گفته می شود

 

 

گفته می شود مهران مدیری که صبح جمعه با پرواز اماراتی از فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شد پس از ورود گذرنامه او ضبط شده است. این مجری و کارگردان که تهیه برنامه های تلویزیونی را در کارنامه دارد، به تازگی با انتشار برخی مواضع خود در فضای مجازی به تحریک عواطف و دامن زدن به آشوب ها کمک کرده بود. پیش تر برخی از رسانه ها از دستور دادستان مبنی بر ممنوع الخروجی وی خبر داده بودند.

 

گفته می شود امام جمعه یکی از شهرستانها  با بیان اینکه نمایندگان بشدت در عزل و نصب ها دخالت می کنند تاکید کرده باید در این زمینه برخورد شود چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب در دستگاه های دولتی را ندارند.

 

گفته می شود مونا برزویی ترانه‌سرا پیرو اعلام جرم علیه برخی از سلبریتی‌ها به جهت تشویق به اغتشاش و هم‌صدایی با دشمن، با صدور دستور قضائی بازداشت شد.پیش‌تر محمود شهریاری مجری سابق صدا و سیما به دلیل تشویق به اغتشاش و آموزش ساخت کوکتل مولوتف بازداشت شده بود. پیگیری‌های حکایت از این دارد که تاکنون کتایون ریاحی و حامد بهداد بازداشت نشده‌اند.

 

 

 

گفته می شود فائزه هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شامگاه سه‌شنبه، پنجم مهرماه دستگیر شد. فاطمه هاشمی با تایید این خبر اظهار کرد: هنوز اطلاع بیشتری از علت دستگیری خواهرم نداریم و به تازگی در جریان بازداشت وی قرار گرفته‌ایم.

 

 

 

 

گفته می شود وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده  واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده است/ آمریکا ۱۰ نهاد و یک نفتکش را تحریم کرد

 

 

گفته می شود وزیر ارتباطات گفته مردم کسب‌وکارهای خود را از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم های ایرانی منتقل کنند، چون در اوضاع کنونی و تا زمان نامعلوم فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌آپ و اینسـتاگرام همچنان برقرار خواهد بود.

 

 

گفته می شود حسین ماهینی، بازیکن اسبق پرسپولیس که در چند روز گذشته مطالبی را در جهت حمایت و تشویق به اغتشاشات در صفحات مجازی خود منتشر کرده بود ساعتی پیش با حکم مقام قضایی بازداشت شد

 

گفته می شود گزارش رویترز از شکار جاسوسان سیا در ایران بازتاب زیادی داشته است خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی موفقیت سازمان‌های اطلاعاتی ایران در دستگیری جاسوس‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را روایت کرده است

 

 

گفته می شود بی‌بی‌سی اعلام کرده به عنوان بخشی از برنامه صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیون پوندی این شبکه، ۳۸۲ نفر از کارکنان سرویس جهانی را اخراج می‌کند. نشریه گاردین نیز نوشته کار بی‌بی‌سی به سر آمده و خودشان هم می‌دانند

 

 

 

 

 

گفته می شود سردار حسن‌زاده گفته دو هفته پیش در یکی از شنودها، یکی از افرادی که سِمتی هم در آمریکا دارد، عنوان کرد که در آمریکا به این جمع‌بندی رسیدند که فشار حداکثری نمی‌تواند آن‌ها را مقابل ایران به پیروزی برساند؛ از این روی تنها راه این است که به بهانه فشار اقتصادی، مردم را به خیابان‌ها بکشانیم و به واسطه آن شاید بتوانیم به پیروزی برسیم؛ لذا دیدید که در این‌ حادثه اخیر علی‌رغم اینکه همه متأثر شدند، دشمنان به همین بهانه، عده‌ای را به خیابان‌ها آوردند و خساراتی را به بار آوردند

 

گفته می شود دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با استقبال از اظهارات رئیس جمهوری درباره لزوم نظام‌مند کردن طرح پیشنهادها، انتقادات و احیاناً اعتراضات و همچنین اصلاح برخی قوانین و روندها گفت: مجلس شورای اسلامی در اجرای وظیفه قانون‌گذاری خود آمادگی دارد که لوایح دولت را در این زمینه با اولویت در روند قانون‌گذاری قرار دهد و در قالب قانون جهت اجرا به دولت تقدیم کند.

 

 

 

 

گفته می شود از حدود دو دهه پیش در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهت شناسایی و بررسی وضع جوانان خارج از اشتغال، تحصیل با مهارت‌آموزی، آنان را با عنوان NEET طبقه‌بندی کرده و سیاست‌های رفاهی خاصی برای آنها تدوین می‌کنند. درخصوص آمار و ارقام این حوزه، طبق گزارشی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مرکز آمار ایران منتشر کرده‌اند، وضعیت NEETهای ایران از سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۰ در دسترس است. در حالی که نرخ NEETها برای مردان ایران بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد بوده، در زنان از ۴۷ درصد در سال ۱۳۹۴ به ۳۹ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.سال ۱۳۹۴ از ۵.۷ میلیون زن در گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال تعداد ۲.۷ میلیون نفر (۴۷ درصد) آنان نه مشغول تحصیل بوده، نه شاغل و نه دنبال مهارت‌آموزی بوده‌اند.سال ۱۴۰۰ تعداد زنان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال به ۵ میلیون و ۹۰ هزار تن رسیده که یک میلیون و ۹۸۵ هزار نفر از آن جزء جمعیت NEETها هستند.

 

 

گفته می شود وزیر راه و شهرسازی گفته برای جابه‌جایی هموطنانی که قصد تماشای مسابقات جام جهانی را در قطر دارند، ما محدودیتی نداریم.ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند.همچنین تماشاگران خارجی می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شاتل ما و انتخاب کیش به عنوان محل اقامت‌شان، بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و به کشور مبدا خود برگردند.

 

 

 

 

گفته می شود محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، خسارات‌ سنگینی به کسب‌وکارها و بخصوص کسب‌وکارهای کوچک و خانگی وارد می‌سازد.قطع دسترسی به اینستاگرام، بیشتر از ۴۰۰هزار کسب‌وکار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.

 

 

 

 

گفته می شود رئیس دفتر حسن روحانی در دولت دوازدهم: جنس اعتراضات آبان ۹۸ با اعتراضات امروز متفاوت است. در آبان ۹۸ خشونت به این شدت وجود نداشت اما امروز بسیار گسترده شده است.در حال حاضر باید همه ابعاد فوت مهسا امینی بررسی شود و قوه قضائیه دقیق ورود کند تا هم خانواده او تسکین یابند و هم مردم قانع شوند. علاوه بر این هم اگر بعد از بررسی ها مقصری شناخته شد مقصرین این اتفاق هم باید به سزای اعمال خود برسند

 

 

 

 

گفته می شود حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفته باید صبر و حوصله داشت، اخلاق سیاسی و اسلامی را برای کسانی که زیر ۱۸ سال هستند و هیجانی وارد این اقدامات شدند، رعایت و آن‌ها را ارشاد کرد و دوره‌های آموزشی گذاشت تا بار دیگر هیجانی نشوند. به هر ترتیب، باید تجربیات گذشته مورد استفاده و توجه مسئولان قضایی و امنیتی قرار گیرد.

 

 

 

گفته می شود عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودروی کشور درباره پیش فروش خودرو و سود صد میلیون تومانی که برای هر خودرو به جیب دلالان می‌رود، گفت: ۶۰ هزار خودرو پیش فروش شده است؛ چند نفر در لاتاری یا بلیت بخت آزمایی شرکت کردند؟ ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر شرکت کردند. هر عقل سلیم می‌گوید که یک پژو پارس تیو فایو که قیمت کارخانه‌ای آن ۲۱۱ میلیون تومان و در بازار آزاد ۴۱۳ میلیون تومان است، خریداری کنیم؛ یعنی ۲۰۲ میلیون تومان بلافاصله سود می‌کند. علاوه بر این که خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای می‌شود، اتفاق بدتر این است که مردم تشویق می‌شوند تا سوی دلالی بروند و این امر موجب می‌شود که پول و سرمایه‌های در گردش جامعه دیگر مولد نخواهند بود. مطلب زاده اظهار داشت: اختلاف قیمت کارخانه با بازار در یک سال و نیم گذشته ۱۷۵ هزار میلیارد تومان بوده است یعنی دلال بازی ۱۷۵ هزار میلیارد تومان سود داشته و زیان انباشت خودروساز تاکنون ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*