اخبار خراسان جنوبی

 

بهره برداری از بزرگترین معدن طلای شرق کشور در خوسف

در نهمین روز از ایام الله دهه فجر واحد فرآوری طلای شادان خوسف بزرگترین معدن طلای شرق کشور با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

 استحصال سالانه ۳۰۰کیلوگرم طلا، نتیجه افتتاح واحد فرآوری طلای شادان خواهدبهره برداری از واحد فرآوری طلای شادان خوسف بود.

این واحد فرآوری با سرمایه گذاری ۴۰۰میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

واحد فرآوری طلای شادان که در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ هکتار اجرا شده، زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را فراهم کرده است.

استاندار در این مراسم گفت: در هیچ کجای کشور، شهرک فرآوری طلا نداریم.

قناعت افزود: نخستین شهرک طلا برای استفاده از ظرفیت های موجود در استان ایجاد می شود و می تواند تحولات خوبی برای منطقه به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

 

برگزاری همایش دوچرخه سواری در بیرجند برگزار شد/۷

به مناسبت گرامی داشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همایش دوچرخه سواری با حضور ۶۰ دوچرخه سوار از محل مزار شهدای باقریه بیرجند آغاز شد.

دوچرخه سواران در میدان امام خمینی (ع)پس از ادای احترام و نثار گل به تمثال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در ادامه مسیر به مزار شهدای انقلاب رفته و ضمن تجدید عهد و پیمان با شهداو نثار گل با ذکر فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند

و در مراسم پایانی با اهدا جوایزی از سوی هیات همگانی شهرستان بیرجند از شرکت کنندگان تقدیر به عمل آمد.

اورژانس ۱۱۵ قهرمان مسابقات فوتسال جام فجر سرایان شد/۷

 

مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور ۷ تیم از ادارات شهرستان در سالن ورزشی ملت آغاز و سرانجام تیم اورژانس ۱۱۵ قهرمان این دوره از مسابقات شد، تیم فرهنگیان آیسک به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم هلال احمر نیز رتبه سوم را بدست آورد.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، رئیس شورای شهر و شهرستان، اعضای شورای اسلامی، شهردار، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس هیأت فوتبال شهرستان، مدیر دفتر نماینده، و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد، با اهدای جوایزی به رسم یادبود از تیم های برتر و عوامل اجرایی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

 

 

برگزاری همایش دوچرخه سواری در آیسک /۷

 

همایش دوچرخه سواری به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین نوجوانان و جوانان و با حضور ورزشکاران علاقه‌مند به رشته دوچرخه سواری از میدان سردار شهید مهرداد تا گلزار مطهر شهدای آیسک به مسافت حدود سه کیلومتر برگزار شد.

دوچرخه سواران با حضور در مزار شهدا، با گلباران گلزار شهدا یاد و خاطره شهدای آیسک را گرامی داشتند.

در پایان این همایش به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 

 

 

 

 

برگزاری مسابقات دارت ویژه بانوان در قائنات/۷

برگزاری مسابقات دارت ویژه بانوان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در قائنات

مسابقات دارت ویژه بانوان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در قائنات برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسابقات دارت به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، با شرکت ۲۰ نفر ویژه بانوان باشگاه ضربان در شهر قائن برگزار شد.  در پایان خانم ها فاطمه طاهری، فاطمه خوش خلق و طاهره یوسفی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و از سه نفر برتر تقدیر شد .

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روستای آواز درمیان /۷

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی روستای آواز شهرستان درمیان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر

همایش پیاده روی خانوادگی روستای آواز شهرستان درمیان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این همایش با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان و هیات همگانی و روستایی و عشایری و همچنین دهیاری و شورای روستای آواز برگزار شد. در پایان این همایش نیز، به نفرات شرکت کننده به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

اعلام برترین های مسابقات بدمینتون کارکنان دولت طبس/۷

اعلام برترین های مسابقات بدمینتون کارکنان دولت طبس

مسابقات بدمینتون کارکنان دولت طبس با شناخت برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  اولین دوره مسابقات بدمینتون کارکنان طبس بمناسبت گرامیداشت چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی با شرکت ۱۶ تیم و پس ۳۱ مسابقه با مشخص شدن تیم های برتر به کار خود خاتمه داد. در این دوره از مسابقات تیم های اداره ورزش و جوانان، دادگستری الف و ب مقام های اول تا سوم را کسب کردند. در مراسم اختتامیه با حضور مسئولین از نفرات برتر با اهدای احکام قهرمانی و جوایزی نقدی به رسم یادبود تجلیل شد .

هم اندیشی برای برگزاری بزرگداشت “دکتر محمد بهنام فر” و “دکتر محمد مهدی ناصح”

    
نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری بزرگداشت برای دو تن از مفاخر فرهنگی خراسان جنوبی، “دکتر محمد بهنام فر” و “دکتر محمد مهدی ناصح”  برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این نشست با بیان این که مفاخر موجب ارتقای فرهنگ عمومی هر منطقه هستند، ادامه داد: شناخت و معرفی مفاخر فرهنگی و هنری و تلاش برای الگوسازی آن ها تا حد قابل توجهی در اعتلای هویت قومی و ملی اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد و نکوداشت مقام این بزرگان که با صرف جان و مال و عمر گرانمایه، بیش از پیش بر غنی نمودن گنجینه های علمی و فرهنگی این مرز پر گهر افزوده اند؛ وظیفه ای ماست و چه نیکو که تا زمانی که بین ما هستند این قدردانی و بزرگداشت انجام گیرد.

در ادامه جلسه درخصوص زمان و نحوه برگزاری مراسم بزرگداشت “دکتر محمد بهنام فر” و “دکتر محمد مهدی ناصح” سخنانی بیان شد.

گفتنی است دکتر محمدمهدی ناصح از سال  ۱۳۳۷ به عنوان معلم  فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۱به دانشگاه فردوسی مشهد منتقل شد و تا این تاریخ به انجام خدمات آموزشی و پژوهش های علمی اشتغال دارد.
از آثار علمی و پژوهشی وی می توان به تصحیح تفسیر روض الجنان ابوالفتوح رازی در بیست جلد با همکاری دکتر یاحقی، دو بیتی های عامیانه­ی بیرجندی – شعر دلبر، دو بیتی­های عامیانه بیرجندی- شعر نگار (دفتر روم)، کتاب راهنمای نگارش و ویرایش، – فرشته­ ی یاد و رباعی ­های عامیانه بیرجندی اشاره کرد.

دکتر محمد بهنام فر دارای دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی نیز از سال ۱۳۵۷ تا کنون به تدریس مشغول است و در این مدت مقالات و طرح های پژوهشی متعددی منتشر نموده که می توان از این آثار به تاملی در تمامی یا ناتمامی مثنوی مولوی، بررسی تطبیقی مفهوم خرد در اندرزهای دینکرد ششم و شاهنامه فردوسی، تحلیل بازتاب ایهام تناسب و حوزه های معنایی آن در مثنوی، تحلیل روان شناختی چند تمثیل هزل آمیز ازمثنوی معنوی مولوی و شعله‌واری بیان دو عارف بزرگ خراسان (سنایی و مولانا) اشاره کرد.

همچنین وحی دل مولانا، خاقان اقلیم سخن، فرهنگ نامه شهدای بیرجند، اندیشه و بیان ابن حسام خوسفی، سخندانی و زیبایی در حدیث سعی و متنبی و هلوک هلوک (تحلیل ساختاری محتوایی نظام های شفاهی در بازی های کودکان خراسان جنوبی) نمونه ای از تالیفات این فرهیخته گرانقدر است.

 

 

کلنگ زنی و افتتاح طرح آموزشی در خوسف

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از افتتاح و کلنگ زنی دو طرح آموزشی و پرورشی در دیار گل های نرگس، همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی با بیان این خبر اظهار کرد: امروز، کلنگ احداث آموزشگاه دخترانه دوره اول متوسطه  شهر خوسف با زیر بنای ۵۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۵ میلیارد تومان با مشارکت خیرین نیکو کار به زمین خورد.

وی با بیان این مطلب که میزان مشارکت خیر در احداث دبیرستان دخترانه خوسف، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: افتتاح طرح توسعه دوکلاسه آموزشگاه ابتدایی شهید ابراهیم یوسفی سرپرچ که با مشارکت  برادر شهیدیوسفی تکمیل شده بود از دیگر برنامه های عرمانی آموزش و پرورش در دیار گل های نرگس به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به هزینه کرد ۱۵۰ میلیون تومان برای توسعه دبستان شهید ابراهیم یوسفی خوسف، عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح آموزشی- تربیتی یکصدمتر مربع به فضاهای آموزشی و پرورشی روستای سرپرچ خوسف افزوده شد.

 

 

 

 

 

جشن مجازی یوم الله ۲۲بهمن در خراسان جنوبی

جشن مجازی یوم الله ۲۲بهمن از طریق مراجعه به www.bahman ۱۴۰۰.ir برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس ستاد دهه فجر استان اعلام کرد: امسال مردم به صورت برگزاری راهپیمایی مجازی یوم الله ۲۲ بهمنخودرویی، موتوری و  مجازی جشن ملی و بزرگ ۱۴۰۰ را رقم خواهند زد.

حجت الاسلام احمد ملایی، با اشاره به شیوع ویروس امیکرون و ضرورت حفظ سلامتی مردم گفت: علاوه بر راهپیمایی خودرویی و موتوری، با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صداوسیما و سازمان فضای مجازی سراج جشن مجازی یوم الله ۲۲بهمن به آدرس اینترنتی www.bahman۱۴۰۰.ir طراحی شده تا امکان حضور در مراسم امسال از طریق فضای مجازی نیز برای همه اقشار مردم وجود داشته باشد.

مشاور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از مردم دعوت کرد: ضمن حضور خودرویی و موتوری و جشن ملی ۱۴۰۰ با خودرو‌های مزین شده به پرچم جمهوری اسلامی ایران، تصاویر امامین انقلاب و شهدا؛ با حضور در آدرس یادشده در فضای مجازی که از هم اکنون در دسترس همگان است، بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدا و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تجدید میثاق کنند.

وی افزود: رژه خودرویی و جشن ملی۱۴۰۰ در بیرجند از میدان قدس شروع و پس از طی مسیر بلوار پاسداران و بلوار پیامبر اعظم(ص) در محل برگزاری نماز جمعه (مصلی المهدی) اجتماع پایانی با سخنرانی آقای قناعت استاندار انجام و سپس نماز دشمن شکن جمعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در حمله گرگ های گرسنه در”طبس”/۴

جانشین انتظامی شهرستان”طبس” گفت: گرگ های گرسنه در حمله به ۳ دامداری در روستاهای اطراف شهرستان”طبس” ۵۷ رأس گوسفند را دریدند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد عباسی” اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حمله گرگ های گرسنه به ۳ دامداری در روستاهای اطراف شهرستان “طبس” بلافاصله مأموران جهت بررسی به محل اعزام شدند.
وی افزود: مأموران با حضور در محل های حادثه متوجه شدند تعدادی گرگ گرسنه با حمله به این دامداری ها، ۵۷ رأس گوسفند را دریده و تلف کرده اند.
جانشین انتظامی شهرستان طبس به دامداران هشدار داد: با توجه به کاهش دما در فصل زمستان، ضمن نگهداری احشام در مکان های حفاظت شده و استاندارد، از نگهبان توانمند برای حفاظت از گله در برابر سارقان احتمالی و حیوانات وحشی استفاده کنند.

 

 

تخصیص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار ملی برای طرح دامدار کارت/۲-۳

۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح دامدار کارت به خراسان جنوبی تخصیص یافت.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با بیان این طرح اولین بار در کشور و استان برای خرید نهاده‌های دامی اجرا می‌شود ، گفت: معادل این اعتبار نیز ۱۴ دی به استان تخصیص یافت.

مهدی فرجامی فر افزود: دام‌های روستایی و عشایری پلاک گذاری شده مشمول دریافت تسهیلات در این طرح هستند.

وی گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش بوده و با نرخ سود ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گفته وی در این طرح به ازای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و هر راس دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی سقف این تسهیلات را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای دریافت این تسهیلات دامداران باید در سامانه سیتا ثبت نام و تعداد دام موجود خود را ثبت کنند.

فرجامی فرد افزود: برای دریافت این تسهیلات متقاضیان باید پس از این مرحله به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای معرفی به بانک مراجعه کنند.

وی افزود: این تسهیلات در قالب یک کارت اعتباری به دامدار برای خرید نهاده‌های دامی اعطا می‌شود.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان در یک ماه گذشته از ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته به استان ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۹۸ متقاضی در استان پرداخت شده است.

 

 

 

بهسازی و روکش ۲۸۹ کیلومتر از جاده‌های خراسان‌جنوبی/۲-۳

در ۱۰ ماه گذشته ۲۸۹ کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی بهسازی و روکش شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانبهسازی و روکش ۲۸۹ کیلومتر از جاده‌های خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در این مدت ، ۲۶ فقره قرارداد با اعتباری حدود ۱۶۸ میلیارد  و ۱۰۰ میلیون تومان برای روکش‌های آسفالت گرم، تقویتی و حفاظتی منعقد شد.

رضا صادقی افزود: در راستای پیشرفت فیزیکی پروژه ها، تاکنون ۸۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده که این عملکرد مربوط به اجرای ۲۸۹ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی از محل اعتبارات ملی و ۲۷ هزار تٌن لکه گیری موضعی به صورت امانی و پیمانی انجام شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۵۳۰ کیلومتر از جاده‌های استان برای رفاه حال استفاده کنندگان از راه و ارتقای سطح خدمت پذیری، بهسازی و روکش شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: با توجه به طول ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتری جاده‌های بین شهری و روستایی هر ساله اعتبار بالایی برای بهسازی روکش آسفالت نیاز است.

 

 

افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشور/۲

بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشور در منطقه آرک شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.

این کشتارگاه صنعتی دام و شترمرغ که امروز در مراسمی با حضور استاندار افتتاح افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشورشد ۱۷ هزار مترمربع زیربنا دارد و در زمینی به مساحت ۵ هکتار احداث شد.
برای راه اندازی این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
بهره برداری از این طرح که با هدف ایجاد مرکز عرضه دام، پخت خون و تکمیل زنجیره گوشت ایجاد شده، ۱۷۰ نفر اشتغالزایی برای شهرستان ایجاد کرده است.

 

 

 

 

 

 

کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ در خوسف افتتاح شد

کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ در خوسف افتتاح شد

بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشور با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری همزمان با نهمین روز دهه فجر در منطقه آرک شهرستان خوسف افتتاح شد.

فاز اول کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ قهستان روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ با زیربنای ۱۷ هزار مترمربع در زمینی به مساحت پنج هکتار در منطقه آرک احداث شده است.

مهدی جعفری افزود: این کشتارگاه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی با هدف ایجاد مرکز عرضه دام، پخت خون و تکمیل زنجیره گوشت ایجاد شده و دارای سه خط تمام اتوماتیک مجزا برای کشتار دام سنگین و سبک و شترمرغ است.

وی گفت: کشتارگاه صنعتی قادر به کشتار ۵۰ راس دام سنگین، ۵۰۰ راس دام سبک و ۵۰ قطعه شتر مرغ در یک شیفت کاری است و با توجه به ظرفیت سه هزار تنی سردخانه‌های بالای صفر و زیر صفر استان می‌تواند خدمات خود را تا ۲ برابر ظرفیت اعلامی افزایش دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: فعالیت این واحد از ابتدای آذر امسال به‌طور آزمایشی شروع شد و در حال حاضر حدود ۱۹۴ نفر مستقیم در این مجموعه فعالیت دارند.

وی افزود: این کشتاره صنعتی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های زنجیره دامی نقش چشمگیری در ایجاد رونق دامپروری دارد.

 

 

 

۳۴۰ فقره از اسناد شبه علوی به مردم خراسان جنوبی واگذار شد

۳۴۰ فقره از اسناد شبه علوی به مردم خراسان جنوبی واگذار شد

 ایرنا – ۳۴۰ فقره سند از اسناد املاک شبه علوی (غصب شده توسط خاندان پهلوی) همزمان با دهه فجر و در ارتباط تصویری با رییس بنیاد مستضعفان به مردم خراسان جنوبی واگذار شد.

به گزارش ایرنا آیین اهدای اسناد املاک علوی و شبه علوی روز چهارشنبه در نهمین روز دهه فجر با محوریت استان مازندران و ارتباط تصویری با چهار استان از جمله خراسان جنوبی برگزار شد.

این آیین در بیرجند با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار و ۳۴۰ فقره از اسناد شبه علوی به مردم این استان واگذار شد.

علیرضا عباس‌زاده در این آیین اظهار داشت: مسوولان وظیفه‌ای جز ادای حق مردم ندارند و واگذاری زمین‌های غصب شده توسط خاندان پهلوی حق مردم است که باید با حرکت جهادی محقق شود.

وی گفت: برخی‌ افراد گلایه دارند که چرا ادای حق مردم ۴۰ سال طول کشیده و گلایه برحقی است، مسوولان همه تلاش خود را برای ادای حق مردم به‌کار گیرند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌ها موظفند تمامی اقداماتی که مردم را حتی یک روز زودتر به حق‌شان برساند، انجام دهند و باید این آمادگی در همه ابعاد وجود داشته باشد.

وی گفت: در ادبیات محاوره‌ای ما مستضعف به‌خوبی معنا نشده و از مستضعف به عنوان انسان‌های محروم و آسیب‌پذیر یاد می‌شود در حالی که قرآن کریم و ائمه معصومین روایت متفاوتی را از مستضعفان دارند و طبق این روایات، مستضعفان قرار است وارثین زمین و عالم باشند و همه عالم در اختیار آنها قرار گیرد که وعده الهی است و محقق خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: قرآن بازیگران اصلی صحنه آخرالزمان را مشخص کرده پس آنان اقشار فرومایه و آسیب‌پذیر نیستند و بسیج مستضعفان اتفاتی به دستور رهبر کبیر انقلاب تاسیس نشد بلکه زمینه‌ای است برای تحقق این آرمان که مستضعفان وارثان زمین شوند.

وی گفت: حرکت همه ادیان الهی رفع استضعاف و محرومیت بوده است و اینکه می‌گوییم محرومیت‌زدایی یعنی اینکه پرچم جمهوری اسلامی براساس حمایت مستضعفان استوار شده در حالی که نگاه اقتصادی امروز بسیاری از کشورها پول‌سالاری است و اگر کمکی هم به افراد نیازمند می‌شود در راستای رسیدن به مقاصد سرمایه‌داری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اینکه مستضعفان وارث زمین باشند باید زمینه‌های محرومیت حذف شوند و این وظیفه مسوولان در جمهوری اسلامی است که موانع را بردارند و برای رسیدن انسان به جایگاه واقعی تلاش کنند.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی هم گفت: طی سال‌های گذشته هزار و ۴۹۸ قطعه زمین در قالب اموال علوی و شبه علوی با مساحت ۲۸۳ هزار و ۸۶۶ متر مربع به مردم استان واگذار شده است.

محمدعلی بیجاری افزود: قیمت کارشناسی شده این اموال ۹۳۷ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال بوده که ۹۹ درصد در قالب تخفیفات و فقط یک درصد مبلغ از جامعه هدف اخذ شده است.

وی گفت: از این مقدار واگذاری ۲۳ درصد مربوط به امسال بوده که بیانگر توجه بنیاد مستضعفان به برگرداندن حق مردم است.

مدیرکل اموال و املاک خراسان جنوبی افزود: ارزش ۳۴۰ قطعه زمین قابل واگذاری امروز ۳۵۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده که ۹۸ درصد این مبلغ به جامعه هدف تخفیف داده شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هفت تشکل بنیاد مستضعفان در قالب بنیاد علوی، شرکت پیوند خاوران، بانک سینا، بیمه سینا، شرکت مطهری، اموال و املاک و نیروگاه برق قاین در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند که بنا به دستور مقام معظم رهبری برای حضور بنیاد علوی در هر استان یک شهرستان به عنوان معین انتخاب می‌شود و در حال حاضر این بنیاد در شهرستان درمیان در راستای محرومیت‌زدایی مستقر است.

بیجاری گفت: در سال جاری زمین‌های متعدد به مساجد و حسینیه‌ها، دستگاه‌های دولتی و اقدامات عام‌المنفعه واگذار شده که ۳۲ زمین فقط مربوط به آموزش و پرورش برای ساخت مدارس است.

وی اظهار داشت: اراضی موسوی در بیرجند پس از سال‌ها با دستور رییس بنیاد مستضعفان به‌صورت رایگان به ۸۰۰ نفر از جامعه هدف واگذار شد و در روستای موسویه قاین که در زمان شوکت‌الملک اراضی آن بر مدار ۱۴ تصرف شده بود، بعد  از انقلاب ۱۲ سهم در اختیار بنیاد و ۲ سهم در اختیار اوقاف بود که در این روستا هم تاکنون ۲۵۰ قطعه تحویل شده و مابقی را پیگیری می‌کنیم که زمین‌ها به‌صورت رایگان در اختیار مالکان اصلی آن قرار گیرد.

مدیرکل اموال و املاک خراسان جنوبی افزود: این اقدام در سایر نقاط استان هم به‌طور موردی صورت می‌گیرد که امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی بین دستگاهی بتوانیم هرچه سریعتر حق را به حق‌دار برسانیم.

در این آیین با دستور رییس بنیاد مستضعفان اسناد صادر شده به نمایندگی از سایرین به هشت نفر اهدا شد.

زمین‌های بنیاد علوی، زمین‌هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خورده بود. این زمین‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی به این بنیاد رسید.

 

 

 

 

با حضور ویدئوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهور

افتتاح ۳۰۵پروژه روستایی خراسان جنوبی/۲

همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهور، ۳۰۵پروژه روستایی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

این مراسم با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و بهافتتاح ۳۰۵ پروژه روستایی خراسان جنوبی صورت ویدئوکنفرانس با حضور آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این مراسم و به صورت متمرکز، تعداد ۶هزار و ۵۷۸طرح و پروژه اشتغالزایی و عمرانی در روستا‌های سراسر کشور افتتاح شد.

این پروژه‌ها شامل ۱۷۵طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی و ۶هزار و ۴۰۳پروژه محرومیت زدایی عمرانی است.

مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای ۳۰۵پروژه ویژه خراسان جنوبی معادل ۴۹۱.۷میلیارد تومان است.

 

۳۰۵ طرح روستایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

۳۰۵ طرح روستایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

بیرجند – ایرنا – ۳۰۵ طرح روستایی روز چهارشنبه با حضور ویدئوکنفراسی معاون اول رییس جمهور در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مراسم افتتاح متمرکز ۶ هزار و ۵۷۸ طرح و پروژه عمرانی و اشتغالزایی روستایی سراسر کشور در نهمین روز دهه فجر با حضور “محمد مخبر” در شهرستان پیشوا استان تهران و ارتباط تصویری با استان‌ها برگزار شد.

این مراسم در بیرجند با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در این نشست مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای ۳۰۵ طرح روستایی را ۴۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۱ طرح با مشارکت دهیاری‌های خراسان جنوبی و با اعتبار حدود ۱۷ میلیارد تومان اجرایی شد که ۱۷ هزار و ۶۴۶ خانوار در قالب ۵۹ هزار و ۸۷۶ نفر از مزایای آن برخوردار شدند.

عالیه خواجوی افزود: ۱۸۴ طرح با اعتبار ۴۷۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان هم با مشارکت ۱۵ دستگاه‌ اجرایی استان در روستاهای خراسان جنوبی اجرایی شده است که بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی از مزایای آن برخوردار شدند.

همزمان با دهه فجر امسال بهره‌برداری و کلنگ‌زنی هزار و ۵۲۲ پروژه با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در این استان آغاز شده که از این تعداد ۷۶۵ پروژه مربوط به مناطق روستایی است.

از این تعداد ۶۴۱ پروژه با اعتبار ۶۳۷ میلیارد تومان در مناطق روستایی افتتاح و ۱۲۴ پروژه هم با اعتبار ۴۱۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی خراسان جنوبی از مزایای آنها برخوردار شدند.

۳۰۹ هزار و ۹۲۳ نفر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی زندگی می‌کنند که حدود ۴۱ درصد جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه دارد که ۹۴۹ روستا دارای دهیاری هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی دو مگاواتی خوسف آغاز شد/۲

در نهمین روز از دهه فجر آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی آغاز شد.

گفتنی است این نیروگاه در مساحت ۳۴ هزار متر احداث و با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است این نیروگاه از تکنولوژی بای فسیال (دو طرفه) استفاده خواهد کرد که با توجه به ایجاد کارخانه‌های متعدد در خوسف، این نیروگاه‌ها می‌تواند در راستای تأمین برق کارخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

خراسان جنوبی به واسطه روزهای آفتابی متعدد پتانسیل خوبی برای استفاده از انرژی‌های پاک چون انرژی خورشیدی دارد.

 

تلف شدن ۵۷رأس گوسفند در حمله گرگ‌های گرسنه در طبس/۴

گرگ‌های گرسنه در حمله به ۳دامداری در روستا‌های اطراف شهرستان طبس ۵۷رأس گوسفند را دریدند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حمله گرگ‌های گرسنه به ۳دامداری در روستا‌های اطراف شهرستان طبس بلافاصله مأموران برای بررسی به محل اعزام شدند.

سرهنگ عباسی افزود:مأموران با حضور در محل‌های حادثه متوجه شدند تعدادی گرگ گرسنه با حمله به این دامداری ها، ۵۷رأس گوسفند را دریده و تلف کرده اند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس به دامداران هشدار داد: با توجه به کاهش دما در فصل زمستان، ضمن نگهداری احشام در مکانهای حفاظت شده و استاندارد، از نگهبان توانمند برای حفاظت از گله در برابر سارقان احتمالی و حیوانات وحشی استفاده کنند.

 

 

هزار و ۳۰۰نفر قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی تعداد جان باختگان این بیماری به هزار و ۳۰۰نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته هزار و ۷۸۷آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۹۴۵بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۴۳۲مورد از بیرجند، ۳۷مورد از بشرویه، ۲۹مورد از خوسف، ۱۶مورد درمیان، ۶۵مورد زیرکوه، ۵۸مورد سرایان، ۵۲مورد از سربیشه، ۸۵مورد از طبس، ۳۷مورد از فردوس، ۹۴مورد از قاینات و ۴۰مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۲۰۴بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۱نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۵نفر نامساعد است.

همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۵۶۶هزار و ۶۳۸نفر واکسن نوبت اول، ۵۱۲هزار و ۳۵۴نفر واکسن نوبت دوم و ۱۷۷هزار و ۵۱۳واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

 

امکان واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ سال در خراسان جنوبی

رئیس ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان همچنین گفت: از امروز کودکان ۵ تا ۹ سال  استان می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسن کرونا را تلقیح کنند.

 

شریف زاده افزود: به این گروه سنی واکسن های سینوفارم و پاستوکووک تزریق می شود.

 

 

خدمات دو گروه جهادی در آیسک/۲

دو گروه جهادی حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدا آیسک در روستای دوحصاران به مردم خدمات عرضه کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، همزمان با دهه فجر، گروه‌های جهادی شهید میثمی و شهید عجمی، متشکل از ۲۵خدمات دو گروه جهادی در آیسک نفر از بسیجیان و طلاب با حضور در روستای دوحصاران بخش آیسک اقدام به فنس کشی زمین چمن مصنوعی این روستا و احداث حصار پیرامونی منزل یکی از نیازمندان این روستا کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حادثه در معدن عتبات شاهکوه:

قطع شدن پا‌های کارگر معدن عتبات شاهکوه نهبندان/۴

در پی حادثه زیرگرفته شدن کارگر معدن عتبات شاهکوه نهبندان توسط لودر هر دو پای وی قطع شد.

این حادثه صبح امروز رخ داد و مصدوم بدحال که از اهالی درح است بلافاصله به بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اعزام و اقدامات اولیه جهت اعزام به مرکز درمانی استان انجام شد.

کادر درمانی نهبندان با توجه به عمق حادثه امکان پیوند پا‌ها را ناممکن اعلام کردند.

 

 

 

 

 

 

 

رئیس بنیاد مستضعفان:
اراضی بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی کامل به مردم واگذار می شود
فتاح گفت: انتظار می‌رود استاندار خراسان جنوبی در زمینه واگذاری اراضی بنیاد مستضعفان به مردم انقلابی عمل کند تا بتوانیم طی دو سال آینده همه مسئله را به نفع مردم تمام کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید پرویز فتاح» امروز (۲۰ بهمن) در آیین واگذاری ۳۴۰ فقره از اسناد و املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی در یک استثنا در اسناد علوی است، چراکه قباله تمام املاک پهلوی در این استان به نام « اسدالله علم» زده شده است، اظهار داشت: هر جای این استان که نگاه می کنیم املاک و قنوات به نام وزیر دربار پهلوی یعنی علم بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تمام این املاک را به صاحبان واقعی آن یعنی مردم بر می‌گرداند، گفت: بنده به امام جمعه معزز بیرجند قول دادم که هر چه از فروش املاک بنیاد مستضعفان در بیرجند، بنیاد بدست آورد، معادل آن مبلغ را بنیاد در خراسان جنوبی هزینه خواهد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بنیاد علوی در حال حاضر در شهرستان درمیان فعال است، افزود: به مردم شریف بیرجند اطمینان می دهیم که تا پایان واگذاری همه زمین ها به مردم در کنار آنها خواهیم بود.

فتاح با بیان اینکه استاندار فعلی خراسان جنوبی، قبلا معاون بنده بوده است و شناخت خوبی از هم داریم، گفت: انتظار می رود آقای قناعت در زمینه واگذاری این اراضی به مردم انقلابی عمل کند تا بتوانیم طی دو سال آینده همه مسئله را به نفع مردم تمام کنیم.

با حضور استاندار خراسان جنوبی؛

عملیات اجرایی ۲ واحد صنعتی در شهرستان خوسف آغاز شد/۲

عملیات اجرایی ۲ واحد صنعتی در شهرستان خوسف آغاز شد

 عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن و کارخانه تولید کاشی ساختمانی در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف آغاز شد.

به گزارش ایرنا “جواد قناعت” که روز چهارشنبه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان خوسف سفر کرد، در آیین کلنگ‌زنی این ۲ واحد تولیدی در محل شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف حضور یافت.

کارخانه تولید کنسانتره آهن در خوسف توسط یک سرمایه‌گذار از کشور چین احداث می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه پنج میلیون دلار برای احداث کارخانه و پنج میلیون دلار در قالب سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است.

با راه‌اندازی این کارخانه، ۸۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

همچنین امروز به مناسبت دهه فجر کلنگ احداث کارخانه تولید کاشی ساختمانی کفی پرسلانی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف به زمین زده شد.

این واحد تولیدی که با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث می‌شود، دارای ظرفیت تولید سالانه هشت هزار مترمربع اسلب سرامیکی و ۱۰ هزار مترمربع کاشی ساختمانی پرسلانی است.

کارخانه تولید کاشی صادرات‌محور است و زمینه اشتغال ۲۲۳ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

همزمان با دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی هزار و ۵۲۲ پروژه مختلف با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

از مجموع پروژه‌های دهه فجر، هزار و ۲۸۴ پروژه با هزینه‌کرد هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان قابل افتتاح بوده است.

امروز در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان استانی، امام جمعه و فرماندار خوسف چهار طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و چهار طرح دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

 

واحد فرآوری معدن طلا در خراسان جنوبی افتتاح شد/

واحد فرآوری معدن طلا در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – دومین واحد فرآوری معدن طلا با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا “جواد قناعت” که روز چهارشنبه برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و اقتصادی به خوسف رفته است، این کارخانه را در جوار معدن طلای شادان افتتاح کرد.

این واحد فرآوری ماده معدنی طلا در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ هکتار احداث شده و بخش خصوصی ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری کرده است.

کارخانه فرآوری طلای شادان با ظرفیت استحصال سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا برای بیش از ۲۲۰ نفر اشتغالزایی دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از پنج محدوده طلایی شناسایی شده در استان، واحد فرآوری در سه معدن راه‌اندازی شده یا در حال احداث است که واحد فرآوری طلای شادان همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

عباس جرجانی افزود: این واحدها در راستای فرآوری ماده معدنی طلا و خروج ماده معدنی از استان همچنین ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن، در شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد شده است.

وی گفت: معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، معدن طلای کودکان با ذخیره قطعی ۳۰۰ هزار تن و معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود ۵ میلیون تن کانسنگ طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: عیار ماده معدنی طلا در معدن شادان ۵۵ صدم پی پی ام است و واحد فرآوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت کارند صدر جهان، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور محسوب می‌شود.

کارخانه فرآوری معدن طلای کودکان در شهرستان خوسف نیز به عنوان اولین واحد استحصال طلای خراسان جنوبی خرداد امسال به بهره‌برداری رسید تا با تولید شمش طلا در این واحد قابلیت دیگری از این استان معدنی نمایان شود.

استاندار خراسان جنوبی که روز چهارشنبه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان خوسف سفر کرد، در آیین کلنگ‌زنی ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف هم حضور یافت.

کارخانه تولید کاشی ساختمانی با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف احداث می‌شود که صادرات‌محور است و زمینه اشتغال ۲۲۳ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

همزمان با نهمین روز دهه فجر عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف آغاز شد.

کارخانه تولید کنسانتره آهن توسط یک سرمایه‌گذار از کشور چین احداث می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه پنج میلیون دلار برای احداث کارخانه و پنج میلیون دلار در قالب سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است.

 

مجتمع آب‌درمانی ویژه معلولان در بیرجند به بهره‌برداری رسید

مجتمع آب‌درمانی ویژه معلولان در بیرجند به بهره‌برداری رسید

مجتمع آب‌درمانی معلولان با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در نهمین روز دهه فجر با حضور معاونان استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح شد.

مجموعه ورزشی موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند روز چهارشنبه با حضور سرپرستان معاونت هماهنگی امور عمرانی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در این آیین گفت: با توجه به اینکه پروژه آب‌درمانی ردیف بودجه عمرانی نداشت با پیگیری‌های بهزیستی و همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استاندار اسبق مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه از اعتبارات ملی و استانی تامین شد.

علی عرب‌نژاد از کمک ۱۱۰ میلیون تومانی خیران به اجرا و تکمیل پروژه آب‌درمانی در بیرجند خبر داد و افزود: این مجموعه ورزشی شامل ۲ بخش آب‌درمانی و سالن ورزشی است که در حال حاضر پروژه آب‌درمانی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی بیان کرد: این مجموعه درمانی با بخش‌های مختلف آب‌درمانی، جکوزی، سالن کار درمانی و ماساژ علاوه بر ۴۰۰ معلول و سالمند ساکن در موسسه خیریه حضرت علی اکبر (ع) به همه معلولان استان نیز خدمات ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: دهه فجر یادآور تلاش‌های فراوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی است.

حسین موهبتی با اشاره به خدمات ماندگاری که طی بیش از ۴۰ سال گذشته در کشور انجام شده است افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در تامین زیرساخت‌ها در اقصی نقاط کشور با کمترین مشکلات و کمبودها مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: گاز که به عنوان یک زیرساخت جدید محسوب می‌شود، امروز شاهد هستیم به برکت نظام اسلامی بالغ بر ۹۵ درصد روستاهای خراسان جنوبی از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم، مردم‌محوری و توجه به اقشار آسیب‌پذیر بوده لذا بهره‌برداری از این پروژه در راستای خدمات‌رسانی به افراد توانخواه بسیار ارزشمند است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران در بهره‌برداری از پروژه‌های خدماتی تاکید کرد و افزود:: با توجه به اینکه اعتبارات اندک دستگاه‌های اجرایی، همه نیازهای جامعه هدف را پاسخ نمی‌دهد باید از توان و ظرفیت خیران در این راستا بهره ببریم.

 

 

 

 

همزمان با دهه فجر انجام شد؛

افتتاح خانه هلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خراسان جنوبی

افتتاح خانه هلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خراسان جنوبی

بیرجند- آئین افتتاحیه خانه هلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان همزمان با ایام دهه فجر در شهرستان بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی محمدرضا رضایی در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه هلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه شهرستان بیرجند، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: ورود به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت تجدید خاطره با شهدا است.

وی با بیان اینکه اهداف و اصول جمعیت هلال احمر ریشه در اعتقادات مذهبی دارد، افزود: در قرآن و احادیث همیشه توصیه به خدمت رسانی به اقشار مختلف بخصوص آسیب دیده‌ها و فعالیت‌های عام‌المنفعه شده است لذا باید با بهره‌گیری از این توصیه‌ها آینه تمام معنای اصول و اهداف جمعیت هلال احمر در جامعه باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزش و آماده کردن یک جامعه توانمند از مهم‌ترین اهداف خانه‌های هلال است، گفت: ارتقای فرهنگ داوطلبی، توجه به صلح و دوستی، کرامت انسان‌ها در جامعه و تقویت روحیه مدافعه‌گری در زمان آرامش و در مواقع بحران، حمایت از زندگی و سلامت آحاد از دیگر اهداف و وظایف خانه‌های هلال است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی درویشی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این مراسم، با اشاره به آیات و روایاتی مرتبط با امدادگری و نجات جان انسان‌ها به ارزش و اهمیت امدادرسانی در مکتب اسلام پرداخت و تلاش در جهت کاهش آلام بشری را یک امر مقدس و الهی دانست.

وی با بیان اینکه حضور طلاب حوزه‌های علمیه با توجه به ظرفیت‌ها و زمینه‌های خدمت رسانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، یک امر لازم و ارزشمند است، افزود: امیدواریم با افتتاح این خانه هلال شاهد رشد و ارتقا سطح آموزش امدادی طلاب و همچنین استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت آن‌ها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین هادی جعفری راد، مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان جنوبی از سال ۱۳۷۰ بر پایه خدمات فرهنگی تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ روحانی تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان هستند، افزود: جامعه هدف این مرکز بیش از ۹ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: تشکیل خانه‌های هلال باعث شبکه‌سازی و سپردن بسیاری از کارها به سازمان‌های مردم‌نهاد می‌شود تا در زمان بروز حادثه، این شبکه‌ها به سرعت به یکدیگر متصل شده و به کمک هلال‌احمر بیایند.

استاندار خراسان جنوبی:

حمایت مدیران لازمه سرعت‌بخشی به روند کار سرمایه‌گذاران است

حمایت مدیران لازمه سرعت‌بخشی به روند کار سرمایه‌گذاران است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: حمایت ویژه مدیران لازمه سرعت بخشیدن به روند کار سرمایه‌گذاران در استان است تا پروژه‌های بخش خصوصی با سرعت قابل قبول پیش برود.

جواد قناعت، امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن در آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کاشی ساختمانی کفی پرسلانی در شهرستان خوسف اظهار داشت: درخواست ما از مدیران این است که پای کار باشند و با ارائه حمایت‌های لازم، شرایط را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیل کنند تا در روند اجرای کار با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: چنانچه مدیران همراهی داشته باشند و در صورت بروز مانع در مسیر اجرای کار، خیلی سریع نسبت به رفع آن اقدام کنند، اجرای پروژه‌های بخش خصوصی با سرعت قابل قبول خود پیش می‌رود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم کارخانه تولید کاشی خوسف با حمایت مدیران در کمتر از ۲ سال پیش‌بینی شده، به بهره‌برداری برسد و بتواند در اشتغال منطقه نقش ایفا کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقداماتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، تعالی و پیشرفت بیش از پیش را برای ایران اسلامی شاهد باشیم.

استاندار خراسان جنوبی که روز چهارشنبه برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان خوسف سفر کرد، در آیین کلنگ‌زنی این ۲ واحد تولیدی در محل شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف حضور یافت.

کارخانه تولید کاشی ساختمانی با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف احداث می‌شود که صادرات‌محور است و زمینه اشتغال ۲۲۳ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

همزمان با نهمین روز دهه فجر عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف آغاز شد. کارخانه تولید کنسانتره آهن توسط یک سرمایه‌گذار از کشور چین احداث می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه پنج میلیون دلار برای احداث کارخانه و پنج میلیون دلار در قالب سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است. امروز در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان استانی، امام جمعه و فرماندار خوسف چهار طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و چهار طرح دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.

 

 

 

 

قنات‌های سربیشه جانی دوباره گرفتند/۲

بارندگی‌های یک ماهه اخیر جانی دوباره به قنات‌های شهرستان سربیشه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان با بارش باران الهی در شهرستان سربیشه روان آب به راه افتاد و حجمی از این آب‌های سرگردان در پشت بند‌ها و سازه‌های خاکی مهار شد.

یکی از شهروندان گفت: سد خاکی روستای فنود با بارندگی‌های پر برکت امسال پر آب شده و کشاورزان امیدشان برای کشت و برداشت محصولی با کیفیت بهتر بیشتر شده است.

بعد از بارندگی‌های اخیر و با توجه به سدی که بالا دست قنات فنود احداث شده، آب دو برابر شده و قنات‌های روستا‌های پایین دست نیز جانی دوباره گرفته اند.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: تا قبل از بارندگی‌ها سد با دو ساعت آبگیری می‌شد، ولی اکنون با یک ساعت و ده دقیقه آبگیری می‌شود.

فتحی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه گفت: در بارندگی‌های اخیر حدود ۸ تا ۱۰ میلیون متر مکعب آب از دسترس خارج شده که با کمک مسئولین استانی می‌توان اعتبارات بیشتری برای ساخت سد جذب کرد.

در بارندگی‌های یک ماهه اخیر ۱۳ سازه آبخیزداری شهرستان سربیشه آبگیری شده و حدود ۲ میلیون متر مکعب آب پشت بند‌ها و سازه‌های آبخیزداری ذخیره شده است.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: مدیران شرایط را برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان آماده کنند

 

استاندار خراسان جنوبی: مدیران شرایط را برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان آماده کنند

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: حمایت ویژه مدیران، لازمه سرعت بخشیدن به روند کار سرمایه گذاران است و دستگاه‌های اجرایی باید شرایط را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیل کنند تا در روند اجرای کار با مشکلی روبه رو نشوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولید کاشی ساختمانی در شهرستان خوسف، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار امیدواری کرد: با اقداماتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، تعالی و پیشرفت بیش از پیش را برای ایران اسلامی شاهد باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست ما از مدیران این است که پای کار باشند و با ارائه حمایت‌های لازم، شرایط را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیل کنند تا در روند اجرای کار با مشکلی روبه رو نشوند.

وی بیان کرد: چنانچه مدیران همراهی کنند و در صورت بروز مانعی در مسیر اجرای کار، خیلی سریع نسبت به رفع آن اقدام کنند، امر اجرای پروژه‌های بخش خصوصی با سرعت قابل قبول خود پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید

قناعت اظهار امیدواری کرد: کارخانه تولید کاشی خوسف با حمایت مدیران در کمتر از ۲ سال پیش بینی شده، به بهره‌برداری برسد و بتواند در اشتغال منطقه نقش ایفا کند.

وی افزود: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی سرمایه گذار بخش خصوصی احداث می‌شود. ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۸ هزار مترمربع اسلب سرامیکی و ۱۰ هزار مترمربع نیز کاشی ساختمانی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این کارخانه صادرات محور، زمینه اشتغال ۲۲۳ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند و تولیدات کارخانه کاشی ساختمانی خوسف در بازارهای قاره اروپا عرضه خواهد شد.

بهره برداری از واحد فرآوری طلای شادان خوسف

در ادامه سفر استاندار به شهرستان خوسف واحد فرآوری طلای شادان خوسف  نیز به بهره برداری رسید.

استحصال سالانه ۳۰۰ کیلو طلا ، نتیجه افتتاح واحد فرآوری طلای شادان خواهد بود. این واحد فرآوری با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به متراژ هزار و ۷۰۰ هکتار اجرا شده و زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را فراهم می‌آورد.

کلنگ زنی کارخانه تولید کنسانتره آهن

مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن خوسف نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

این واحد تولیدی در محل شهرک صنعتی شهید رحمانی شهرستان خوسف کلنگ زنی شد. کارخانه تولید کنسانتره آهن به همت یک سرمایه‌گذار از کشور چین احداث می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه ۵ میلیون دلار برای احداث کارخانه و ۵ میلیون دلار نیز در قالب سرمایه در گردش پیش بینی شده است. با راه اندازی این کارخانه، ۸۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

 

 

 

زندگی شهدای انقلاب بیرجند در قاب مستند/تجهیزات سینما بهمن بروز شد

بیرجند- رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: مستند شهید انقلاب «شهید علی سندروس» و مستند کوتاه شهید انقلاب «شهید محمود سورگی» تولید و منتشر شد.

مجید کریمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: مستند شهید انقلاب «شهید علی سندروس» و مستند کوتاه شهید انقلاب «شهید محمود سورگی» از شهدای خراسان جنوبی در ایام انقلاب در آستانه فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید و منتشر شد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مستند شهید انقلاب «شهید علی سندروس» که به همت واحد تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی تهیه شده است روایتگر زندگی و فعالیت‌ها و نحوه به شهادت رسیدن شهید دانش‌آموز بیرجندی «علی سندروس» است، بیان‌کرد: در این مستند از زبان مادر شهید نقل شده که پسرم در زمینه مبارزه با رژیم پهلوی بسیار فعال بودند و به صورت مخفیانه اقدام به پخش اعلامیه‌های امام راحل می‌کرد.

خاطراتی از زبان مادر شهید سندروس

کریمیان افزود: مادر شهید مطرح می‌کند که در روز هفت بهمن ساعت هشت صبح به میان مردم رفتیم تا در تظاهرات شرکت کنیم و ساعتی بعد تیراندازی شروع شد و مطمئن بودیم که یک یا دو نفر از ما به شهادت خواهد رسید.

وی در این مستند سایر اقوام و دوست‌های شهید به بیان خاطراتی در خصوص روز شهادت و نحوه به شهادت رسیدن شهید بزرگوار «علی سندروس» می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: مستند کوتاه شهید انقلاب «شهید محمود سورگی» نیز روایتگر بخشی کوتاه از زندگی این شهید دانش‌آموز بیرجندی است که در روز هفتم بهمن ماه ۵۷ حماسه‌ای فراموش نشدنی خلق کرد.

کریمیان ادامه‌داد: برادر شهید سورگی در این مستند کوتاه در خصوص ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار بیان کرده که او به نماز اول وقت بسیار توجه داشت و هر روز صبح برای اقامه نماز اول وقت زودتر از هر کسی بیدار می‌شد.

شهید سورگی جوانان را برای شرکت در تظاهرات تشویق می‌کرد

وی در ادامه عنوان کرد: شهید سورگی به تشویق جوانان و نوجوانان برای شرکت در راهپیمایی و تظاهرات علیه رژیم پهلوی اقدام می‌کرد و اعلامیه‌های امام راحل را در اختیار دیگران قرار می‌داد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: برادر شهید در خاطرات خود مطرح کرده است که در روز هفتم بهمن ماه به جمعیت در میدان کوروش پیوسته و به سمت میدان شهدای فعلی رفتیم و تیراندازی آغاز شده بود و تعدادی در کوچه‌ها و تعدادی در جوی‌های آب مخفی شده بود.

کریمیان افزود: برادر شهید ادامه می‌دهد که در یکی از خرابه‌ها همراه با محمود مخفی شده بودیم اما سربازان رژیم پهلوی شهید محمود سورگی را دستگیر کرده و با کلت به شهادت رساندند.

تجهیزات نمایش تصویر و صوت در سینما بهمن به روز شد

وی همچنین با اشاره به یک خبر مسرت بخش برای علاقمندان به هنر هفتم یادآور شد: تجهیزات نمایش تصویر و صوت سینما بهمن بیرجند نیز با کمک مؤسسه بهمن سبز حوزه هنری به‌روزرسانی شده است تا بتوانیم فیلم‌های سینمایی را با کیفیت بالا در سطح عالی برای مخاطبین به نمایش بگذاریم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای به روز رسانی این تجهیزات اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: در سال‌های اخیر مؤسسه بهمن سبز حوزه هنری با بازسازی سالن‌های سینمایی و به‌روزرسانی سینماها در راستای کیفیت مطلوب نمایشی، تصویر و صوت سینماها اقدامات قابل تحسین و ارزشمندی انجام داده است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*