گفته می شود

 

گفته می شود یک نماینده مجلس در تذکر شفاهی با انتقاد شدید از نوری وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم اجرای رتبه بندی معلمان گفته در صورت تعلل بیش از حد در اجرای رتبه بندی معلمان و تضییع حقوق فرهنگیان، بنده پرچمدار استیضاح شما خواهم بود و این کار را به سرانجام می رسانم تا افکار عمومی بداند ما محکم پشت قانون ایستاده ایم.

 

 

گفته می شود یک اقتصاددان اعلام کرده بی تردید با شیوه‌ای که آقایان در پیش گرفته اند، نمی‌توان شرایط اقتصادی را بهبود بخشید. متأسفانه تیم رییسی مشابه تیم دولت قبل برای اجتناب از تصمیم‌های کارساز در کاهش هزینه، اقدامات دیگری انجام می‌دهد که بارزترین آن افزایش کسب درآمد از کیسه مردم از طریق افزایش فشار مالیاتی برای اجتناب از کاهش اساسی هزینه‌ها و اجتناب از بازسازی نظم مالی، شامل نظم بودجه‌ای و هزینه‌های بخش حکومتی است. به نظر می‌رسد دولتمردان چندان اهمیتی به این نمی‌دهند که پول‌های به دست آمده از جیب مردم، در چارچوب بودجه‌ای غیرکارآمد و کم بازده مصرف می‌شود. در شرایطی که درآمد و معیشت مردم در حال تنزل است در هر چارچوب تصمیم گیری معقول، باید بار مالیات کاهش یابد نه این که به شکل‌های مختلف مردم را بتکانند و نرخ‌ها را افزایش دهند

 

 

گفته می شود واژه NEET وضعیت جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله‌ای است که نه درحال تحصیلند نه مهارت‌آموزی و نه مشغول کار. طبق آمار‌های زیرمجموعه وزارت کار، نرخ NEET که قبلا حدود ۳٫درصد بود، در گزارش اخیر مرکز آمار به ۷۰ تا ۷۷درصد طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ رسیده است. این آمار با شواهد قبلی سازگار نیست؛ اما ایران را در سطح جهان به رتبه اول می‌رساند. براساس گزارش اخیر مرکز آمار، در سال ۱۳۹۹از ۱۰.۵میلیون جوان، ۸.۱ میلیون نفر از آنان NEET اند که سهم بیش از ۷۷ درصدی از کل جوانان را دارند. در گزارش مرکز آمار تعداد جوانان در این شرایط، سال پیش حدود سه‌میلیون نفر ذکر شده. آمار‌های وزارت کار نشان می‌دهد این عدد سال ۹۴ حدود ۳۱ درصد، در سال ۹۵ حدود ۳۰.۲درصد و سال ۹۶ حدود ۲۹.۸ درصد بوده. اما سال ۹۷ با جهش به ۷۳ درصد و در ۱۳۹۸ به حدود ۷۴ درصد رسیده و در ۱۳۹۹ رقم ۷۷.۴ درصد به ثبت شده

 

 

گفته می شود ۹۵ درصد شرکت‌های آلمانی هیچ اطلاعی از ایران ندارند! مایکل شومان رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر از شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی مختلف در آلمان عضو این اتحادیه هستند گفته: متأسفانه تصویر فعلی از ایران در میان آلمانی‌ها بیشتر از آنکه ناشی از تجربه مستقیم آن‌ها باشد ناشی از تصویرسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی است و یکی از اهداف ما از این سفر این است که این تصویر منفی ناشی از عدم آگاهی از ایران را تغییر دهیم.  به ما توصیه کرده بودند به دلیل مسائل امنیتی به این سفر نیاییم، اما حالا در ایران در امنیت کامل به سر می‌بریم و شاهد مهمان‌نوازی بی‌نظیری از سوی ایرانی‌ها هستیم که حتماً این تجربه را با خود به آلمان می‌بریم. شومان با تأکید بر ضرورت گسترش روابط دو کشور بیان کرد: با توجه به اتفاقات منطقه و ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی ایران و منابع انسانی و انرژی این کشور امکانات جدیدی برای همکاری وجود دارد. اما متأسفانه ۹۵ درصد شرکت‌های آلمانی اصلاً از ظرفیت‌های ایران اطلاعی ندارند.

 

 

 

 

گفته می شود عضو هیئت رئیسه مجلس گفته هرچند جراحی اقتصادی دولت موجب شد منابع ملت در جیب عده خاص واریز نشود، اما واقعیت آن است که در نحوه اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم که امید است به زودی مرتفع شود. بسیاری از افراد مستحق جزو دهک ۱۰ به شمار آمدند که دولت باید تجدیدنظر کند. افزایش قیمت‌ها مخصوصاً در بخش خوراکی موجب رنج مردم شده است. دولت هر چه سریع‌تر تدبیر کند.

 

گفته می شود فاطمه قاسم پور عضو کمیسیون اجتماعی گفته در طول این سال‌ها گشت ارشاد بار‌ها مورد آزمون و خطا قرار گرفته است. هر شیوه‌ی برخوردی که کرامت زنان را مخدوش کند، حتما با آن مشکل داریم. امروز هم از سردار اشتری تقاضای وقت کردیم تا در آن جلسه باره ضابطه‌مند شدن گشت ارشاد گفتگو کنیم و صحبت‌های آنان را بشنویم. ما گزارش دقیقی از برخورد کلی گشت ارشاد نداریم؛ گشت ارشاد باید مبتنی بر حفظ کرامت زنان باشد و در بیانیه ۲۱ تیرماه هم این بحث را مطرح کردیم.

 

 

 

 

گفته می شود بر اساس گزارش سال ۱۴۰۰ سازمان پزشکی قانونی، استان‌های تهران با ۹۶,۴۹۶، خراسان‌رضوی با ۵۱,۶۳۰ و اصفهان با ۴۱,۰۶۴ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۳,۴۹۰، بوشهر با ۳,۶۴۱ و خراسان‌جنوبی با ۴,۱۶۴ نفر کمترین آمار ارجاعات نزاع را داشته‌اند.

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده درمورد طرح دارویار گفت: مراجعات مردم به ما نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در مورد این طرح ناراضی هستند.

 

 

 

 

گفته می شود محمدرضا صباغیان بافقی درباره تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های ایمیدرو و ایدرو در حوزه فولاد، گفته تحقیق و تفحص نباید از سوی کمیسیون صنایع و معادن رد می شد زیرا این اقدام می تواند موجب برطرف شدن ایرادات در ۲ مجموعه مذکور شود.

 

 

گفته می شود تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات دومین دستورکار صحن بود که با موافقت بهارستان‌نشینان همراه شد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*