امروز خراسان جنوبی – محمودآبادی mahmoodabadi@birjandtoday.ir 87 درصد از ظرفیت سدهای مخزنی استان خالی بود که در بارندگی های امسال با افزودن ۲ درصد این رقم به ۸۵ درصد کاهش یافت. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در گفتگو با امروز خراسان جنوبی با اعلام این مطلب از ورود ۳ میلیون و ۷۰۰ مترمکعب آب در پی بارش های اخیر به سدهای مخزنی و تغذیه ای خراسان جنوبی خبر داد. مهندس امامی گفت: این بارندگی ها فقط۲ درصد به حجم ۴ سد مخزنی استان شامل فرخی قاین، شهید پارسای فردوس، کریت و نهرین طبس افزود. وی با اشاره به هشت سد مخزنی با ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب در خراسان جنوبی گفت: همچنین ۵ سد تغذیه مصنوعی استان نیز در این بارندگی ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه مهار روان آب ها نقش مؤثری در جبران خسارت های خشکسالی دارد، گفت: باید برای مدیریت آب، علاوه بر تخصیص منابع مالی مناسب تناسب و اولویت بندی مناسبی داشته باشیم. مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هم اواسط بهمن ماه امسال اعلام کرد که این استان با ۳/۱ میلیمتر بارندگی در سال آبی جاری (از مهر ماه) کم بارش ترین استان کشور است. مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی از کاهش ۷۰ درصدی بارندگی در استان نسبت به بلندمدت خبر داد و گفت: به طور تقریبی تمام مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی شدید قرار دارد. علیرضا خندان‌رو دیروز به فارس گفت :میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۱٫۱ میلی‌متر بوده است. وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی بلندمدت در استان تاکنون ۷۳ میلی‌متر بوده است، تصریح کرد: با توجه به این آمار شاهد کاهش ۷۰ درصد بارندگی در استان نسبت به میزان بارندگی بلندمدت وجود دارد. مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی در سال زراعی جاری در استان مربوط به آرین‌شهر به میزان ۶۷ میلی‌متر بوده است، یادآور شد: همچنین کمترین میزان بارندگی در این مدت مربوط به درمیان به میزان حدود ۱۱ میلی‌متر بوده است. خندان‌رو با اشاره به اینکه کاهش بارندگی در استان در سال زراعی جاری نسبت به ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، افزود: به طور تقریبی تمام مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی شدید قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان اسفندماه جاری بارندگی چشمگیری در استان نخواهیم داشت و اگر در فروردین‌ماه سال آینده نیز بارندگی نرمالی وجود داشته باشد باز هم در سال زراعی جاری کاهش شدید بارندگی را نسبت به بلندمدت در استان شاهد هستیم.

۸۷ درصد از ظرفیت سدهای مخزنی استان خالی بود که در بارندگی های امسال با افزودن ۲ درصد این رقم به ۸۵ درصد کاهش یافت.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی  در گفتگو با امروز خراسان جنوبی با اعلام این مطلب از ورود ۳ میلیون و ۷۰۰ مترمکعب آب در پی بارش های اخیر به سدهای مخزنی و تغذیه ای خراسان جنوبی خبر داد.
مهندس امامی گفت: این بارندگی ها فقط۲ درصد به حجم ۴ سد مخزنی استان شامل فرخی قاین، شهید پارسای فردوس، کریت و نهرین طبس افزود.
وی با اشاره به هشت سد مخزنی با ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب در خراسان جنوبی گفت: همچنین ۵ سد تغذیه مصنوعی استان نیز در این بارندگی ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه مهار روان آب ها نقش مؤثری در جبران خسارت های خشکسالی دارد، گفت: باید برای مدیریت آب، علاوه بر تخصیص منابع مالی مناسب تناسب و اولویت بندی مناسبی داشته باشیم.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هم اواسط بهمن ماه امسال اعلام کرد که این استان با ۳/۱ میلیمتر بارندگی در سال آبی جاری (از مهر ماه) کم بارش ترین استان کشور است.
مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی از کاهش ۷۰ درصدی بارندگی در استان نسبت به بلندمدت خبر داد و گفت: به طور تقریبی تمام مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی شدید قرار دارد.
علیرضا خندان‌رو دیروز به فارس گفت :میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۱٫۱ میلی‌متر بوده است.
وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی بلندمدت در استان تاکنون ۷۳ میلی‌متر بوده است، تصریح کرد: با توجه به این آمار شاهد کاهش ۷۰ درصد بارندگی در استان نسبت به میزان بارندگی بلندمدت وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی در سال زراعی جاری در استان مربوط به آرین‌شهر به میزان ۶۷ میلی‌متر بوده است، یادآور شد: همچنین کمترین میزان بارندگی در این مدت مربوط به درمیان به میزان حدود ۱۱ میلی‌متر بوده است.
خندان‌رو با اشاره به اینکه کاهش بارندگی در استان در سال زراعی جاری نسبت به ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، افزود: به طور تقریبی تمام مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی شدید قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان اسفندماه جاری بارندگی چشمگیری در استان نخواهیم داشت و اگر در فروردین‌ماه سال آینده نیز بارندگی نرمالی وجود داشته باشد باز هم در سال زراعی جاری کاهش شدید بارندگی را نسبت به بلندمدت در استان شاهد هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*