گفته می شود

 

 

گفته می شود در حالی که به نظر می رسد شانس احیای برجام اندک است، یک منبع به “میدل ایست آی” گفت که ایران در پیشنهادی جدید درخواست حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا را کنار گذاشته و در عوض خواستار لغو تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه قرارگاه مرکزی “خاتم الانبیا” و چند نهاد دیگر شده است. منبع دیگری به این رسانه گفته که ایالات متحده هنوز به این پیشنهاد که یک راه حل “راه میانی” است، پاسخ نداده است.

 

 

 

گفته می شود هرچند که آمار رسمی از سقط‌جنین در کشور وجود ندارد، اما پزشکان متخصص زنان و زایمان تاکید می‌کنند روزانه هزار سقط‌جنین در کشور به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شود. درصد زیادی از این سقط‌ها هم متعلق به جنین‌هایی است که در آزمایش‌های سونوگرافی، جنسیت‌شان دختر تشخیص داده شده است. برای بعضی والدین که تمایل دارند حتما یک فرزند پسر داشته باشند، سقط فرزندی که جنسیتش مطابق میل نیست بعید به نظر نمی‌رسد.

 

 

 

گفته می شود کشور‌های خاورمیانه در ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ شاهد افزایش ۲.۸ درصدی در واردات تسلیحات بودند. همچنین میزان واردات در ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ شاهد ۸۶ درصد افزایش بود.

 

 

گفته می شود سخنگوی قوه قضاییه گفته دو نفر از افراد بانکی‌ در موضوع سرقت از صندوق امانات بانک ملی بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آن‌ها در حال انجام است. موضوع رسیدگی به پرونده آن‌ها بحث سهل انگاری است.

 

 

 

گفته می شود عباس عبدی در واکنش به مصوبه مجلس در خصوص مستثنی شدن و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از قلمرو نظارت دیوان عدات اداری، نوشته برای اجرای طرح صیانت به هر چیزی تن می‌دهند؛ حتی به قیمت نقض صلاحیت‌های مجلس. وی در این باره با انتشار اصل ۱۷۳ قانون اساسی نوشت؛ خبر: مجلس به مستثنی شدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی از فرآیند بررسی شکایت‌ها در دیوان عدالت اداری رای داد. برای اجرای طرح صیانت و نادیده گرفتن حقوق مردم به هر چیزی تن می‌دهند، حتی به قیمت نقض صلاحیت‌های مجلس. اصل ۱۷۳ را بخوانید تا متوجه عمق فاجعه شوید.

 

 

 

گفته می شود «برادران لیلا» رسما توقیف شد. سازمان سینمایی اعلام کرد: پروانه نمایش فیلم سینمایی “برادران لیلا” به دلیل تخلفات و سرپیچی از مقررات از سوی تهیه‌کننده و کارگردان آن صادر نمی‌شود.

 

 

 

گفته می شود زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته از دهه ۶۰ تفکر سوسیالیستی شکل گرفت که نام آن را حمایت از مردم گذاشتند، اما نتیجه این شد که میلیارد‌های ما کسانی هستند که در آن زمان با یک جفت دمپایی وارد شرکت‌های دولتی شدند، ولی الان سوپر میلیارد هستند. چرا باید روز به روز تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد افزایش یابد؛ آن هم به اسم حمایت از مردم از سوی برخی طبقه حاکم؟!

 

 

گفته می شود دبیر شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با انتقاد از اینکه این مناطق ذیل یک وزارتخانه رفته گفته انتظار داریم تا مناطق آزاد با بندر جبل علی رقابت کند، اما با این شرایط این امکان نیست. وی با اشاره به درخواست‌های توسعه مناطق آزاد گفت: بیشتر شدن تعداد مناطق آزاد اشتباه است. هشت منطقه آزاد داریم، هفت منطقه جدید هم تأسیس شده است ضمن اینکه لایحه ایجاد سه منطقه جدید به مجلس رفته، اما باز هم تقاضا برای توسعه مناطق آزاد است که باید جلوی آن گرفته شود. محمد با بیان اینکه در دنیا نسل هفتم مناطق آزاد در حال راه اندازی است، گفت: ما هنوز در نسل اول مناطق آزاد مانده ایم.

 

 

 

گفته می شود سردار سرتیپ پاسدار حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به شهادت چند روز قبل یکی از کارمندان وزارت دفاع گفته که خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار می‌گیرد؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود، اما تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت. باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدید‌ها پیشگیری کنیم.

 

 

 

 

 

گفته می شود یکی از پیش نیاز‌های مهم برای تصمیم گیران هر کشوری، یک نظام آماری منسجم و دقیق است. اما این موضوع مهم در اقتصاد ایران، چندان مورد توجه قرار نگرفته است و دو مرکز متولی ارائه آمار‌های اقتصادی هستند. به گونه‌ای که از یک سو بانک مرکزی و از سوی دیگر مرکز آمار، مشغول جمع آوری و تحلیل آماری از دیتای اقتصادی هستند. در این میان، ارائه گزارش آماری از شاخص قیمت مصرف کننده یا همان تورم، مدتی است از سوی بانک مرکزی رسانه‌ای نمی‌شود و تنها در اختیار نهاد‌های نظارتی و تصمیم گیر قرار می‌گیرد،

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*