اخبار کوتاه از استان/کتابخانه ها به کتب با ارزش و پر محتوا مجهز شود/درختان سرو ۱۵۰۰ ساله قاینات مقصد گردشگران

  • کتابخانه ها به کتب با ارزش و پر محتوا مجهز شود

نماینده ولی فقیه در استان گفت: کتابخانه ها باید برای استفاده همه گروه های سنی مجهز به کتب با ارزش و پرمحتوا شود. به گزارش امروز خراسان جنوبی، آیت ا… عبادی روز گذشته در دیدار با جمعی از کتابداران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب ابزار کارآمدی است که همواره در طول تاریخ به کمک بشر آمده است . وی با اشاره به اینکه امروز با وجود فضای مجازی جایگاه کتاب حفظ شده است، افزود: کتابخانه ها باید برای استفاده همه گروه های سنی به کتب با ارزش و پرمحتوا مجهز شوند و کتابداران هم باید مشاوران خوبی در این زمینه باشند. وی با اشاره به جنایات برخی دولت های مدعی علم و سواد در دنیا گفت: اگر علم بدون دین باشد نتیجه اش همین وحشی گری هایی است که اکنون در دنیاست. رضایی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار گفت: برای مقابل با تهاجم فرهنگی دشمن باید در کتابخانه ها، جذابیت های لازم ایجاد شود تا جوانان بیشتر از این محل ها استفاده کنند.

  • مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی

اعتماد مخاطبان بزرگترین سرمایه رسانه ملی است

مدیرکل صداو سیمای خراسان جنوبی گفت: ملاک و معیار ارزیابی رسانه ها رضایت مخاطبان است. به گزارش امروز خراسان جنوبی، ثقفی روز گذشته در جمع مدیران و برنامه سازان رادیوی خراسان جنوبی که به مناسبت یازدهمین سال تاسیس این رادیو برگزار شد، افزود: فرهنگ سازی با تولید علم و محتوا از وظایف اصلی رسانه ملی است. وی ادامه داد: برنامه سازان در تولید پیام علاوه بر شناخت ظرفیت ها ، فرصت ها و تهدیدات باید به نیاز مخاطب توجه کنند.

  • بازدید گردشگران از آثار تاریخی خوسف

گردشگران ورودی به شهرستان خوسف از آثار و ابنیه های تاریخی این شهرستان بازدید کردند. صالحی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف گفت: گردشگران از آرامگاه ابن حسام، خانه مالکی، بافت تاریخی خوسف و در ادامه از بافت تاریخی روستای خور و کارگاه سنگ تراشی خور بازدید کردند. شهر خوسف از نظر تاریخی یکی از کهن ترین و قدیمی ترین شهرهای جنوب خراسان به شمار می رود که بافت قدیمی و آثار تاریخی ارزشمند نشانه هایی از این قدمت هستند. این بافت که به لحاظ موقعیت طبیعی و واقع شدن بر روی هسته مقاوم، از زمین لرزه در امان مانده یکی از سالم ترین بافت های تاریخی است و ده ها اثر تاریخی را در خود جای داده است.

  • درختان سرو ۱۵۰۰ ساله قاینات مقصد گردشگران

شهرستان قاینات معروف به سرزمین آفتاب و طلای سرخ از ظرفیت ها و قابلیت های ارزشمندی در زمینه گردشگری و طبیعت گردی برخوردار است. عباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین گفت: ثبت بیش از ۷۰ اثر تاریخی – فرهنگی و بیش از ۱۰ اثر طبیعی زمینه مناسبی برای حضور گردشگران و طبیعت گردان فراهم آورده تا قاینات را به عنوان مقصد تفریحی و سیاحتی خود انتخاب کنند. وی افزود: درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات با قدمت ۱۵۰۰ سال به عنوان کهنسال ترین موجود زنده و سبز و نماد استقامت و سرافرازی استان پهناور خراسان جنوبی است که در کنار مسجد روستا وجود دارد و در نزد مردم از قداست و احترام برخوردار است و همه ساله گردشگران زیادی مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می شوند. این درختان به شماره ۲۱۳ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت و صیانت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاینات می باشد.

  • آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه بیرجند به نام استاد حسن پور نامگذاری شد

جلسه دیدار و گفتگوی رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند با اعضای هیأت علمی، کارشناسان و کارمندان دانشکده علوم و دانشکده علوم ریاضی و آمار در محل  سالن اجتماعات مهندس امینی دانشکده علوم برگزار شد. در این نشست رؤسای این دانشکده ها ضمن معرفی داشته ها و توانمندی های هر دانشکده محدودیت ها، مشکلات و درخواست هایشان را مطرح کردند. در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای هیأت علمی دو دانشکده به بیان نقطه نظرات و پیشنهاداتشان پرداختند. دکتر خلیل خلیلی رئیس دانشگاه، دکتر حیدر رئیسی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر ناصر ندا معاون پژوهش و فناوری، دکتر ابراهیم محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به پرسش های شرکت کنندگان در نشست پاسخ دادند. در این نشست لوح نامگذاری ساختمان آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه به نام استاد پرویز حسن پور عضو هیأت علمی پیشکسوت دانشکده علوم ریاضی و آمار، مصوب کمیته نامگذاری و شورای فرهنگی دانشگاه به وی اهدا شد.

  • جذب ۶۱ پزشک متخصص جدید در خراسان جنوبی

۶۱ پزشک متخصص جدید جذب بیمارستان های خراسان جنوبی شدند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند روز گذشته در حاشیه جلسه توجیهی و تعیین محل خدمت متخصصان جذب شده به استان گفت: ۶۱ پزشک متخصص، دانش آموخته ۱۹ رشته تخصصی جذب مراکز درمانی و بهداشتی خراسان جنوبی شدند و ظرف سه هفته آینده در محل خدمت خود شروع به کار خواهند کرد. دکتر هادی دهقانی افزود: این افراد در ۱۱ بیمارستان مشغول به کار می شوند و در رشته های داخلی، اطفال، مغز و اعصاب، جراحی عمومی، جراحی چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، اورولوژی، طب فیزیکی و توانبخشی و … که مورد نیاز استان است، فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: در ۶ ماه گذشته در حوزه پزشکی شهرستان قاینات مشکل زیادی وجود داشت لذا ۱۳ سهمیه توزیع نیروهای تخصصی مربوط به این شهرستان است.

  • ثبت ۱۸ تصویر یوزپلنگ آسیایی در نایبندان طبس

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۱۸ تصویر از یوزپلنگ آسیایی در نایبندان طبس توسط ۵۲ دوربین طلایی ثبت شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مودی با اشاره به اینکه پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با همکاری سازمان ملل در دست اجراست، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با همکاری سازمان مردم نهاد یوز ایران اقدام به دوربین گذاری پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس برای شناسایی یوزپلنگ کرده است.   وی با بیان اینکه ۱۰ درصد منطقه دوربین گذاری شده است، تصریح کرد: برای نصب هر دوربین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده و برای پوشش تمام بخش های منطقه نیاز به ۱۰۰ دوربین است.

  • توزیع ۳۵۰ دستگاه بخاری بین مددجویان امداد سربیشه

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سربیشه گفت: همزمان با آغاز فصل سرما، ۳۵۰ دستگاه بخاری گازی بین مددجویان کمیته امداد شهرستان سربیشه توزیع شد. محمد رضا احمدی افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما و جهت رفاه حال مددجویان تحت پوشش این نهاد، تعداد ۳۵۰ دستگاه بخاری به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۷۳۰ریال از محل اعتبار سفر رئیس کمیته امداد به شهرستان تامین و در بین مددجویان روستاهایی که گازرسانی انجام گرفته و نیازمند وسایل گرمایشی بودند توزیع شد.

  • معرفی تولیدات خراسان جنوبی در هرات

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند از معرفی تولیدات استان خراسان جنوبی در دهمین نمایشگاه محصولات و کالاهای ایرانی در هرات خبر داد. محسن احتشام اظهارکرد: دهمین نمایشگاه محصولات و کالاهای ایرانی با حضور ۶۰ شرکت ایرانی و افغانستانی در هرات برگزار شد. وی با اشاره به حضور استان های خراسان رضوی، قم، اصفهان، تبریز و خراسان جنوبی در این نمایشگاه بیان داشت: این نمایشگاه با حضور ۴۵ شرکت ایرانی و ۱۵ شرکت افغانستانی در هرات در حال برگزاری است. وی به سیاست های حمایتی اتاق بازرگانی بیرجند برای معرفی تولیدات استان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه غرفه ای برای اعضای اتاق گرفته شده که به صورت رایگان در اختیار اعضا قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با حضور در این رویدادهای بین المللی در تلاش هستیم تا جاذبه ها، ظرفیت ها و توانایی های استان در حوزه تجارت و تولیدات را هر چه بهتر و بیشتر به کشورهای دیگر از جمله افغانستان که هم مرز با استان خراسان جنوبی است ، معرفی کنیم. وی اظهارکرد:با برنامه‌ریزی مدون و حرکت به سمت بازاریابی علمی باید حضور موثرتری در بازار افغانستان داشته باشیم. احتشام با بیان اینکه با حضور در نمایشگاه هرات تلاش می‌کنیم هر چه بهتر به معرفی مزیت‌های استان خود بپردازیم، گفت: مسئولیت ما در اتاق بازرگانی تجاری است و با توجه به علاقه وافر مردم افغانستان به کالای با کیفیت ایرانی لازم است تا تلاش کنیم زمینه مناسب‌تر مبادلات فراهم شود.

  • رئیس شبکه دامپزشکی قاینات هشدار داد:نگهداری وفروش دام زنده در سطح شهر ممنوع است

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: فروش و نگهداری دام زنده فقط در میادین دام یا اماکن دامی که دارای استاندارد های تایید شده سازمان دامپزشکی می باشد صورت پذیرد.

دکتر علی گوهری افزود :در راستای اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه ای سازمان دامپزشکی وجلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام، شبکه دامپزشکی با افرادی که اقدام به فروش ونگهداری دام زنده در سطح شهر ومراکز غیر مجاز فروش دام زنده می نمایند برخورد قانونی خواهد کرد. وی درادامه از شهروندان خواست به منظور حفظ بهداشت و سلامت خود و خانواده به هیچ عنوان از افراد دوره گرد و سودجو که بصورت سیار در سطح شهر اقدام به فروش دام زنده یا گوشت تازه می نمایند خرید ننموده و موارد تخلف را با تماس تلفنی به شماره های ۵۱ – ۳۲۵۲۳۴۵۰ واحد نظارت شبکه اطلاع دهند.

  • بررسی وضعیت حیات وحش منطقه کمرسرخ سرایان

مسئول شبکه دامپزشکی سرایان از مناطق حفاظت شده کمرسرخ این شهرستان بازدید کرد. دکتر خالقی زاده گفت: همکاری و تعامل دامپزشکی و محیط زیست راهی مطمئن برای جلوگیری از انتشار بیماری های حیات وحش است.

وی افزود: سربازان اداره حفاظت محیط زیست با بررسی مناطق حفاظت شده و ارسال گزارشات به موقع در خصوص رفتار غیر متعارف دام و طیور حیات وحش و همچنین تلفات حیوانات، کمک شایانی به دامپزشکی در برنامه ریزی مناسب واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری ها انجام می دهند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*