اخلار خراسان جنوبی / استقبال از عید فطر در مرکز فرهنگی و هنری کانون سرایان

 

 

 

 

 

تزریق واکسن خارج از نوبت یکی از شهرداران استان خراسان جنوبی تایید شد

 

تزریق واکسن خارج از نوبت یکی از شهرداران استان خراسان جنوبی تایید شد

 صحت ماجرای تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به یکی از شهرداران خراسان جنوبی توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تایید شد.

 ماجرا از یک خبر در فضای مجازی آغاز شد، خبری که حکایت از تزریق واکسن سهمیه ای کرونا به یکی از شهرداران استان  بود، هرچند در تشریح این خبر یکی از سایت‌های خبری استان با شهردار مربوطه گفت‌وگو کرد و وی اینگونه پاسخ داد که چنین موضوعی نبوده است.

وی با بیان اینکه من در حدود یک ماه پیش واکسن کرونا تزریق کردم و ربطی به واکسن پاکبانان نداشته است و به این دلیل بوده است که عمل روده انجام دادم و حدود یک متر از روده‌ام برداشته شده است افزود: لیست سهمیه پاکبانان جداست و ۱۸ سهمیه بوده است و نام من در لیست پاکبانان نیست.

این شهردار اظهار کرد: برخی از پاکبانان به علت ترسی که از واکسن کرونا داشتند، تزریق نکردند که با این افراد صحبت شده تا تزریق کنند و پاکبانی نباشد که تزریق نکرده باشد و من به علت تومور روده تزریق کردم و جدای از سهمیه پاکبانان است و پرونده عمل جراحی و شیمی‌درمانی من موجود است.

وی گفت: در شورای اسلامی شهر نیز توضیح دادم موضوع تزریق واکسن من چه بوده است.

وی در خصوص این‌که شنیده شده وی واکسن را به خانواده خود نیز تزریق کرده‌، گفت: این‌گونه نیست و شماره ملی همسرم مشخص می‌کند که واکسن کرونا تزریق نکرده است و این مطالب را تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: لیست پاکبانان شهرداری مشخص است و من نام خود را وارد نکردم و نیازی نیست در این سهمیه وارد شوم.

اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ضمن تایید صحت این خبر گفت: متأسفانه یکی از شهرداران که در اولویت تزریق واکسن مربوطه نبوده این کار را انجام داده است.

محمد دهقانی افزود:  بلافاصله پس از اطلاع، موضوع بررسی و برای کلیه افرادی که در این مسئله قصوری کردند پرونده تشکیل شد و پرونده سایر افراد هم در حال انجام است.

وی بیان داشت: بعد از این ماجرا به تمامی مسئولان شهرستانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شد که نباید از پروتکل ستاد ملی تخطی شود و هرگونه تکرار موضوع برخورد قانونی می‌شود.

 

 

۵۲۲ پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در استان خراسان جنوبی اجرا شده است

522 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در استان خراسان جنوبی اجرا شده است

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته با تفاهم نامه‌هایی که داشتیم مقرر شد ۹۴۷ پروژه عمرانی کوچک زود بازده در استان اجرایی شود که تاکنون ۵۲۲ پروژه به اتمام رسیده است و مابقی هم امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، سرهنگ مهدی هنری ظهر امروز در جلسه ستاد پشتبیانی اردوهای جهادی که با حضور استاندار برگزار شد اظها ر داشت: در  سال گذشته با تفاهم با مجموعه‌های مختلف نهادهای خدمت رسانی در کشور  و استان ۹۴۷ پروژه عمرانی کوچک زود بازده با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان داشتیم که تاکنون براساس اعتبار تخصیصی ۵۲۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده و مابقی در سال جاری با تحقق اعتبار تخصیصی که خواهد بود محقق می‌شود.

وی افزود: امسال هم با هماهنگی که با مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بسیج داریم  اولویت با پروژه‌های آب شرب و بهره وری منابع آب کشاورزی و طرح مسکن  محرومان است که پیگیری انجام می‌دهیم تا ظرفیت‌های استان به همراه مشکلات  شناسایی شود و بتوانیم اعتبارات ملی در این حوزه پیگیری و اخذ کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:  در حوزه اشتغالزایی با محوریت ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه مردمی که در استان داریم به هزار و ۳۵۸ نفر برای ایجاد اشتغال خرد خانگی کمک شد که با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان دارای شغل شدند و در گروه‌های جهادی هم حدود ۲۰ هزار نفر در استان خدمت رسانی کردند.

هنری افزود: امسال راه اندازی گروه‌های جهادی فنی تخصصی و مهارت محور را داریم  قرارگاه جهادی هم امسال راه اندازی خواهد شد و با توجه به ظرفیت اعتباری در بودجه امسال حجم پروژه‌های  عمرانی به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد و با انعطافی که در مجموعه بسیج است این قابلیت وجود دارد که در هر زمان براساس پروژه‌هایی که ابلاغ می‌شود سازوکار را فراهم کند.

وی اظهار داشت: فرمانداری‌ها در یکسال گذشته همکاری خوبی در اجرای برنامه‌های ما از جمله محرومیت زدایی داشتند  که جا دارد از آنها قدردانی کنیم.

وی افزود: برخی پروژه‌ها مشارکتی است که از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و خیران استفاده می‌شود و در مجموع در سال گذشته در اجرای پروژه‌های کوچک زودبازده ۹۴۷ پروژه داشتیم که شامل  پروژه‌های کوچک تا بزرگ و بخش اعظم آن در حوزه بهره برداری آب کشاورزی بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:  بخش‌های مختلف آموزش و اشتغال از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است که شامل آموزش‌های تخصصی، ترویج اشتغال و طرح‌های عام المنفعه است.

برداشت میلیونی از حساب مادر برای نیل به مراحل بالاتر بازی

فرزندی برای رسیدن به مراحل بالاتر بازی، ۴۰۰ میلیون ریال از حساب مادرش برداشت کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال در چند مرحله از حساب بانکی وی ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.سرهنگ علی محمدپور افزود: پس از پیگیری کارشناسان پلیس فتا مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت‌های بازی آنلاین شده است که با بررسی دقیق‌تر و اطلاعات به دست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد.

وی گفت: با اقدامات تخصصی صورت گرفته معلوم شد عملیات برداشت مبالغ توسط پسر شاکی انجام شد و سپس پیامک‌های تراکنش بانکی توسط فرزند او پاک شد ، بر همین اساس شاکی از شکایت خود صرف نظر کرد و پرونده برای پایان مراحل قضایی به دادسرا ارجاع داده شد.

سرهنگ محمدپور گفت: علاقه نوجوانان و جوانان به بازی‌های آنلاین مسبب هیجانات کاذب و تلاش برای رسیدن به مراحل بالاتر می‌شود از این رو والدین باید در استفاده از اینترنت و بازی‌های آنلاین فرزندان را همراهی کنند تا این مشکلات در آینده مسبب بر هم زدن کانون گرم خانواده نشود.

فطریه مردم بین نیازمندان مناطق و محلات خراسان جنوبی توزیع می‌شود

فطریه مردم بین نیازمندان مناطق و محلات خراسان جنوبی توزیع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: به‌ منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری ‌شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیات ‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع می‌شود.

رضا سلم‌آبادی اظهار داشت: حدود ۵۰۰ میلیون تومان تا غروب عید فطر بابت زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات، کفارات عمد و غیرعمد در این استان جمع‌آوری شد.

وی افزود: هنوز از مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه، مساجد و موسساتی که از شورای زکات برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات مجوز دارند،  میزان جمع‌آوری مبالغ اعلام نشده و به محض اینکه به دست ما برسد، آمار تکمیلی را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: درخواست داریم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۸۸۷۷* که همه مردم با استفاده از گوشی تلفن همراه دسترسی دارند،  پرداخت زکات فطره را انجام دهند.

وی اظهار داشت: هزار و ۳۶۴ پایگاه برای جمع‌آوری فطریه و کفاره، همزمان با عید سعید فطر در استان خراسان جنوبی برپا شد که همچنان آماده دریافت فطریه و کفارات مردم هستند.

سلم‌آبادی افزود: از این تعداد ۲۷۳ پایگاه در مساجد و مصلاها، ۲۲۸ پایگاه در میادین و معابر اصلی شهرها و ۱۳۷ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۴۵۹ پایگاه شورای زکات روستایی و ۲۶۷ پایگاه توسط موسسات خیریه وجوه زکات فطره را جمع‌آوری می‌کنند.

وی بیان کرد: براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه برعهده ستاد زکات و کمیته امداد است و امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های جلسه شورای زکات استان، موسسات خیریه و حمایتی، مراکز نیکوکاری در سطح استان با سازماندهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی:

طرح‌های اقتصادی برای شهرستان نهبندان معرفی می‌شود

طرح‌های اقتصادی برای شهرستان نهبندان معرفی می‌شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: نهبندان، شهرستانی با ثروت‌های فراوان است و طرح‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های این شهرستان تا ۲ هفته آینده معرفی می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، “حمید ملانوری” در دیدار “مصطفی نخعی” نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی که در تهران انجام شد، افزود: کویر لوت، کوه‌های مینیاتوری، شرایط مساعد برای پرورش شتر، جاذبه‌های گردشگری و محصولات کشاورزی هر کدام به تنهایی می‌تواند ارزش افزوده زیادی را برای شهرستان نهبندان به همراه داشته باشد.

وی از اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه خاوران گفت و تصریح کرد: ما در ستاد توسعه خاوران به صورت نقطه به نقطه، فرصت‌های خدادادی مناطق مختلف استان را شناسایی کرده و برای بهره‌برداری از آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی رایزنی برای یافتن متقاضیان و استقبال از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت را از دیگر برنامه‌های ستاد توسعه خاوران عنوان کرد و گفت: استان برای همراهی با سرمایه‌گذاران توانمند و اهل کار، آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: توان و تخصص سرمایه‌گذار، شرط بسیار مهمی در اجرای پروژه و موفقیت طرح اقتصادی است.

ملانوری سپس به مطالبه مردم نهبندان مبنی بر راه‌اندازی طرح صنعتی استیل کورد در این شهرستان همچنین توجیه‌پذیر بودن این طرح در شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این طرح به صورت صد درصدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود و سرمایه‌گذار هم تمایل به احداث کارخانه در بیرجند دارد لذا همراهی‌های لازم برای اجرایی کردن این طرح با سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به مطالبه مردم شریف نهبندان با همکاری نماینده شهرستان سایر طرح‌های مشابه دارای توجیه اقتصادی و البته متناسب با ظرفیت‌های موجود، ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تا ۲ هفته آینده طرح‌های مورد نظر معرفی می‌شود و زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌ها در شهرستان نهبندان فراهم خواهد شد.

این دیدار در تهران و با موضوع بررسی شرایط ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان نهبندان انجام شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

 

 

 

پیگیری فراکسیون مرزنشینان برای برقراری مجدد حق نواری مرزی کارمندان دولت

 

پیگیری فراکسیون مرزنشینان برای برقراری مجدد حق نواری مرزی کارمندان دولت+ سند

دبیر فراکسیون مرزنشینان کشور با بیان اینکه تا پایان سال ۹۹حق نواری مرزی کارمندان دولت پرداخت شده اما از سال ۱۴۰۰ این حق پرداخت نشده و از فیش حقوقی کارمندان هم حذف گردید گفت: برای پیگیری این موضوع به دیوان عدالت اداری نامه ارسال کردیم.

مصطفی نخعی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند  اظهار داشت:حق مناطق مرزی شهرستانهای مرزی تا پایان سال ۹۹ پرداخت شده است اما متاسفانه از سال ۱۴۰۰ تاکنون حق مناطق مرزی شهرستانهای مرزی در کشور پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از کارمندان،کارکنان نقاط مرزی استان خراسان جنوبی طی تماسی که با ما داشتند نسبت به این موضوع گلایه مند هستند افزود: گویا در فیش حقوقی کارکنان دولت در نقاط مرزی حق مناطق مرزی حذف شده است که در این راستا بنده به عنوان دبیر فراکسیون مرزنشینان به همراه تعدادی از نمایندگان نامه ای را به همراه امضاء برای دیوان عدالت اداری ارسال کردیم.

دبیرفراکسیون مرزنشینان کشور گفت: با توجه به اینکه حضورکارمندان دولت در نقاط مرزی را داریم ما به عنوان فراکسیون مرزنشینان این موضوع را لازم دانستیم تا پیگیری جدی داشته باشیم چرا که حضور کارمندان در نقاط مرزی خود باید امتیازی داشته باشد تا فرد بتواند در ان نقاط خدمت کند.

نخعی افزود:در بخشی از این نامه آمده است که فوق العاده جذب مناطق محروم ودورافتاده در قانون تعیین شده است و تکلیف شده است که کارکنان شاغل در مناطق مرزی فارغ از اینکه در مناطق عملیاتی باشند یا مرزی از سقف امتیاز بهره مند شده اند، اما درحالیکه با وجود مصوبات  هیات وزیران وبخشنامه سازمان اداری استخدامی کشور و وزارت کشور در خصوص فوق العاده مناطق مرزی بلاتکلیف مانده است ضمن اینکه  کارکنان زحمتکش این مناطق از توزیع درآمد عادلانه بهره مند نشده اند که لازم است مورد توجه  دیوان عدالت اداری قرار گیرد.

وی تاید کرد:با توجه به محرومیت مضاعفی که در اکثر مناطق مرزی کشور وجود دارد و شرایط جنگ اقتصادی که کشور درآن درگیر است فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته وبدی آب وهوا هم لحاظ شود.

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه بیرجند در خردادماه

امامی گفت: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در خردادماه سال‌جاری در پویش “هر هفته الف_ ب_ ایران” به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه بیرجند در خردادماه

به گزارش خبرنگار خاورستان، اجرای پروژه فاز دوم تصفیه خانه بیرجند یکی از پروژه های مهم شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی است که بیش از ۱۰ سال از آغاز آن می‌گذرد.

علی رغم اطلاع رسانی هایی که در خصوص وارد مدار شدن این پروژه تا سال ۱۳۹۸ شده اما تاکنون که دو سال از این موضوع می‌گذرد هنوز به بهره برداری نرسیده است.

حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این خصوص در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: مطالعات اولیه فاز دوم تصفیه خانه بیرجند سال ۱۳۸۹ آغاز شد که سال ۱۳۹۰ مجوزهای لازم را از شورای اقتصاد اخذ و در سال ۱۳۹۱ قرارداد آن با بانک توسعه و تجارت اکو منعقد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست برای فاز دوم تصفیه خانه بیرجند ۱۷ میلیون یورو اختصاص یافت، افزود: اعتبارات پرداخت شده برای اتمام طرح کافی نبود و نیاز به افزایش ارزی بود که با پیگیری های انجام شده این رقم به ۲۳ میلیون یورو افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه جزو سه پروژه موفق در بهره مندی از تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو در سطح صنعت آب و فاضلاب کشور بود که موفقیت بزرگی برای استان محسوب می شود.

امامی عنوان کرد: فاز دوم تصفیه خانه بیرجند شامل ۳۷۶ کیلومتر شبکه جمع آوری، دو خط انتقال و تصفیه خانه برای پوشش ۳۴۵ هزار نفر جمعیت است که خط انتقال این پروژه به طول ۹ کیلومتر و عمق پنج متر از لوله های پلی اتیلن و جداره در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در این پروژه از جدیدترین روش های ساخت استفاده شده به گونه ای که در کمتر از هشت ساعت عملیات تصفیه انجام می شود.

امامی گفت: این تصفیه خانه هیچ بویی منتشر نخواهد کرد و این در حالیست که در مدل اول تصفیه خانه که از روش برکه ثبتی استفاده شده فاضلاب ۳۵ روز برای تصفیه در برکه باقیمانده و سبب ایجاد بوی نامطبوع می شود.

وی افزود: سلامت و بهداشت عمومی، حفاظت از آبهای زیرزمینی، بهبود استانداردهای بهداشتی و امکان استفاده از لجن تولید شده به عنوان کود از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در مورد زمان بهره برداری و آخرین وضعیت این پروژه، تصریح کرد: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند آماده بهره برداری است و خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

امامی گفت: تاریخ دقیق بهره برداری از تصفیه خانه مشخص نیست اما در خردادماه سال ۱۴۰۰ در پویش “هر هفته الف ب ایران” این پروژه به صورت رسمی افتتاح می شود.

 

 

 

 

 

کارخانه قند قهستان امسال به چرخه تولید باز می‌گردد/۲-۷

کارخانه قند قهستان امسال به چرخه تولید باز می‌گردد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان با تلاش مستمر سرمایه‌گذاران در سال‌ جاری احیا و راه‌اندازی می‌شود.

عباس جرجانی در بازدید میدانی از بخش‌های مختلف این کارخانه گفت: با توجه به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذاران این مجموعه، امیدواریم کارخانه قند قهستان در سال‌ جاری به چرخه تولید برگردد.

وی اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به عزم سرمایه‌گذاران جدید کارخانه قند قهستان و فعالیت‌ها و اقدامات در حال انجام، امید است تا مهر امسال و همزمان با زمان برداشت محصول چغندر قند شاهد آغاز تولید در این کارخانه باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران جدید این کارخانه برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این کارخانه در حال انجام تعمیرات، تست ماشین‌آلات خط تولید و تجهیز بخش‌های مختلف کارخانه هستند.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در واحدهای صنعتی غیرفعال استان گفت: احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال دارای توجیه اقتصادی، با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم و ماشین‌آلات در راستای تولید و اشتغال در دستور کار این سازمان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز با حضور در کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان به همراه سرمایه‌گذاران این کارخانه به صورت میدانی از بخش‌های مختلف آن بازدید و ضمن بررسی مسائل و مشکلات کارخانه، دستوراتی را درخصوص تسریع در راه‌اندازی آن ارائه کرد.

کارخانه قند قهستان سال ۱۳۴۰ با هدف ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت در شهرستان مرزی درمیان راه‌اندازی شد و فرسودگی تجهیزات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی به بانک، حقوق معوق کارگران و سوءمدیریت در سال ۹۲ این واحد تولیدی را به تعطیلی کشاند.

جمعی از سرمایه‌گذاران سال ۹۴ برای احیای مجدد کارخانه قند وارد میدان شدند و تاکنون بیش از ۸۰ درصد کارخانه بازسازی و نوسازی شده است.

کارخانه قند قهستان ظرفیت تبدیل ۱۵۰ هزار تن شکر خام را دارد و با بهره‌برداری از این کارخانه ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و زمینه اشتغال غیرمستقیم افراد دیگری هم فراهم می‌شود.

همچنین با راه‌اندازی مجدد این کارخانه سطح زیر کشت چقندر قند در خراسان جنوبی به صورت منطقی افزایش خواهد یافت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند و مجاورت کشور افغانستان است.

کارخانه قند قهستان درمیان امسال دوباره احیا می‌شود

 

 

۳۰ هزار حواله لاستیک خودروی سنگین در خراسان جنوبی صادر شد/۳-۷

۳۰ هزار حواله لاستیک خودروی سنگین در خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰ هزار حواله لاستیک از مرداد سال ۹۷ تا پایان فروردین سال جاری با نرخ مصوب برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری این استان صادر شده است.

اسدالله جلال‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از شروع این طرح تاکنون ۶۰ هزار و ۳۴۸ حلقه لاستیک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تخصیص داده شده که منجر به صدور ۳۰ هزار حواله از سوی ادارات و نمایندگی‌های این اداره‌ کل و صنوف بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در توزیع لاستیک وجود ندارد گفت: توزیع این لاستیک‌ها با هدف عرضه بدون واسطه و جلوگیری از ایجاد بازار کاذب با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت بین رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل برون شهری از محل لاستیک‌های تامین شده با ارز نیمایی خبر داد و افزود: رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بار و مسافر استان می‌توانند با مراجعه به سامانه کالا به نشانی اینترنتی www.kala.ntsw.ir نسبت به تامین لاستیک مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: رانندگان حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند هرگونه انتقاد، نظر و پیشنهاد خود را از طریق سامانه تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ به این اداره کل منعکس کنند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

حدود ۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون و اتوبوس در خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد حدود ۵۶۰ دستگاه مسافری و بقیه تریلر و ناوگان سبک‌تر است.

به منظور توسعه خدمات امدادی انجام شد؛

رونمایی از طرح «سحاب» هلال احمر در خراسان جنوبی۳-۷

رونمایی از طرح «سحاب» هلال احمر در خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ساماندهی تیم های «سحاب» جمعیت هلال احمر در راستای توسعه خدمات امدادی در سطح استان خبر داد.

محمدرضا رضایی اظهار داشت: در پنجمین روز از هفته هلال احمر طرح سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه موسوم به «سحاب» در راستای توسعه خدمات امدادی با شعار جوان سالم، جهان سالم، همه برای همه راه اندازی شد.

وی افزود: با اجرای طرح سحاب گروه های امدادی با مهارت های امداد و کمک های اولیه، برخورداری از توانایی و شرایط جسمی و روحی مناسب در قالب تیم های ۲ نفره در نقاط پرتردد به گشت زنی و در صورت نیاز به امدادرسانی می پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای این طرح در شرایط عادی اجتماع محور است، گفت: در شرایط کرونا نیز اکیپ های دوچرخه سوار و پیاده در اجتماعات و نقاط پر تردد حضور و با ارائه آموزش های لازم مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ تیم در سطح استان مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده دارند، عنوان کرد: از مجموع این تیم ها ۱۰ تیم در مرکز استان و در هر شهرستان نیز دو تیم فعالیت می کنند.

رضایی ادامه داد: آغاز فعالیت این طرح همزمان با روز عید فطر و حضور در نمازهای عید فطر سطح استان خواهد بود.

 

 

 

امام جمعه بیرجند: حضور حداکثری ملاک اصلی انتخابات ۱۴۰۰ است

امام جمعه بیرجند: حضور حداکثری ملاک اصلی انتخابات ۱۴۰۰ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در قدم اول حضور جمعی و در قدم دوم حُسن انتخاب برای خدمتگزارانی که براساس تعهد دینی، اخلاقی و کارآمدی مشکلات مردم و کشور را حل کنند، ملاک انتخابات ۱۴۰۰ است.

آیت الله عبادی ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: عید واقعی زمانی است که اسلام واقعی و عدالت و آزادگی توسط منجی عالم حاکم شود و برای رسیدن به چنین روزی باید بر حق ایستادگی و با ظلم و جهل مبارزه کرد.
وی با اشاره به اتحاد همیشگی مردم انقلابی در روز‌های سخت گفت: تلاش دشمن همواره برای مایوس کردن مردم در برابر مشکلات بوده، اما مردم مومن ما از توطئه‌های دشمنان روسفید بیرون آمدند و با صبر و حوصله و روحیه انقلابی، پوزه دشمن را به خاک مالیده و دشمن را روسیاه کردند.
آیت الله عبادی همچنین در خصوص ظلم حکومت‌های لیبرال دموکراسی گفت: این حکومت‌ها به ظاهر لیبرال دموکراسی است در حالی که مردم اروپا و آمریکا به وضوح از ناعدالتی‌های کشورهایشان و ظلمی که به مردم کشور‌های مظلوم جهان می‌شود سخن گفته و از این موضوع نارحتند.
وی افزود: امروز این پرده‌ها کنار رفته و این نوع حکومت‌ها ماندگار نخواهند بود.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: باید با هشیاری توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کنیم.
آیت الله عبادی گفت: دشمن خیال خام دارد و با منفی گویی سعی می‌کند تا اذهان مردم را آشفته کند، اما باید بداند که عزم مردم ما جزم شده و برای مواجهه با مشکلات آماده اند.
وی تاکید کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) انقلاب را نباید به دست نا اهلان بدهیم و با حضور گسترده در انتخابات با انتخاب بهترین فرد، جامعه خود را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دهیم.

نمازجمعه در ۱۰ میعادگاه استان خراسان جنوبی اقامه شد

 

نمازجمعه در 10 میعادگاه استان خراسان جنوبی اقامه شد

مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: امروز نماز جمعه در ۱۰ شهر استان شامل چهار شهرستان که به رنگ زرد هستند برگزار شد.

حجت‌الاسلام حامد شاهبیکی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در خوسف  با تبریک عید فطر اظهار داشت: با توجه به وضعیت ویروس کرونا نماز جمعه این هفته در شهرهای سرایان، آیسک، سه قلعه، اسدیه، قهستان، خوسف، درح، سربیشه، مود و بشرویه برگزار  و در ۱۶ شهر به رنگ قرمز و نارنجی اقامه نشد.

وی بیان کرد: این برگزاری براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ستاد استانی کرونا اعلام شد اقامه گردید.

مدیردفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای برگزاری نماز جمعه در این هفته، اظهارکرد:نمازجمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد.

شاهبیکی ابراز امیدواری کرد:با تغییر وضعیت وروند نزولی شیوع کرونا، در هفته‌های آتی شاهد کاهش مناطق قرمز و نارنجی و برگزاری نماز جمعه در تمام شهرهای خراسان جنوبی باشیم.

مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی  بیان کرد:  در حال حاضر این استان ۱۱ شهرستان دارد که در۲۶ شهر این استان  میعادگاه نماز جمعه است.

 

 

 

 

 

 

قاچاق ۱۳ رأس گوسفند با سواری پراید در “بیرجند”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”بیرجند” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک سواری پراید ۱۳ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”مرک” شهرستان بیرجند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ۱۳رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

ناکامی در انتقال ۷۸ کیلو حشیش/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات ماموران پلیس در شهرستان”قاین” ۷۸ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش از سوداگران مرگ کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار “ناصر فرشید” اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی “قومنجان” شهرستان “قاین” هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و به راننده آن دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده پژو پس از مشاهده مأموران پلیس بر سرعت خود افزود و با پرتاب مواد مخدر به بیرون از خودرو تغییر مسیر داده و به سمت نقاط بیابانی متواری شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مسیر تردد خودرو ۷۸ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش کشف کردند که تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

 

سیلاب ۱۲ میلیارد تومان به نهبندان خسارت وارد کرد/۲

بیکی گفت: بارندگی های ده روز گذشته، بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بخش های مختلف اعم از مزارع کشاورزی، زیرساخت راه ها و شبکه های آب شهرستان نهبندان خسارت وارد کرد.

«مجیدبیکی» در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران یکی از جلسات بسیار مهم شهرستان است و دستگاه های متولی باید مصوبات آن را پیگیری و گزارشات مستمر را ارائه دهند.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: بارندگی های ۱۰ روز گذشته سبب شد تا سازه ها و بندهای خاکی ۲.۵ میلون متر مکعب آبگیری شوند.

وی تصریح کرد: به دنبال بارندگی های رگباری روزهای اخیر در بخش کشاورزی هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، در بخش راهداری چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، راه های عشایری ۱۷۰ میلیون تومان و شبکه آبرسانی هم ۵۲۶ میلیون تومان خسارت دیده است.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: نکته مهم در برآورد خسارت، بازه زمانی مناسب بعد از بحران است تا خسارت ها از طریق دستگاه مرتبط برآورد و اعلام شود.

 

بیکی بیان کرد: بیمه منازل روستایی در سطح تمامی روستاهای شهرستان نهبندان انجام شده و منازلی که تخریب یا خساراتی به آن ها وارد شده، از طریق بیمه خسارت را پرداخت می کند، اما منازلی هستند که هنوز مقاوم سازی نشده اند و دستگاه های متولی به ویژه بنیاد مسکن باید اقدامات لازم را برای نوسازی و مقاوم سازی انجام دهند.

 

 

بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد/۳-۷

بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۴۰۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.

غلامرضا اشرفی در تشریح عملکرد استان در زمینه اجرای قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: از مجموع ۳ هزار و ۱۵۷ طرح ارسال شده اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان به مبلغ ۴۹۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان، تعداد ۳ هزار و ۱۴ طرح به مبلغ ۴۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با پیش‌بینی ایجاد ۷ هزار و ۱۳۷ فرصت شغلی به تصویب رسیده است.

وی افزود: از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، ۳ هزار و سه طرح به مبلغ ۴۰۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان و پیش‌بینی ایجاد ۷ هزار و پنج فرصت شغلی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های بیرجند، قاینات و طبس به ترتیب بیشترین تعداد تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: به لحاظ مبلغ تسهیلات پرداخت شده از محل این طرح، شهرستان‌های خوسف، بیرجند و طبس به ترتیب بیشترین مبلغ تسهیلات پرداخت شده را داشته‌اند.

اشرفی گفت: از طرح‌های موفق به دریافت تسهیلات نیز شهرستان‌های فردوس، بیرجند و خوسف بیشترین تعداد ایجاد فرصت‌های شغلی را به خود اختصاص داده‌اند.

پویش «چلچراغ» در شهر بیرجند اجرا شد/۲-۷

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از اجرای پویش «چلچلراغ» با هدف بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی در شهر بیرجند خبر داد.

حسین ذاکریان گفت: در این رویداد داوطلبان نیت می‌کنند تا در ۴۰روز ۴۰نذر پویش «چلچراغ» در شهر بیرجند اجرا شدخیر را به انجام رسانند و ثواب آن را به روح شهید سلیمانی هدیه کنند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح با همکاری موسسه پیشگامان طلوع مهر مقرر شد سرپرستی ۴۰دانش آموز نیازمند و بد سرپرست در سطح شهر بیرجند به ۴۰دانشجو معلم تحت عنوان فرزند معنوی واگذار شود.

وی با بیان اینکه طی اجرای این طرح خدمات آموزشی، فرهنگی، مادی و معنوی به دانش آموزان ارائه می‌شود، گفت: جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و همچنین استعداد یابی آنها از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح فرزند معنوی است.

ذاکریان با اشاره به اینکه آموزش‌ها به صورت حضوری و مجازی به دانش آموزان ارائه می‌شود، گفت: توزیع بسته‌های لوازم التحریر و بسته‌های معیشتی نیز از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

وی افزود:اجرای این طرح را از روستای حسین آباد سادات آغاز کرده ایم و تلاش داریم اجرای آن در تمام طول سال استمرار داشته باشد.

 

 

 

 

کشف ۸ کنسول بازی قاچاق در فردوس/۴

مأموران انتظامی شهرستان فردوس در بازرسی از یک سواری پژو پارس، ۸ دستگاه کنسول بازی پلی استیشن قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: مأموران ایستگاه بازرسی”گلشن” شهرستان فردوس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به سواری پژو پارس مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ فولادی افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن تعداد ۸ دستگاه کنسول بازی پلی استیشن قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی کالای کشف شده توسط کارشناسان بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است؛ افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شد.

 

 

 

 

 

اعلام انزجار جمعی از مردم بیرجند در پی اقدام تروریستی اخیر افغانستان/۳

جمعی از مردم بیرجند در پی اقدام تروریستی اخیر در افغانستان ، انزجار خود را از عاملان این جنایت اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم که استاندار و جمعی از مسئولان، مردم واعلام انزجار جمعی از مردم بیرجند در پی اقدام تروریستی اخیر در افغانستان مهاجران افغانستان مقیم بیرجند حضور داشتند ضمن تسلیت به ملت افغانستان ، عامل کشتار مردم و دانش آموزان بی گناه در افغانستان را آمریکا و وابستگان آن‌ها اعلام کرد و گفت: در مقابل جنایات وحشیانه دشمنان، سکوت معنا ندارد لذا اگر فردی مسئول، در محکومیت این اقدام، واکنشی نشان ندهد، کفر و شرک را دنبال می‌کند.
آیت الله عبادی افزود : استعمار با تشکیل گروه‌های تکفیری علیه اسلام قدم بر می‌دارد بنابراین آنچه وظیفه مسلمانان واقعی است حفظ اسلام و وحدت واقعی است.
سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضای استان هم با محکومیت جنایات اخیر در افغانستان گفت: مردم خراسان جنوبی این جنایات را محکوم می‌کنند و خود را شریک غم ملت افغانستان می‌دانند.
هم چنین در این نشست دو نفر از نمایندگان مهاجرین افغانستانی در بیرجند اقدام وحشیانه دشمنان در افغانستان را محکوم کردند.

استقبال از عید فطر در مرکز فرهنگی و هنری کانون سرایان/۲

استقبال از عید فطر در مرکز فرهنگی و هنری کانون سرایان

کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون سرایان با حضور در ویژه برنامه عیدانه به استقبال از عید فطر رفتند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این برنامه که به صورت برخط با حضور اعضای دختر این مرکز برگزار شد اعضا علاوه بر خوانش شعر با موضوع عید فطر و فرارسیدن ماه شوال، با هدایت مربی مرکز در خصوص این عید،  آداب و رسوم بومی و محلی و نماز عید فطر و فضیلت‌های این روز بحث و گفتگو کردند.

 

 

 

فرماندار سربیشه عنوان کرد

نقش معلمان در برگزاری انتخابات پرشور/۲

فرماندار سربیشه گفت: معلمان همچون همیشه با حضور مؤثر و افتخار آفرین ، به رسالت فرهنگ سازی توأم با روشنگری خود در برگزاری انتخاباتی پرشور جامه عمل می پوشانند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدمحمدی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اندیشه‌های شهید مطهری را معرف اندیشه‌های ناب اسلامی و راهی برای صیانت و حفاظت از اندیشه‌های ناب اسلامی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اندیشه‌های غربی عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدام خود جوش و جهادی معلمان در شرایط شیوع کرونا و عزم جزم ایشان در تداوم فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان این سامان؛ تصریح کرد: ا وجود مشکلات مختلف، آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با برنامه‌ریزی دقیق و همبستگی و تلاش جمعی مسئولان و معلمان سال موفقی را پشت سر گذاشت ‌و در اجرای سند تحول بنیادین پیشرو بوده و هست‌.

محمدی با اشاره به پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاس جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، عنوان کرد: حضور گسترده فرهنگیان همراه با روشنگری و فرهنگ‌سازی در هدایت جامعه به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور مد‌نظر است.

ارتقاءبینش سیاسی،محصول نقش تمدن سازمعلمان درجامعه

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: ارتقاء بینش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و حضور پرشور آحاد مردم در عرصه های مختلف انقلاب محصول نقش تمدن ساز معلمان در جامعه ی اسلامی ایران است.

محمد علی واقعی، بر حضور پرشور جامعه فرهنگی استان در انتخابات پیش رو و قبول مسئولیت معلمان در صیانت از آراء مردمی که به حق، حق الناس است، تأکید کرد.

وی، با بیان این که توسعه،پیشرفت و آبادانی جامعه در ابعاد مختلف به ویژ ه فرهنگ مستلزم نقش آفرینی معلمان در قاموس نظام تعلیم و تربیت اسلامی، ایرانی است، عنوان کرد: از این رو مسئولیت معرفی بایسته های اخلاقی وفرهنگی در نظام اموزشی ،بردوش  معلمان بهارستان علم و ادب سنگینی می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از معلمان به عنوان پاسداران حریم فکر و اندیشه ی جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان یاد کرد و افزود: در تمامی عوامل آموزشی و تربیتی، نقش معلم به عنوان مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این خادمین نظام تعلیم و تربیت استان، در رشد و پرورش دانش آموزان، که جامعه آینده را می سازند، نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند، خاطر نشان کرد: تمامی فعا لیت های معلم، در گشترش افق دید، بینش اجتماعی، نگرش اعتقادی و فرهنگی، ارتقای توانمندی ها و مهارت های حرفه ای دانش آموزان؛ مؤثر و تعیین کننده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تحقق اهداف تربیت وانتقال فرهنگ صحیح جامعه در گرو رفتار و منش معلم دانست و ابراز داشت: در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، بر منزه بودن معلم و منصف بودن او به صفات اخلاقی تأکید فراوان شده است و نظریه پردازان مسلمان نیز اهمیت این موضوع را متذکر شده اند.

به گفه واقعی، معلم وظایف مهمتری نیز برعهده دارد که می توان به وظیفه گسترش شخصیت، آموزش فرهنگی، توسعه ارزش های اخلاقی و مدنی،آموزش بزرگسالان و آموزش رسانه ای اشاره کرد.

سواری پژو با ۳۱ رأس احشام قاچاق در سربیشه متوقف شد/۴

مأموران انتظامی در بازرسی از یک سواری پژو ۳۱ رأس بزغاله قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت : مأموران انتظامی شهرستان به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ کارگر افزود : مأموران در بازرسی از سواری پژو ۳۱ رأس بزغاله قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
وی گفت : مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

تایید صلاحیت ۱۴ داوطلب انتخابات شورا‌های شهر خراسان جنوبی/۲-۳

هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی خراسان جنوبی ، صلاحیت ۱۴ داوطلب انتخابات ششمین دوره شورا‌های شهر را تایید کرد.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان گفت: پس از تایید صلاحیت ۱۴ داوطلب انتخابات شورا‌های شهربرگزاری جلسات طولانی هیات عالی نظارت، از ۵۸ داوطلبی که به رد صلاحیت شدنشان اعتراض کرده بودند، صلاحیت ۱۴ نفر تایید شد و یک نفر هم انصراف داد.

حسین پور افزود : رای ۴۳ نفر دیگر از داوطلبان به قوت خود باقی ماند.

وی با بیان اینکه صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهری استان در ۴ مرحله بررسی می‌شود گفت: دراولین مرحله توسط هیات اجرایی، و در مرحله دوم توسط هیات نظارت شهرستان ۶۶ نفر براساس مستندات دریافتی از مراجع چندگانه رد صلاحیت شدند.

وی افزود : در مرحله سوم، ۵۸ نفر از ردصلاحیت شدگان اعتراض کردند که درخواست آنان در هیات عالی نظارت استان که متشکل از سه نماینده استان است، بررسی شد که در نهایت با دسترسی به اطلاعات تکمیلی، با تغییر ۱۴ رای موافقت و رای به صلاحیت داده شد.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان گفت: ۴۳ نفر باقی مانده فرصت دارند در چهارمین مرحله، اعتراض خود را پس از دریافت نتیجه از فرمانداری شهرستان‌ها در تاریخ ۲۴ اردیبهشت، طی مدت حداکثر چهار روز برای ارائه به هیات مرکزی انتخابات، در فرمانداری شهرستان به ثبت برسانند.

حسین پور افزود : نتیجه چهارمین مرحله از بررسی‌ها برای معترضان شهر بیرجند طی مدت ده روز و برای سایر شهرستان‌ها طی مدت ۵ روز به ستاد انتخابات استان ابلاغ خواهد شد..

 

 

 

 

 

برگشت ۲۸۸دستگاه خودرو از مبادی خراسان جنوبی/۴

۲۸۸دستگاه خودرو که قصد خروج یا ورود به خراسان جنوبی را داشتند، برگشت داده شدند.

 رئیس پلیس راه استان گفت: از آغاز اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرویی عیدبرگشت ۲۸۸ دستگاه خودرو از مبادی خراسان جنوبیفطر، تا کنون به ۶۱۳خودرو تذکر لسانی داده شده، ۴۲خودرو توسط ماموران پلیس و هزار و ۴۳۰خودرو نیز در شهرستانها توسط دوربین‌های ثبت تخلف اعمال قانون شدند.

سرهنگ رضایی افزود: در ۱۱نقطه ورودی استان در شهرستانهای نهبندان، طبس، قاینات، فردوس و زیرکوه محدودیت‌ها هم بصورت فیزیکی و هم بصورت سیستمی و در بقیه شهرستان‌های استان توسط دوربین‌های ثبت تخلف کنترل می‌شود.

وی میزان جریمه برای ورود به شهر‌های قرمز را یک میلیون تومان و شهر‌های نارنجی و زرد را ۵۰۰هزار تومان اعلام کرد.

رئیس پلیس راه استان با قدردانی از همراهی مردم در اجرای این طرح، از آنان خواست همچنان از سفر غیرضرور خودداری کنند.

 

 

 

 

 

قضاوت کمک داور استان در لیگ برتر فوتبال/۷

کمک داور خراسان جنوبی در بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال سوت می‌زند.

فرهاد فرهادپور کمک داور جوان استان روز جمعه ۲۴ اردیبهشت بازی گل گهر قضاوت کمک داور استان در لیگ برتر فوتبالسیرجان و ذوب آهن اصفهان را همرا پیام حیدری، محمد عطایی و حسین زمانی قضاوت می‌کند.

این بازی از ساعت ۱۷.۵۵ در ورزشگاه اختصاصی گل گهر برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

مهار آتش سوزی در واحد تجاری غذای آماده/۴

حادثه آتش سوزی در واحد تجاری غذای آماده بیرجند مهار شد.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: ساعت ۱۳:۳۹دقیقه ظهر امروز حادثه آتش سوزی در خیابان معلم ۲۶ به مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی اعلام شد و تیم عملیاتی ایستگاه غفاری به محل حادثه اعزام شدند.
حسینی افزود: حرارت بالا و وجود روغن در دودکش فر کباب پز این واحد تجاری باعث شعله ور شدن آن شد و حریق از طریق دودکش به پشت بام نیز منتقل شده بود که با تلاش به موقع تیم عملیاتی حریق اطفا و از رسیدن شعله آتش به واحد‌های مجاور و ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری شد.
وی گفت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی  نداشت.

افزایش فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۸۶۸ نفر/۲-۳

فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۲ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته به ۸۶۸ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته همچنین ۱۶۲ آزمایش مولکولی از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته که ۵۰ بیمار جدید شامل ۱۰ بیمار بستری و ۴۰ بیمار سرپایی شناسایی شد.
دکتر مهدی زاده افزود: ۱۶ نفر از بیماران جدید شناسایی شده مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۴ نفر قاین، ۴ نفر نهبندان، ۴ نفر سربیشه، ۳ نفر بشرویه، ۲ نفر خوسف، ۲ نفر سرایان، ۲ نفر فردوس، یک نفر درمیان، یک نفر زیرکوه و یک نفر مربوط به شهرستان طبس است.
وی گفت: هم اکنون نیز ۲۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۱۱۹ نفر آنان مبتلا به کرونایند و از این تعداد ۱۷ نفر در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند.
حال ۸ نفر از بستری‌های آی سی یو وخیم است.
در خراسان جنوبی تا کنون ۵۵ هزار و ۵۸۸ تست مولکولی کرونا گرفته که منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۳۶۴ بیمار مبتلا به کرونا شده است.

شرکت شهرک‌های کشاورزی ۱۰۳ میلیارد تومان در خراسان جنوبی هزینه کرد/۳

شرکت شهرک‌های کشاورزی ۱۰۳ میلیارد تومان در خراسان جنوبی هزینه کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران تاکنون ۱۰۳ میلیارد تومان در زمینه اجرای طرح احداث هزار هکتار گلخانه در این استان هزینه کرده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در نشست ستاد گلخانه‌های استان افزود: این رقم نشان می‌دهد که شرکت شهرک‌های کشاورزی بیش از ۷۲ درصد تعهد خود را عملیاتی کرده است.

وی بیان کرد: تعهد شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور برای اجرای طرح هزار هکتار گلخانه در استان خراسان جنوبی ۱۴۰ میلیارد تومان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: حجم تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان در سال ۹۸ مبلغ ۲۲ میلیارد تومان بود و رقم تسهیلات پرداختی دولت برای اجرای این طرح در سال ۹۹ با رشد قابل توجهی به ۱۴۸ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: این رشد اعتبارات و تسهیلات پرداختی، نشان‌دهنده افزایش قابل ملاحظه سطح زیرکشت گلخانه در استان است.

عابدی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: در راستای تسریع در روند اجرای امور، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید در مدت یک هفته درخصوص تخصیص اراضی پایین دست مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف به شرکت شهرک‌های کشاورزی اقدام کند.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان نیز باید برابر ضوابط منصوبات چاه‌های حفاری شده در شهرک‌های کشاورزی زیرکوه، ماژان و دشت بجد را به شرکت شهرک‌های کشاورزی اعلام کند.

نشست ستاد گلخانه‌های استان به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی و موانع مرتبط با عملیاتی شدن تفاهم‌نامه ایجاد هزار هکتار گلخانه در خراسان جنوبی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در نشست بررسی تفاهم‌نامه هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر هم گفت: تفاهم‌نامه هاب شتر نقش بسزایی در استفاده از ظرفیت‌های استان و اشتغالزایی دارد و استان به اجرای کامل مفاد تفاهم‌نامه هاب شتر توجه ویژه دارد.

وی به تشریح اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه هاب شتر پرداخت و بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در تحقق این طرح تاکید کرد.

عابدی با تاکید بر پیشرفت این طرح، از اقدامات ارزنده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این زمینه گفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی به برخی درخواست‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای تسریع روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به رضایتمندی شرکت پردیس (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ) از شرکت برق استان، شرکت پردیس در مدت یک هفته  نسبت به پرداخت حق انشعابات برق خود اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: براساس مصوبات این جلسه، اجرای انشعاب آب کشتارگاه نهبندان برابر صورتجلسه تنظیمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی که متعهد پرداخت اعتبار مورد نیاز آن شده، توسط شرکت آب و فاضلاب استان پیگیری و اقدام شود.

 

 

 

 

چشم امید مردم طبس به بازگشت بالگرد اورژانس/۲

امام جمعه شهرستان طبس گفت: مردم شهرستان طبس دغدغه بازگشت بالگرد اورژانس به این شهرستان را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از دغدغه‌ها و خواسته های مردم طبس در این روز‌ها موضوع جابجایی بالگرد اورژانس است که با توجه به گستردگی شهرستان این خواسته بجا است.

او افزود: از طرفی خدمات این اورژانس هوایی با توجه به قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان صرفاً برای طبس نبوده بلکه برای کل ایران است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه این بالگرد با یکسری ناهماهنگی‌ها به گناباد منتقل شد بیان کرد: اما با پیگیری استاندار و مسئولان شهرستان طبس امیدواریم این بالگرد که حق مردم طبس و مردم این منطقه است دوباره انتقال داده شود.

امام جمعه شهرستان طبس ادامه داد: اگرچه حق مردم مطالبه‌گری است، اما ممکن است عده ای به دنبال سوءاستفاده باشند و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم باید رفتار‌ ما به گونه‌ای باشد که این مطالبه‌گری‌ها موجبات سوء استفاده بیگانگان را فراهم نکند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*