اخبار علمی/پیشگیری از سکته بیماران قلبی با یک جراحی ساده

پیشگیری از سکته بیماران قلبی با یک جراحی ساده

پیشگیری از سکته بیماران قلبی با یک جراحی ساده

 نتایج مطالعه بین­‌المللی بزرگ به سرپرستی دانشگاه مک مستر کانادا نشان داد که یک جراحی ساده، بیماران مبتلا به آریتمی قلبی را از سکته­‌های‌هایی که اغلب کشنده هستند، نجات می­‌دهد.

به گزارش یورکالرت، پژوهشگران دریافتند، برداشتن زائده دهلیز چپ، بافت انگشت مانند بدون استفاده که خون را در حفره قلب محصور می‌کند و خطر لخته شدن را افزایش می‌دهد می‌تواند خطر سکته مغزی در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را بیش از یک‌سوم کاهش ­‌دهد.

کاهش خطر لخته شدن با این عمل، حتی بهتر از مزایای دیگری است که توسط داروهای رقیق‌کننده خون برای بیماران مبتلا به این بیماری تجویز می­‌شود.

شیر شتر خاصیت ضد دیابتی دارد

پژوهشگران اماراتی معتقدند پپتید‌های استخراج شده از شیر شتر بر گیرنده‌های انسولین انسانی و انتقال گلوکز در سلول‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد.

به گزارش اسکای نیوز، شیر شتر به خواص درمانی مفید برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند دیابت و سرطان شناخته شده است؛ به گونه‌ای که به کاهش میزان انسولین مورد نیاز برای کنترل سطح قند خون کمک می‌کند و برای بهبود سطح گلوکز خون ناشتا در بدن مؤثر است.

اگرچه بسیاری از محققان از کشور‌های مختلف جهان خواص ضد دیابت شیر ​​شتر را بررسی کرده اند، اما اینکه چه موادی موثر در مبارزه با دیابت هستند و مکانیسم عملکرد آن‌ها در سطح مولکولی و سلولی به چه شکلی است، هنوز مشخص نیست.

خواص باور نکردنی ترکیب عسل وسرکه سفید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرکه سیب و عسل دو ماده‌ طبیعی شگفت‌انگیز هستند که فایده زیادی برای سلامتی دارند

مزایایی که ترکیب عسل و سرکه سیب برای سلامتی دارد

هنگامی که عسل خام و سرکه همراه با یکدیگر استفاده می‌شوند، دارای توانایی‌های شگفت‌انگیزی برای جلوگیری از عفونت‌ها و درمان بیماری‌های مختلف می‌شوند. بنابراین، استفاده از ترکیب عسل و سرکه سیب به طور مرتب می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند.

۱. بهبود سلامت مفاصل

۲. درمان سوزش سر دل و رفلاکس اسید

۳. بهبود سلامت دستگاه گوارش

۴. تسریع روند کاهش وزن

۵. کاهش کلسترول

۶. بهبود سلامت قلب

۷. کاهش فشار خون

۸. کاهش سطح قند خون

۹. افزایش سطح انرژی

۱۰. درمان گلو درد

۱۱. درمان سرفه

۱۲. بهبود سلامت پوست

۱۳. درمان جوش و آکنه

۱۴. کاهش التهاب بدن

۱۵. رفع بوی بد دهان

۱۶. بهبود سلامت مو‌ها

۱۷. پیشگیری از برخی سرطان‌ها

 

چگونه می‌توان نوشیدنی سرکه سیب و عسل را آماده کرد؟

 

– یک قاشق چایخوری عسل خام را با ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط کنید (شما می‌توانید تا ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب استفاده کنید).

– نوشیدنی سرکه سیب و عسل را ۱ تا ۳ بار در روز بنوشید تا اوضاع سلامتی شما بهبود بیابد.

با گذشت زمان، به طعم سرکه عادت می‌کنید، بنابراین فقط چند بار اول باید آن را تحمل کنید. می‌توانید عسل بیش‌تری به آن اضافه کنید تا طعم تند سرکه را کاهش دهید.

چه زمانی باید نوشیدنی سرکه سیب و عسل را بنوشید؟

برای رسیدن به بهترین نتیجه، نوشیدنی را هنگام صبح با معده‌ خالی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از غذا بخورید. این نوشیدنی کمک می‌کند تا معده‌ شما ویتامین‌ها، مواد مغذی و مواد معدنی سرکه سیب و خواص عسل را جذب کند.

بعضی از افراد توصیه می‌کنند که مخلوط سرکه سیب و عسل را تا ۳ بار در روز بنوشید. با این حال، شما باید امتحان کنید و ببینید چه مقدار برای شما مناسب است و چه مقدار از آن را می‌توانید تحمل کنید.

یافته محققان ایتالیایی؛

کاهش ماده خاکستری مغز در بیماران کرونایی

کاهش ماده خاکستری مغز در بیماران کرونایی

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد در بیماران کرونایی حجم ماده خاکستری مغز کاهش می یابد.

به گزارش تایلند مدیکال نیوز، مطالعه جدید محققان دانشگاه برسیا ایتالیا و دانشگاه ایالتی جورجیا آمریکا، نشان می‌دهد که بیماران کووید ۱۹ که تحت اکسیژن درمانی قرار می‌گیرند یا تب را تجربه می‌کنند در قسمت شبکه گیجگاهی قدامی مغز دچار کاهش ماده خاکستری مغز می‌شوند.

تیم تحقیقات دریافت که حجم کمتر ماده خاکستری در این منطقه از مغز با میزان بالاتر ناتوانی در بیماران کرونایی، حتی شش ماه پس از ترخیص از بیمارستان ارتباط دارد.

به طور معمول ماده خاکستری مغز برای پردازش اطلاعات در مغز حیاتی است و وضعیت غیرطبیعی میزان ماده خاکستری ممکن است بر عملکرد و ارتباط نورون‌ها تأثیر بگذارد.

یافته‌ها حاکی از آن است که ماده خاکستری موجود در شبکه قدامی می‌تواند نشانه نقش منطقه اصلی مغز در کووید ۱۹ باشد.

فایزر به دنبال مجوز واکسیناسیون کودکان ۲ تا ۱۱ ساله

فایزر به دنبال مجوز واکسیناسیون کودکان ۲ تا ۱۱ ساله

شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد: داده‌های آزمایش های بالینی واکسن کرونای این شرکت روی کودکان دو ساله و بزرگتر از اوایل پاییز امسال منتشر می‌شود و این اطلاعات احتمالا زمینه استفاده از این واکسن را برای کودکان این رده سنی فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی سی.بی.سی نیوز، این شرکت دارو سازی همچنین سرگرم انجام آزمایش های بالینی واکسن خود برای نوزادان ۶ ماهه و بزرگتر است.

دکتر «ویلیام گروبر» معاون ارشد تحقیقات و توسعه بالینی واکسن فایزر پیش بینی می کند که داده های این آزمایش ها «اواخر پایان سال جاری میلادی و یا  آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی » در دسترس قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*