اخبار خراسان جنوبی/

روایت یک بحران چندین ساله؛

آب‌هایی که خشکسالی را می‌سوزاند اما از مرز خارج می‌شود

آب‌هایی که خشکسالی را می‌سوزاند اما از مرز خارج می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی یک‌ سوم رواناب‌های استان خراسان جنوبی به افغانستان هدایت می‌شوند؛ رواناب روستای مشوکی نیز از این رواناب‌ها است که ساکنان آن از خشکسالی رنج می‌برند، اما آب‌های روان این روستا هدر می‌رود.

امروزه در کشور کم آبی و بحران آب بیش از هر چیز دیگری جولان می‌دهد، کمبود آب، مدیریت نادرست منابع آبی و خشکسالی در شرق کشور که دارای اکو سیستم خشک و نیمه خشک است بسیار نگران‌کننده است؛ چون عامل حیات موجودات زنده و گیاهان بسته به وجود مایعی گران‌بها به نام آب است، در بیشتر نقاط کشور سراب جایگزین چشمه‌های آب شده است.

به گزارش ایسنا، مردم مناطق محروم برای دست یابی به آب و جلوگیری از خشک شدن زمین‌های زراعی و حرارت سوزانی که بر این آبادی‌ها قالب شده دست و پنجه نرم می‌کنند. به عقیده بسیاری از افراد سد و سد سازی یکی از راهکارهای اصلی راهبری آب و مقابله با خشک شدن و تپیدن قلب این زمین‌هاست، زمین‌هایی که مدتی است جوشیدن قطرات آب را در رگ‌های خود احساس نکردند و الان نیازمند یک سد هستند یاری مسولان را می‌طلبند.

رواناب‌هایی که به سمت افغانستان سرازیر می‌شوند

علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با روش‌های عملکردی و آبخیزداری سیلاب را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به گلایه برخی از مردم برای از دست دادن آب‌ها و ازدیاد اثرات خشکسالی، افزود: برای مدیریت رواناب‌ها در حوزه مشوکی، گلوگاه، لانو و درح تعداد ۱۰ تا ۱۳ سازه آبخیزداری از سال ۹۶ با کمک قرارگاه شهید ناصری ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در حوزه مشوکی سازه‌های آبخیزداری باقی مانده وجود دارد که در حال انجام است؛ باید گفت یک‌ سوم رواناب‌های استان به افغانستان هدایت می‌شوند؛ رواناب روستای مشوکی نیز از این رواناب‌ها است که به سمت مرز افغانستان سرازیر می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال‌های گذشته، حوزه‌های مرزی اعتبار ملی داشتند، اما اکنون این اعتبارات حذف شده و دیگر اختصاص داده نمی‌شود؛ از سویی دیگر رودهایی در کنار زمین‌های کشاورزی مردم روستای مشوکی سرازیر می‌شوند که باید آن را مدیریت کرد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال جاری ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای حوزه آبخیزداری استان منظور شده است، تصریح کرد: از این میزان بیش از ۲۵ درصد آن تخصیص یافته است و ۲۳۰ سازه جدید در سال مالی جاری انجام می‌شود؛ حوزه جدید باغ سنگی است که به سمت مرز می‌رود مطالعات آن انجام شده و با کمک بنیاد برکت در حال انجام است.

عدم تخصیص اعتبار؛ سد اجرای طرح‌های مهم مرزی

سعید سروری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی نیز به ایسنا گفت: طرح مطالعاتی برای احداث سد تغذیه مصنوعی در روستای مشوکی انجام شده که تاکنون اعتباری برای آن منظور نشده و اجرای آن نیازمند اعتبار است که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای احداث سد مشوکی پیگیری‌های بسیاری از طرف شورای این روستا و نماینده مردم نهبندان و سربیشه صورت گرفته است، تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبار، مهم ترین امر برای اجرای طرح‌های مهم مرزی است؛ به طور مثال برای اجرای سد مشوکی حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

سروری ادامه داد: دو بند خاکی برای جلوگیری از سرازیر شدن رواناب‌ها به کشور افغانستان در این روستا احداث شده است که برای مدیریت رواناب‌ها منابع‌طبیعی نیز با ما همکاری دارد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی تغذیه مصنوعی مشوکی و چاهداشی انجام شده است، بیان کرد: باید گفت شش طرح تغذیه‌ای که در خروجی استان و در نوار مرزی قرار دارند، مشکل تأمین اعتبار دارد که با اجرایی شدن پروژه‌های مرزی، بیش از ۹۰ درصد استان از رواناب‌ها منتفع می‌شوند.

گاهی با یک مدیریت به موقع می‌توان از هدررفت بسیاری از منابع و ظرفیت‌هایی چون آب سیلاب و رواناب‌ها آن هم در خشکسالی بی سابقه جلوگیری کرد.

 

 

 

محدودیت های ترافیکی همایش سلام فرمانده در”بیرجند”/۴

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اعمال محدودیت های ترافیکی در محل برگزاری همایش بزرگ سلام فرمانده در بیرجند خبر داد و گفت: محدودیت های ترافیکی در محدوده ورزشگاه آزادی از ظهر فردا قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا عباسی” با اعلام این خبر اظهار داشت: از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه یکم تیرماه ، خیابان های مفتح۲۷،بهشتی ۲۸،سجاد۶ و فرعی های بهشتی ۲۸ تا سجاد۶ ممنوعیت تردد خواهند داشت.

وی ادامه داد:پارک وسایل نقلیه در فاصله ۱۰۰ متری ورودی های ورزشگاه آزادی ممنوع خواهد بود.

سرهنگ عباسی در پایان از رانندگان خواست از پارک وسایل نقلیه خود جلوی ورودی پارکینگ منازل مسکونی خودداری و با عوامل پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

 

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بخش”شوسف” /۴

فرمانده انتظامی”نهبندان” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بخش”شوسف” این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بخش شوسف شهرستان نهبندان اجرا شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم های گشت پلیس اجرایی شد که در همین رابطه تعداد ۹ دستگاه موتورسیکلت و یک خودرو توقیف و روانه پارگینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان با اشاره به این که اجرای این طرح، موجب رضایتمندی شهروندان و همچنین تقدیر و تشکر آنان را به همراه داشته است؛ افزود: راکبان متخلف با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

توقیف کامیون حامل کالای ورزشی قاچاق در”نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۱ هزار و ۳۵۷ قلم کالای ورزشی قاچاق در شهرستان”نهبندان” خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده ۱۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان”نهبندان” هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک کامیون باری ایسوزو مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی تکمیلی از کامیون، ۴۱ هزار و ۳۵۷ قلم کالای ورزشی قاچاق و فاقد مجوز کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه خودروی مذکور را توقیف و متهم دستگیر شده را به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

آغازثبت نام بیمه جدید تکمیلی فرهنگیان،ازفردا/ گسترش صنعت بیمه ضامن سلامت جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:ازفردا،اول تیرماه،ثبت اطلاعات بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان آغازشده وتاپانزدهم این ماه ادامه دارد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش خراسان جنوبی،سیدعلیرضاموسوی نژاد،صبح امروزدرآیین امضای قرارداد بیمه مکمل درمان فرهنگیان،باشرکت بیمه دانا،اظهارکرد: فرهنگیان استان،به منظور بهره مندی ازمزایای بیمه تکمیلی جدیدفرهنگیان،دربازه زمانی اول تانیمه تیرماه،فرصت دارنددرسامانه بیمه دانا،به آدرس؛ APPS1.DANAINSURANCE.IR مراجعه و ثبت اطلاعات نمایند.

وی، با اشاره به همکاری بیش از یکصد مرکز درمانی،با شرکت بیمه دانا،  در خراسان جنوبی، تصریح کرد: فرهنگیان معزز استان  پس از ثبت اطلاعات، می توانند از مزایای بیمه جدید تکمیلی درمان فرهنگیان شامل هزینه های دندانپزشکی ،عینک ،دارو،کلینیکی و پارا کلینیکی و جراحی استفاده نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از شرکت بیمه دانا به عنوان دومین شرکت مهم بیمه کشور پس از بیمه ایران یاد کردوافزود:هزینه انعقادقراردادبرای هرفردبیمه گذارشاغل ۲۷۵ هزار تومان است که برای آقایان فرهنگی و افراد تحت تکفل درجه یک۹۱هزارو۶۰۰ تومان سهم بیمه گذاربوده و ۱۸۳ هزار و۴۰۰ تومان نیز توسط آموزش و پرورش پرداخت می شود.

نماینده وزیر آموزش وپرورش درخراسان جنوبی،بابیان این که براساس قرارداد جدید،کلیه هزینه بیمه پدر،مادرویاشوهربرای فرهنگیان زن،بر عهده بیمه گذارمی باشد،اذعان کرد: باتوجه به اتمام قراردادبیمه آتیه سازان،تاپایان خرداد،فرهنگیانی که از مراکزدرمانی فاکتوردریافت کرده اند؛تاپایان تیرفرصت دارندفاکتورهای خودرابه نمایندگی های این بیمه ارائه دهند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گسترش صنعت بیمه را ضامن ارتقاء سلامت جامعه درتمامی ابعاد دانست و خاطر نشان کرد: افزایش خدمات بیمه  زمینه ساز کاهش آلام، دغدغه های مردم به ویژه معلمان در تأمین هزینه های درمان، آسیب های اجتماعی و در نهایت افزایش رضایت مندی عمومی می شود.

به گفته موسوی نژاد، در بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان، عضویت تمام افراد تحت تکفل  همکاران  الزامی بوده و عضویت انتخابی افراد تحت تکفل قابل قبول نیست و ضرورت دارد؛ همکاران،به منظور جلوگیری از ترافیک سایت،در روزهای پایانی، در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در سامانه مذکوراقدام نمایند.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی اجتماع سلام فرمانده در بیرجند/۲-۳

طرح محدودیت ترافیکی در زمان برگزاری اجتماع بزرگ خانوادگی سلام فرمانده در بیرجند اجرا می شود .

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت : با توجه به اجرای سرود سلام فرمانده در عصر چهارشنبه از  ساعت ۱۶ تا پایان مراسم محدودیت های ترافیکی ادامه دارد.

سرهنگ عباسی افزود : خیابان‌های مفتح ۲۷، بهشتی ۲۸، سجاد ۶، فرعی‌های بهشتی ۲۸ تا سجاد ۶ محدودیت اعمال می‌شود و تردد ممنوع است.

وی گفت: همچنین پارک وسایل نقلیه در فاصله ۱۰۰ متری ورزشگاه آزادی بیرجند ممنوع است.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی به رانندگان توصیه کرد : از پارک وسایل نقلیه جلوی ورودی پارکینگ منازل مسکونی خودداری کنند .
سرهنگ عباسی از شهروندان خواست برای جلوگیری از هرگونه اختلال با پلیس همکاری داشته باشند.

کمبود خوابگاه از مشکلات اساسی دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی است

رئیس دانشگاه بیرجند نبود یا کمبود خوابگاه را یکی از مشکلات اصلی دانشگاه‌های استان اعلام کرد و گفت: باید تدبیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود زیرا همه دانشگاه‌ها اعم از خصوصی و دولتی مشکل خوابگاه دارند.

کمبود خوابگاه از مشکلات اساسی دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزار فارس از بیرجند، آیین تحویل سه خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دانشگاه‌های بیرجند، اراک و بجنورد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد.

عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۵ با زیربنای ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع و ظرفیت ۲۲۰ نفر آغاز و بعد از گذشت ۵ سال این پروژه با هزینه‌کرد ۳۹۰ میلیارد ریال به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتاح شد.

«احمد لامعی» رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها را کمبود خوابگاه‌ها دانست و اظهار داشت: دانشگاه بیرجند در خراسان‌جنوبی به عنوان مهد اندیشه، علم و دین، مغز تپنده استان محسوب می‌شود.

وی با بین اینکه بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: از این تعداد ۱۵ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی هستند که ۱۱ هزار و ۷۰۷ نفر آنان در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اعلام اینکه در پردیس شوکت‌آباد چهار بلوک خوابگاهی برای برادران و چهار بلوک برای خواهران در نظر گرفته شده، مطرح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۹ نفر در خوابگاه‌های مجردی، ۶۰۰ نفر در خوابگاه‌های ابوذر و توحید بیرجند و همین میزان در خوابگاه امیرآباد ساکن و یک هزار و ۷۶۰ دانشجو متاهل هستند که فقط ۲۰ نفر صاحب مسکن هستند.

لامعی از ثبت‌نام ۹۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: اکنون ۶۰۰ نفر در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند که ۱۰۵ نفر در خوابگاه سکونت دارند و ۱۳۶ خوابگاه متاهل افغانستانی متقاضی خوابگاه هستند.

وی نبود یا کمبود خوابگاه را یکی از مشکلات اصلی دانشگاه‌های استان اعلام کرد و افزود: باید تدبیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود زیرا همه دانشگاه‌ها اعم از خصوصی و دولتی مشکل خوابگاه دارند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اعلام اینکه سال آینده حداقل ۵۰۰ دانشجوی افغانستانی پذیرش خواهیم کرد و در زمینه خوابگاه متأهلین با مشکل مواجه خواهیم بود، تأکید کرد: احداث یا نوسازی خوابگاه‌ها در استان باید مدنظر قرار گیرد، همچنین در زمینه تجهیزات مشکل داریم و خواستار مساعدت بیشتر هستیم.

 

 

 

 

 

پای درد و دل تعاونی‌های استان خراسان‌جنوبی/ تسهیلات ارزان‌قیمت به تعاونی‌ها پرداخت شود

 

پای درد و دل تعاونی‌های استان خراسان‌جنوبی/ تسهیلات ارزان‌قیمت به تعاونی‌ها پرداخت شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مهمان تعاونی‌ها در حوزه های مختلف  بود و پای درد و دل آنها نشست و قول داد که به مسائل تعاونی‌ها به عنوان یکی از بازوان توسعه اقتصادی استان به صورت ویژه و تخصصی پرداخته شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی نمایندگان تعاونی های استان در نشستی با حضور جواد اشرفی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری  که در اتاق خراسان جنوبی برگزار شد مهم ترین مسائل و مشکلات تعاونی‌ها را درحوزه های صنایع‌دستی، مصرف، صنوف آلاینده، مسکن و مرز بیان کردند و از مسئولان مربوط خواستند به تعاونی‌ها نگاه ویژه تری داشته باشند و به معنای واقعی کلمه از آن ها حمایت کنند و در جهت رفع دغدغه های آن ها گام اساسی بردارند.

 صنایع دستی‌ مورد توجه قرار گیرد

عالیه خورشیدزاده نماینده اتحادیه صنایع دستی و دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به اینکه یکی از  داشته‌های تاریخی  استان صنایع دستی بکر و اصیل است گفت: حدود ۲۱ تعاونی در استان خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی وجود دارد که از این تعداد تنها ۱۹ تعاونی فعال هستند.

وی نبود استانداردهای مورد نیاز برای تولید، توجه نداشتن به صنایع دستی به عنوان صنعت ارز آور، نبود تسهیلات مناسب برای سرمایه در گردش، فرسودگی تجهیزات و نیاز به بازسازی و تعویض آن ها را در لیست مشکلات پیش روی فعالان این حوزه بیان کرد و افزود: عدم توسعه گردشگری و بازاریابی، دشواری تهیه مواد اولیه، مناسب نبودن قوانین مالیاتی و بیمه‌ای، متناسب نبودن عرضه و تقاضا ، نبود نرخ واحد برای صنایع‌دستی  و تولید محتوا برای تولیدات بومی استان را از دیگر مشکلات می رو بیان کرد.

خورشیدزاده درخواست هایی هم داشت که مهم ترین آنها حمایت از تعاونی های صادر کننده،برگزاری بازارچه های صنایع دستی با حمایت دولت، حضور تعاونی ها در نمایشگاه های داخلی و خارجی با استفاده از یارانه دولتی، جلوگیری از خام فروشی و سنگ های قیمتی، استفاده از مشاورین بین المللی آگاه در حوزه صنایع دستی بود.

ا حیا یک مصوبه

مردانی مدیر عامل اتحادیه مصرف کارکنان دولت هم در این جلسه با اشاره به سابقه ۳۳ ساله این اتحادیه گفت: اگر قرار  است که مساعدتی در این حوزه شود دولت بخشنامه هیئت وزیران مبنی بر این که دولت در تعاونی های مصرف کارگری و کارمندی موظف به تامین نیروی انسانی، محل فروشگاه و خودرو است را احیا کند.

وی ارائه تسهیلات ارزان قیمت را دیگر مطالبات تعاونی ها بیان کرد و افزود: با توجه به کمبود نقدیندگی بیشتر تعاونی ها برای خرید اقلام مورد نیاز با مشکل جدی روبرو هستند.به گفته وی اگر این  در خواست ها اجابت نشود و اتفاقی نیفتد تعاونی ها که  نقش مهمی در اقتصاد دارند یکی پس از دیگری منحل خواهند شد.

داوری مدیر عامل تعاونی مسکن کویر تایر هم در این جلسه موانع موجود پیش روی این تعاونی برای گرفتن تسهیلات از بانک مسکن به دلیل اتمام مهلت فعالیت تعاونی با وجود در جریان بودن پرونده تمدید مهلت اشاره کرد وگفت: تا کنون هزار واحد مسکونی ویژه کارکنان این شرکت ساخته شده و ۴۰۰ واحد در حال ساخت داریم که در صورت دریافت نکردن تسهیلات حق این اعضا تضییع می شود.وی از مسئولان خواست شرایطی را فراهم کنند که بتوانند تسهیلات را از سایر بانک ها دریافت کنند.

حیدری مدیر عامل تعاوتی  مرزنشینان درح با تاکید بر تکمیل سردخانه در مرز گفت: پروژه ساخت سردخانه در سایت ماهیرود سال ۹۸ کلید خورد و شناژ آن در متراژ  یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع ریخته شد و در همین مرحله متوقف شد که نیاز است مسئولان برای تکمیل آن برنامه ریزی کنند.

وی تعامل بیشتر دولت با تعاونی مرزنشینان را ضروری دانست وافزود: مرکز خرده فروشی در مرز آماده بهره برداری است و رایزنی هایی با تجار کابل هم شده اما در ابتدای کار نیاز است که حمایت هایی از سوی دولت هم انجام شود.

در این جلسه مشکلات تعاونی های دیگر نظیر  صنوف آلاینده با شهرداری و مشکلات انتقال مشاغل مربوطه ، به روز نبودن تعاونی ها، سرمایه های اندک تعاونی ها،سخت گیری های بیمه و مالیات  نیز مطرح شد.

غلامحسین حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم در این جلسه با قدردانی از حضور معاون استاندار ضمن تشریح کارهای زیربنایی انجام شده در اتاق تعاون گفت: اقدامات خوب و ماندگاری در حوزه تعاون استان صورت پذیرفته و امیداوریم روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتری در بخش تعاون باشیم.

وی با اشاره به این که اتاق تعاون همه برنامه ها را دنبال می کنند افزود: اتاق تعاون با ۴ دستگاه پیشران‌اقتصادی نظیر سازمان جهاد کشاورزی،اداره کل راه وشهرسازی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت،معدن و تجارت استان تعاملات خوبی داردوبرای پیشرفت حوزه تعاون استان برنامه های خاصی را دنبال می‌کند

فعالیت ۱۰۱۴ تعاونی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با اشاره به فعال بودن یک هزار و ۱۴ تعاونی در استان گفت: این تعاونی ها در حوزه های مختلف صنعت، ساختمان، کشاورزی، معدن، تجارت فعال هستند که نزدیک به ۱۰ هزار فرصت شغلی هم ایجاد شده است.

غلامرضا اشرفی بیان کرد: در سال جدید نیز چهار تعاونی راه اندازی و تعداد چهار تعاونی دیگر مرحله تاسیس هستند و به دنبال تحقق رویکردهای تعاونی ها مشابه گذشته هستیم.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ تعاونی  بانوان  در خراسان جنوبی افزود:  در این تعاونی ها یک هزار و ۳۸۷ فرصت شغلی ایجاد شده است.

اشرفی پیگیری برای صادرات محصولات تعاونی ها ، برند سازی ،توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه تعاون را از مهم ترین برنامه این سازمان در این حوزه بیان کرد و افزود: تعاونی های خیلی خوبی در استان تشکیل شده که امیدواریم با گره گشایی برخی از موانع پیش روی تعاونی تا بتوانیم زمینه ها را برای توسعه اقتصادی آن ها فراهم کنیم.

پرداختن به موانع تعاونی‌ها 

اشرفی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری پس از شنیدن مسائل و مشکلات تعاونی ها گفت: آمادگی داریم ماهانه در جلساتی به صورت تخصصی به مشکلات تعاونی ها ورود کرده تا به این روش از پراکنده گویی و کلی گویی پرهیز شود.

وی از رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خواست زمینه ها را برای برگزاری جلسات با تعاونی ها در حوزه های مختلف را به صورت ماهیانه فراهم کنند و این وعده را داد که در این جلسه ها به صورت ویژه شرکت کند.

به گفته وی یکی از دغدغه های مهم در حوزه تعاونی ها مباحث نظارتی ، مدیریتی و ساختاری است که باید توجه بیشتری به این موارد شود .

وی به سهم‌قابل توجه اتاق تعاون در اقتصاد استان هم اشاره کرد وافزود:فصل نوینی از خدمات در کشور آغاز شده و می توان با برگزاری جلسات و پای کار آمدن سایر سازمان ها مربوط زمینه ها را برای رفع چالش های پیش روی تعاونی ها مرتفع کرد.

 

 

 

 

صعود نجاتگران جمعیت هلال احمر طبس به قله سماموس۷/

صعود نجاتگران جمعیت هلال احمر طبس به قله سماموس

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس گفت: با هدف ایجاد نشاط و سلامتی تعدادی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر شهرستان طبس به قله سه هزار و ۷۲۱ متری سماموس در استان گیلان صعود کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا آزاد اظهار داشت: پنج نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان طبس به قله سماموس با ارتفاع سه هزار و ۷۲۱ متر استان گیلان صعود کردند و پرچم سرخ و سفید جمعیت هلال احمر را برفراز آن به اهتزاز در آوردند.

وی ضمن تبریک صعود نجاتگران به قله سماموس، افزود: بالابردن سطح آمادگی و ترویج روحیه ورزشی و توان افزایی بیشتر امدادگران از جمله اهداف این صعود بوده است.

گفتنی است؛ قله سماموس یا قله سمام مرتفع‌ترین قلهٔ مشرف به دریای خزر و بلندترین قلهٔ گیلان (بام گیلان) است.

خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

 
خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و مدیران استان روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در دانشگاه بیرجند به بهره‌برداری رسید.
خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آیین بهره‌برداری از خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه بیرجند با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، سرپرست دانشگاه بیرجند، مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و مدیران استان برگزار شد.
همزمان با آیین بهره‌برداری از خوابگاه دانشجویی دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته شده است؛ بطور همزمان دو خوابگاه در دانشگاه‌های اراک و بجنورد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتتاح شد.
خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه بیرجند با هزینه‌کرد ۳۹۰ میلیارد ریال به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتتاح شد. عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۵ با زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع و ظرفیت ۲۲۰ نفر آغاز شده است.
دکتر احمد لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید عرصه مقاومت و علم و جهاد شهید چمران، سردار شهید قاسم سلیمانی و حضرت امام خمینی (ره) گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها مبحث خوابگاه‌ها است.
دکتر لامعی افزود: دانشگاه بیرجند در خراسان‌جنوبی به عنوان مهد اندیشه، علم و دین، مغز و قلب تپنده استان محسوب شده و بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی مشغول تحصیل هستند.
وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی هستند که ۱۱ هزار و ۷۰۷ نفر آنان در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کنند.
سرپرست دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در پردیس شوکت‌آباد چهار بلوک خوابگاهی برای برادران و چهار بلوک برای خواهران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ دانشجوی دختر و هزار و ۱۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه‌های مجردی، ۶۰۰ نفر در خوابگاه‌های ابوذر و توحید و همین میزان در خوابگاه‌های پردیس امیرآباد ساکن هستند که با بهره‌برداری خوابگاه شهید سلیمانی ظرفیت خوابگاهی دانشگاه بیرجند به ۳۸۰۰ نفر خواهد رسید.
دکتر لامعی با اشاره به وجود دو بلوک خوابگاهی برای متأهلین عنوان کرد: هزار و ۸۶۰ دانشجو متأهل هستند که فقط ۲۰ نفر از این تعداد صاحب مسکن می‌باشند که لازم است در بخش ساخت خوابگاه متأهلین با توجه به سیاست‌های دولت به دانشگاه بیرجند نگاه ویژه‌ای شود.
وی با اشاره به ثبت‌نام ۹۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل افغانستانی در دانشگاه بیرجند یادآورد شد: اکنون ۶۰۰  دانشجوی بین الملل در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند که ۱۰۵ نفر در خوابگاه‌ها سکونت دارند و ۱۳۶ دانشجوی متأهل افغانستانی متقاضی خوابگاه هستند.
سرپرست دانشگاه بیرجند نبود یا کمبود خوابگاه را یکی از مشکلات اصلی دانشگاه‌های استان اعلام کرد و افزود: باید تدبیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود زیرا همه دانشگاه‌ها اعم از خصوصی و دولتی مشکل خوابگاه دارند.
وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده حداقل ۵۰۰ دانشجوی افغانستانی پذیرش خواهیم کرد و در زمینه خوابگاه متأهلین و مجردی با مشکل مواجه خواهیم بود.
دکتر لامعی تأکید کرد: بزرگترین پروژه خیرساز استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رقم خورده و امیدواریم با همراهی این ستاد، دانشگاه بیرجند و مجموعه آموزش عالی استان را دریابید و قول یک خوابگاه دیگر را در دانشگاه بدهید.
وی ادامه داد: احداث یا نوسازی خوابگاه‌ها در استان باید مدنظر قرار گیرد، همچنین در زمینه تجهیزات خوابگاهی نیز خواستار مساعدت بیشتر هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به شأن و شئونات دانشجویان گفت: باید سعی شود هیچ دانشجویی برای اسکان و تغذیه مشکل نداشته باشد. بایستی زمینه تحصیل را برای دانشجویان بگونه ای آماده نماییم تا خروجی دانشگاه‌ها به کمک اقتصاد و تولید پررونق و دانش بنیادی بیاید. از ظرفیت خیرین، اعتبارات دولتی و بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای اسکان تمامی دانشجویان استفاده شود.
همچنین در ارتباط ویدئو کنفرانسی این مراسم، سیدمجتبی موسوی مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ضمن معرفی پروژه خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه بیرجند به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان خراسان جنوبی اشاره کرد.

وزیر علوم: تأسیس خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی ضروری است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح سه خوابگاه دانشجویی دخترانه که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته و امروز افتتاح شد، بر ضرورت تأسیس خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی تأکید کرد.
دکتر محمدعلی زلفی‌گل اظهار داشت: ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و قدم‌های موثری در این زمینه برداشته شود.
دکتر محمدعلی زلفی‌گل با تأکید بر ضرورت حمایت از بنیان خانواده افزود: دانشجویان و جوانان ما باید ضمن تحصیل علم بتوانند به تشکیل زندگی مشترک خود نیز فکر کنند و دغدغه‌ای از بابت تأمین محل زندگی متأهلی نداشته باشند.
در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرا شد، وزیر علوم تصریح کرد: اگر ما هزینه لازم را برای توسعه علم و فناوری، کارآفرینی و اشتغالزایی صرف کنیم، بدون شک با کشورهای پیشرفته هیچ اختلافی نخواهیم داشت. ما از تمدن، تاریخ و ریشه‌ای برخورداریم که بسیاری از کشورهای پیشرفته آن را ندارند.
دکتر زلفی‌گل با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در منطقه رتبه اول را دارد، ادامه داد: در بدو انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و بعضاً کارشناسی‌ ارشد داشتیم اما امروز بالغ بر ۱۵۰ هزار دانشجوی دکتری شاغل به تحصیل داریم.
وی تأکید کرد: در حال حاضر تعداد اعضای هیأت علمی کشور به ۸۰ هزار نفر رسیده و دانشگاه‌های ما در آسیا و رنکینگ دنیا سری در سرها دارند و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری ایران در بخش علمی مؤثر بوده است.
وزیر علوم بیان اینکه طبق برنامه توسعه ششم باید بخشی از درآمد ناخالص ملی را صرف تحقیقات می‌کردیم اما طبق آمار کمتر از نیم‌درصد آن صرف تحقیقات شده است، افزود: دولت سیزدهم مصمم است که در این مبحث ورود جدی و متفاوتی داشته باشد و برای ایجاد جهش در این زمینه به همکاری نهادهایی چون ستاد اجرایی فرمان امام نیازمندیم.

ساخت ۱۴ خوابگاه برای بیش از ۳ هزار دانشجو 
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام نیز با بیان اینکه بنیاد ۱۵ خرداد ساخت کامل ۱۴ خوابگاه را طی تفاهم با وزارت علوم و بهداشت متعهد شده است، افزود: تا امروز پنج خوابگاه جدید دانشجویی افتتاح کردیم.
سیدمصطفی سیدهاشمی در ادامه گفت: کل ظرفیت این ۱۴ خوابگاه ۳ هزار و ۱۰۰ نفر است و ۷۰ هزار مترمربع زیربنای خوابگاه‌هاست، ۶ خوابگاه برای دانشگاه‌های وزارت بهداشت و ۸ خوابگاه متعلق به وزارت علوم است.
وی با بیان اینکه خوابگاه‌هایی که امروز افتتاح شد ظرفیت ۷۴۰ نفری دارد و زیربنای آن ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع است افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این ۳ خوابگاه هزینه شده و عملیات ساخت خوابگاه‌های دانشگاه‌های بجنورد، علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر هم به پایان رسیده و آماده تجهیز است.
سیدهاشمی تصریح کرد: خوابگاه دانشگاه اراک، علوم پزشکی بیرجند، علوم پزشکی قائن، تربت حیدریه، دانشگاه بندرعباس و مراغه نیز براساس زمان‌بندی انجام شده پایان امسال و بهار سال آینده افتتاح خواهند شد.
معاون ستاد اجرایی فرمان امام تأکید کرد: این خوابگاه‌ها با استفاده از مدرن‌ترین استانداردهای فنی طراحی و ساخت شده است که شامل اتاق تلویزیون، مطالعه، سالن ورزشی، اتاق مهمان و سالن ملاقات جهت رفاه و بهره‌برداری دختران دانشجو انجام شده است.
سید هاشمی افزود: خوشبختانه سامانه‌ای در بنیاد ۱۵ خرداد راه‌اندازی شده که مردم و خیرین بتوانند به هر میزانی که می‌خواهند کمک کنند و کمک‌شان به اسم خودشان ثبت شود، خوشحالم که اعلام کنم ظرف ۱۴ ماه با استفاده از این سامانه ۳۱۳ میلیارد تومان با کمک مردم و خیرین جمع‌آوری شده که نشان می‌دهد این سامانه، سامانه‌ای قوی بوده و خیرین نیز به خوبی به میدان آمدند که این مبالغ صرف احداث مدارس، خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها، اشتغالزایی و سایر طرح‌ها در مناطق محروم می‌شود.

 

 

 

 

شناسایی ۵۳۶۶ مشترک پر مصرف آب در خراسان جنوبی/۲-۳

۵۳۶۶ مشترک پر مصرف آب در دو ماه اول سال در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد  شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در شناسایی ۵۳۶۶ مشترک پر مصرف آب در خراسان جنوبیگفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: تعداد مشترکین پر مصرف در دو ماهه اول سال ۵هزار و ۳۶۶ مشترک است که حدود ۲ درصد مشترکین بخش مسکونی و سهم مصرف آن‌ها حدود ۱.۵ درصد مصرف این بخش است.

 

نادی افزود: مشترکین پر مصرف در شهرستان‎ها شناسایی و اولویت بندی شده اند و مطابق بخشنامه آمادگی جهت گذر از تابستان ۱۴۰۱ برای آنها اخطاریه صادر شده که در صورت تداوم مصرف زیاد، قطع انشعاب در دستور کار قرار می گیرد.

وی  گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه در راستای فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و به تبع آن رعایت الگوی مصرف آب از سوی اکثر مشترکین در استان لذا پیش بینی می‌شود در این خصوص در استان مشکلی نخواهیم داشت.

 

معاون خدمات مشترکین و درآمد  شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی همچنین گفت:میانگین مصرف آب در بخش شهری در دو ماه امسال ۱۲.۵ متر مکعب است که در مقایسه با مدمت مشابه پارسال که ۱۲.۶ مترمکعب بوده کاهش یافته است.

 

معاون خدمات مشترکین و درآمد  شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در بخش روستا  هم در این مدت میانگین مصرف ۱۱.۹ مترمکعب است که در مقایسه با پارسال تغییری نداشته است.

نادی با اشاره به اینکه منابع آب شرب در استان بویژه شهر‌ها و روستا‌هایی که از دشت‎های دور دست محدودیت جدی دارد به هم استانی ها توصیه کرد از فناوری‎های جدید در تاسیسات منازل و تجهیزات مصرف آب و شیرآلات کم مصرف استفاده کنند؛ زمان دوش گرفتن را  به حداقل برسانند و از آب شرب برای آبیاری درختان و اراضی کشاورزی و شستشوی خودرو استفاده نکنند.

 

 

 

مشکلات درمانی، گریبان گیر بیش از ۲ هزار بیمار خاص استان/۲-۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در کمیته بیماری‌های خاص استان گفت: برای رفع مشکلات بیماران خاص استان دستگاه دیالیز با کمک مجمع خیرین سلامت و هلال احمر خریداری می‌شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در کمیته بیماری‌های خاص مشکلات درمانی، گریبان گیر بیش از ۲ هزار بیمار خاص استاناستان که بعد از ۲ سال و نیم برگزار شد گفت: برای رفع مشکلات بیماران خاص استان دستگاه دیالیز با کمک مجمع خیرین سلامت و هلال احمر خریداری می‌شود.

وی افزود: همچنین قرار است کمیته امداد از اقشار آسیب پذیر بیماران خاص، حمایت کند و مشکل تامین نیروی انسانی هم از طریق وزارت بهداشت و درمان پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه مقرر شد پیگیری های لازم از طریق وزارت بهداشت و درمان برای کامل شدن چارت مرکز بیماران خاص ابلاغ شود افزود: با این پیگیری مشکل کادر درمان در این حوزه حل می شود.
طالبی از دادن مجوز داروخانه خاص عرضه دارو و لوازم مصرفی ویژه بیماران خاص در محل مرکز جامع درمان بیماران خاص نیز خبر داد.
رئیسی سرپرست مرکز بیماری‌های خاص استان، نیز تامین مسکن، بیمه نبودن، هزینه بالای برخی آزمایش ها، حذف ارز دولتی و کمبود دارو‌های خارجی را از جمله مشکلات بیماران خاص اعلام کرد.

 

 

فعال بودن بیش از هزار تعاونی در خراسان جنوبی

هم اکنون در خراسان جنوبی هزار و ۱۴ تعاونی فعالند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در جلسه بررسی چالش‌ها وفعال بودن بیش از هزار تعاونی در خراسان جنوبی مشکلات تعاونی‌ها گفت: هم اکنون در خراسان جنوبی  یک هزار و ۱۴ تعاونی در حوزه‌های مختلف صنعت، ساختمان، کشاورزی، معدن، تجارت فعال هستند.

اشرفی افزود:  نزدیک به ۱۰ هزار فرصت شغلی در این تعاونی‌ها ایجاد شده است.

وی گفت:مهم‌ترین برنامه‌های حوزه تعاون پیگیری برای صادرات   محصولات تعاونی‌ها، برند سازی، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، برگزاری دوره‌های آموزشی است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  با اشاره به اینکه در سال جدید  ۴ تعاونی راه اندازی و در مرحله تاسیس هستند گفت:  به دنبال تحقق رویکرد‌های تعاونی‌ها مشابه سال گذشته هستیم.

اشرفی با اشاره به وجود ۱۰۰ تعاونی  بانوان در خراسان جنوبی افزود: در این تعاونی‌ها یک هزار و ۳۸۷ فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی پیگیری برای صادرات محصولات تعاونی‌ها، برند سازی، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه تعاون را از مهم‌ترین برنامه این سازمان در این حوزه عنوان کرد و افزود: تعاونی‌های خیلی خوبی در استان تشکیل شده که امیدواریم با گره گشایی برخی از موانع پیش روی تعاونی تا بتوانیم زمینه‌ها را برای توسعه اقتصادی آن‌ها فراهم کنیم.

 

 

 

 

بیش از ۱۴ هزار معتاد تحت نظر مراکز درمانی خراسان جنوبی

هم اکنون ۱۴ هزار و ۸۵۰ معتاد تحت نظر مراکز درمانی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جمع خبرنگاران با اشاره به۱۴ هزار و ۸۵۰ معتاد تحت نظر مراکز درمانی خراسان جنوبی اینکه سال گذشته ۲۲ جلسه در حوزه درمان و آسیب برگزار شده است گفت : در استان ۸۶ مرکز درمان اعتیاد داریم و در حال حاضر ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر تحت پوشش این مراکز هستند.

حسنی مقدم افزود : ۵۲۸ معتاد متجاهر در استان شناسایی و تحت درمان هستند و به زودی مرکز درمانی تبصره ۲ ماده ۱۶ ویژه درمان این افراد در استان راه اندازی می شود .

وی گفت : این مرکز ۱۵ تیر ماه در استان افتتاح می شود و معتادان متجاهر با هزینه های دولتی جدای از افرادی که داوطلبانه قصد ترک اعتیاد دارند،تحت درمان قرار می‌گیرند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت : ساختمان در نظر گرفته شده برای این مرکز ساختمان سابق اداره استاندارد است که با کمک بهزیستی ،شهرداری و سایر ارگان های مرتبط با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان تعمیر و تجهیز شده است.

حسنی مقدم  در خصوص اعتبارات درمانی سال گذشته نیز گفت :جمع کل اعتبارات سال گذشته که در خصوص درمان پرداخت شده، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی  همچنین گفت : ۳۰۰ برنامه در خراسان جنوبی همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر برگزارمی شود .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود : غبارروبی مزار شهدا،برگزاری میز خدمت آموزش پیشگیری از اعتیاد در مصلی نماز جمعه مرکز استان ،افتتاح کانون یاریگران زندگی در حوزه کار و تولید، برگزاری کارگاه آموزش نه به اعتیاد و شناخت مواد مخدر با همکاری جمعیت هلال احمر ،برگزاری نشست هم اندیشی یاریگران کار و تولید،نشست استانی با کار آفرینان ،سمن ها و خیران ،تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران،برگزاری نمایشگاه سیار و کارگاه آموزشی با همکاری بهزیستی در محلات آسیب خیز و پارک ها،برگزاری همایش پیاده روی در سراسر استان،برگزاری کارگاه های آموزشی با کمک بهزیستی و جمعیت همیاران سلامت روان، شرکت در برنامه های صدا و سیمای استان ، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع اعتیاد در پارک های استان ،برپایی نمایشگاه سیار در ادارات،برگزاری کارگاه آموزشی در شبکه شاد،کارگاه پیشگیری از اعتیاد در زندان های استان،برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در بیرجند و توزیع بسته های آموزشی در ادارات و مساجد استان از جمله برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان است.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در نقاط آسیب پذیر طرح های مختلف اجرا کردیم افزود : امیدواریم بتوانیم استفاده از مواد مخدر را کنترل و در بخش اشتغال کمک کنیم که در این طرح برای بخش درمان با کمک دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمان با اعتبار یک میلیارد تومان راه اندازی و تجهیز شده است.

وی  در خصوص برنامه های اجرا شده در سال گذشته نیز گفت :  تولید ۲۸ برنامه رادیویی و ۲۸ مستند تلویزیونی با همکاری صدا و سیما به مدت هزار و ۱۲۰ ساعت در حوزه فرهنگ،درمان و پیشگیری انجام شده و ۷۰۰ برنامه فرهنگی و پیشگیری نیز اجرا شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود : در حوزه مقابله و کشفیات از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۸ درصد کاهش دستگیری و کشفیات مواد مخدر و ۵۰ درصد کاهش کشفیات و توقیف وسایل نقلیه را داشته ایم.

حسنی مقدم  در خصوص علت کاهش کشفیات نیز گفت : کاهش تولید مواد مخدر در افغانستان توسط طالبان و افزایش قیمت مواد مخدر سبب شده محموله ها به صورت خرد جا به جا شوند که این موضوع کار کشفیات را نیز سخت و گرایش مصرف کنندگان را به مواد صنعتی کشانده است.

هفته مبارزه با مواد مخدر از اول تیر ماه آغاز و شعار امسال این هفته پرداختن به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری شعار هفته مبارزه با مواد مخدر است.

 

 

 

راهیابی ۸ معلم  خراسان جنوبی  به مرحله کشوری هشتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس /۲-۳

۸ معلم خراسان جنوبی به مرحله کشوری هشتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس تفکر و سبک زندگی راه یافتند.

راهیابی ۸ معلم  خراسان جنوبی  به مرحله کشوری هشتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس  مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راهیابی ۸ معلم استان به مرحله کشوری هشتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس تفکر و سبک زندگی خبر داد.

موسوی نژاد، در آیین اختتامیه مرحله استانی این جشنواره گفت : جشنواره الگو‌های برتر تدریس تفکر و سبک زندگی هر ساله به منظور ارتقاء کیفیت تدریس این درس در پایه‌های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه برگزار می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه  در این جشنواره ۲۲ نفر به مرحله استانی راه یافتند، افزود: از این تعداد، ۱۸ نفربه عنوان برگزیده استانی معرفی شدند و ۸ نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

 

 

 

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل و کسبه

مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل و کسبه خراسان جنوبی تمدید شد.

 مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: به موجب دستورالعمل صادره از تمدید مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل و کسبهسوی سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل و کسبه تا تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شده است.

 

جعفر احسانی مهر افزود:صاحبان مشاغلی که تاکنون نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام نکرده اند، باید برای بهره‌مندی از معافیت‌ها، نرخ صفر و مشوق‌های مالیاتی و عدم تعلق جرایم قانونی غیرقابل بخشش، در این مهلت محدود تمدید شده، از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir در این خصوص اقدام کنند.

وی گفت:توصیه می‌ شود این امر را به روز‌های پایانی مهلت مقرر موکول نکرده و در صورت داشتن هر گونه سئوال و ابهام قبل از تأیید اطلاعات، به همکاران در ادارات امور مالیاتی استان مراجعه کنند.

 

 

امنیت شغلی خواسته کارگران کارخانه چدن خوسف/۷

امنیت شغلی خواسته کارگران کارخانه چدن خوسف

بیرجند – ایرنا – کارخانه چدن خاوران شهرستان خوسف با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسید که در این مدت به بهانه‌های مختلف کارگران تعدیل یا از کار اخراج و کارگر جدید جذب شده که این وضعیت معضلی برای نیروی کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ظرفیت اشتغال کارخانه چدن خوسف ۳۶۱ نیروی کار ایرانی و ۱۰۱ نیروی فنی چینی است که در یک‌ماه اخیر ۴۰ نیروی ایرانی این واحد از کار تعدیل یا اخراج شده‌اند.

اواسط بهمن ماه ۹۸ فاز اول کارخانه به صورت آزمایشی آغاز به‌کار کرد اما چندی نگذشت که با شیوع ویروس کرونا ۲۵۰ کارگر این واحد که تازه بکارگیری شده بودند به یکباره با تصمیم کارفرما و سرمایه‌گذار بیکار شدند در حالیکه بخش تولید این واحد از تعطیلی‌های اجباری شیوع کرونا معاف بود.

در این شرایط مهندسان چینی در بازگشایی مجدد کارخانه ریسک نکردند و با توجه به لغو شدن قرارداد، خواستار نیامدن کارگران ایرانی تا سفید شدن وضعیت شدند.

کرونا، بیکاری کارگران این واحد تولیدی و در کنار آن پیگیری مسئولان استان برای بکارگیری مجدد کارگران این واحد ادامه داشت و بازدیدها و جلسات متعددی  با سرمایه‌گذار برگزار شد که در نهایت خردادماه سال گذشته منجر به شروع به‌کار واحد و بازگشت تعدادی از کارگران شد.

این موضوعات سبب شد شب گذشته دومین جلسه کارگروه اقتصاد و معیشت مجمع مطالبه‌گران استان با دستور جلسه بررسی مشکلات معدن چدن شهرستان خوسف در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شود.

دبیر مجمع مطالبه‌گران خراسان جنوبی در این نشست گفت: اوایل خرداد ماه جاری کارخانه چدن خوسف اقدام به تعدیل ۴۲ نفر از کارگران در سه بخش کوره خاکی، کوره مکانیکی و سرند خود کرد و پنجم خرداد نیز ۲۵ نفر از کارگران مقابل استانداری تجمع کردند.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی بیان کرد: در این کارخانه در مجموع ۳۶۰ کارگر ایرانی و ۱۰۱ نیروی فنی چینی مشغول به‌کار هستند که هفته گذشته به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی و کاهش هزینه‌های کارخانه تعدادی از نیروها تعدیل یا اخراج شدند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه کارخانه چدن خوسف، سنگ آهن و کُک است اظهار داشت: مواد اولیه این کارخانه توسط شرکت پارت‌گوال تامین می‌شود که ۳۰۲ میلیارد تومان از چدن مطالبه دارد اما هنوز تامین‌کننده مواد اولیه است.

دبیر مجمع مطالبه‌گران خراسان جنوبی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد تعدیل نیرو شاید به‌خاطر گرفتن امتیاز از مسئولان استان باشد، زیرا شرکت پارت‌گوال خریدار محصولات آن هست لذا مشکلی در تامین مواد اولیه و بازار ندارد.

وی با بیان اینکه مسئولان مربوطه با مدیران و دست‌اندرکاران این واحد تولیدی را توجیه کنند تا کارگران را تعدیل یا اخراج نکنند، تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده کارخانه با توجه به سوددهی که دارد برای ادامه فعالیت متقاضی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: دو کارگروه اقتصاد و معیشت و کارگروه حمایت از کارگری، مستقیم وارد کار شده و موضوع کارخانه چدن را پیگیری می‌کنند.

مشکل کارگران؛ قرارداد با مدت یک ماه 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: برای بررسی موضوع تعدیل عده‌ای از کارگران کارخانه چدن خوسف در سه هفته‌ گذشته جلسات متعددی با فرمانداری خوسف، حوزه سیاسی استانداری و سایر برگزار شد و بازدیدی نیز انجام دادیم.

غلامرضا اشرفی افزود: مسایل و مشکلات در این زمینه ابتدا باید به حوزه کارگری شهرستان و مسئولان مربوطه انتقال داده شود و مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

وی مهمترین مطالبه کارگران را موضوع قراردادهای به مدت یک ‌ماه اعلام کرد و گفت: در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد زیرا قرارداد می‌تواند یک ماه، سه ماه، ۶ ماه یا یکسال منعقد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد تولیدی در حال اجراست که اتمام آن می‌تواند در حوزه رفاهی، قراردادها، بیمه، حقوق و چینش نیروی کار در جایگاه خود تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: همچنین شورای اسلامی کار به‌زودی تشکیل می‌شود، اتباع که در حوزه کارگری حضور پیدا می‌کنند باید مباحث آموزشی را مدنظر قرار داده و انتقال تجربه در محیط کار را به نیروی ایرانی مدنظر قرار دهند.

اشرفی عنوان کرد: مقدمات اولیه شورای اسلامی کار فراهم شده و مطالبه‌گران این شورا می‌توانند در مباحث به صورت قانونی ورود کنند که مقدمات کار فراهم شده و انتخابات شورای کار به‌زودی برگزار می‌شود و مطالبه کارگران از این طریق به سرانجام خواهد رسید.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مطالبات کارگران چدن خوسف لحاظ شدن بحث عائله‌مندی در حقوق آنهاست، بر اساس قانون نیرویی که ۷۲۰ روز در مجموعه‌ای حضور داشته باشد از حق عائله‌مندی برخوردار می‌شود همچنین برای فرزند بالای ۱۸ سال نیز حق اولاد تعلق نمی‌گیرد.

لزوم تامین امنیت شغلی کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بر لزوم تامین امنیت شغلی کارگران گفت: مباحث تعدیل و اخراج نیرو مربوط به یک یا چند نفر نیست بلکه گروهی از کارگران به صورت همزمان تعدیل می‌شوند و به مجموعه شوک وارد می‌شود.

وی اظهار داشت: باید متناسب با نیروی مورد نیاز کارخانه، نیرو جذب شود تا با مازاد اشتغال مواجه نشده و منجر به اخراج کارگران بعد از مدتی نشود، اکنون نیز زمینه بازگشت مجدد کارگران اخراج شده در حال فراهم شدن است.

اشرفی ادامه داد: همچنین کارخانه کنسانتره سنگ آهن در جوار این کارخانه در حال احداث است که درخواست داده‌ایم از ظرفیت کارگران در این واحد استفاده شود.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم توازن بین کارگر، کارفرما و دولت برقرار باشد افزود: کارگر اگر مطالبه حقوقی، مالی و سایر دارد باید شکایت خود را در سامانه جامع روابط کار ثبت کند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت بدون شک اولویت تولید است که در کارخانه چدن خوسف اکنون ۳۲۶ اشتغال نیروی ایرانی و بیش از۹۰ نفر چینی فعال است.

حامد حسن نژاد افزود: در حال حاضر کارگران این واحد حقوق معوق ندارند و حقوق و مزایای کارگران به موقع پرداخت می‌شود و مشکل آنها قرارداد یک‌ماهه است.

تعدیل ۴۲ نیروی کار در یک ماه گذشته

وی با بیان اینکه در یک‌ماه گذشته ۴۲ نیروی این واحد تولیدی تعدیل شدند تصریح کرد: در خصوص قراردادهای کارگران خلاء قانونی داریم و کاری از دست ما برنمی‌آید.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: کارخانه چدن در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تنها مشکل تامین زیرساخت‌های آب، برق و آسفالت جاده دسترسی توسط شرکت شهرک‌ها بوده که در حال پیگیری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوسف هم گفت: روزی یک یا دو نفر از کارگران این واحد تولیدی به ما مراجعه می‌کند و بازدیدهایی نیز از کارخانه چدن داشته‌ایم.

محمد بوشادی با بیان اینکه از منظر قانونی باید طرح موضوع کنیم که تمامی موارد قانونی در این واحد رعایت شده است، افزود: سرمایه‌گذار چینی است و نفع اقتصادی برای آنها در اولویت نخست قرار دارد.

وی بیان کرد: نوع نگاه سرمایه‌گذار چینی متفاوت است و علیرغم اینکه هیچگونه حقوق معوق ندارند اگر روزی نیرو لازم نداشته باشند او را آزاد یا تعدیل می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوسف اظهار داشت: بر اساس قانون کارفرمایان مجاز هستند در کارهای مستمر قراردادهای یک‌ماه منعقد کنند، یعنی در ظاهر قانون رعایت شده و نمی‌توان از سرمایه‌گذار مجموعه مطالبه قانونی کرد.

وی تصریح کرد: مطالبی در خصوص ایمنی کار مطرح کردیم که قرار شد پیگیری کرده و نظارت‌ها انجام شود.

بوشادی ادامه داد: ۲ اقدامی که از طریق مجامع قانونی برای ما امکان‌پذیر است شامل تشکیل شورای اسلامی کار و طرح طبقه‌بندی مشاغل است که در دستور کار داریم و می‌توان از این طریق مطالبات را جهت‌دهی و مدیریت کنیم.

وی عنوان کرد: در شهرستان خوسف به راحتی نمی‌توان فرصت شغلی ایجاد کرد و بخش اعظمی از مدیران قائل به این هستند که باید از ظرفیت بوجود آمده حمایت شود.

معاون فرماندار خوسف یادآور شد: در خصوص بحث تعدیل نیروی انسانی آنچه قانونی می‌توانیم پیگیری کنیم تعامل با کارفرما برای حل این مشکل و بکارگیری مجدد کارگران است.

وی افزود: در زمینه مسئولیت اجتماعی باید دید چقدر با مرکز جامع سرمایه‌گذاری خارجی تعهد دارند، در مجموع چون فرصت سرمایه‌گذاری خارجی است باید از سرمایه‌گذار حمایت شود اما در حق کارگران اجحاف می‌شود و آسیب اجتماعی در پی دارد.

بوشادی با بیان اینکه بیشتر اقشار آسیب‌پذیر در این واحد مشغول فعالیت هستند ادامه داد: کارخانه کنسانتره سنگ آهن در مجاورت کارخانه در حال احداث است و قول داده شده نیروهای تعدیل شده بکارگیری شوند.

نبود امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران

مدیر کارخانه چدن خوسف هم گفت: رسالت من در کارخانه چدن خاوران به عنوان نماینده سرمایه‌گذار و بومی منطقه حمایت از این واحد است و بابت اینکه روزانه ۳۰۰ کارگر مشغول بکار هستند شکرگزاری می‌کنم.

سید حسن جعفری با بیان اینکه بیاید امنیت شغلی برای کارگران کارخانه چدن خوسف ایجاد کنیم، افزود: سرمایه‌گذاران چینی در جریان طرح طبقه‌بندی مشاغل نیستند، در حالیکه کارخانه زغالسنگ طبس بعد از ۲۰ سال فعالیت اخیرا این طرح را اجرا می‌کند اما در خوسف سرمایه‌گذار را مجاب کرده‌ایم این طرح ایجاد شود.

وی بیان کرد: برای اینکه قرارداد کارگران را از یک‌ماه به ۶ ماه تا یکسال افزایش دهیم پیگیری‌های زیادی شده است، سرمایه‌گذاران چینی نیز در مرکز مشاوره‌های قوی دارند.

مدیر کارخانه چدن خوسف اظهار داشت: برای تشکیل شورای اسلامی کار نیز چهار ماه قبل استارت زده شد و برای ناظر بودن بر داوطلبان ۱۶ نفر نامزد شدند که باید انتخابات برگزار شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت کار کارگری را باید فراهم کنیم تا در آینده مشابه مشکلات امروز نداشته باشیم، برنامه‌ریزی شده تیرماه امسال طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا شود.

جعفری عنوان کرد: مجوز سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی از دفتر خدمات سرمایه‌گذاری خارجی اقتصاد و دارایی اخذ شده و تعهد اشتغال، ظرفیت تولید و زمان بهره‌برداری مشخص است و مقرر شده ظرف سه سال مهندسان چینی از مجموعه خارج شوند.

وی یادآور شد: کارخانه چدن خاوران سه فاز دارد که فاز نخست سال ۹۸ پروانه بهره‌برداری اخذ کرد اما به دلیل کرونا اوایل سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرد، همچنین مجوز زیست محیطی فاز دوم در بحث فولاد اخذ شده و در حال نصب ماشین‌آلات هستیم.

مدیر کارخانه چدن خوسف گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذار چینی به دلیل قیمت تمام شده بالا در صدد رفع هزینه‌های سربار کارخانه اعم از حقوق و دستمزد مهندسان چینی است لذا مجبور هستند مهندسین چینی را که باید در طول سه سال( هر سال ۳۰ درصد) تعدیل می‌کردند دو ساله تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ که مهندسان چینی شروع بکار کردند ظرفیت نیروی انسانی ایرانی از ۱۲۰ به ۳۶۰ نفر در واحدهای مختلف چدنف فولاد، کک، زغالشویی و سایر افزایش یافت.

جعفری بیان کرد: در واحد کک و کوره خاکی ۸۴ نفر نیرو مشغول به‌کار بودند که ۴۲ نفر تعدیل شدند و مابقی در واحدهای دیگر مشغول به کار شدند.

وی اظهار داشت: قراردادها یک‌ماهه است اما شرایط ضمن عقد قرارداد اعلام می‌شود، برای افرادی که تعدیل شدند در حال رایزنی هستیم در واحد جوار کارخانه با انجام گزینش مشغول به‌کار شوند.

مدیر کارخانه چدن خوسف ادامه داد: با توجه به ایجاد خوشه صنعتی در واحد فولاد کارخانه حداقل ۲۰ نفر دیگر نیز بکارگیری خواهند شد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار چینی در بحث تعدیل نیرو کار غیرقانونی انجام نداده است اما ما باید حواسمان به نیروی کار باشد.

جعفری عنوان کرد: برای ۴۲ نفر تعدیل شده قلب ما می‌تپد و دغدغه ما از همه شما بیشتر است چون بومی منطقه بوده و اکثر کارگران را می‌شناسم.

مدیر کارخانه چدن خوسف با تاکید بر اینکه دغدغه ما اگر تولید نباشد اشتغال نخواهد بود گفت: عده‌ای از کارگران درب استانداری تجمع و تحصن کردند و این برای سرمایه‌گذار خوب نبود، لذا افرادی که در حال گزینش هستند این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند.

وی افزود: باید با سیاستی، این افراد را روی کار بیاوریم تا هم متوجه اشتباه شوند و هم به صورت پلکانی این افراد را جذب کنیم اما زمانبر است.

جعفری بیان کرد: با راه‌اندازی خط فولاد ۳۰۰ نیروی کار جذب و روزانه ۷۰۰ تن تولید خواهد داشت که افرادی در این مدت گزینش و بکارگیری خواهند شد.

وی اظهار داشت: کارخانه به صورت سه شیفت در حال فعالیت است و با چنگ و دندان ۳۲۶ نیروی دیگر ایرانی را حفظ کرده‌ایم.

مدیر کارخانه چدن خوسف تصریح کرد: واحد اکنون با ۶ لیتر در ثانیه آب کار می‌کند و در خصوص انتقال تصفیه‌خانه پساب فاضلاب به کارخانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

امروزه با تجربه میدانی اساتید بسیجی می توان موفق عمل کرد/۳

آیت الله عبادی گفت: امروزه با تجربه میدانی اساتید بسیجی علی رغم توطئه‌های دشمن در فضای مجازی و حقیقی می‌توان استقلال را حفظ و موفق عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید که در دانشگاه امروزه با تجربه میدانی اساتید بسیجی می توان موفق عمل کردبیرجند برگزار شد گفت: بر اساس اندیشه اسلامی می‌شود جلوی نفوذ و فساد را گرفت و دشمن همواره به دنبال ایجاد فساد است.

آیت الله عبادی افزود: دانشگاه‌ها و دانشجویان ما باید مستقل باشند،چرا که دشمن به دنبال قبضه علم و از بین بردن آزادی‌های ما است  اما انقلاب برای ما استقلال به ارمغان آورد.

 

وی گفت: مفهوم آزادی از نگاه دشمن همانند اسارت است و استقلال و آزادی حقیقی وجود ندارد و اگر حریم عمومی جامعه پاک و بر اساس قوانین نباشد، جامعه به فساد کشیده می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین در خصوص شخصیت شهید چمران گفت: شهید چمران در تمامی صحنه‌هایی که می‌توانست حضور داشت تا استقلال را حفظ کند.

آیت الله عبادی افزود:همین روحیه چمران‌ها، حاج قاسم‌ها و روحیه بسیجی سبب شده بعد از چهل سال دشمن مأیوس‌تر از همیشه بساطش را جمع کند.

وی گفت: شهید چمران در دانشگاه، جبهه نظامی، جایگاه سیاسی و اجتماعی و حالات عرفانی و معنوی سرآمد و الگو بود و اساتید بسیجی کنونی ما نیز همچون شهید چمران در تلاش اند و باید این اصول به نسل آینده منتقل شود.

 

رییس دانشگاه بیرجند هم گفت: هسته اولیه شکل گیری انقلاب شکوهمند ما افراد خاصی همچون شهید چمران بودند که بهترین الگو برای همه ما هستند.

لامعی افزود: شهید چمران برای آرمان  و اهدافش زندگی خود را فدا کرد و از بهترین‌ها گذشت و پای آرمان‌های انقلاب ماند.

وی با اشاره به اینکه الگوی اساتید بسیجی شهید چمران است گفت:بر اساتید بسیجی ضروری است جهادی کار  کنند و حضورشان  فعالانه باشد.

 

رییس بسیج اساتید دانشگاه بیرجند نیز گفت: اساتید بسیجی همواره در تلاش اند کار‌های علمی و پژوهشی موثر، امور معنوی و فرهنگی داشته باشند و روحیه انقلابی را در دانشگاه‌ها جاری سازند.

حسینی افزود: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز، تشکیل گروه‌های مسئله محور، تشکیل اندیشکده‌های راهبردی بسیج اساتید، برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناضره، برگزاری استارت آپ، تشکیل گروه‌های رصد، پایش و کنش در راستای جهاد تبیین، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی شبکه مدیران ستادی بسیج اساتید و برپایی حلقه‌های علمی معرفتی صالحین برای دانشجو پروری انجام شده و یا در دستور کار است.

 

 

 

شناسایی ۶ مبتلا‌ی  جدید  کرونا در خراسان جنوبی/۲

در شبانه روز گذشته ۶ مبتلای  جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت:از ۵۴ تستشناسایی ۶ مبتلا‌ی  جدید  کرونا در خراسان جنوبی مولکولی و سریع کرونا در استان ۶ بیمار جدید شناسایی شدند.

شریف زاده افزود: از ۶ مورد مثبت جدید ۱ مورد در شهرستان خوسف، ۱ مورد در فردوس و ۴ مورد در شهرستان قائنات شناسایی شدند

وی گفت: در حال حاضر ۸ بیماردر بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که یک مورد کرونا مثبت است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان  افزود: خوشبختانه بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و بدحال نداریم.

شریف زاده با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته موردی از فوت در استان ثبت نشد گفت: تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت مانده است

 

 

 

 

استقرار دائم روحانی در روستا‌های بالای ۱۰۰ خانوار خراسان جنوبی

۹۷ روحانی در روستا‌های بالای ۱۰۰ خانوار خراسان جنوبی به صورت دائم مستقر هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در نشست خبر‌ی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به اشاره به اینکه ۱۳۳ روحانی به عنوان امام روستا و محله در استان فعال هستند گفت:از این تعداد ۹۷ نفر بصورت دائم در روستا‌های بالای ۱۰۰ خانوار استان مستقرند و به تبلیغ امور دینی می‌پردازند.

رضایی گفت:هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم بیش از هزار و ۳۰۰ روحانی بومی و غیر بومی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اولویت امسال سازمان تبلیغات اسلامی جهاد تبین است گفت:علاوه بر جهاد تبیین، شبکه سازی و مردمی سازی تبلیغ در دستور کار است، تا همه مردم مبلغ اسلام ناب محمدی باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فعالیت ۳۴ موسسه قرآنی و ۶۶ خانه قرآنی شهری و ۱۸۴ خانه روستایی در استان گفت:در ۴ سال گذشته بیش ۳۲ هزار و ۹۰۰ نفر آموزش‌های عمومی قرآن و بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر آموزش‌های تخصصی قرآن را در استان فرا گرفته اند.

 

 

 

تجهیز همه نانوایی‌ها به دستگاه کارت خوان هوشمند تا پایان هفته/۲-۳

تا پایان هفته، همه نانوایی‌های خراسان جنوبی به دستگاه کارت خوان هوشمند مجهز می شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی گفت: تا دیروز ۶۰۵ نانوایی، معادل ۹۳ تجهیز همه نانوایی‌های خراسان جنوبی به دستگاه کارت خوان هوشمند تا پایان هفتهدرصد نانوایی‌های استان به دستگاه کارت خوان هوشمند مجهز شده اند.

 

مختاری افزود: هم اکنون در شهرستان‌های بشرویه، نهبندان، خوسف، زیرکوه و فردوس صددرصد نانوایی‌ها و در  بیرجند ۸۷ درصد قائنات ۹۵ ، سرایان ۹۵ ، طبس ۹۲ و سربیشه ۷۱ درصد نانوایی‌ها به این دستگاه مجهز شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در دستگاه های برخی نانوایی ها مانند نانوایی سنگک در خصوص وزن و پخت مغایرت وجود دارد گفت: نانوایی‌هایی که دستگاه کارتخوانشان مغایرت ندارد استفاده از آن‌ها را آغاز کرده اند.

 

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان ۷۵۰ نانوایی وجود دارد، گفت: در این طرح ۹۵ درصد نانوایی‌های خراسان جنوبی قرار است به دستگاه کارت خوان هوشمند مجهز شوند که سایر نانوایی‌ها، نانوایی‌های صنف و صنعت و فانتزی هستند که شامل این طرح نمی‌شوند.

وی گفت:با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از قاچاق آرد، کیفیت نان با رقابت بین نانوایی‌ها افزایش خواهد یافت.

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی:

نرخ شیوع عمومی اعتیاد در خراسان جنوبی به ۳.۷۸ درصد رسید

نرخ شیوع عمومی اعتیاد در خراسان جنوبی به ۳.۷۸ درصد رسید

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نرخ شیوع عمومی اعتیاد در استان را ۳.۷۸ درصد دانست و گفت: همچنین تعداد معتادان استان ۲۰ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حسنی مقدم صبح سه شنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری اظهار کرد: شعار امسال پرداختن به چالش‌های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران‌ها ی بشری است که سازمان ملل متحد با توجه به چالش‌های بسیار بزرگی که در حوزه‌های مختلف است، این شعار را انتخاب کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون نرخ شیوع اعتیاد، تعداد معتادان و دانش آموزان معتاد استان، گفت: نرخ عمومی شیوع اعتیاد در استان بین ۱۵ تا ۶۵ سال ۳.۷۸ و تعداد معتادان در خراسان جنوبی حدود ۲۰ هزار است که حدود چهار هزار زن و ۱۶ هزار دیگر مرد هستند.

حسنی مقدم با بیان اینکه براساس نرخ شیوع اعتیاد اعلامی برای استان توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، آمار دانش آموزان معتاد متوسطه دوم و هنرستان‌های استان از میانگین کشوری بیشتر است که آموزش و پرورش آن را قبول ندارد، گفت: تاکنون سه طرح برای درمان دانش آموزان معتاد اجرا کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در هفته مبارزه با مواد مخدر بیش از ۳۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود، بیان کرد: مرکز ماده ۱۶ استان تا ۱۵ تیر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان راه اندازی می‌شود.

اجرای ۷۰۰ برنامه فرهنگی و پیشگیرانه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۷۰۰ برنامه فرهنگی و پیشگیری سال گذشته در استان اجرا شده و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در استان از ابتدای سال حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.

حسنی مقدم با بیان اینکه در این مدت همچنین ۲۶۸ دستگاه خودرو توقیف شده که نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته ۴۸ درصد کاهش دارد، گفت: خرد شدن محموله‌های مواد مخدر و مصرف صنعتی آن به جای سنتی، زنگ خطری بوده که از ابتدای سال ۱۰.۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

به گفته وی در ۸۶ مرکز درمانی استان ۱۴ هزار و۸۵۰ نفر تحت پوشش هستند و ۵۲۸ معتاد متجاهر جمع آوری و در مرکز مجری تبصره دو ماده ۱۶ برای درمان آنها اقدامات لازم انجام شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه ۱۰۰ درصد هزینه درمان معتادان متجاهر را پرداخت می‌کنیم که در مجموع سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای درمان آنها هزینه شده است، افزود: معتادانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، با تعرفه دولتی درمان می‌شوند و اگر بیمه باشند ۹۰ درصد هزینه آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های موجود در این باره آن است که در هشت شهرستان مرکز درمان دولتی نداریم و با توجه به ظرفیت کامل مرکز بیرجند، معتادانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند، پذیرش نمی‌شوند و در نوبت قرار می‌گیرند.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه در نهبندان و سربیشه مرکز درمان دولتی داریم اما در درمیان و زیرکوه این مراکز راه اندازی نشده اند، اظهار کرد: ایجاد مراکز درمانی در نقاط شهری و روستایی کمتر توسعه یافته در حال پیگیری است.

به گفته وی ۳۸ سمن سال گذشته در این حوزه فعالیت داشتند که از این تعداد ۲۶ سمن فرهنگی، چهار سمن درمان و هشت سمن برای اشتغال فعالیت می‌کنند.

دادستان بیرجند:
حجاج داروهای کدئین‌دار و مشتقات مواد مخدر به همراه نداشته باشند

حجت الاسلام نسایی گفت: زائران سفر حج باید در زمینه ممنوعیت حمل انواع مواد مخدر، قرص‌های روانگردان و داروهای کدئین‌دار به عربستان توجه لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام «علی نسایی» در نشست خبری با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی سفر هم استان های به حج تمتع باید به این نکته توجه داشت که همراه داشتن برخی از داروها برای زائران خانه خدا ممنوع است و در صورتی که زائری داروهای ممنوعه را همراه داشته باشد، امکان حضور در عربستان را ندارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: حمل هرگونه داروی کدئین دار و مشتقات موادمخدر و روانگردان و و داروهای خواب آور تخلف محسوب می‌شود و نبایستی حجاج با خود حمل کنند.

 

وی با بیان اینکه حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است، افزود: اینگونه دارو‌ها در عربستان ممنوع است و اگر پلیس فرودگاه با اینگونه موارد برخورد کند پرونده قضایی برای حجاج تشکیل می‌شود.

 

حجت الاسلام نسایی در پایان تشریح کرد: آمپول «پتیدین» ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول «مرفین» ۱۰ میلی‌گرم، قرص «متادون» ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت «متادون»، قرص «هیدرومرفین» ۲ میلی‌گرم، قرص «متیل فنیدات هیدروکلراید»، قرص «ترامادول» ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول «ترامادول» ۵۰ میلی‌گرم، شربت «اکسپکتورانت کدئین»، قرص «استامینوفن کدئین»، آمپول «دیازپام» ۱۰ میلی‌گرم، قرص «دیازپام» ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول «بوپرنورفین» و قرص «بوپرنورفین» از جمله داروهای ممنوعه ادر سفر زائران به حج است.

 

 

 

سرپرست فرمانداری نهبندان مطرح کرد؛
کارخانه شیر نهبندان پروژه ۱۱ ساله و بلاتکلیف/۲-۳

 

 

ایروانی گفت: کارخانه شیر نهبندان، یک صنعت بلاتکیلف ۱۱ ساله است که به دستور استاندار راه اندازی آن پیگیری و به زودی شاهد راه اندازی این کارخانه در شهرستان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «ابوالفضل ایروانی» در شورای اداری شهرستان نهبندان اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت دولت شاهد پروژه ناامید سازی در سطح جامعه هستیم که در داخل توسط افرادی که بصیرت کاملی ندارد و در خارج، توسط بیگانگان در حال اجرا است.

سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی پروژه ناامیدسازی مردم با رویکردها و شیوه های مختلف را شاهد هستیم، افزود: بعد از ۴۰ سال؛ دولت مردمی پای کار هستند که مردم در یک ضلع اصلی آن قرار دارند، دولت در ابتدای حضور و فعالیت خودش یک سند تحول را تبیین و ابلاغ کرد که مسئولان باید این سند را مطالعه و وظایف خود را بدانند و در چهارچوب این سند حرکت کنند.

وی ادامه داد: این سند حول چهار رکنِ عدالت محوری، مردم پایه، دانش بنیان و خانواده است که از مدیران اجرایی انتظار است فعالیت های خود را بر پایه این چهار رکن برنامه ریزی کنند.

سرپرست فرمانداری نهبندان افزود: تعامل و هم افزایی بین دستگاهی مهم است چراکه با هم پوشانی خدمات می توانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم، در پروژه ناامید سازی دشمن فاصله ها را به دقت رصد می کند لذا این همپوشانی خدمات باید مدنظر همه مدیران باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تغییر رویکردها و روش ها را شاهدیم، گفت: این در صورتی است که در دولت سیزدهم، الگوی ارتباط با مردم نسبت به گذشته متفاوت است و نفوذ بدخواهان را داریم تا نا امیدی اتفاق بیفتد، لذا مدیران باید با دقت و هوشیاری صحنه را پایش و با همفکری و هم افزایی مشکلات مردم را رفع کنند.

سرپرست فرمانداری خوسف در ادامه با بیان اینکه از ابتدای دولت اقدامات ارزشمندی انجام شده است، گفت: به عنوان یک مصوبه در شورای اداری تمام ادارات خدمات رسان باید در راستای جهاد تبیین، اقدامات یک ماهه خود را تهیه و نشر دهند، چراکه در حوزه اطلاع رسانی شهرستان ضعیف هستیم.

وی تصریح کرد: نهبندان دارای یک سند تحول و توسعه است که پیگیری می کنیم تا به تصویب هیئت وزیران رسیده و ابلاغ شود.

ایروانی خاطرنشان کرد: دولت برنامه محور است و به گذشته نمی پردازد و پروژه ای کلنگ زنی نخواهد شد و اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام خواهد بود.

به گفته وی استاندار در سفر به نهبندان، کارخانه شیر شهرستان را یک صنعت بلاتکیلف ۱۱ ساله عنوان کردند و دستور پیگیری دادند لذا ظرفیت استان را در حوزه جهاد کشاورزی و بانک عامل برای رفع مشکل به کار گرفته ایم و به زودی شاهد راه اندازی این کارخانه در شهرستان خواهیم بود.

ایروانی ادامه داد: در حوزه صنعت و معدن، نهبندان به شدت در حال رشد است و جذب نیروی کار و رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود اما مردم هنوز در تنگنا هستند و کنش و واکنش ها و رویکردها تغییر کرده است؛ همچنین طرح مردمی سازی یارانه ها را باید با نظرات کارشناسی نقد و بررسی و تبیین کنیم تا اشکالات طرح به نفع مردم رفع شود.

وی در این جلسه خواستار حضور مدیران به صورت تمام وقت در شهرستان شد و گفت: باید در راستای حل مشکلات مردم در اسرع وقت، مدیران در محل خدمت حضور داتشه باشند تا مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: زیر ساخت های شهرستان برای بستر اوقات فراغت فراهم است و از سال ۹۰ بستر سینما و فعالیت های هنری در شهرستان وجود دارد که مدیران باید کمک کننده باشند تا بخش خصوصی این ظرفیت مهم شهرستان را ترک نکند و جامعه روستایی رایگان از سینما بهره ببرند.

وی همچنین خواستار اجرای استانداردسازی در ادارات نهبندان شد و گفت: این مهم را در دستور کار قرار می دهیم چراکه ارزیابی نظام کیفیت خدمات و میزان اثر بخشی فعالیت ها از مزایای اجرای این طرح است.

زخمی کهنه که دوباره سر باز کرده است

پس از گذشت ۱۶ سال، مشکلات طرح انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر بیرجند نه تنها حل نشده بلکه حالا با مشکل جدیدی رو به رو شده است.

 

انتقال صنوف آلاینده از مرکز به خارج از شهر بیرجند یکی از طرح‌های زیربنایی استان است که بعد از گذشت ۱۶ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

انتقالی که نه تنها صدای کسبه بلکه صدای مردم را هم درآورده است.

یکی از شهروندان گفت: از صبح که کسبه شروع به کار می‌کنند خانواده ام به علت سر و صدای زیاد آسایش ندارند.

با تکمیل طرح انتقال صنوف به شهرک جدید ۸ گروه صنفی از سطح شهر جمع آوری می‌شوند.

تکمیل نبودن زیرساخت ها، افزایش هزینه‌ها و مشکلات پرداخت هزینه‌های نظام مهندسی در به کارگیری مجری تنها چند نمونه از موارد عدم رغبت صنوف برای انتقال است.

قاسمی یکی از کسبه گفت: امسال تماس گرفتند که برای تحویل مغازه باید ۳۰ میلیون تومان بابت آسفالت واریز کنید در حالی در سال ۹۰، ۱۲ میلیون تومان واریز کردم.

هفت خان گذر صنوف آلاینده که تمامی ندارد

روز شنبه این هفته در جلسه شورای دولت و بخش خصوصی علت طولانی شدن طرح انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر بررسی شد.

به گفته اشرفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی انتقال صنوف آلاینده زخمیست که در حال کهنه شدن است، اما نکته قابل توجه باز شدن این زخم با درد قرار گرفتن رود روستای شکراب در ضلع شمال غربی سایت اداری صنوف است.

حالا به گفته مسئولان این موضوع با ورود آب و منطقه‌ای به صورت جدی بررسی می‌شود.

احتشام رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی گفت: موارد زیادی در این جلسه عنوان شد که باید بیشتر مورد کار کارشناسی قرار بگیرد.

در نهایت تصمیم گرفته شد جلسه کارشناسی شده دیگری برگزار شود؛ برای مصوبات این جلسه نیز مهلت دو هفته‌ای تعیین شده است.

با تعیین و تکلیف طرح انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر بیش از ۲ هزار کارگاه صنفی در این مکان مستقر می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در دیدار سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با سرپرست فرمانداری نهبندان عنوان شد

فعالیتهای فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود/۲

    
دیدار سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با سرپرست فرمانداری نهبندان
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در طی سفر به شهرستان نهبندان، با سرپرست فرمانداری این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه فرمانداری در جهت تعامل فی مابین، عنوان کرد: هر شهری با فعالیت های فرهنگی و هنری پویا و بالنده است و هر چه این گونه فعالیت ها بیشتر شود، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان نیز در این دیدار با بیان این که مسائل فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، ادامه داد: برنامه ریزی برای این حوزه از ضروریات است و باید توجه به زیر ساخت های فرهنگی و هنری در اولویت کاری قرار گیرد.

وی افزود: تعامل و هم افزایی با دستگاه های فرهنگی باعث می شود حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری بهتر انجام شود.

گفتنی است سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه سید علی زمزم معاون هنری و سینمایی اداره کل از کلاس های اوقات فراغت  که در محل نگارخانه نهبندان در حال  برگزاری است نیز بازید بعمل آوردند.
بازدید از پروژه در حال احداث پلاتوی نهبندان، از دیگر برنامه های سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان بود.

 

 

 

 

تدوین ۲۰ برنامه فرهنگی و هنری در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز

    
تدوین 20 برنامه فرهنگی و هنری در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیرو عقد تفاهم نامه با ستاد اقامه نماز استان، ۲۰ برنامه با هدف ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دستور کار شورای اقامه نماز اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، اولین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل، دوشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

رمضانی  در این جلسه عنوان کرد: به منظور عینیت بخشیدن پیام مقام معظم رهبری به اجلاس های سراسری نماز “ما هم در ادای این شکر واجب، قاصر یا مقصریم”، بومی سازی و متناسب سازی برنامه های ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی پس از برگزاری نشست های مشترک تخصصی و کارشناسی بین مسئولین و کارشناسان این اداره کل و ستاد اقامه نماز استان، برنامه های دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ استانی تصویب شد.

رمضانی ادامه داد: شناسایی و بهره گیری از ظرفیت دستگاه در راستای مشارکت در امر مسجدسازی در مناطق محروم (مجمع خیرین مسجدسازی) ، برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات ” آداب ، احکام و اسرار نماز ویژه کارکنان” ، “معارف نماز و مدیریت ویژه مدیران”، شیوه های دعوت فرزندان به نماز ویژه خانواده کارکنان” و ” معارف نماز ویژه هنرمندان، روزنامه نگاران و نویسندگان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده می باشد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت و پشتیبانی از نویسندگان و مولفین آثار نماز، حمایت از تولید آثار فرهنگی مرتبط با نماز، استفاده از ظرفیت کلیه جشنواره های فرهنگی و هنری دستگاه در سطح ملی و استانی در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز و همچنین ظرفیت نمایشگاه های فرهنگب و هنری و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع نماز از دیگر برنامه های تعیین شده است.

 

 

 

یادواره شهدای ترور، بسیار با شکوه برگزار شود
یادواره شهدای ترور، بسیار با شکوه برگزار شود/۲-۳
استاندار خراسان جنوبی گفت: با هدف شناساندن چهره واقعی منافقین به نسل جوان، یادواره شهدای ترور در استان بسیار باشکوه برگزار شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: منافقین کسانی هستند که به بهانه طرفداری از انقلاب، مردم کوچه و بازار را ترور کردند اما چون فضای رسانه ای دنیا دست آمریکاست، آنها در صددند تا منافقینی را تطهیر کنند که به خاطر اقدامات شان نزد مردم ایران منفور می باشند.
وی متذکر شد: شناسایی چهره واقعی منافقین به نسل جوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
به گفته وی؛ باید اقدامات منافقان در ترورهایی که در کشور انجام می شود و همچنین نقش آنها در دوران دفاع مقدس در همکاری با صدام به خوبی تبیین شود.
استاندار تصریح کرد: در آستانه هفته قوه قضائیه و به مناسبت هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، یادواره شهدای ترور باید با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی مربوطه، بسیار باشکوه برگزار شود.
وی به تجلیل از قربانیان و شهدای ترور در این مراسم، تأکید نمود.
قناعت از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست؛ به جهت اهمیت موضوع، با ایجاد شور انقلابی در مرکز استان، برای برگزاری مراسم سلام فرمانده، همه پای کار باشند و همراهی نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*