اخبار کوتاه استان/احیا ومرمت ۴۶ رشته قنات در طبس

آغاز فعالیت نوروزی گروههای جهادی
گروه های جهادی، فعالیت نوروزی خود را در مناطق محروم خراسان جنوبی آغاز کردند. هنری مسئول بسیج سازندگی استان گفت: ۴۰ نفر از جهادگران بومی به روستاهای حصارسنگی، افکشت و شوشود شهرستان بیرجند عزیمت کردند تا تعطیلات نوروز خود را به فعالیت های عمرانی از جمله بازسازی خانه نیازمندان، حصارکشی حسینیه و مسجد بگذرانند.

گرامیداشت ۳ شهید دانشگاه علمی – کاربردی
اولین یادواره سه شهید دانشجوی دانشگاه علمی – کاربردی خراسان جنوبی دیروز برگزار ودر این مراسم از خانواده شهیدان رضا حسینی چهکند، شهید مجتبی امیرآبادی و شهید هادی کاردیده تجلیل شد.

افزایش ۴۵ درصدی مشارکت استان درجشن نیکوکاری
احمد رفیعی معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از افزایش ۴۵ درصدی مشارکت مردم استان در جشن احسان و نیکوکاری امسال خبر داد

احیا ومرمت ۴۶ رشته قنات در طبس
۴۶ رشته قنات شهرستان طبس امسال احیا، مرمت و بازسازی شد. داود بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اشاره به افزایش ۶ برابری اعتبارات تخصیص یافته برای احیا و مرمت قنوات طبس در سال جاری نسبت به پارسال، گفت: امسال یک میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان تخصیص داده شد.

افزایش ۶۷ میلیون تنی ذخایر معدنی
۶۷ میلیون تن به ذخایر معدنی خراسان جنوبی افزوده شد.معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این ذخایر از آغاز امسال با صدور ۲۷ گواهی کشف و انجام عملیات اکتشاف حین استخراج معدن کوچک علی شمالی طبس به ذخایر معدنی قطعی خراسان جنوبی اضافه شده که برای اکتشاف آن ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.ذخایر معدنی قطعی این استان هم اکنون بیش از ۲٫۵ میلیارد تن است.

فردوس،هزار سال پس از سفر ناصر خسرو
هزارمین سال سفر ناصر خسرو به تون قدیم یا همان فردوس کنونی،۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی را گرد هم آورد تا این شهر تاریخی،بار دیگر به کانون توجه گردشگران تبدیل شود.
دیروز همایش دو روزه ظرفیت های گردشگری و توسعه شهرستان فردوس با پیام های جداگانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان میراث فرهنگی آغاز شد تا این دیار که پیشینه‌ای ۵ هزار ساله دارد را هرچه بهتر و بیشتر به مهمانان و گردشگران همایش معرفی کند.

زلزله ای به بزرگی ۷/۳ ریشتر نایبند را لرزاند
زمین لرزه ۳.۷ ریشتری در ساعت ۲ و ۳ دقیقه بامداد روز گذشته نایبند در شهرستان طبس را تکان داد. این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین ثبت شده است.

هشدار مصرف بی رویه آب در روزهای پایانی سال
امور آب و فاضلاب بیرجند در مورد مصرف بی رویه آب در روزهای پایانی سال هشدار داد. با توجه به روزهای پایانی سال و استقبال از سال نو که با افزایش مصرف آب از سوی مشترکان همراه است به منظور مواجه نشدن مشترکان با کمبود فشار و یا قطعی آب، امور آب و فاضلاب بیرجند در اطلاعیه ای از همه شهروندان خواست در مصرف آب صرفه جوئی کنند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*