حوادث/ سرعت باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت باد در زابل صبح امروز به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

                                                   سرعت باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید                                       محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به هشدارصادر شده اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان حداقل دید در ایستگاه فرودگاهی زابل را ۱۵۰ متر بیان کرد و اظهار داشت: وجود گرد و غبار در مناطق شمالی استان می‌تواند برای گروه‌های سنی ویژه آسیب زا باشد.

وی همچنین با اشاره به شدت وزش باد در این مناطق، رعایت نکات ایمنی را الزامی دانست و بیان داشت: کشاورزان عزیز برای جلوگیری از خسارات احتمالی، از محکم بودن پوشش سقف گلخانه‌ها اطمینان حاصل کنند و در نگهداری نهال‌های جوان به وسیله قیم اهتمام ورزند.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از ایستادن در کنار دیوارهای سست و ساختمان‌های نیمه کاره بپرهیزند و در صورت تردد در جاده‌های مواصلاتی شمال استان نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به مواج بودن دریای عمان تا عصر یک شنبه تصریح کرد: تا روز دوشنبه شاهد کاهش تدریجی ۵ الی ۷ درجه‌ای دما در نواحی شمالی و مرکزی استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

 

 

شکایت به خاطر عطسه کرونایی

مرد میانسال که پدرش بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته است با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از دوست پدرش به‌خاطر عطسه شکایت کرد.
به گزارش «ایران»، چند روز قبل مرد میانسالی به شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت مراجعه و از دوست پدرش در حالی شکایت کرد که او را عامل مرگ پدرش می‌دانست.
مرد میانسال گفت: اوایل فروردین سال گذشته، پدر ۸۰ ساله‌ام به کرونا مبتلا شد و یک روز بعد از بستری در بیمارستان فوت کرد. بعد از مرگ پدرم همیشه تصور می‌کردیم ابتلای او به ویروس کرونا یک اتفاق ناخواسته بوده است تا اینکه چند روز قبل یکی از دوستان پدرم، اطلاعاتی را در اختیارمان قرار داد که به نظر می‌رسد ابتلای پدرم به کرونا و مرگ او عمدی بوده باشد.
او ادامه داد: پدرم با مردی به نام جبار اختلاف مالی داشت. یک روز قبل از اینکه پدرم به ویروس کرونا مبتلا شود، به دیدار جبار رفته بود تا در رابطه با اختلاف مالی‌شان صحبت کند. اما به گفته دوست پدرم، جبار روزی که با پدرم قرار داشته است، مبتلا به کرونا بوده و در محل قرار، تعمدی به صورت پدر من عطسه کرده است. با این کار او قصد داشته پدرم کرونا بگیرد و به این طریق او را از سر راهش بردارد. حالا من از جبار به خاطر دست داشتن در مرگ پدرم شکایت دارم.
با شکایت مرد میانسال، بازپرس جنایی دستور بررسی پرونده بالینی پیرمرد و تحقیقات از جبار را صادر کرد.

پایان خونین مهمانی شبانه

پسر جوانی که در یک نزاع گروهی با کلت کمری فردی را به قتل رسانده بود، بزودی محاکمه می‌شود.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از چهاردهم اردیبهشت سال‌جاری با گزارش یک درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق استان البرز آغاز شد.

به‌دنبال آن مأموران کلانتری به محل اعزام شدند و پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که درگیری میان چند جوان که به ظاهر باهم دوست بودند رخ داده و در جریان آن پسر ۲۶ ساله‌ای به نام سعید با اصابت گلوله به ناحیه کمرش به شدت مجروح شده است.

در ادامه سعید به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحت وارده، فوت کرد و به این ترتیب بازپرس کشیک قتل پس از حضور در صحنه درگیری و بررسی موضوع، دستور انتقال جسد مقتول را به پزشکی قانونی صادر کرد.

تحقیقات مأموران آگاهی نشان می‌داد درگیری زمانی رخ داده که طرف‌های نزاع پس از شرب خمر و در حالی که مست بودند از یک میهمانی به خیابان آمدند و باهم درگیر شدند و در این درگیری هم پسر جوانی به نام خسرو ۳۵ ساله با کلت کمری به سعید شلیک کرده و بعد از آن هم از صحنه متواری شده است.

با اطلاعات به‌دست آمده، خسرو شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی اینگونه به تشریح ماجرای درگیری پرداخت: من و سعید در میهمانی درگیری لفظی پیدا کردیم و چون حالت عادی نداشتیم به خیابان آمدیم و من برای ترساندن سعید با اسلحه‌ام گلوله‌ای شلیک کردم که متأسفانه به کمر سعید خورد.

وی در این باره که اسلحه را از کجا آورده نیز گفت: اسلحه را مدتی پیش از فردی به قیمت ۷ میلیون تومان خریداری کرده بودم.با اعترافات و تکمیل تحقیقات، متهم به زندان منتقل شد تا در اسرع وقت به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری یک استان البرز محاکمه شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*