اخبار خراسان جنوبی

پیام تسلیت فرماندهان انتظامی و مرزبانی خراسان جنوبی در پی شهادت مدافع امنیت

بیرجند – ایرنا – فرماندهان انتظامی و مرزبانی خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت ستوان یکم “علیرضا موذن” از نیروهای هنگ مرزی نهبندان را تبریک و تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس در پیام فرمانده انتظامی خراسان جنوبی که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: شهادت افتخار عظیمی است که تنها نصیب بندگان خاص خدا می‌شود، افتخار دفاع از امنیت وطن توفیق مضاعفی برای شهیدان این مرز و بوم است که گام در صیانت از امنیت و آسایش میهن عزیزمان نهاده‌اند.

سردار حسن شجاعی نسب افزود: غایت آرزوی همه رزمندگان شجاع که زندگی خود را وقف خدمت صادقانه و خالصانه و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند، آرمیدن در جوار قرب الهی و پوشیدن خلعت شهادت است و شهد نوشین شهادت گوارای روح مقدس شهدای گرانقدر عرصه برقراری نظم و امنیت به ویژه شهید گرانقدر مرزبانی باشد.

وی اظهار کرد: ایثار و از خودگذشتگی زیبنده انسان‌های فداکار و جان برکفی است که همواره در جهت رسیدن به معبود برای خدمت به مردم تلاش و مجاهدت می‌کنند و در این راه از سلامت و جان خود می‌گذرند تا همچون مجاهد فی سبیل الله برای عزت و سربلندی کشور تلاش کنند.

اینجانب شهادت ستوان یکم مرزبان “علیرضا موذن” جمعی فرماندهی مرزبانی استان خراسان جنوبی را که در دفاع از آرمان‌ها و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در درگیری با اشرار مسلح در نقطه صفر مرزی جان خود را نثار کرد به محضر امام عصر (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، فرماندهی و کارکنان مرزبانی استان، خانواده محترم این شهید گرانقدر و مردم ولایتمدار خراسان جنوبی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات این شهید والامقام را از درگاه الهی مسئلت دارم.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی هم در پیامی اظهار کرد: غایت آرزوی همه رزمندگان شجاع که زندگی خود را وقف خدمت صادقانه و خالصانه و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند، آرمیدن در جوار قرب الهی و پوشیدن خلعت شهادت است و شهد نوشین شهادت گوارای روح مقدس شهدای گرانقدر عرصه برقراری نظم و امنیت کشور به ویژه شهید ستوان یکم “علیرضا موذن” باشد.

سردار حسین دهکی افزود: بی شک یاد و خاطره ایثار و از خودگذشتگی فرزندان برومند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه مرزبانی استان، آنانی که با تأسی از آیه شریفه (تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ)) جان خود را در راه ایجاد نظم، آرامش و مبارزه با معاندین کور در طبق اخلاص گذاشته، در فکر و ذهن مردم قدرشناس ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

وی عنوان کرد: قاچاقچیان و معاندین نظام که امنیت کشور را نشانه رفته‌اند، بدانند این شرارت‌ها هرگز خللی در عزم راسخ حافظان نظم و امنیت وارد نخواهد ساخت و سبزپوشان و مرزبانان جان برکف همواره تا آخرین قطره خون خود حافظ این مرز و بوم هستند و ادامه دهنده راه همرزمان شهیدشان خواهند بود.

اینجانب شهادت ستوان یکم علیرضا موذن از دلاورمردان غیور و سلحشور مرزبانی استان، هنگ مرزی نهبندان و فرمانده پاسگاه مرزی چاه‌مگو که در درگیری با اشرار مسلح شهد شیرین شهادت را نوشید را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده معظم و معزز آن شهید و مجموعه مرزبانی استان تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات این شهید عزیز و سکینه و آرامش قلبی، صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده داغدارش خواستارم.

شهید مرزبان “علیرضا موذن” شامگاه سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه در نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی شب گذشته اعلام کرد: نیروهای جان برکف مرزبانی حین انجام ماموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی “چاه‌مگو” با اشرار مسلح درگیر شدند و آنها را در صفر مرز زمین‌گیر کردند.

سردار دهکی افزود: در این درگیری سه نفر از مرزداران مجروح شدند که یک نفر آنها حین انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: شهید ستوان یکم علیرضا موذن مجرد و اهل شهرستان بیرجند است.

 

 

 

اجرای طرح قرض ماندگار با هدف گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان در خراسان‌ جنوبی


اجرای طرح قرض ماندگار با هدف گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان در خراسان‌ جنوبی

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی از اجرای طرح قرض ماندگار با هدف رفع مشکل نیازمندان در استان خبر داد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اجرای این طرح گره‌گشای مشکلات نیازمندان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا گرامی‌نسب با تبریک ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه به خیران و نیکوکاران اظهار داشت: قرض‌الحسنه در نظام اخلاقی مکتب اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مالی اهمیت ویژه‌ای دارد و برای توسعه و‌ ترویج آن نیاز به فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عمومی مردم است.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی با اشاره به اهدف نامگذاری این روز گفت: با توجه به جایگاه این سنت حسنه در بانکداری اسلامی به طور مشخص می‌توان مواردی را نظیر کمک مالی از طریق وام‌های ارزان قیمت، برقراری ارتباط مالی بین نیازمندان و ثروتمندان، تقویت اقتصاد ملی و حمایت از کارآفرینی و ایجاد مشاغل و حمایت از کسب و کارهای جدید و کاهش نرخ بیکاری و کاهش تبعیض اجتماعی و اقتصادی را بیان کرد.

گرامی‌نسب، ترویج و اشاعه فرهنگ قرض‌‌الحسنه، پرداخت تسهیلات به نیازمندان و توانمندسازی محرومان با حفظ کرامت آنان را از اهداف تأسیس صندوق امداد ولایت بیان کرد و افزود: از ویژگی‌های صندوق امداد ولایت در مقایسه با سایر بانک‌ها عدم دریافت کارمزد تا سقف ۱۰ میلیون ‌تومان، مبالغ بالا تا سقف ۳ درصد کارمزد، بخشش دیرکرد جرائم تسهیلات و حداقل ضمانت اشاره کرد.

به گفته وی تأسیس صندوق ضمانت اشتغال و ایجاد شعبه دیجیتال و اتصال به شبکه بانکی از دیگر ویژگی‌های این صندوق است.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی تصریح کرد:  طرح قرض ماندگار از طرح‌های این صندوق است که در آن خیرانی که تصمیم به پرداخت تسهیلات به نیازمندان را داشته باشند کمک‌های خود را به صورت قرض‌الحسنه به صندوق واریز می‌کنند تا به صورت تسهیلات در اختیار مددجویان قرار گیرد.

به گفته وی طرح بعدی تفاهم‌نامه هم‌افزایی در جهت توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و بهره‌مندی از توان حداکثری خیران و افزایش منابع قرض‌الحسنه است که معرفی نیازمندان و تعداد اقساط توسط خیر سپرده گذار انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: تسهیلات صندوق امداد ولایت در زمینه کارگشایی، اشتغال، مسکن و فرهنگی پرداخت می‌شود که بنا به درخواست افراد پرداخت می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی ضمن قدردانی از خیران و نیکوکاران همراه با این مجموعه افزود: منتظر خیران بیشتری هستیم که با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت مشکل نیازمندان را مرتفع سازند.

همکاری ۳۵ وکیل نیکوکار در میزخدمت حقوقی کمیته ‌امداد خراسان‌جنوبی 

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی نیز گفت: ۳۵ وکیل نیکوکار در میز خدمت حقوقی کمیته‌امداد خراسان‌جنوبی به مددجویان خدمات مشاوره‌ حقوقی ارائه می‌کنند.

علی دیانی در رابطه با فعالیت‌های این حوزه اظهار داشت: علاوه بر تکالیف حقوقی سازمانی، این حوزه در راستای خدمات رسانی حقوقی به مددجویان تحت حمایت نیز فعالیت دارد که این خدمات هم در قالب آموزش‌های حقوقی به مددجویان ارائه می‌شود ( به ویژه برای گروه‌های خاص مانند زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان) و هم ارائه خدمات حقوقی به مددجویانی که دچار مشکلات حقوقی می‌شوند.

به گفته وی در بخش امور مجلس هم پیگیری برای تصویب قوانینی که در راستای ارائه خدمات بهتر به مددجویان است، صورت می‌پذیرد از جمله معافیت‌های قانونی مانند معافیت از هزینه دادرسی که مددجویان تحت حمایت از آن  بهره‌مند می‌گردند.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان استان خراسان جنوبی ادامه داد: همه مددجویان تحت حمایت می‌توانند از معافیت‌های مربوطه و همچنین سایر خدمات حقوقی نظیر مشاوره حقوقی و نیز بهره‌مندی از وکیل در روند رسیدگی به پرونده خود استفاده کنند.

به گفته دیانی در همه ادارات کمیته امداد استان میز خدمت حقوقی با استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار فعال شده و ۳۵ وکیل برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده و به مددجویان خدمات مشاوره‌ حقوقی ارائه می‌کنند. مددجویان در فرایند دادرسی هم در صورت نیاز از وکلای نیکوکار یا معاضدتی بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: علاوه بر‌ این تفاهم‌نامه‌هایی نیز از سوی دفتر مرکزی امداد با مجموعه‌های مختلف از جمله دفاتر خدمات الکترونیک قضایی منعقد شده که بر اساس آن مددجویان محترم از تخفیفات مربوطه بهره‌مند می‌‌شوند.

به گفته دیانی، مددجویانی که دچار مشکلات حقوقی می‌شوند با مراجعه به مراکز کمیته امداد و مددکاران مربوطه درخواست خدمات حقوقی را ارائه می‌کنند. افزون بر این در سامانه سها نیز ثبت درخواست‌های حقوقی برای مددجویان پیش بینی شده است.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان استان خراسان جنوبی افزود: بعد از ثبت درخواست مددجویان، درخواست به وکلای نیکوکار ارجاع و وکلا درخواست را بررسی کرده و مشاوره مورد نیاز ثبت می‌شود و درصورت نیاز، مددجویان در در روند رسیدگی به پرونده از ظرفیت وکلای نیکوکار یا معاضدتی بهره‌مند می‌شوند.

 

 

 

 

 

پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر می‌شود


پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگى، صنابع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، گفت: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هادی شاهوردی امروز در ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان نهبندان اظهار داشت: ۱۸ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که باید برای آنها در ایام نوروز برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری نهبندان می‌توانست پیشران اقتصادی این منطقه باشد افزود: به عنوان متولی این حوزه در این زمینه از مدیران گذشته گله‌مندیم، ۵۰ هزار اسکان در نهبندان ظرفیت خوب و جایگاه دوم را در استان دارد که نیازمند تلنگر و برنامه‌ریزی است.

مدیرکل میراث فرهنگى، صنابع دستی و گردشگری خراسان جنوبی  با بیان اینکه  این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی منحصر بفرد است و اثر بیابان لوت و آسبادهای نهبندان را داریم افزود: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم نیز گرفته شده است.

شاهوردی بیان کرد: ۳۰۷ آسباد را در خراسان جنوبی داریم و  موزه آسبادها هم باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

وی گفت: صادرات صنایع دستی نهبندان قابلیت خوبی در ارسال است، بیابان لوت گرم‌ترین نقطه کره زمین، بلندترین تپه‌های ماسه‌ای دنیا می‌تواند گردشگر خارجی و خاص را جذب کند.

مدیرکل میراث فرهنگى، صنابع دستی و گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد: اعتبارات ما چندین برابر شده اما یکی از دغدغه‌های ما در حوزه راهداری  و محورهای مواصلاتی در نهبندان و سربیشه است که باید این ۵۰ هزار اسکان ثبت شود.

شاهوردی با اشاره به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: افطاری دادن به عنوان یک میراث معنوی ثبت شده  و می‌توان با کمک دستگاه‌ها این مهم را در نهبندان دنبال کنیم.

وی خواستار ارئه لیستی از دستگاه‌های خدمات رسان و بروشورهای گردشگری در ورودی شهرستان شد و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تالاب کجی باید انجام شود، چرا که ۶۰ میلیارد تومان به حوزه محیط زیست اختصاص یافته تا مباحث فضای اقامتی و سرویس بهداشتی را داشته باشیم.

 

 

 

 

نمایشگاه فروش بهاره و ضیافت رمضان در بیرجند گشایش یافت

بیرجند – ایرنا – نمایشگاه فروش بهاره و ضیافت ماه رمضان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سه‌شنبه شب در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، روزهای پایانی سال و عید نوروز، نمایشگاه طرح ضیافت و فروش بهاره بیرجند از امروز آغاز شد و به مدت ۶ روز تا بیستم اسفند ادامه دارد.

احمد آریافر افزود: در این نمایشگاه ۲۱۰ غرفه به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع  با حمایت و مشارکت اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی استان دایر است.

نمایشگاه فروش بهاره و ضیافت رمضان در بیرجند گشایش یافت

وی بیان کرد: در نمایشگاه فروش بهاره و ضیافت، اقلامی چون انواع پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم خانگی، انواع محصولات خوراکی و مواد غذایی از جمله کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، قند و شکر، گوشت و مرغ تنظیم بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع ۶۵ غرفه به مواد غذایی، ۱۵ غرفه تنظیم بازار، ۳۵ غرفه شیرینی، شکلات و آجیل، ۲۵ غرفه پوشاک، ۱۰ غرفه لوازم خانگی و کالای خواب، ۱۰ غرفه شوینده و مواد بهداشتی، ۲۰ غرفه کیف و کفش و ۳۰ غرفه به صنایع دستی و متفرقه اختصاص یافته است.

نمایشگاه فروش بهاره و ضیافت رمضان در بیرجند گشایش یافت

وی ساعت بازدید از نمایشگاه را ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۱ اعلام کرد و گفت: تمامی اجناس و کالاها در نمایشگاه بهاره و ضیافت مبارک رمضان با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند در بلوار دانشگاه، ابتدای جاده علی آباد لوله واقع است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*