حوادث/ ۴۵ دقیقه گروگان گیری به خاطر نمره منفی رانندگی/ آزار و اذیت دختر دانشجو توسط ۵ آدم‌ربا /درگیری مرگبار به خاطر یک دختر/

۴۵ دقیقه گروگان گیری به خاطر نمره منفی رانندگی

مرد راننده که با پارک کردن خودرواش مقابل پارکینگ یک خانه مزاحمت ایجاد کرده بود، وقتی از پلیس ۱۱۰ با او تماس گرفتند، در اقدامی عجیب پسر صاحبخانه را گروگان گرفت.
به گزارش «ایران»، چند روز قبل مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن پسرش خبر داد. وی گفت:  پسرم عرشیا که تازه ازدواج کرده، امروز همراه همسرش میهمان خانه ما بود. وقتی همسرش تنها به خانه ما آمد، گفت عرشیا قصد داشته خودرواش را داخل پارکینگ بیاورد اما چون یک خودروی غریبه مقابل در متوقف شده بود، نتوانست خودرو را داخل بیاورد. چند دقیقه‌ای منتظر ماندم اما از پسرم خبری نشد، ناگهان تلفن همراهم به صدا درآمد. شماره تلفن پسرم بود، تلفن را که جواب دادم، صدای پسرم را شنیدم که با شخصی در حال دعوا و بحث بود. پسرم شماره مرا گرفته بود و می‌‌خواست به من بفهماند که گرفتار شده است.
او ادامه داد: از صحبت‌های پسرم متوجه شدم که مردی او را گروگان گرفته و قمه‌ای را روی گلویش قرار داده است. مردی هم که او را ربوده بود، هیچ توجهی به التماس‌ها و درخواست‌های پسرم نداشت.
رهایی مرد جوان
پس از تماس مرد میانسال، ضمن هماهنگی‌های قضایی با بازپرس محمدامین تقویان، مأموران وارد عمل شدند. با حضور مأموران در خانه پدر عرشیا تحقیقات آغاز شد، اما ناگهان پسر وی در حالی که سمت چپ صورتش بریده و لباس‌هایش خونی بود، خود را به خانه رساند.
مرد ۲۴ ساله در تحقیقات گفت: زمانی که همسرم از خودرو پیاده شد، خواستم خودرو را داخل پارکینگ ببرم که متوجه شدم خودروی پژویی مقابل در پارکینگ پارک شده است.
او ادامه داد: چند دقیقه‌ای صبر کردم اما از صاحب خودرو خبری نشد به ناچار با ۱۱۰ تماس گرفتم و با اعلام شماره پلاک خودرو از مأمور خواستم با مالک تماس بگیرد و از او بخواهد که برای جا‌به‌جایی خودرو بیاید.
دقایقی بعد صاحب خودرو آمد و سوار ماشین شد، اما از من خواست که من هم سوار خودرواش شوم. با این تصور که قصد دارد از من عذرخواهی کند، سوار شدم اما ناگهان قمه‌ای را روی صورتم گذاشت به طوری که صورتم زخمی شد. بعد هم به راه افتاد. از او خواستم مرا پیاده کند اما بی‌فایده بود.
۱۰ دقیقه‌ که گذشت، گوشی تلفن همراهم را بدون اینکه وی متوجه شود از جیبم بیرون آوردم و شماره پدرم را گرفتم. می‌‌خواستم او صدای ما را بشنود و با پلیس تماس بگیرد. مرد راننده عصبانی بود و می‌‌گفت چرا با پلیس تماس گرفته‌ای؟ این تماس باعث شده که برای من نمره منفی در نظر بگیرند. بعد از ۴۵ دقیقه هم وقتی متوجه خودروی پلیس شد، مرا رها کرد و متواری شد.
با شکایت مرد جوان، بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت راننده عصبانی را صادر کرد.

درگیری مرگبار به خاطر یک دختر

پسر کینه جو وقتی فهمید یکی از بچه محل‌هایش برای دختر مورد علاقه‌اش مزاحمت ایجاد کرده در یک درگیری خیابانی پسر جوان را به قتل رساند.
به گزارش «ایران»، بامداد ۲۱ خرداد امسال خبر یک درگیری جمعی که منجر به قتل پسری ۲۲ ساله در منطقه حیدرآباد کرج شده بود، به مرکز پیام پلیس آگاهی اعلام شد و بلافاصله کارآگاهان اداره جرایم جنایی و تشخیص هویت در محل حادثه حضور یافتند.
کارآگاهان در تحقیقات محلی دریافتند که چند پسر ۲۰ تا ۲۵ ساله به‌دلیل نامشخصی با یکدیگر درگیر شده‌اند و در این نزاع یکی از پسرها بر اثر ضربه چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.
در نخستین گام، بازپرس دادسرای جنایی البرز دستور داد جسد پسر جوان به پزشکی قانونی منتقل شود.
بلافاصله اقدامات اطلاعاتی- پلیسی کارآگاهان آغازشد  و در کمتر از ۲۴ ساعت ۳ نفر از عوامل اصلی درگیری دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
در تحقیقات تکمیلی یکی از متهمان لب به اعتراف گشود و به قتل پسر جوان با چاقو اعتراف کرد.
این متهم درباره انگیزه‌اش به کارآگاهان گفت: من به دختر جوانی در محله‌مان علاقه داشتم و مدتی هم با او در ارتباط بودم اما بعد از مدتی متوجه شدم که یکی از پسران محل به او پیشنهاد دوستی داده و چندبار مزاحمش شده است که از شنیدن این موضوع خیلی عصبانی شدم و با چند نفر از دوستانم به مقابل خانه آن پسر رفتیم و بعد از تهدید و درگیری لفظی با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به گردنش زدم.
من قصد کشتن او را نداشتم و اصلاً فکر نمی‌کردم این ضربه باعث مرگش می‌شود فقط می‌خواستم تهدیدش کنم که دست از سر آن دختر بردارد اما وقتی خونین و زخمی روی زمین افتاد از ترس فرار کردم ومی‌خواستم از کشور خارج شوم که از سوی پلیس دستگیر شدم. الان هم خیلی پشیمانم، چون به خاطر یک موضوع ساده هم جان او را گرفتم و هم زندگی خودم را نابود کردم.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان با اشاره به تکمیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید با نظارت بر رفتار جوانان و نوجوانان خود نسبت به کنترل هیجانات آنها در این سنین توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

آزار و اذیت دختر دانشجو توسط ۵ آدم‌ربا

پنج نفر در یکی از تفرجگاه‌های شهر مرند یک دختر دانشجو را که با نامزدش درحال صحبت بود، ربودند و نسبت به آزار و اذیتش اقدام کردند.

                                                   آزار و اذیت دختر دانشجو توسط ۵ آدم‌ربا                                       پنج مرد که دختری دانشجو را ربوده و مرد آزار قرار داده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محمد جلیلیان، فرمانده انتظامی مرند در این‌باره توضیح داد: یک مورد آدم‌ربایی در یکی از پارک‌های شهر مرند به پلیس گزارش شد که طی آن پنج نفر در یکی از تفرجگاه‌ها یک دختر دانشجو را که با نامزدش درحال صحبت بود، ربودند و نسبت به آزار و اذیتش اقدام کردند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع دستگیری آدم‌ربایان در دستور کار پلیس قرار گرفت و با استفاده از شگرد‌های پلیسی تعداد ۵ نفر از آدم ربایان که اهل یکی از روستا‌های شهرستان و دارای سابقه شرارت بودند در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر و در این راستا پرونده تشکیل برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته، متهمان به عمل مجرمانه خود اعتراف و برابر دستور دادستان شهرستان مرند آدم ربایان در سطح شهر گردانده شدند تا درس عبرتی باشد برای مخلان نظم و امنیت عمومی که این اقدام دستگاه قضائی، اقتدار و سرعت عمل پلیس شهرستان در دستگیری و گرداندن آن‌ها در سطح شهر مورد استقبال شهروندان قرارگرفته و رضایت مردمی را در پی داشت.

فرمانده انتظامی مرند با تاکید بر اینکه پلیس و قوه قضائیه مقتدرانه با هرگونه ناامنی و اقدامی که فضای جامعه را ملتهب می‌کند برخورد خواهند کرد، گفت: امنیت خط قرمز پلیس بوده و شهرستان مرند محل امنی برای مجرمان نیست و رفتار مجرمانه و هنجارشکنانه آن‌ها بی پاسخ نخواهد ماند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*