اخبار علمی/روش های غیر درمانی برای افزایش حساسیت به انسولین

روش های غیر درمانی برای افزایش حساسیت به انسولین

روش های غیر درمانی برای افزایش حساسیت به انسولین

حساسیت به انسولین به میزان پاسخگویی سلول های بدن به انسولین اشاره دارد. بهبود این شاخص می تواند به ما در راستای کاهش مقاومت به انسولین و همچنین خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن خصوصا دیابت کمک کند.

انسولین در واقع یک هورمون ضروری است که سطح قند خون را کنترل می کند. زمانی که پانکراس سطح بالای قند خون را تشخیص می دهد، انسولین بیشتری برای غلبه بر مقاومت و کاهش قند خون تولید می کند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از مفیدترین روش های طبیعی برای بهبود حساسیت به انسولین که همگی از پشتوانه علمی برخوردار هستند. این روش ها شامل موارد زیر است:

– بیشتر بخواب

– ورزش منظم داشته باشید

– استرس خود را مدیریت کنید

– چند کیلو وزن کم کنید

– مواد غذایی سالم مصرف کنید

  1. فیبر محلول بیشتری بخورید
  2. میوه ها و سبزیجات رنگی بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  3. مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید
  4. انواع گیاهان و ادویه ها را به سیستم آشپزی خود اضافه کنید
  5. چای سبز بیشتری بنوشید
  6. سرکه سیب را امتحان کنید
  7. از چربی های ترانس اجتناب کنید
  8. از مکمل های مفید استفاده کنید

چگونه کم خونی را درمان کنیم؟

طبق تحقیقات برخی از دانشمندان، خطر ابتلا به سرطان در افرادی که از فقر آهن رنج می‌برند به طور قابل توجهی بالاتر از افرادی است که مشکل کم خونی ندارند.

 

«کم خونی» یک اختلال خونی شایع است که بسیاری از افراد در سنین مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد تصور می‌کنند که اختلال کم خونی عوارض جدی ندارد و در طولانی مدت مشکل خاصی برای بدن ایجاد نمی‌کند. اما طبق تحقیقات برخی از دانشمندان، خطر ابتلا به سرطان در افرادی که از فقر آهن رنج می‌برند، به طور قابل توجهی بالاتر از افرادی است که مشکل کم خونی ندارند.

بهترین غذا برای پیشگیری و درمان کم‌خونی

اگر می‌خواهید با کم خونی مقابله کنید به نکات زیر توجه کنید:

۱- از مصرف غذا‌های غنی از آهن با غذا‌ها یا نوشیدنی‌هایی که مانع از جذب آهن می‌شوند، خودداری کنید. برخی از این نوشیدنی‌ها و غذا‌ها عبارتند از قهوه، چای، تخم‌مرغ، غذا‌های سرشار از اگزالات و غذا‌های سرشار از کلسیم

۲- برای بهبود جذب آهن، غذا‌های غنی از آهن را با غذا‌های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، گوجه‌فرنگی یا توت‌فرنگی مصرف کنید.

۳- برای بهبود جذب آهن می‌توانید غذا‌های غنی از آهن را همراه با غذا‌های دارای بتاکاروتن مانند زردآلو، فلفل قرمز و چغندر بخورید.

۴- سعی کنید در طول روز انواع غذا‌های دارای آهن را مصرف کنید تا میزان آهن دریافتی خود را افزایش دهید.

۵- برای افزایش جذب آهن بدن تا حد امکان سعی کنید غذا‌های دارای آهن هِم و غیرهِم را همراه با هم مصرف کنید.

۶- برای تقویت تولید گلبول قرمز در بدن، غذا‌های غنی از فولات و ویتامین B ۱۲ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بهترین آجیل برای پیشگیری و درمان کم خونی

آجیل و مغز‌ها یکی دیگر از منابع مهم سرشار از آهن هستند و پزشکان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به کم خونی آجیل‌ها را در تغذیه خود جای دهند. سعی کنید در روز ۲ تا ۳ عدد از مغز پسته خام، بادام، گردو، بادام هندی و فندق را مصرف کنید.

 

گزارش محققان دانمارکی؛

مصرف استاتین ها در جلوگیری از تکرار سکته مغزی موثر است

مصرف استاتین ها در جلوگیری از تکرار سکته مغزی موثر است

بر اساس تحقیقات جدید، مصرف داروهای استاتین کاهنده کلسترول پس از سکته مغزی یا خونریزی داخل مغزی، ممکن است خطر سکته بعدی ناشی از لخته شدن خون را کاهش دهد.

به گزارش مدیسن نت، دکتر «دیوید گیست»، نویسنده مطالعه از دانشگاه دانمارک جنوبی، می‌گوید: «تحقیقات قبلی نتایج متفاوتی در مورد خطر سکته مغزی در افرادی که استاتین مصرف می‌کنند و قبلاً سکته مغزی خونریزی کننده داشته‌اند، نشان داده است، حال ما این موضوع را بیشتر بررسی کردیم.»

گیست گفت: «ما بررسی کردیم که آیا استفاده از استاتین ها پس از سکته مغزی با خطر سکته مغزی بعدی، از جمله موارد ناشی از خونریزی و لخته شدن خون همراه است.»

«ما دریافتیم کسانی که از استاتین استفاده می‌کنند، با خطر سکته مغزی کمتری مواجه هستند، به ویژه سکته مغزی ایسکمیک، در حالی که هیچ تغییری در خطر سکته مغزی ناشی از خونریزی وجود ندارد.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*