اخبار کوتاه استان/افزایش ۶۶ درصدی نذورات قربانی در خراسان جنوبی

۱۶۰ واحد مسکونی معلولان خراسان جنوبی افتتاح می شود
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۱۶۰ واحد مسکونی معلولان و مدجویان بهزیستی استان و چندین طرح اشتغال و مرکز تحت نظارت در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد. علی عرب نژاد اظهار داشت: از این تعداد ۱۳۲ واحد مربوط به خانوارهای تک معلولی ، هفت واحد مربوط به خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول شهری و ۲۱ واحد روستایی متعلق به خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول به بالا در سطح استان است. وی زیربنای هر واحد مسکونی شهری را بین ۸۰ تا ۹۵ متر و اعتبار هزینه شده برای هر واحد تعاونی ساز تک معلولی را ۶۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان اعلام کرد.
سهمیه۱۴ هزار نفری استان در طرح تربیت حافظان قرآن
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: سهمیه خراسان‌جنوبی در طرح تربیت حافظان قرآن در سال جاری تربیت ۱۴ هزار و ۷۰۰ حافظ است . حجت‌الاسلام مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی سهمیه خراسان‌جنوبی برای سال ۹۷ تربیت ۱۴ هزار و ۷۰۰ حافظ قرآن کریم است که امیدواریم با برنامه‌ریزی های دقیق به این هدف برسیم. وی بیان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در ایران اسلامی اجرایی می‌شود. عباسی ادامه داد: سهمیه اوقاف و امور خیریه از این تعداد حدود یک میلیون حافظ است و در این راستا برنامه‌های متعدد قرآنی چون حفظ، روخوانی و روانخوانی در طول سال توسط اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی طرح تربیت حافظان قرآن را از سال ۹۱ شروع کرده است، افزود: از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۶ تعداد ۲۶ هزار حافظ در راستای این طرح تحت آموزش مربیان قرار گرفتند.
بازدید رایگان از گنجینه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، بازدید از گنجینه تنوع زیستی خراسان جنوبی رایگان است. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: مردم می توانند برای بازدید از این گنجینه در هفته دولت هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ به این اداره کل واقع در خیابان شهید محلاتی بیرجند، مراجعه کنند. اکبری افزود: در این گنجینه، ماکت زیستگاه های مختلف استان همچون منطقه حفاظت شده شاسکوه، زیستگاه تپه ماهور درمیان، منطقه پیشنهادی حفاظت شده علی حیدر در بشرویه، منطقه حفاظت شده مظفری فردوس، تالاب کجی نمکزار نهبندان و گونه های حیات وحش آنها به نمایش گذاشته شده است.
افزایش ۶۶ درصدی نذورات قربانی در خراسان جنوبی
نذورات قربانی مردم خراسان جنوبی در روز عید سعید قربان امسال ۶۶ درصد افزایش یافت. معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در روز عید قربان یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان نذورات نقدی و گوشت قربانی در پایگاه های جمع آوری نذورات استان جمع آوری شد . احمد رفیعی افزود: در روز عید قربان سید ابراهیم امیرآبادیان خیر سمنانی ۱۰۰ میلیون تومان وموسسه انصارالحجه مشهد ۳۳۵ گوسفند به ارزش ۷۵۳ میلیون تومان برای نیازمندان اهدا کردند. وی گفت: نذورات مردمی جمع آوری شده هم ۴هزار ۲۲۷کیلوگرم گوشت به ارزش ۲۱۸ میلیون تومان و ۱۲۰ میلیون تومان وجه نقد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*