۵۰۰ قطعه از سکه‌های تاریخی ایران به موزه رضوی اهدا شد

۵۰۰ قطعه از سکه‌های تاریخی ایران به موزه رضوی اهدا شد

مجموعه‌دار با ذوق تهرانی، بیش از ۵۰۰ قطعه از سکه‌های تاریخی ایران را به گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

محمد حسین یزدی‌نژاد، مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر، این مجموعه را متشکل از سکه‌های نقره دوره ساسانی، سلسله خلفای عباسی و حکام عرب طبرستان عنوان کرد.

وی گفت: از سلسله‌های عنوان شده سکه های نقره خسرو دوم ساسانی ضرب نرماشیر، همدان و دارابگرد، سکه‌های درهم نقره هارون الرشید، امین و المستعین بالله از خلفای بنی عباس ضرب شده بین سال‌های ۱۸۷ الی ۱۹۴ قمری و سکه های نقره حکام عرب طبرستان شامل عمربن علاء ، سعید بن دعلج، جریر، سلیمان و هانی ضرب تپورستان (طبرستان) در این مجموعه دیده می‌شود.

مهدی ذوالقدریان واقف این مجموعه ارزشمند، در گفتگویی، ارادت قلبی خود به ساحت امام رضا (ع) را یکی از دلایل وقف فرهنگی خود عنوان کرد.

وی به آشنایی قبلی خود از موزه تمبر و سکه حرم مطهر اشاره کرد و این مکان را بهترین جا برای حفظ این میراث فرهنگی دانست.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، ذوالقدریان با بیان اینکه جمع‌آوری این مجموعه در طی بیش از ۱۰ سال جمع‌آوری شده است، افزود: در این مکان واقف اطمینان خاطر دارد که میراث اهدایی به بهترین شکل برای استفاده نسل‌های بعد محافظت می‌شود و مانا می‌ماند.

۴۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*