گفته می شود

 

گفته می شود فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته تغییر قانون اساسی یک تیغ دو لبه است؛ یعنی می‌تواند ما را به پسرفت بکشاند و هم می‌تواند نیازهای واقعی مردم را ببیند و بر اساس آن و شرایط زمانه تغییر پیدا کند. اما تغییری که خود قانون اساسی پیش‌بینی کرده می‌تواند آسیب جدی به اصول مترقی قانون اساسی بزند.در این موضوع حساس، یک جناح سیاسی کشور نمی‌تواند تصمیمی بگیرد و بیشتر به نظریات رهبری و تصمیمات کلان کشور برمی‌گردد که از نهادهای بالادستی باید اصلاح شود.

 

 

گفته می شود رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفته چهار هزار روان شناس نما در کشور وجود دارند که از این تعداد، تخلف ۴۵۰ نفر احراز شده است. در روز‌های آینده اسامی آن‌ها به عنوان متخلف در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درج می‌شود تا افراد جامعه از اسامی این افراد مطلع شوند.تعرفه روانشناسان برای هر ۴۵ دقیقه مشاوره در کشور طبق مصوبه هیات دولت و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای روانشناسان مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۰ هزار تومان و برای روانشناسانی با مدرک دکترا ۱۸۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

 

گفته می شود بیت امام راحل از حسین دهباشی مستندساز به دلیل انتشار توئیتی حاوی اتهامی ناروا به یادگار امام مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی شکایت قضایی کرد.

 

 

گفته می شود محمد هاشمی در گفتگو با نامه نیوز درباره نیاز فضای سیاسی کشور به هاشمی دوم گفته امروز فضای سیاسی کشور متفاوت از سال‌های ۸۸ تا ۹۲ است، چون در آن سال‌ها دولت، مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهرداری و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها از یک گروه سیاسی نبودند و تفاوت‌هایی بین آن‌ها بود، اما امروز تقریبا همه از یک جریان سیاسی هستند. محمد هاشمی یادآور شد: امروز کسی را نمی‌بینم که در سطح آقای هاشمی باشد، آقای هاشمی با رهبر انقلاب ارتباط نزدیک داشت، حرفش در میان جریانات سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی موثر بود و خیلی از سیاسیون شیخوخیت او را می‌پذیرفتند.

 

 

گفته می شود معصومه ابتکار در ویدیویی که در کانال تلگرامی منتشر کرد، گفته خودروی برقی آرین که به ادعای وی در دولت هشتم از ساخت آن ممانعت شد، چرا در دولت های نهم و دهم تولید نشد؟ چرا در دولت یازدهم یادش افتاد؟نامه منتشره در برنامه ثریا شبکه ۱ جعلی بود و بر همین اساس حکم جلب آرین توسط قوه قضائیه صادر شد؛ کل این ماجرا، سناریویی بود برای تخریب مسئولین و ایجاد بی اعتمادی در مردم.

 

 

گفته می شود شبکه «المیادین» با گزارش آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، از وجود یک پیش‌نویس ۲۰ صفحه‌ای خبر داد

 

 

 

 

پزشکیان: جامعه در حال انفجار است!

این نماینده مجلس افزود: واقعیت این است که سفره مردم روز به روز ضعیف تر می شود و قدرت خرید مردم کاهش می یابد و توان معیشتی مردم به شدت پایین آمده و جامعه، در حال انفجار است. نمی توانیم این را انکار کنیم؛ مملکت را نمی توان با شعار اداره کرد. معتقد هستم باید در برجام بنشینند و گفتگو کنند و مسئله را همین طور که هست، بپذیرند. طرف های مقابل و ما به صورت همزمان به توافق پایبند باشیم. اینکه ادعا کنیم آنها دنبال منافع خودشان هستند، در هر معامله ای هر کس دنبال منفعت خودش است. برادر سر برادر کلاه می گذارد تا منفعت او تامین شود. حالا انتظار دارید کشور خارجی و روسیه بخواهند، منفعت ما را ببینند. چین منفعت ما را ببیند. این کشورها بدنبال منافع خوشان هستند و آنها هم به خاطر منافع خودشان، هوای ما را دارند. اگر یک روز منفعت آنها اقتضا کند، ما را زیر دست و پای خودشان له می کنند و اجازه همین کار کردن را هم به ما نمی دهند.

 

 

 

 

واکنش «سلیمی‌نمین» به ادعای کذب درباره حاج احمد خمینی

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: احمد خمینی نشان داد که از قدرت پدرش هیچ استفاده‌ای نمی‌کند، چرا که امام در تاریخ ایران بی سابقه دارای قدرت و منزلت در پیش ملت بود و پسرش به راحتی می‌توانست از این قدرت سوءاستفاده کند.حسین دهباشی اخیراً در توئیتر خود، ادعای کذبی را به عنوان علت فوت مرحوم حاج احمد خمینی مطرح کرد که مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. او بعدا منبع این سخن خود را خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.دفتر نشر معارف انقلاب که ناشر آثار مرتبط بامرحوم هاشمی است، در اطلاعیه‌ای درباره برخی مطالب منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: اخیرا مطلبی در فضای مجازی در رابطه با علت درگذشت یادگار امام راحل، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی و نسبت دادن آن به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طرح گردیده است که صحیح نمی باشد.

 

 

۷ میلیون ایرانی در کشور مستاجر هستند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: با وجود آنکه ۱۰ درصد بیش از تعداد خانوار‌های ایرانی مسکن داریم، اما به دلیل مشکل در عرضه و تقاضای مسکن ۷ میلیون ایرانی همچنان مستاجر هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقرپور گفت: با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی توسط دولت آرامش نسبی در بازار مسکن حاکم می‌شود، اما باید همزمان با ساخت این واحد‌ها، برای تقاضای مسکن سال‌های قبل که به ۶ میلیون واحد مسکونی می‌رسید برنامه ریزی شود و اقدامات اجرایی آن صورت گیرد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هم اکنون ۱۰ درصد بیشتر از تعداد خانواده‌های ایرانی در کشور مسکن داریم؛ اما حدود ۷ میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند و این به معنای آن است که سیستم توزیع ما در زمینه مسکن مشکل داشته است.

او می‌گوید: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود تورمی موجود اجرای «قانون جهش تولید مسکن» است. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی و تحریک بخش تولید با تضمین سود معقول برای سازندگان مسکن اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد و تنها با این راهکار‌ها می‌توان به خروج بازار مسکن از رکود و تورم موجود امیدوار بود.

مسکن، طبق آخرین آمار‌های بانک مرکزی امروز با افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت مواجه شده که بسیاری از کارشناسان علت آن را کاهش تولید مسکن و همچنین تبدیل شدن آن به کالای سرمایه‌ای به دلیل تحریک تقاضا از جانب سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به بخش خرید به جای تولید می‌دانند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*