کوهنوردان استان بر فراز دماوند ۱۴ مدال برنز رهاورد کوهنوردان خراسان جنوبی

۱۴ کوهنورد از خراسان جنوبی توانستند قله دماوند را فتح کنند و مدال برنز کشور را به دست آوردند که از این تعداد ۶ نفر به صورت تیمی از طرف هیئت و ۸ نفر دیگر به شکل آزاد شرکت کرده اند. این کوهنوردان روز گذشته وارد استان شدند که مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.
رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان بیرجند در مصاحبه اختصاصی با امروز خراسان جنوبی گفت: طی مدت ۳ ماه گذشته فراخوان به تمام باشگاه های کوهنوردی استان دادیم تا افراد مستعد خودرا برای تمرین به بیرجند اعزام کنند. خسروی تصریح کرد: در همین راستا ۴۰ نفر برای تمرین و آمادگی به بیرجند آمدند که با برگزاری ۲۰ اردوی شهرستانی که ۲ برنامه تمرینی کوهنوردی آنها خارج از استان در شیرباد خراسان رضوی و لاله زار کرمان بود ۶ نفر انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: این تعداد در قالب یک تیم از ۲۴ تا ۲۹ مرداد ماه توانستند قله پنج هزار و ۶۷۱ متری دماوند، مرتفع‌ترین کوه رشته‌کوه البرز ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه را فتح کنند. به گفتۀ وی ۸ نفر دیگر هم به صورت آزاد هفته قبل رفته بودند که آنها نیز موفق به انجام این کار شدند. او با بیان اینکه این افراد از سوی فدراسیون صاحب شش مدال برنز شدند، عنوان کرد: تیم ۶ نفره اعزامی شامل سید رضا حسینی، سرپرست و سلیمه آهنی به عنوان مربی و کیارش گنجی، مهدی مقامی، مسعود اکبری و جمشید جم اعضای تیم بودند. به گفتۀ وی اعضای تیم ۸ نفره آزاد هم شامل آقایان رمضانی‌فرد، فراش، اخوت، اصغری، جلالی خواه، غلامی، یکه‌خان و مقدم بودند.
افزایش استقبال و برنامه های کوهنوردی
رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بیرجند بیان کرد: از ابتدای سال استقبال از ورزش کوهنوردی خیلی بیشتر شده است و در همین راستا برنامه های باشگاه های کوهنوردی نیز افزایش پیدا کرده است. خسروی تصریح کرد: برگزاری برنامه کوهنوردی هر هفته می باشد و در هر ماه یک بار برنامه کوهنوردی خارج از استان برگزار می شود. وی اضافه کرد: همچنین کلاس های آموزشی کوهپیمایی، صخره نوردی و دیگر موارد در باشگاه ها برگزار می شود. به گفتۀ وی امسال مبالغ مالی خوبی به هیئت تزریق شده است ولی با این وجود هنوز مشکلات مالی زیاد می باشد.
برنامه تمرینی بانوان نامناسب
رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بیرجند مشکلات باقی مانده در هیئت را کمبود فضا برای سنگ نوردی عنوان کرد و افزود: برای تمرین سنگ نوردی فقط یک سالن سرحدی است که برای تعداد ورزشکاران شهرستان کافی نیست. خسروی ادامه داد: برای بانوان نیز فقط یک ساعت تمرین سنگ نوردی در نظر گرفته شده است که ان هم از ساعت ۴ تا ۵ و ۳۰ دقیقه و در هر هفته فقط ۳ روز می باشد که هم ساعت آن نامناسب و هم تعداد روزها ناکافی است. او خاطر نشان کرد: در همین راستا صحبت ها و هماهنگی هایی با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته ایم که گفته اند نمی توانند کاری انجام دهند. وی با اشاره به اینکه در سال قبل مشکل کمبود مربی داشتند، عنوان کرد: فدراسیون گفته است که خود ما باید کلاس های آموزشی را در این زمینه برگزار کنیم و از ابتدای سال ۱۲۰ نفر در ۱۲حوزه مختلف آموزش دیده اند. به گفتۀ وی این آموزش ها شامل سنگ نوردی، صخره نوردی و ارتقای مربی گری و کلاس مربی گری بوده است که تاکنون ۲ نفر موفق به دریافت مدرک مربی گری و یک نفر ارتقاء داشته ایم و این تعداد روبه افزایش می باشد. خسروی تأکید کرد: هیئت کوهنوردی بیرجند از نظر عملکرد و برنامه ۲ برابر دیگر شهرستان ها کار انجام داده است و به همین میزان تعداد ورزشکاران آن هم زیادتر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*