تأیید ۱۰ طرح اشتغال روستایی در مرحله نهایی

۱۰ طرح اشتغال زای روستایی استان به مرحله تأیید نهایی رسید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از معرفی ۱۰ طرح برای تأیید نهایی در تهران به منظور اخذ تسهیلات مناسب با کارمزد ۳ درصد در راستای حمایت از طرح های اشتغالزا در روستاهای استان خبر داد. محمد شفیعی گفت: پیرو انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه میان معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، استانداری خراسان جنوبی، بنیاد مستضعفان و جانبازان(بنیاد علوی) و بانک سینا در راستای حمایت از طرح های اشتغالزا در روستاها طی سه ماه گذشته و پس از ابلاغ این تفاهم نامه به دستگاه های اجرایی مرتبط در بخش روستایی و فرمانداری های تابعه استان و اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی رسانه ها و صداوسیما، تعداد ۵۸ طرح از سراسر استان از سوی افراد حقیقی و حقوقی به کمیته اجرایی مستقر در استانداری ارسال شد. وی افزود: پس از اخذ نقطه نظرات دستگاه های اجرایی مرتبط در چهار حوزه کشاورزی، عشایری، صنایع دستی و گردشگری و صنعت و معدن طرح ها مورد بررسی قرار گرفته و به بانک سینا به عنوان بانک عامل معرفی شدند که در ادامه و بعد از تشکیل پرونده و اخذ مجوزهای لازم، از سوی کارشناسان بانک سینا ۲۲ طرح را که مدارکشان تکمیل بود برای انجام بازدید میدانی توسط بانک و دستگاه مرتبط انتخاب کردند. به گفته شفیعی، در نهایت با تعداد ۱۰ طرح موافقت شد و این طرح ها برای تأیید نهایی به معاونت اعتبارات بانک سینا در تهران ارسال گردید.

وعده تخصیص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر به استان

وی مجموع رقم تسهیلات در این مرحله را ۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: البته مسئول بنیاد مستضعفان و جانبازان و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با پیگیری های استاندار این وعده را داده اند که به محض جذب ۲۰ میلیارد تومان اولیه، ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز به استان تخصیص داده شود.

ضمن اینکه این تسهیلات با کارمزد ۳ درصدی به متقاضیان اعطا می شود و استانداری، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان و جانبازان( بنیاد علوی) باقیمانده کارمزد تسهیلات را پرداخت می کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با ذکر این نکته که هزینه اجرای ۱۰ طرح معرفی شده بین ۵۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان می باشد، گفت: سقف تسهیلات برای هر طرح ۲ میلیارد تومان است و ما با هدف تسریع در جذب اعتبارات ۵۸ طرح را با نیاز به ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات معرفی کردیم و در حقیقت طرح ها را تا ۲ برابر ظرفیت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی معرفی کردیم و طبیعتاً اولویت به طرح هایی که مدارکشان تکمیل باشد داده خواهد شد.

شفیعی در پایان گفت: کلیه طرح ها با نظر کمیته تخصصی اجرایی و دفتر هماهنگی امور اقتصادی به عنوان دبیر کارگروه اشتغال استان به بانک عامل معرفی شده اند.img_4849

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*