۵۰۰ تن کالا با ۷۰ کامیون به عراق منتقل می شود

مسئول ستاد مرکزی جمع آوری کمک های مردمی اربعین حسینی شهرستان بیرجند از افزایش تعداد موکب های استان برای خدمت به زائران و عزاداران گردهمایی عظیم اربعین حسینی در عراق خبر داد.

سعیدی گفت: با اضافه شدن موکب خدماتی و نظافتی، تعداد موکب های استان در مسیر پیاده روی زائران و عزاداران گردهمایی عظیم اربعین حسینی در عراق از ۱۴ موکب به ۱۵ موکب افزایش یافت.

سعیدی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ تن اقلام سرمایه ای و مصرفی ظرف دو سه روز اخیر از استان به مقصد عراق حمل می شود، گفت: این اقلام توسط خدمه موکب ها با ۷۰ کامیون جابجا می شود.

به گفته وی حدود ۱۲ هزار تخته پتوی اهدایی مردم سراسر استان و ۷۵ تخته چادر گروهی بزرگ ۵۰ متری(۱۰۰ نفره) خریداری شده از محل کمک های مردمی، در حال انتقال است. ضمن اینکه اقلامی مانند موکت، ظروف یکبار مصرف و آب معدنی نیز از سایر استان های کشور خریداری و در حال انتقال به مرز می باشد. وی اضافه کرد: همچنین تره بار مورد نیاز از منابع در استان های غربی تأمین و در حال بارگیری برای انتقال به مرز است.

اعزام خدمه موکب ها از فردا

سعیدی اظهار کرد: علاوه براینها ۴ دستگاه نانوایی سیار بر روی تریلی ها، دو دستگاه موتور برق و یک دستگاه آب شیرین کن به ظرفیت بسته بندی ۲ هزار بسته آب در ساعت در حال انتقال به عراق می باشد.

وی همچنین گفت: سایر ملزومات موکب ها نیز از محل جمع آوری در سطح شهرستان ها با رعایت اولویت ها و براساس برنامه ریزی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به عراق منتقل خواهد شد و خدمه موکب های شهرستان های بیرجند، خوسف و سربیشه هم ساعت ۲ بعدازظهر فردا از مزار شهدای باقریه بیرجند با ۴ دستگاه اتوبوس به عراق اعزام می شوند. سعیدی در پایان اظهار کرد: جمع آوری کمک های مردمی برای تأمین بخشی دیگر از نیازها تا اربعین حسینی از طریق حساب های اعلام شده ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*