بازگشت ۲۷واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی خواستار پرداخت مطالبات دستگاه های خدمات رسان از سوی مدیران و فعالان صنعتی استان شد و گفت: برای ارائه بهتر خدمات توسط دستگاه های اجرایی مانند شرکت گاز ، آب ، برق و.. انتظار می رود واحدهای تولیدی در پرداخت مطالبات این دستگاه ها سرعت  ببخشند. عصمت سرفرازی در بازدید های دوره ای از شهرک صنعتی بیرحند همزمان با سومین روز از دهه فجر از سه کارخانه سامان فولاد ،کاشی فرزاد و کاشی نیلوفر بازدید به عمل آورد و در حاشیه این بازدید ها در جمع خبرنگاران بر ضرورت استمرار همدلی ایجاد شده بین مسئولین دستگاه های خدمات رسان و تولید کنندگان در بخش های مختلف تاکید کرد. وی  با بیان اینکه سرمایه گذاران همکار و همراه دولت هستند، رشد اقتصادی ایجاد شده پس از اجرای برجام را عاملی برای تسهیل امور حوزه های اقتصادی و تولیدی دانست و از همه متولیان این حوزه خواست از ظرفیت های ایجاد شده در این زمینه نهایت استفاده را ببرند. وی با بیان اینکه بازدیدهای صورت گرفته در ماه های اخیر نشان دهنده حرکت رو به جلو و سیاست گذاری مثبت دولت و مسئولین استانی بوده است، افزود: در این بازدید ها تلاش در جهت رفع مشکلات بخش های خصوصی و دولتی خصوصاً دستگاه های خدمات رسان بوده و در این راستا تدابیر لازم به منظور رفع موانع تولید و ارتقای منافع مجموعه های دولتی و خصوصی اتخاذ شده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی، با بیان اینکه سیاست گذاری معقول دولت و تاثیرات مثبت برجام مجموعاً نتایج خوبی در حوزه اشتغال، رفع موانع تولید و پیشبرد بهتر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی داشته است ، اذعان داشت : در صورت بهبود شاخص های اقتصادی قطعاً تحولات بزرگی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز رخ خواهد داد. سرفرازی، برگزاری نشست های تخصصی بین دستگاههای اجرایی و تولید کنندگان پس از بازدید های صورت گرفته را مورد تاکید قرار داد و افزود: قطعاً چالش ها و مشکلات احصاء شده طی این بازدید ها و جلسات با همکاری و همدلی مردم و مسئولین مرتفع خواهد شد.
تلاش می کنیم حتی یک نفر هم در استان بیکار نشود
وی با بکار بردن این عبارت که تلاش میکنیم حتی یک نفر در استان بیکار نشود ، تصریح کرد : دغدغه همه مسئولان و در رأس آن مقام معظم رهبری حوزه اقتصاد و اشتغال است و تلاش ما هم این است که گام هایمان را مستحکم برداریم و از بیکار شدن حتی یک نفر هم در استان جلوگیری کنیم و تلاش در این حوزه سبب می شود تا مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی هم کمتر شود.
 ۲۷ واحد تولیدی تعطیل وارد چرخه تولید شده اند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران از ورود ۲۷ واحد تولیدی تعطیل شده در استان از سال گذشته به چرخه تولید خبر داد و گفت : در حال حاضر از ۳۴۸ واحد صنعتی استان؛ ۸۰ واحد یعنی  حدود ۲۳ درصد تعطیل است که از سال ۹۴ تاکنون ۲۷ واحد تولیدی تعطیل شده مجددا وارد چرخه کار شده اند.  جرجانی در خصوص مشکل جاده ورودی کارخانه کاشی فرزاد که خواسته مدیر عامل این مجموعه بود ، اذعان داشت: با توجه به اینکه این مسیر جزو محدوده شهرک صنعتی بیرجند نیست مربوط به شرکت شهرک های صنعتی نیز نمی شود و این مشکل باید در کارگروه امور زیربنایی استان بررسی شود.
 بدهی ۸ میلیاردی واحدهای  صنعتی استان به شرکت گاز
معاون بهره برداری شرکت گاز خراسان جنوبی نیز درحاشیه این مراسم ازبدهی ۸ میلیارد تومانی واحدهای صنعتی استان به این مجموعه خبر داد و  گفت: از این مبلغ ۷ میلیارد تومان مربوط به حدود ۱۰ واحد صنعتی بزرگ استان است، که این واحدها بخشی از بدهی ها را در مقاطعی پرداخت می کنند.
ضیائی مقدم افزود: انتظار میرود واحدهای تولیدی در پرداخت این مطالبات همکاری بیشتری داشته باشند.
 شروع مجدد فعالیت سامان فولاد ازشهریور امسال
مدیرعامل کارخانه سامان فولاد بعنوان اولین واحدی که شاهد حضور مسئولان بود در این بازدید  با اشاره به فعالیت این کارخانه ازسال ۸۵ در استان گفت : در سال ۹۳ این مجموعه به حالت تعلیق درآمد و عملا در سال ۹۴ تعطیل شد که مجددا در شهریور ماه سال جاری با تغییر مدیریت ، جذب نیروهای متخصص ، تقویت دفتر فنی و تسهیلات خاصی  که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار داده شد توانستیم کارخانه را راه اندازیم کنیم. حمید رضا لطیفی افزود: از انجائیکه بزرگترین سرمایه هر کارخانه قبل از تجهیزات؛ نیروی انسانی متعهد و متخصص میباشد بر آن شدیم ضمن جذب نیروهای متخصص جهت به روز بودن  مهارت آنها تفاهم نامه ای با سازمان آموزش فنی و حرفه ای تنظیم نماییم تا به موازات خرید تجهیزات مدرن و پیشرفته بتوان برای ورود به بازارهای جهانی آماده شد زیرا یکی از افقهای اینده سامان فولاد ؛ صادرات تولیدات به کشورهای همسایه  می باشد. وی  با اشاره به اینکه اگر  تسهیلات رونق تولید نبود بسیاری از کارخانه ها مجدد راه اندازی نمی شدند، افزود : در حال حاضر ۵۰ کارگر در این کارخانه مشغول بکارند  و تا پایان اردیبهشت ماه هم این تعداد  به ۱۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
تولید سالانه ۷۵۰۰ تن فولاد در سامان فولاد
وی میزان تولید سالانه کارخانه را ۷۵۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد : توانمندی این کارخانه در کشور شناخته شده و ما در حال حاضر به قم ، زاهدان و کیش ارسال محصول داریم.  وی اذعان داشت:تسهیلات مصوب ما در کارگروه رفع موانع تولید  ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که به دلیل همکاری سازمان های تامین اجتماعی و دارایی، یک میلیارد تومان بیشتر نیاز نشد که آن هم جذب شده است. مدیرعامل کارخانه سامان فولاد با تاکید بر اینکه  به دلیل انعقاد قراردادهای جدید به ۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش دیگر نیاز بود گفت: این امر با گشایش خط اعتباری در بانک صادرات حاصل شد. در این بازدید مقرر شد برای تسهیل روند فعالیتی  این کارخانه جلسه ای در دفتر مدیر کل امور هماهنگی استاندار برگزار شود.  مدیر کارخانه کاشی نیلوفر نیز در این بازدید با اشاره به تولید سالانه ۶ میلیون مترانواع کاشی  در این کارخانه خواستار تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی شد و اظهار داشت: بیشتر واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند به انبار تبدیل شده اند. زرقانی با بیان اینکه ما تلاش کرده ایم برای کاهش آلودگی در محیط کارخانه بخش ها و واحدهای مختلف را از هم تفکیک کرده و کمربند سبزی را پیرامون کارخانه ایجاد کنیم افزود : همکاری خوبی در راستای رفع موانع تولید در استان وجود دارد اما بازهم واحدها مشکلاتی دارند که تسهیل امور باید بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*