استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: اینکه نظام با این همه مشکلات ناشی از کینه و دشمنی‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس هنوز پابرجاست، از برکت خون شهدا است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی “جواد قناعت” با حضور در منزل شهید “حسین یوسفی هریوند” که بتازگی شناسایی شد، با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

وی گفت: شهدا بر گردن همه مردم ایران دین دارند و هر کدام از ما موظفیم به سهم خود، یاد و نام شهدا را زنده نگهداریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کرامات شهدا اظهار داشت: شهدا به خاطر راهی که انتخاب کردند، سعادتمند شدند و این توفیق را هم دارند که دست خیلی از انسان‌ها را بگیرند و شفاعت کنند.

وی افزود: ادامه دادن راه شهیدان، تکلیف همه ماست.

شهید حسین یوسفی هریوند از شهدای عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ است که پیکر مطهرش پس از ۳۹ سال با آزمایش DNA شناسایی شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

پیکر این شهید دفاع مقدس سوم مهر امسال همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور گسترده مردم در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

 

 

 

۲۴ مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود/۳

۲۴ مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۲۴ مدرسه قرآنی جدید در این استان خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته زنگ نماز متناسب با زمان اذان هر شهرستان در مدارس اجرا می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد در نشست شورای قرآن، عترت و نماز این اداره کل افزود: با توجه به وظیفه راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت، در تربیت حافظان قرآن و با توجه به ظرفیت قانونی و رسمی که در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت وجود دارد، مدارس اختصاصی حفظ قرآن کریم با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها، راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف از تشکیل و راه‌اندازی این مدارس را تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم عنوان کرد و گفت: مدارس قرآنی زمینه‌ساز رشد دینی، اعتقادی و علوم قرآنی در دانش‌آموزان شده و شناخت و رشد عقلی آنان را نسبت به توطئه‌های دشمن و فرقه‌های ضاله افزایش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش نماز جماعت مدارس در گسترش معنویت جامعه ادامه داد: فلسفه اصلی نماز یاد خداست که این فریضه واجب الهی در نظر پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) دارای جایگاه ویژه و خاصی بوده و یک فرد متدین نیز با این دیدگاه به نماز می‌نگرد.

وی با بیان اینکه همه ما در ترویج فرهنگ و اقامه نماز مسئول هستیم اظهار داشت: در سراسر یک منطقه بانگ اذان، زنگ نماز است و مدیران مدارس ملزم هستند تمامی فعالیت‌های آموزشی مدارس را تعطیل کرده و ضمن حضور خود و همه کادر اداری و آموزشی در نماز، دانش‌آموزان را نیز به حضور در نماز جماعت دعوت کنند.

موسوی‌نژاد گفت: در این میان حضور ائمه جمعه و جماعات روحانی در مدارس به ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان کمک بسزایی می‌کند و باعث استحکام سه رکن خانه، مسجد و مدرسه می‌شود.

وی اضافه کرد: نماز با معرفت و حضور قلب، کامل‌ترین شکل عشق‌ورزی بین مخلوق با خالق و عاشق با معشوق است و سرچشمه همه کمالات و فضایل انسانی محسوب می‌شود.

 

 

 

 

نمازخانه‌های مدارس خراسان جنوبی متناسب با جمعیت نیست/

نمازخانه‌های مدارس خراسان جنوبی متناسب با جمعیت نیست

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: فضای نمازخانه مدارس استان به نسبت جمعیت دانش‌آموزان مناسب نیست و باید در احداث مدارس این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام حسین کمیلی روز پنجشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: یکی از مشکلات عمده مدارس، ظرفیت کم و فضای نمازخانه آنها بوده که مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برخی مدارس استان ۴۰۰ نفر ظرفیت دارند در حالی که فضای نمازخانه برای حضور ۵۰ نفر تعبیه شده و به یکی از معضلات مهم در مدارس تبدیل شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از اداره کل نوسازی مدارس خواست هنگام اجرای پروژه‌ها به نسبت ظرفیت مدرسه نمازخانه نیز پیش‌بینی کند.

وی با اشاره به لزوم حضور مدیران مدارس در نماز جماعت مدرسه ادامه داد: در دوره قبل برخی مدیران مدارس نسبت به حضور و اقامه نماز در مدرسه بی‌تفاوت بودند همچنین برخی مدیران از زمان معارفه تا تودیع نمازخانه اداره را ندیدند.

حجت‌الاسلام کمیلی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون در خیلی از دستگاه‌های اجرایی شاهد پیشرفت خوبی هستیم و ۲۷ دستگاه استان امتیاز کامل را کسب کرده‌اند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در قالب ۱۰ شاخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که برخی دستگاه‌ها امتیاز لازم را کسب کرده و در تعدادی از دستگاه‌ها آنچه می‌خواهیم اتفاق نیفتاده است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به استثنای سه مجموعه، وضع نمازخانه‌های ادارات خوب است ولی ترویج فرهنگ نماز به کار بیشتر نیاز دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب اداره کل آموزش و پرورش استان اجرای زنگ نماز در مدارس همزمان با پخش اذان بوده که انتظار داریم امسال نیز مورد توجه واقع شود.

حجت‌الاسلام کمیلی گفت: تشکیل هیات اندیشه‌ورزی نماز در ‌مدرسه، اجرای طرح پیوند نماز در خانه، مدرسه، مسجد، برگزاری نشست‌های رفع شبهه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها، شیوه‌های جذب و دعوت به نماز از جمله برنامه‌های امسال است.

وی افزود: همچنین در سطح دانشگاه‌ها برگزاری شیوه‌های تبلیغ نماز، شیوه‌های جذب نوجوانان و جوانان به نماز پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره فجر تا فجر اظهار داشت: تاکنون ۱۹ اثر به این جشنواره رسیده است که در مقایسه با تهران با ۶۲ اثر، در جایگاه خوبی قرار داریم.

وی از برگزاری اجلاسیه استانی نماز در سال جاری خبر داد و گفت: پیشنهاد برگزاری این اجلاسیه در آذر ماه و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی ارائه شده است.

کمیلی اضافه کرد: حضور استاندار خراسان جنوبی در مساجد و بررسی مشکلات مساجد و محلات اقدامی کم‌نظیر است که امیدواریم حضور در مدارس و بررسی مسائل و مشکلات این حوزه نیز در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: در سال تحصیلی جاری اقامه نماز جماعت در هزار و ۷۰۰ مدرسه را خواهیم داشت.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: از این تعداد، اقامه نماز توسط هزار و ۲۰۰ نفر همکار فرهنگی و ۵۰۰ نفر از روحانیون انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: رفت و آمد روحانیون مدارس نیازمند افزایش اعتبار است و درخواست داریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همکاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته زنگ نماز متناسب با زمان اذان هر شهرستان در مدارس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود نمازخانه و فضای کم آن نسبت به جمعیت مدارس گفت: اداره کل نوسازی مدارس در این زمینه باید همکاری و مساعدت بیشتری به‌ویژه در مدارس جدید داشته باشد.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دفاع مقدس سبب تحولات سرنوشت‌ساز در جهان شد/۲-۳

دفاع مقدس سبب تحولات سرنوشت‌ساز در جهان شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی، جامعه بشری را از تنگنای استکبار خارج کرد و جهاد رزمندگان دفاع مقدس در میدان رزم سبب تحولات سرنوشت‌ساز در جهان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در همایش تجلیل از مجاهدان هشت سال دفاع مقدس (خط مقدمی‌ها) در بیرجند افزود: توفیق و سعادتی که شما در یک آزمایش الهی به دست آوردید از نوع مسائلی نیست که با ارقام، قلم و بیان گفته شود زیرا سرنوشت نوع بشر در کره زمین به دست شما تغییر کرد و در گذر زمان این مطلب ثابت شد.

وی گفت: ۲ شکلی که نیم کره شرقی و غربی به خود گرفته بود به تعبیر شهید علامه مطهری ۲ بال مقراض بود که اسلام را می‌خواستند قیچی کنند اما در بُرد شرق و غرب، به تعبیر امام خمینی (ره) در یک مقطع خاص، شوروی سابق گول خورد و از بین رفت که بعد اینها اتفاق افتاد یعنی جهان یکسره شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از نابودی بلوک شرق، جهان به سمت یکسره شدن به طرف آمریکا بود و آنچه جلوی آن را گرفت، انقلاب اسلامی و هشت سال جهاد رزمندگان که غرب را در اعلام پایان تاریخ ناکام گذاشت و جهان را از یک تنگنای بسیار خطرناک خارج کرد، امروز شما شاهد تحولات سرنوشت‌ساز هستید که گذر زمان را به نفع انقلاب اسلامی کرده است.

وی گفت: آنچه در آن مقطع مانع از یکسره شدن کار شد انقلاب اسلامی، جهاد و رزم شما رزمندگان اسلام بود زیرا سلطه تفکر لیبرال مستبد به‌گونه‌ای است که بعد از آن به هیچ طیفی و فردی اجازه هیچ حرکتی را نمی‌دهند و جلوی تغییر و تحولات را می‌گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: همه این مسائل پشت پرده دارد و در تقدیر الهی به گونه‌ای تنظیم شده است که از قبل نزد اهلش مشخص بوده و ما آنچه در ظاهر می‌دیدیم اما پشت قضیه اراده پرودگار است لذا آنها که قلب صافی داشتند و از عرفان معنوی صحیح برخوردار بودند از خیلی قبل‌ این مساله را می‌گفتند و مکتوب کرده بودند.

وی اظهار داشت: امام راحل در کتاب کشف‌الاسرار که سال ۱۳۲۰ نوشته شده این مطلب را تصریح می‌کند انقلابی به وجود می‌آید و اوضاع را تغییر می‌دهد و در مجله نور دانشی که سال ۱۳۲۵ نوشته شد، عنوان می‌شود ایران محبوب خداست و در آنجا تصریح می‌کند که به‌زودی در ایران انقلابی شکل می‌گیرد که مقابل استکبار می‌ایستد.

امام جمعه بیرجند گفت: در دوران بعد از سال ۱۳۴۲ که امام راحل تعبید شد، ایشان یک استاد عارف و واصل داشت آقا شیخ محمدعلی شاه‌آبادی عارف واصل و عالم کامل که امام را پرورش داده است اما وقتی به عراق رفت یکی از آقازاده‌های این استاد به تبعیدگاه امام آمد و گفت خوابی دیدم آن را تعبیر کنید.

وی افزود: عنوان شد در خواب دیدم در اهواز هستم و درختان خرما سوخته است که امام فرمودند پدر شما به من گفت به‌زودی انقلابی حاصل خواهد شد و بعد از آن جنگی رخ می‌دهد و در آن جنگ درختان خرما خواهد سوخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همه اینها خودش پشتوانه و روایاتی دارد که در آن روایات مبدا این حرکت انقلابی را مشخص کرده و در برخی روایات عنوان شرق را دارد که هم شیعه و سنی آن را نقل کرده‌اند و در برخی روایات اسم شخص قیام‌کننده هم بیان شده است.

وی افزود: جریاناتی که اتفاق می‌افتد پشتوانه‌ای دارد و هر فتنه‌ای که در داخل، بین‌الملل و منطقه انجام می‌شود، دست خدا از غیب بیرون می‌آید و پشتوانه این انقلاب فقط خداوند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: متاسفانه ما در داخل جریاناتی داریم که اگر خودشان روی کار بیایند، نفوذ دشمن در میان آنها است، وقتی بر مسند امور نیستند، فتنه می‌کنند و این شیوه آنهاست که نمونه آن فتنه ۸۸ است.

وی گفت: بعد از آن فتنه رسانه‌ها نوشتند از وزیر خارجه انگلیس پرسیدند شما که می‌گفتید جمهوری اسلامی از بین می‌رود، چطور ۹ دی پیش آمد و او پاسخ داد ما از نظر محاسبات خود همه کارها را تمام کرده بودیم اما انگار خدا هم ایرانی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: خداوند روح همه شهدای راه حق را از صدر اسلام تا امروز شاد کند اما سوالی مطرح است که شهادت بالاترین مقام است و اصلی داریم که از امام معصوم پرسیده می‌شود آیا از شهادت مقام بالاتری هست و می‌گوید بله کسی که در عشق به خدا و انجام وظیفه، جهاد کند، دشمن را ناکام بگذارد و تا آخر عمر نیز بر موضع حق بماند، مقامی بالاتر از شهادت دارد.

در این همایش ۸۰ نفر از رزمندگان پیشکسوت نیروهای مسلح (خط مقدمی‌ها) تجلیل شدند و ۶ نفر هم به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:
بزرگترین تولید کننده پارچه شرق کشور در بیرجند راه اندازی می شود

زارعی گفت: بزرگترین تولید کننده پارچه شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین زارعی در حاشیه مراسم بازدید از ۶ واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار کرد: واحد تولیدی رادمان بافت سزاوار امسال کار تولید جوراب، لباس و.. را با اعتبار و سرمایه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان آغازکرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز فاز دوم این واحد تولیدی ابراز امیدواری کرد: تا دو ماه آینده شاهد راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی پارچه در شرق کشور باشیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاز دوم این واحد تولیدی را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با راه اندازی فاز دوم شاهد تولید نخ تا پارچه در این واحد تولیدی خواهیم بود.

وی گریزی به واحد صنایع شیمیایی پترویاس انرژی پویا زد و گفت: این واحد، کار خود را از سال ۱۳۹۵ شروع کرده و در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی میزان سرمایه گذاری برای این واحد تولیدی را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این واحد هیدورکربن سبک و سنگین تولید می شود.

زارعی به واحد آبتین تجار به عنوان یکی دیگر از واحدهای بازدید شده اشاره کرد و یادآور شد: این واحد در زمینه فراوری محصولات کشاورزی فعالیت دارد.

به گفته وی در فاز اول برای این واحد تولیدی ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در حال حاضر نیز دستگاه‌های به روز با کارکردآسیاب، روغن گیری، خشک کردن میوه و… خریداری و در حال راه اندازی است.

وی واحد تولید انواع ظروف پلاستیکی، واحد تولید کاغذ تحریر و… را از دیگر واحدهای بازدید شده برشمرد و افزود: برای واحد تولید انواع ظروف پلاستیکی حدود ۱۲ میلیارد تومان و برای واحد تولید کاغذ نیز ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:
ازدواج و مسکن جوانان در نیات جدید وقف مورد توجه قرار گیرد/۲-۳

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ازدواج و تأمین جهیزیه و مسکن از موضوعات مهم روز جامعه است که انتظار می رود در بحث‌ نیت های جدید وقف مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ سید محمد رضا طالبی با بیان این مطلب در حاشیه برنامه بازدید از نمایشگاه وقف اظهار داشت : وقف یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است که اگر در راستای مسائل روز جامعه مورد توجه واقع شود به حل مشکلات کمک بزرگی می کند.
وی با اشاره به وجود غرفه لوازم التحریر در نمایشگاه وقف گفت: یکی از مشکلات اساسی در آستانه شروع سال تحصیلی قیمت لوازم التحریر است که این نمایشگاه در عرضه ملزومات با قیمت پایین تر از بازار کمک خوبی به خانواده ها می کند.
معاون استاندار یادآور شد : بهترین کار خیر کمک به دانش آموزان کم بضاعت است و این موضوع نیاز به اطلاع رسانی از سوی رسانه ها دارد.
وی با اشاره به لزوم توجه واقفان به نوع نیت عنوان کرد: گاهی وقف ها با نیات کلی هستند لذا دست متولی در اجرای نیت باز تر است اما وقتی یک عنوان خاص برای نیت وقف مشخص شود، درآمدهای آن نمی تواند برای امور مشابه هزینه گردد.
طالبی بر ضرورت مشاوره دادن واقفان جدید در راستای حرکت به سمت نیازهای روز جامعه از جمله ازدواج و مسکن جوانان تأکید کرد.
معاون استاندار تأکید کرد: اعزام روحانی به مناطق آسیب پذیر در روستاها نیز موضوعی است که می تواند با استفاده از ظرفیت وقف، تقویت شود.
طالبی یادآور شد : آرامگاه برخی امامزادگان در استان مهجور واقع شده که انتظار می رود اداره کل اوقاف و امور خیریه با کمک خیران در توسعه بارگاه این امامزادگان تلاش کند.

 

 

 

افزایش ۴ برابری حضور گردشگران در خراسان جنوبی/۲-۳

حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از ابتدای سال تاکنون در تاسیسات گردشگری استان اقامت داشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در گفتگو بافرش قرمز خراسان جنوبی برای گردشگران داخلی و خارجی خبرنگار صدا وسیمای استان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۵۴ گردشگر از ابتدای سال تاکنون در تاسیسات گردشگری استان اقامت داشتند گفت: این تعداد گردشگر در ۱۹۱ مورد از تاسیسات گردشگری  حضور داشتند .

شاهوردی افزود: گردشگران در این مدت بیشتر در شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند اقامت داشتند.

وی گفت: عمده گردشگران خارجی از کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، ایتالیا، فرانسه، سوئد و سوئیس به خراسان جنوبی آمدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی همچنین افزود : گردشگران از کشور‌های آسیایی از جمله افغانستان، پاکستان و  چین، خراسان جنوبی را به عنوان مقصد سفرشان در این مدت انتخاب کردند.

 

 

 

برگزاری اجلاس نماز خراسان جنوبی در آذرماه/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفتمین اجلاس نماز استان باید با هم افزایی همه حوزه ها با کیفیت مطلوب برگزار شود.

قناعت در شورای اقامه نماز استان با تأکید بر هم افزایی همه حوزه‌ها در برپاییبرگزاری اجلاس نماز خراسان جنوبی در آذرماه اجلاس نماز با کیفیت هر چه بیشتر افزود: ترویج فرهنگ نماز، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و تکلیف شرعی و اداری همه مدیران است.

وی با اشاره به اینکه  باید به گونه‌ای اقدام کنیم که نماز جماعت ادارات، مدارس، دانشگاه ها و بوستان‌ها با صفوف منسجم و با جمعیت زیاد برگزار شود افزود: ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم که جوانان، دانش آموزان و دانشجویان ما با تفکر و توجه، حضور پر رنگ و جدی در نماز داشته باشند.

استاندار گفت: شاخصه‌ها و ویژگی‌های تدین و دینداری به صورت فطری در جوانان ما وجود دارد، اما تهاجم گسترده فرهنگی دشمن در این موضوع اثرگذار بوده و بر جوانان ما تأثیر گذاشته است.

آقای قناعت استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و خوش فکر، ابزار‌های رسانه‌ای به روز و فضای مجازی در ایده پردازی و تولید محتوا‌های مناسب را از راهکار‌های مؤثر در ترویج نماز عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه والدین با موضوع شیوه‌های ترغیب کودکان به نماز نیز از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

ریس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز در این شورا گفت: اجلاسیه  نماز با عنوان خانه، مدرسه، نماز، مسجد  در استان  برگزار می‌شود.

کمیلی افزود: قرار است اجلاسیه‌های شهرستانی نماز در شهرستان‌ها تا قبل از آذرماه برگزار شود و  در اجلاسیه استانی از حجت الاسلام  قرائتی دعوت شود.

وی گفت: زیرساخت‌های برخی از نماز خانه‌های  ادارات مورد قبول نیست که باید  این زیر ساخت‌ها فراهم شود.

آینه دار، مدیر کل صدا و سیمای استان گفت: آمادگی داریم تا ضبط برنامه‌های نماز جماعت  در دستور کار قرار بگیرد و از شبکه‌های سراسری و استانی پخش شود.

 

 

از کراچی تا خراسان جنوبی

بیش از هزار زائر پاکستانی مهمان خراسان جنوبی/۲-۳

هزار و ۵۴ زائر پاکستانی در ۵ موکب اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی پذیرایی شدند .

 مدیر کل اوقاف و اموربیش از هزار زائر پاکستانی مهمان خراسان جنوبی خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت : به این زائران در ۵موکب  خدمات ارائه می شود .

حجت الاسلام بخشی پور افزود : موکب آستان باقریه بیرجند با میزبانی از  ۶۰۰ زائر پاکستانی بیشترین ارائه خدمات را به خود اختصاص داده است .

موکب امام رضای خضری دشت بیاض ،  موکب های مسجد حضرت ابوالفضل و امامزاده سیدعلی نهبندان، امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده زید ابن محمد قاین  میزبان این زائران هستند .

وی افزود: در این موکب‌ها خدماتی همچون اطعام، نانوایی و پزشکی به زائران  ارائه می شود .

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت : این زائران بعد از پذیرایی به سمت مشهد برای زیارت امام رضا (ع) و همچنین به کربلای معلی برای زیارت امام حسین (ع ) می روند .

برگزاری یادواره سرداران شهید خراسان جنوبی /۴

این یادواره با حضور مسئولان شهرستان بیرجند و اقشار مختلف مردم در بوستان معتمد نژاد بیرجند برگزار شد.

روایتگری سرهنگ برزگر از رزمندگان دوران دفاع مقدس، اجرای سرود با موضوعبرگزاری یادواره سرداران شهید خراسان جنوبی  ایثار و شهادت و تجلیل از ۳ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این یادواره بود.

فرماندار بیرجند در این مراسم گفت: امروز دشمن در جبهه فرهنگی در حال پیشروی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید جهاد تبیین را عمل کنیم.

فاضلی فرد افزود: بهترین الگو‌های ما برای نسل جوانمان رزمنده‌های دفاع مقدس و شهدا هستند که در آن دوران با وجود سن کم اقدامات بزرگ برای حفظ و دفاع از میهن انجام دادند و کمترین وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست.

وی گفت: بسیاری از مادران و پدران شهدا به جمع فرزندان شهیدشان پیوستند و رزمنده‌های دفاع مقدس نیز پا به سن گذاشته اند که ضروری است مستندسازان و خبرنگاران از این فرصت استفاده و از وجود آنان برای ثبت خاطرات و رشادت‌های دفاع مقدس استفاده کنند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اقتدار کنونی ایران در منطقه گفت: در حال حاضر ایران در جایگاه بالایی است و اینکه پوتین قدرتمند در مقابل رهبر ما متواضعانه رفتار می‌کند و به دنبال بیانات رهبری است، نشانه جایگاه مهم ایران در دنیاست.

فاضلی فرد افزود : اکنون بیش از پیش نیازمندیم در جبهه جنگ نرم بصیرتمان را افزایش دهیم و ولایت پذیر و مطیع فرمایشات رهبرمان باشیم.

وی گفت : شهدا رفتند تا راه ولایت ادامه داده شود و خواسته کنونی شهدا از ما تبعیت از ولی فقیه است.

 

 

 

 

 

 

 

زرشک خراسان جنوبی در راه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/۲-۳

محصول زرشک و سایر محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در نمایشگاهی در زمان برگزاری جام جهانی قطر عرضه می شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در نشست مشترکزرشک خراسان جنوبی در راه جام جهانی 2022 قطر مدیرکل و معاونین صدا و سیمای استان گفت : قرار است در نمایشگاهی در قطر که  آبان ماه زمان برگزاری جام جهانی برپا می‌شود محصول زرشک و سایر محصولات کشاورزی استان عرضه شود .

اشرفی به جشنواره ملی زرشک اشاره کرد و افزود : هدف از برگزاری جشنواره ملی زرشک، معرفی هر چه بیشتر این محصول ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی علاوه بر صدا و سیما، از ظرفیت سایر رسانه‌ها نیز باید استفاده شود گفت : این محصول باید در عرصه‌های ملی و بین المللی به درستی معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت : نقش و کارکرد صدا و سیمای استان برای سبد توسعه‌ای مردم منطقه از جنس فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در این جشنواره از جنس معیشتی است.

اشرفی افزود : وقتی خروجی یک اقدام، معیشتی است همه کارکرد‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را دربر می‌گیرد.

وی گفت : مدیر، معاونین صدا و سیمای استان با روحیه جهادی آن مجموعه با دبیرخانه جشنواره ملی زرشک مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری  داشته باشند و در این زمینه با بهره گیری از ظرفیت بند (چ) در راستای ساخت برنامه‌های مشارکتی اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت پوشش رسانه‌ای مناسب جشنواره زرشک، گفت : ممکن است در برخی شهرستان‌ها به دلیل مسائل جوی، برداشت محصول زرشک زودتر از زمان موعد صورت پذیرد برای همین لازم است در این خصوص تمهیدات لازم صورت گیرد.

 

 

 

حضور هنرمندان خراسان جنوبی در چهار نمایشگاه کشوری/۲-۳

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از حضور هنرمندان خراسان جنوبی در چهار مورد نمایشگاه سراسری صنایع دستی در مهرماه ۱۴۰۱ خبر داد.
به‌گزارش امروز خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی گفت: «مهرماه ۱۴۰۱ استان‌های مختلف کشور پذیرای هنرمندان صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های سراسری و تخصصی صنایع‌دستی خواهند بود.»
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود:‌ «دوازدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی،گردشگری و هتلداری اصفهان (۷ لغایت ۱۱ مهرماه)، دهمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع‌دستی استان خراسان شمالی (۱۹ لغایت ۲۲ مهرماه)، نمایشگاه سراسری زنجان (۱۹ لغایت ۲۲ مهرماه)، دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان (۲۶ لغایت ۲۹ مهرماه) از جمله نمایشگاه‌هایی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مهرماه و در بازه زمانی ذکر شده برپا خواهد شد.»

 

 

 

در شورای فرهنگ عمومی قاین مطرح شد

فعال سازی شورای فرهنگ عمومی با محوریت نقشه مهندسی فرهنگی/۲

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: فعال سازی شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها با محوریت نقشه مهندسی فرهنگی از مهمترین برنامه های تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علی فرخنده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان قاین با بیان این که در حوزه فرهنگی در حال تدوین سند تحول فرهنگ و ارشاد استان هستیم، گفت: یکی از حوزه های تحولی، توجه ویژه به جایگاه شورای فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به این که از از شروع انتصاب ۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری را تشکیل دادیم، خاطرنشان کرد: اولویت های فرهنگی در نقشه مهندسی فرهنگی کشور در ده اصل تعریف شده، که در گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته است.

به گفته وی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، خصوصا در رابطه با اولین اولویت نقشه مهندسی فرهنگی کشور یعنی هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی، نیازمند این هستیم که در خصوص تقویت این اولویت مهم برای نسل های جدید انقلاب برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد:شورای فرهنگ عمومی بر اساس وظایف اصلی می بایست در گام اول نسبت به شناخت وضعیت فرهنگی شهرستان اشراف کاملی داشته باشد و به صورت مسئله محور نسبت به تصمیم گیری اقدام نماید.

علی فرخنده برضرورت فعال ترشدن شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان‌ها تاکید کرد وافزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها می بایست پیامد محور و دارای تاثیر بسزایی در سطح جامعه باشد.

وی تصریح کرد:استفاده از ظرفیت های مردمی بویژه جوانان در تشکیل تیم های تخصصی و اتدیشه ورز شورای فرهنگ عمومی به منظور اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی امری ضروری است.

دبیر شواری فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با اشاره به ساختار شورای فرهنگ عمومی دارای سه سطح استانی، شهرستانی و بخشی گفت: این ساختار می بایست با تمرکز بر مسجد امام محور تقویت شود تا شاهخد پیامد محوری مصوبات این شورا در سطح جامعه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بیات داشت:تدوین تقویم فرهنگی استان ، به روز رسانی لیست مشاهیر و مفاخر استان و انتخاب روز فرهنگ شهرستان ها یکی از دستور کار های جلسات شورای فرهنگ عمومی در راستای اولین اولویت نقشه مهندسی فرهنگی می باشد.

 

 

 

 

 

تجلیل از بازنشستگان نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی/

۸۰ بازنشسته نیرو‌های مسلح استان در همایش خط مقدمی‌ها تجلیل شدند.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با اشاره به اهمیت جهاد و رشادتتجلیل از بازنشستگان نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: دشمن قرار بود با شکست ایران، پایان تاریخ را اعلام و سلطه کامل بر دنیا داشته باشد، اما انقلاب جمهوری اسلامی ایران مانع کار دشمن شد و جهان را از یک تنگنای خطرناک خارج کرد.
آیت الله عبادی افزود: پشتوانه این انقلاب خداست و اگر می‌بینید در فتنه‌ها موفق هستیم به خاطر خدایی بودن انقلاب است.
وی گفت: دشمن همواره در تاریخ در صحنه‌های مختلف رسوا شده که این موضوع جای شکر دارد و خدا همواره پشتیبان نظام بوده است.
سرهنگ جعفری مدیر بازنشستگان نیرو‌های مسلح استان هم گفت: از ۸۰ بازنشسته سپاه، نیروی انتظامی و ارتش که در دوران دفاع مقدس فرمانده بودند در این مراسم قدردانی شد.
بیان خاطره گویی توسط پنج نفر از بازنشستگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و تشریح عملیات‌های مهم جنگ تحمیلی از سوی امیر فرشاد از فرماندهان دوران جنگ از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

 

همزمان با  هفته دفاع مقدس؛

پیک امید مهمان بچه‌های «سراب» و «کلاته بجدی» شد/۲

پیک امید کانون مهمان بچه‌های روستاهای «سراب» و «کلاته بجدی» شد

کاروان پیک امید کانون با همراهی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون در بیرجند با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس، مهمان کودکان و نوجوانان روستاهای سراب و کلاته بجدی از توابع شهرستان بیرجند شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ پیک امید کانون خراسان جنوبی همزمان با روز های ۶ و ۷ مهرماه ۱۴۰۱ طی برنامه‌ی مشترک کتاب‌خانه‌های سیار روستایی شماره یک و سه کانون در شهرستان بیرجند، مهمان کودکان و نوجوانان مناطق روستایی سراب و کلاته بجدی شد و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع روز خاطره انگیزی برایشان رقم زد.

گفتنی است اجرای نمایش عروسکی، معرفی و امانت کتاب در حوزه دفاع مقدس، معرفی بخشی از رویدادهای این مناسبت و قصه گویی از جمله برنامه‌های پیک امید کانون در این روستاها بود.

پیک امید کانون مهمان بچه‌های روستاهای «سراب» و «کلاته بجدی» شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

استفاده از ظرفیت‌های مشترک و تعامل و هم افزایی تنها راه برون‌رفت از مشکلات فرهنگی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مشترک و تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی تنها راه برون‌رفت از مشکلات فرهنگی استان است.

به گرارش امروز خراسان جنوبی؛ علی فرخنده  در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری استفاده از ظرفیت‌های مشترک، تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی را تنها راه برون رفت از مشکلات فرهنگی استان برشمرد.

وی تصریح کرد: با در کنار هم قرار دادن ظرفیت‌ها و امکانات موجود در نهادهای فرهنگی استان می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و فرصت‌های بی شماری پیش رویمان است که می‌توان با اقدام مشترک و تعامل دوسویه به آنها جامه عمل پوشاند و بخشی از کاستی‌های فرهنگی را هم جبران کرد.

لازم به ذکر است؛ در این دیدار ضمن گرامیداشت این مناسبت جهت همکاری در برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی، و همچنین در مورد نحوه همکاری های بیشتر و مشترک این دو اداره به منظور استفاده از ظرفیت های طرفین جهت توسعه بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری استان با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

 

با حضور کودکان و نوجوانان بیرجندی

صبح شعر دفاع مقدس برگزار شد/۲

صبح شعر دفاع مقدس با محوریت نقش زنان و کتاب در هشت سال جنگ تحمیلی

در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، صبح شعر دفاع مقدس با محوریت نقش زنان و کتاب در هشت سال دفاع مقدس در کانون پرورش فکری شماره دو بیرجند برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این ویژه برنامه که  در محل مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری شماره دو بیرجند برگزار شد کودکان ونوجوانان به شعر خوانی با موضوع شهادت و ایثار پرداختند.

در این برنامه کتاب پرخواننده «دا» که به نقش زنان و خاطرات همسران شهدا در دفاع مقدس پرداخته است مورد بررسی  قرار گرفت.

معرفی کتاب «هستی» که به مقوله‌ی جنگ از دید یک دختر نوجوان پرداخته و همچنین  کتاب «کوچه صمصام » که جنگ از نگاه یک پسر نوجوان را به تصویر کشیده از دیگر برنامه‌های این صبح شعر بود که توسط اعضای نوجوان انجام شد.

گفتنی است پایان بخش این برنامه نیز با بیان خاطرات شهربانو الوانی مربی بازنشسته کانون درباره ی نقش زنان در پشت جبهه همراه بود.

تجلیل از بانوی امدادگر دفاع مقدس در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی/۲-۳

تجلیل از بانوی امدادگر دفاع مقدس در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

به مناسبت هفته دفاع مقدس عالیه خزاعی از بانوان امداد گران ۸ سال دفاع مقدس در جمع کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، به بیان خاطرات خود پرداخت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ بصیرت افزایی و دشمن شناسی از مواردی بود که مورد تاکید وی قرار گرفت و ادامه داد؛ این انقلاب مرهون قطره قطره خون شهداست و وظیفه ما پاسداری از دستاوردها و نتایج ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان است.

در بخش پایانی این نشست طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز طی سخنانی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: نقش بانوان در دفاع مقدس  انکار ناپذیر است و زنان به عنوان سند افتخار دفاع مقدس با الگو گیری و با یادآوری رفتار و سیره حضرت زهرا (س)و حضرت زینب (س) و دیگر زنان قهرمان صدر اسلام، به وظیفه الهی وانسانی خویش در طول دفاع مقدس عمل کردند واگر صبوری و عزم و همت و ایثارگری و کمک رسانی آنها نبود چنین مقاومت پیروزمندانه ای درآن دوران شکل نمی گرفت

این گزارش می افزاید؛ پاسخ به سوالات کارکنان و تجلیل از این بانوی امدادگر و راوی دفاع مقدس پایان بخش این برنامه بود.

 

 

پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان غرامت در حوزه دام وطیور/۴

۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان غرامت در حوزه دام وطیور به خسارت دیدگان خراسان جنوبی پرداخت شد .

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار صداپرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان غرامت به دامداران خسارت دیده وسیمای استان گفت : از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غرامت ، ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان غرامت به دامداران خسارت دیده خراسان جنوبی پرداخت شد .

بخشی افزود : غرامت محصولات دامی در این مدت ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و غرامت طیور در این مدت  ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان غرامت بوده است.

وی گفت : در سال زراعی گذشته ۸۹۰ هزار و ۴۹۰ راس دام در استان بیمه شدند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت : با اعلام تعرفه‌های محصولات زراعی و باغی ،کشاورزان و باغداران می‌توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی با نمایندگی‌های بیمه کشاورزی استان نسبت به بیمه مزارع و باغات خود اقدام کنند.

وی گفت : دامداران در تمامی ایام سال میتوانند برای بیمه دام خود اقدام کنند.

 

 

 

 

صرفه اقتصادی، عامل برقراری یا لغو پرواز‌ها از سوی شرکت ها/۴-۷

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: آمار تعطیلات قبل، ملاک برقراری پرواز از سوی شرکت‌های هواپیمایی در تعطیلات است و سود کم، سبب لغو پرواز می‌شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طهماسبی در خصوص لغو پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند در ایام تعطیل گفت: در چنین ایامی، شرکت‌های هواپیمایی به آمار سنوات قبل مراجعه می‌کنند و وقتی که شاهد تعداد کم مسافر در آمار‌ها هستند، پرواز‌ها را در روز‌های تعطیل لغو می‌کنند.

پرواز‌های روز یک شنبه ۳ مهر، سه شنبه ۵ مهر و یکشنبه ۱۰ مهر فرودگاه بیرجند از سوی شرکت‌های هواپیمایی لغو شده اند.

طهماسبی با اشاره به لغو پرواز‌ها در برنامه پروازی فرودگاه بیرجند بیان کرد: یک هواپیما در روز ۸ نوبت پروازی را انجام می‌دهد که اگر قرار بر کنترل هواپیما باشد، تمامی پرواز‌های آن هواپیما در استان‌های مختلف لغو می‌شود و تنها به خراسان جنوبی محدود نمی‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی به دنبال سود و توجیه اقتصادی از پرواز‌ها هستند و در صورتی که قرار باشد یک پرواز در روز تعطیل انجام شود، باید شرکت‌های گردشگری نسبت به برقراری پرواز چارتر درخواست دهند.

او گفت: برنامه ریزی‌های پروازی به صورت ۶ ماهه صورت می‌گیرد و پرواز لحظه‌ای نداریم.

فرودگاه بیرجند در سال ۱۳۱۲ به عنوان سومین فرودگاه کشور به بهره برداری رسید و در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ با انجام پرواز از بیرجند به مدینه، این فرودگاه به فرودگاه بین المللی ارتقا یافت.

همچنین در ۱۲ مرداد ۸۹ اولین پرواز به مقصد دمشق و در ۲۸ اردیبهشت ۹۰ اولین پرواز به سمت بغداد از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام شده است.

 

 

 

 

 

کرایه سرویس مدارس نامشخص، اولیا بلاتکلیف/۴-۷

با گذشت یک هفته از بازگشایی مدارس، نرخ مصوب کرایه سرویس‌های مدارس هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، سرویس مدارس به یکی از دغدغه‌های اولیای دانش آموزان تبدیل شده است.

از جمله مشکلات موجود در حوزه سرویس‌های مدارس کرایه بالایی است که برخی رانندگان و شرکت‌ها درخواست می‌کنند.

وجود مراقب در سرویس‌ها به خصوص سرویس دانش آموزان مدارس ابتدایی، نیازی است که باید حتما به آن توجه شود.

بالاتر بودن کرایه خودروها از نرخ مصوب

مادر یکی از دانش آموزان بیرجندی گفت: برای سرویس مدرسه فرزندم از طریق مدرسه پیگیری‌هایی انجام دادم، اما مدرسه می‌گوید ما سرویس نداریم و باید به صورت شخصی اقدام کنید.

او افزود: با کرایه‌های زیادی که رانندگان پیشنهاد می‌دهند، ضروری است تا مدارس نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کنند؛ یک خودروی سواری برای جابجایی دانش آموز، مبلغی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را طلب کرده است.

یکی از رانندگان سرویس مدارس نیز بیان کرد: باید کرایه‌ها به گونه‌ای تعیین شود که برای راننده نیز صرفه اقتصادی داشته باشد و راننده متضرر نشود.

او گفت: تاکنون شخص دیگری را برای مراقبت از دانش آموزان در سرویس قرار نداده اند و خودم مراقبت از سلامت مسافرینم را بر عهده دارم.

آموزش و پرورش: قیمت مصوب اعلام نشده است

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعیین قیمت سرویس‌ها بر عهده کارگروه ماده ۱۸ در شورای شهر است، گفت: جلسه‌ای در شورا تشکیل شده، اما قیمت مصوبی به آموزش و پرورش اعلام نشده است.

او از مدارس خواست تا نسبت به راه اندازی سرویس مدارس و ساماندهی ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کرده و وجود مراقب در سرویس‌ها به خصوص در سرویس مدارس ابتدایی را مدنظر قرار دهند.

طبق نظر پیشنهادی کارگروه ماده ۱۸، کرایه مینی بوس به ازای هر نفر ۳۹۲ هزار تومان، کرایه ون به ازای هر نفر ۴۳۴ هزار و ۷۵۰ تومان و کرایه سواری به ازای هر دانش آموز ۴۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بذرافشان کارشناس امور تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نیز در خصوص تأیید صلاحیت رانندگان گفت: رانندگان باید ابتدا در سامانه سپند ثبت نام خود را برای فعالیت در بخش مدارس انجام دهند.

او اظهار کرد: پس از ثبت نام در این سامانه، استعلام‌های لازم صورت می‌گیرد و در صورت تأیید صلاحیت، مجوز برای فعالیت راننده صادر می‌شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*