گفته می شود

گفته می شود سازمان بازرسی پس از اطلاع از انتصاب على عسکرى به مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس، به موضوع ورود کرده و در گزارش هشداری به وزیر نفت، نسبت به این اقدام چند نکته را متذکر شده: اولین مساله، عدم رعایت ترتیبات مربوط به برگزاری مجمع عمومی است. دوم: چون این هلدینگ یک شرکت بورسی هست، باید قبل از انتصاب مدیرعامل، تایید صلاحیت وی از سازمان بورس اخذ می‌شد و سوم این که با توجه به اینکه علی عسکری در استخدام دولت است، چطور می تواند مدیرعامل این شرکت باشد؟

 

 

 

گفته می شود معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اعلام حمایت خود از حضور تماشاگران “زن” در بازی با عراق گفت که (زنان) برای تماشای این بازی در ورزشگاه حضور خواهند داشت.

 

 

 

گفته می شود بررسی‌های آماری حاکی است که دلار در معاملات بازار آزاد در ۲۵روز نخست زمستان به میزان ۱۰درصد کاهش قیمت را ثبت کرده است. در ابتدای دی ماه نرخ دلار در سطح ۳۰هزار و ۱۵۰تومان قرار داشت که این نرخ تا روز گذشته به سطح ۲۷هزار و ۵۰۰تومان کاهش یافته است. مهم‌ترین عامل کاهش نرخ دلار در دی‌ماه، اخبار رو به جلوی مذاکرات وین بوده است. به گفته فعالان در روزهای اخیر، انتظارات قیمتی در بازار کاهشی بوده و عرضه در بازار تقویت شده است.

 

 

گفته می شود عضو هیات رئیسه مجلس با تایید خبر جمع‌آوری امضا برای استیضاح، گفته اگر مبنا مصالح کشور و مردم باشد اشکالی ندارد اما اگر خدای نکرده یک زمانی براساس سلایق سیاسی، هواهای نفسانی و یا بده بستان اتفاق بیفتد این اصلا الهی نیست و ارزشی ندارد.

 

 

 

گفته می شود بر اساس گزارش سازمان املاک و مستغلات کشور، طی سال‌های اخیر بیش از ۲۰درصد از اراضی جنگلی و کشاورزی گیلان و بیش از ۳۳درصد مراتع و جنگل‌ها در مازندران به مناطق مسکونی تبدیل شده است. در این گزارش آمده که «۳۳درصد مراتع و جنگل‌های استان‌های شمالی در ۲۵سال اخیر تبدیل به مسکن و ویلا شده است

 

 

 

گفته می شود عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مجلس یازدهم و از همراهان علی لاریجانی، درباره جلسه اخیر ابراهیم رئیسی با حضور علی لاریجانی و دیگر چهره های مطرح سیاست خارجی گفت: «من از جزئیات آن جلسه اطلاعی ندارم اما آقای رئیسی گفتند می خواهیم بین دولت و نخبگان کشور ارتباطی شکل بگیرد اما این‌که آیا از کسی تاکنون در حوزه‌های مختلف دعوت کرده باشند اطلاعی ندارم. قبلا هم دولت در این زمینه صحبت کرده بود که بعد از انتخابات رقابت‌ها تبدیل به رفاقت شود.»

 

 

گفته می شود رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از لغو حکم انتصاب مشاور بانوان شهردار مرکز استان خبر داده است. جمشید عین بیگی با بیان اینکه در مکالمه ای تلفنی با شهردار بجنورد، نارضایتی از صدور حکم مشاور بانوان را به خاطر وجود نسبت خویشاوندی اعلام کردم، افزود: شهردار بجنورد اعلام کرد که حکم این انتصاب لغو شده است. وی گفت: امروزه فضای عمومی جامعه پذیرای انتصابات فامیلی نیست؛ هرچند آن فرد توانمندی بالایی داشته باشد. وی تاکید کرد: باید بیش از پیش مراقب حواشی کار و هزینه هایی که به مجموعه آبروی نظام تحمیل می شود، باشیم.

 

 

 

 

گفته می شود یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به انتصاب علی عسکری به عنوان مدیر عامل هلدینگ خلیج‌فارس، گفته «من به شخصه تا به امروز مشکل خاصی ندیده‌ام هر چند ممکن است وجود داشته باشد. در ارتباط با این موضوع چندان اطلاع مستندی ندارم که به مدارک استناد کنم و بگویم این انتصاب درست بوده یا خیر. اما در یک مورد مطمئنم و آن هم این است که انتصاب یکسری مراحل قانونی و امنیتی دارد؛ معمولا حرف و حدیث‌های جانبه‌ای و حاشیه‌ای برای هر انتصاب زیاد است و هر کس به زعم خود برداشتی از یک موضوع می‌کند. بنابراین اگر بخواهیم به این حواشی توجه کنیم، استعلام‌ها دیگر چندان معنایی ندارد.»

 

 

 

 

 

گفته می شود قاسم بهرامی، ملقب به شیدای همدانی شب گذشته در حالی که با کمک یک گروهک وابسته به سرویس‌های خارجی در تلاش برای خروج از کشور بود در مرز ماکو دستگیر شد. بهرامی، دارای چندین سابقه زندان به جرم قاچاق مواد مخدر، شرارت و جعل است که اخیرا با هدف کسب شهرت و پناهندگی به مقدسات توهین می‌کرد.

 

 

 

 

 

گفته می شود روزنامه جمهوری اسلامی نوشته در روزهای اخیر، چند انتصاب مهم در مسئولیت‌های کاملاً نیازمند تخصص، سروصدای اعتراضی زیادی را موجب شده است. صادرکنندگان احکام این انتصابات نیز یاد گرفته‌اند بنویسند «نظر به تجربه و تعهد شما» به فلان مسئولیت منصوب می‌شوید ولی به هیچکس و هیچ دستگاهی پاسخ نمی‌دهند که این تجربه و تعهد را از کجا و چگونه کشف کرده‌اند. کسی که حتی یک ساعت در امور صنعتی سابقه کار ندارد، چگونه در مهم‌ترین مؤسسات صنعتی تجربه آموخته است؟

 

 

 

 

گفته می شود تعرفه ویزیت پزشک متخصص در سال ۱۴۰۰، ۸۰۰ هزار ریال بوده است، در حالی که بهای تمام شده این خدمت در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱.۷۵۳.۵۲۶ ریال بوده و در نتیجه اختلاف تعرفه فعلی با بهای تمام شده این خدمت، ۱۱۹ درصد بوده است. بر همین اساس هم سازمان نظام پزشکی بهای تمام شده  ویزیت پزشک متخصص را در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲.۴۵۴.۹۳۷ ریال محاسبه و اعلام کرده است که اختلاف بهای تمام شده ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در این خدمت، ۴۰ درصد برآورد می شود

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*