در دومین روز از هفته دولت انجام شد بهره برداری از ۱۴۶ کلاس درس در استان ساختمان و آزمایشگاه دامپزشکی بیرجند افتتاح شد

سالن ورزشی هنرستان کارودانش امام خمینی (ره) بیرجند روز گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد. در این مراسم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: ۵۱ پروژه با ۱۴۶ کلاس درس با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در مهرماه امسال در سطح استان به بهره برداری می رسد که شامل پروژه های تخریب و بازسازی و احداث کلاس های جدید است.
بیکی سرانه استاندارد فضای آموزشی را حدود ۹ متر مربع ذکر کرد و افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۱۸/۵ و سرانه فضای آموزشی استان ۷۷/۶ متر مربع می باشد و مرکز استان با میانگین سرانه فضای آموزشی ۲/۵ متر مربع کمترین سرانه را در استان دارد که نشان دهنده معضل مهاجرت و حاشیه نشینی است.
به گفته وی اگر چه در سرانه فضای آموزشی در استان از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما این امر به معنای عدم نیاز استان نیست بلکه علت آن پراکندگی جمعیت استان است. وی اضافه کرد: از مجموع ۱۴۶ کلاس درس آماده افتتاح در استان ۴۶ کلاس درس مربوط به بیرجند می باشد ضمن اینکه از ۲۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده برای این کلاس ها نیز ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی و خیرین بوده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه در کنار توجه به محتوای آموزشی، دربخش امکانات آزمایشگاهی پایه دوازدهم نیز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ۴۵۰ میلیون تومان نیز در راستای تعمیرات مدارس توزیع شده است.
موسوی کیا افزود: برای خرید و افتتاح چمن مصنوعی سه فضای آموزشی نیز ۳۹۰ میلیون تومان هزینه شده است. لازم به ذکر است سالن ورزشی هنرستان کاردانش امام خمینی (ره) بیرجند نیز با ۶۰۰ متر مربع مساحت و ۵۳۰ میلیون تومان اعتبار از محل تخریب و بازسازی مدارس احداث و به بهره برداری رسیده است.
همچنین در مراسمی با حضور استاندار رئیس سازمان دامپزشکی کشور ساختمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند و آزمایشگاه مولکولی اداره کل دامپزشکی استان روز گذشته طی مراسمی به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار و رئیس سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مسئولین و مدیران به بهره برداری رسید.
استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم، هفته دولت را فرصت خوبی برای بیان عملکردها و انجام گفتگوی صمیمانه مسئولین و مردم دانست و با بیان اینکه سرعت رشد اطلاع رسانی و تولید اطلاعات سرسام آور است، گفت: هفته دولت برای بازنگری در عملکرد ۴۰ ساله، روش ها ، رفتارها ، زیرساخت ها و نگاه هاست و اینکه نگاه ما نگاه توسعه گرایانه باشد خیلی مهم است .
دکتر مروج الشریعه افزود: در شرایط کنونی اقتصاد، فلسفه وجودی ما حمایت از تولید کنندگان در تمامی عرصه ها به ویژه تامین نیازهای اساسی مردم است.
دکتر رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این مراسم سخنان کوتاهی ایراد کرد. ساختمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با اعتبار ۶ هزار و ۵۵۰ میلیون تومان در دو طبقه با مجموع مساحت ۵۰۰ متر مربع افتتاح شد و بیش از ۱۶ هزار خانوار روستا و آبادی از خدمات دامپزشکی در راستای افزایش سطح بهداشت عمومی و حفظ سرمایه دامی منطقه بهره مند و شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند پس از ۱۵ سال اجاره نشینی صاحب ساختمان مستقل شد.
پروژه ایجاد و تجهیز آزمایشگاه مولکولی (PCR ) اداره کل دامپزشکی استان نیز با ۱۱ هزار میلیون ریال اعتبار استانی و ملی برای اولین بار در استان به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*