افتتاح انبار شرکت نفت با حضوررئیس جمهور

در پی درج خبر  ( راه اندازی انبار شرکت نفت استان به زمان دیگری موکول شد)در شماره قبلی روزنامه ،مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه  از راه اندازی انبار جدید شرکت نفت در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور خبر داد. مهندس اصغری با بیان اینکه ما در مرحله تست انبارها و پیش راه اندازی کامل پروژه هستیم ، افزود: با راه اندازی انبار جدید شرکت نفت ، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در بیرجند به ۱۰۰ میلیون لیتر یعنی ۵ برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت.
وی   با تاکید براینکه تمامی نکات ایمنی در انبار جدید دیده شده است، اذعان داشت : ما ناگزیر خواهیم بود تا مدتی ازظرفیت هر دو انبار استفاده کنیم اما بطور قطع دو انبار فعال در آینده نخواهیم داشت.
فعالیت ۹۹ جایگاه عرضه فرآورده های مایع
و CNG در استان
وی در ادامه با اشاره به گوشه ای از عملکرد شرکت نفت در ۱۰ ماهه سال جاری از توزیع ۱۵۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۲۶ میلیون کیلوگرم گاز CNG نیز توزیع شده و در حال حاضر ۷۵ جایگاه عرضه فرآورده های مایع و۲۴ جایگاه عرضه CNG در استان فعال است. مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در استان بلحاظ تعداد جایگاه ها به نقطه پایداری رسیده ایم ، افزود: هیچ شهرستان تک جایگاهی در استان نداریم و از سال ۹۲ تاکنون ۱۷ جایگاه احداث شده که ازثمرات آن دسترسی مطلوب و راحت به جایگاه ها و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر می باشد.
اصغری به احداث سه جایگاه CNG  با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر ۲۵۰ دستگاه نفت کش با شرکت نفت همکاری دارند که در سال گذشته نیز ۴۰ دستگاه نفت کش جدید وارد ناوگان شده است و ما در حال حاضر ناوگان قوی ای داریم.
عرضه گازمایع در مرز ماهیرود در آینده نزدیک
وی درادامه با اشاره به تغییر رویکرد وزارت نفت و حرکت به سمت استفاده از شرکت های خصوصی گفت: بزودی شرکت های برند در زمینه احداث جایگاه ها و حمل و توزیع فرآورده ها فعال خواهند شد. وی به عرضه وتوزیع سوخت مرزنشینان ازیکسال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: ما تنها استان دارای مجوز عرضه گازمایع بصورت پایلوت در مرز ماهیرود هستیم که درحال حاضر تجهیزات توسط بخش خصوصی در حال آماده شدن است.
صدور پایان کار انبار جدید شرکت نفت
اصغری با اشاره به برخی دغدغه های آتش نشانی درمورد جایگاه های سوخت و طرح آن در جلسات مختلف با بیان اینکه ما باید بجای نگران کردن مردم راهکار عملی ارائه دهیم ، اذعان داشت: قبل از احداث جایگاه ها استعلامات لازم اخذ می شود و ما برای انبار شرکت نفت در محل جدید ازشهرداری پایان کار دریافت کرده ایم. وی از مسئولان متولی خواست جلوی هرگونه ساخت و ساز در اطراف انبار شرکت نفت گرفته شود چراکه انتقال تجهیزات فعلی امکان پذیر نخواهد بود. وی در ادامه تصریح کرد:مجهزترین تیم اطفای حریق را در یکی از شرکت های حمل و نقل داریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*