آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی/ شفافیت عملکرد تأثیرگذار بر مشارکت مردمی در انتخابات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهلت ۲ هفته‌ای برای تعیین تکلیف طرح‌های سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی

 دستگاه‌های اجرایی برای تعیین تکلیف زمین‌های ویژه طرح‌های سرمایه‌گذاری و پاسخ به استعلام‌های مربوطه در خراسان جنوبی ۲ هفته مهلت دارند تا بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران به حداقل برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌ها باید تعیین زمین مناسب و پاسخ به استعلام‌های مربوطه را در مدت ۲ هفته به تایید کارگروه زیربنایی برسانند.

“محمد فرهادی” روز یکشنبه در نشست راهبردی نحوه تعیین مکان‌های پیشنهادی برای احداث واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری ستاد توسعه خاوران افزود: بررسی زمین مناسب، اخذ استعلام‌ها برای تعیین کاربری و مجوز ساخت به سرمایه‌گذاری باید طی این ۱۴ روز به تایید کارگروه زیربنایی برسد و طی کردن این روال در گذشته برای سرمایه‌گذاران بیش از ۶ ماه زمان می‌برد.

وی ضمن تقدیر از اقدام استاندار مبنی بر تشکیل ستاد توسعه خاوران گفت: رویکرد و اهداف این ستاد مورد توجه مقامات کشوری قرار گرفته و به عنوان یک طرح موفق به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی یکی از مهمترین اهداف این طرح را به حداقل رساندن بروکراسی اداری در راستای کاهش دغدغه سرمایه‌گذاران بیان کرد و گفت: در این طرح بر استفاده از فناوری‌های جدید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات تاکید شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته کاری GIS استان، استانداردسازی لایه‌ها و ابلاغ به این کمیته را خواستار شد و افزود: به‌روز رسانی لایه‌های GIS توسط دستگاه‌های اجرایی و با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طی مدت ۱۰ روز کاری باید انجام شود.

فرهادی تاکید کرد: به جهت مدیریت زمان، در بحث مکان‌یابی طرح‌ها لازم است همان ابتدای کار، نظر شهرک صنعتی و فرمانداری مربوطه اخذ شود و تسلط فرمانداران بر مشکلات و محدودیت‌های شهرستانی، روند کار را شتاب می‌بخشد.

وی گفت: دستگاه‌های متولی نیز باید در ارائه اطلاعات اولیه، دقت بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این زمینه تاکید کرد و افزود: این دفتر باید شاخص‌هایی که برای استقرار صنعت‌های مدنظر لازم است را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه احصا کند.

وی تصریح کرد: این تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها، کار را با سرعت بیشتر و خطای کمتری پیش می‌برد.

 

 

 

 

 

 

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛
برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان جنوبی
حجت الاسلام رحیمی گفت: از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد ماه علاقمندان می توانند در ۱۱ بخش مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کنند.

حجت الاسلام «حسین رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: بحث ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد آغاز شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این مسابقات امسال در ۵ منطقه خراسان جنوبی شامل منطقه اول بیرجند و خوسف، منطقه دوم قائن، زیرکوه و خضری، منطقه سوم طبس و بشرویه، منطقه چهارم فردوس و سرایان و منطقه پنجم نهبندان، سربیشه و درمیان است.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در ۱۱ بخش برگزار می شود، افزود: این بخش ها شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵جزء قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، تفسیر عمومی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه برادران و خواهران بالای ۱۸ سال است، ادامه داد: زمان ثبت نام در این مسابقات تمدید نمی شود و علاقمندان برای شرکت در این دوره از مسابقات می توانند به نشانی www.quraniran.ir مراجعه کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان به هدف از برگزاری این مسابقات اشاره کرد و گفت: هدف شناسایی افراد فعال در حوزه های قرآنی و انس و آشنایی مردم با قرآن کریم است.

 

 

 

 

تصویب طرح ساماندهی سه راهی درح

طرح ساماندهی سه راهی درح شهرستان سربیشه در شورای هماهنگی ترافیک خراسان جنوبی مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با تأکید بر شرایط خاص محور درح- ماهیرود گفت: با توجه به این که این محور به بازارچه میل ۷۸ منتهی می‌شود و از مسیر‌های پرتردد استان است، بهسازی آن در دستور کار استان قرار گرفته است.

فرهادی با اشاره به این که مجری طرح اداره کل راه و شهرسازی است، افزود: با توجه به این که این طرح با محور اصلی تداخل داشت، لذا مقرر شد در کمیسیون ایمنی راه‌های استان نیز مطرح شود تا از این نظر هم مشکلی نداشته باشد.

وی هزینه اجرای این طرح را ۳۵ میلیارد تومان برآورد کرد.

معاون استاندار با بیان اینکه برخی تقاطع‌های شهر بیرجند نیاز به اصلاحاتی دارد گفت:راه‌های دسترسی اراضی موسوم به موسوی (حدفاصل بلوار پیامبراعظم و بلوار شهید فایده)، دسترسی پارکینگ پارک جنگلی، اصلاح طرح هندسی میدان شهید ناصری، دسترسی ورودی مهر شهر و دور برگردان بلوار شهدای عبادی (معصومیه پایین و بالا) از جمله طرحهاست.

 

فرهادی افزود: طرح ساماندهی ورودی مهرشهر به تأیید پلیس راهور و شورای ترافیک رسید؛ و بقیه طرح‌ها پس از ارزیابی و تایید در شورای ترافیک استان به شهرداری ابلاغ می‌شود.

وی بر حذف سرعت گیر‌های نامناسب شهر بیرجند هم تاکید کرد.

 

 

 

پیگیری های مستمر استاندار خراسان جنوبی نتیجه داد:
بالگرد اورژانس هوایی در طبس به زمین نشست

در نتیجه پیگیری های مستمر استاندار خراسان جنوبی، بالگرد اورژانس هوایی  در طبس به زمین نشست.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این بالگرد هفته گذشته و طی تصمیم وزارت بهداشت از استان خارج شده بود، که این اقدام با واکنش هایی در استان همراه شد.
استاندار با ورود به این موضوع و طی تماس های مجدانه با حوزه های متولی، بازگشت این بالگرد را خواستار شد.
ملانوری طی این تماس ها به شرایط و موقعیت جغرافیایی استان اشاره کرد و بر لزوم حضور اورژانس هوایی برای پوشش حوادث جاده ای تأکید نمود.
وی این نکته را هم متذکر شده بود که بالگرد طبس بر اساس وسعت خراسان جنوبی و نیاز منطقه در سال ۹۶ به استان اختصاص یافت.
دکتر کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، در آخرین تماس تلفنی که انجام شد، برای بازگشت بالگرد اورژانس هوایی وعده قطعی داد و در نهایت بالگرد اورژانس روز یکشنبه در طبس به زمین نشست .

 

 

 

 

 

بیش از ۱۸ میلیارد ریال در پویش ضیافت همدلی خراسان جنوبی جذب شد

بیش از ۱۸ میلیارد ریال در پویش ضیافت همدلی خراسان جنوبی جذب شد

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: ۱۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال امسال در پویش ضیافت همدلی بهزیستی با مشارکت مردم و خیران در این استان جمع‌آوری شد.

علی عرب‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به صورت نقدی و غیرنقدی و با مشارکت حداکثری خیران، موسسه‌های خیریه و دفاتر مشارکت‌های مردمی شهرستان‌ها جذب شده است.

وی اظهار داشت: کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شده در این پویش بین مددجویان شهرستان‌ها توزیع می‌شود و برای جلوگیری از تبعیض میان جامعه هدف در بانک اطلاعات مددجویان بهزیستی استان به ثبت می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مبالغ نقدی جذب شده هم با درنظر گرفتن اولویت‌های مدنظر و استعلام از حوزه‌های مددکاری مددجویان در حوزه دارو و درمان، جهیزیه، مسکن و معیشت هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی بهزیستی هزینه‌کرد این مبالغ در کوتاه‌ترین زمان براساس اولویت‌بندی سازمان است تا گام‌های بلندی برای رفع مشکلات مددجویان زیر پوشش بهزیستی برداشته شود.

عرب‌نژاد گفت: ۳۶۴ پایگاه و ۸۴۰ صندوق تحت نظارت بهزیستی خراسان جنوبی امسال برای جمع‌آوری وجوه فطریه و زکات برپا شد.

وی ادامه داد: در قالب طرح ایران همدل نیز ۲ هزار و ۲۹۰ بسته غذایی به ارزش ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بین مددجویان بهزیستی توزیع شده است.

۴۴ هزار و ۷۵۰ خانوار زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند.

 

 

 

 

گردهمایی قاریان خراسان جنوبی در طرح شکوه رمضان/۳-۷

 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح شکوه رمضان قاریان سراسر استان را با محوریت جزء خوانی در ماه مبارک رمضان گرد هم آورد تا دوستداران قرآن از این چشمه جوشان معرفت بهره کافی ببرند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ناصر نبی زاده برگزاری این مراسم در فضای مجازی و بر بستر شبکه های اجتماعی را امری بسیار نیکو دانست و گفت: در شرایط فعلی بیماری کرونا، این بستر فرصت بسیار مناسبی برای گسترش دامنه مخاطبان و عرضه توانمندی های فعالان قرآنی استان به جامعه است.

وی با اشاره به این که از سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا، تجربیاتی برای اجرای برنامه ها در فضای مجازی کسب کردیم، ادامه داد: امسال بر مبنای تجربیات سال گذشته برنامه های متنوع ، گوناگون و گسترده ای در حوزه معارف اسلامی و اهل بیت در ماه مبارک رمضان برپا شد که یکی از آن ها طرح شکوه رمضان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که طرح شکوه رمضان یا جزء خوانی قرآن کریم یکی از چند طرح مفصلی بود که در این مجموعه برای رونق بخشی به فعالیت های قرآنی در بستر فضای مجازی انجام شد، خاطرنشان کرد: با این که طرح تجربه نویی بود اما مورد استقبال قرار گرفت و در فضای مجازی جایگاه خودش را پیدا کرد.

نبی زاده اضافه کرد: این طرح با همت مرکز عالی تربیت مدرس قرآن قاین اجرا شد و قاریان سراسر استان را با محوریت جزء خوانی در ماه مبارک رمضان گرد هم آورد تا دوستداران قرآن از این چشمه جوشان معرفت بهره کافی ببرند.

 

 

 

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی روابط عمومی

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ، در پیامی ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات را تبریک گفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ،در متن پیام ناصر نبی زاده آمده است:

“بیست و هفتم اردیبهشت ‌ماه روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات سرفصلی از تعهد ، تخصص ، علم و هنر و فرصتی برای تبیین بهتر نقش و جایگاه روابط عمومی در جامعه، به عنوان هنر هشتم است.

در عصر ارتباطات که شهروندان به عنوان خبرنگار در جریان سازی خبری و گردش اطلاعات در کنار کانون-های رسمی تولید خبر ایفای نقش می کند، روابط عمومی اهمیت بیشتری می یابد چراکه تغییر ماهیت ارتباطات و سرعت انتشار اطلاعات در عصر حاضر به گونه ای است که فقط یک روابط عمومی حرفه ای، پویا، با برنامه، هدفمند و متخصص می تواند در مواجهه با رویدادهای مختلف و با اتخاذ استراتژی کارا و مناسب، سازمان را از کوران مخاطرات برهاند و به سرمنزل مقصود برساند.

همچنین  روابط عمومی به عنوان عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژه ای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمی یابد.

روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی ست مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند تلاش نموده و جایگاه این حرفه را در جامعه آرمان خواه و اسلامی تثبیت نماییم. بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است و بهانه‌ای برای یادآوری این پیام مهم است که توسعه یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکار عمومی، شفافیت، مردم‌داری و احترام به حقوق انسان‌هاست.

اینجانب روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران و فعالان سخت کوش روابط عمومی در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ها و نهاد های عمومی صمیمانه تبریک عرض می‏کنم و امیدوارم در پناه خداوند منان در انجام وظایف محوله بیش از پیش موفق و موید باشید.”

ناصر نبی زاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

 

 

 

زبان فارسی، بهترین سرمایه و هویت ایرانیان/۲-۳

    
زبان فارسی، بهترین سرمایه و هویت ایرانیان

 شب شعر “حکیم سخن” به مناسبت بزرگداشت فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی، در محل موسسه فرهنگی و هنری عرفان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: زبان شیرین و دیرین فارسی بهترین سرمایه ملی و هویّت ما ایرانیان است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در این شب شعر، با بیان این که زبان یک ملت، دربردارنده گنجینه هویتی، فرهنگی، تاریخی، گفتمانی، و تمدنی مردمان یک سرزمین است، ادامه داد: این زبان است که زیباییِ هنر را در چیدمان واژگان و آهنگ سخن متبلور می‌سازد و هم آداب و سنت‌ها و باورها و مناسک و شیوه زیست آدمیان را برای سایر جوامع بازگو می‌کند.

وی با تاکید بر این که زبان شیرین و دیرین فارسی بهترین سرمایه ملی و هویّت ما ایرانیان است، خاطرنشان کرد: این امانت گرانبها میراثی است که سینه به سینه و نسل به نسل به دست ما رسیده است؛ همین گوهر گرانسنگی که فردوسی می گوید عجم را با آن بها داده و قدر و قیمت بخشیده است.

نبی زاده با اشاره به این که بی تردید زبان فارسی ، مدیون تلاش شگفت حکیم ابوالقاسم فردوسی ، بزرگترین شاعر حماسی سرای ملی ایران است، عنوان کرد: معماری حکیمانه او در برپایی کاخی رفیع از نظم در زبان فارسی ، چنان محکم و استوار قامت افراشته است که در گذران قرون و اعصار از باد و باران و فرسایش مصون مانده ، بر تارک فرهنگ اسلامی و ایرانی درخشیده و نام آن شاعر گران مایه را برای همیشه زنده نگه داشته است.

وی پاسداشت زبان فارسی را وظیفه همه نهادها دانست و افزود: حفظ و پاسداشت زبان فارسی زیربنای بقای فرهنگ ایرانی است و در سطح سیاسی و بین المللی هم ، این ادبیات ماست که هویت ما را به طور مستمر در سطح کلان محفوظ داشته است .

 

دکتر بهنام فر، از اساتید ادبیات در استان نیز با بیان این که فردوسی با هوشمندی فرهنگ ایران قبل اسلام را با اسلام آشنا و به بعد از اسلام منتقل کرد، ادامه داد: این شاعر بزرگ اجازه نداد زنجیره فرهنگی اسلامی و ایرانی مجزای از یکدیگر باشند.، به گونه ای که در شاهنامه از یک طرف داستان پیشینیانی ایرانی را می خوانیم و از سوی دیگر فرهنگ اسلامی و حب پیامبر و آیاتی از قرآن را مشاهده می کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ ایران، افراد بسیاری عالم بودند اما حکیم نبودند، زیرا که علم در جانشان نفوذ نکرده بود، اما فردوسی ۳۰ سال عمر و زندگی خویش را فدا می کند تا این رسالت فرهنگیرا به سرانجام برساند.

 

به گفته وی عده ای فردوسی را به عنوان شاعر عارف نمی شناسند این در حالیست که در جای جای شاهنامه رگه های تفکر و مفاهیم عرفانی با زبانی بسیار ساده همچون مقام رضا به خواست پروردگار را می توان دید.

 

گفتنی است در این مراسم تعدادی از شعرای استان به شعرخوانی و حسین عباس زاده یکی از هنرمندان تئاتر استان به نقاله خوانی پرداخت.

 

 

 

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در کانون خراسان جنوبی/۲-۳

هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی اعضای مراکز کانون استان طی آیینی یاد و نام این شاعر بلندآوازه ایرانی را گرامی داشتند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این آیین به تلاش واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان  با حضور اعضای ادبی مراکز و با هدف معرفی و آشنایی کودکان ونوجوانان با این شاعر بلند آوازه‌ی ایرانی به صورت مجازی برگزار شد.

بر اساس این گزارش نوجوانان عضو مراکز کانون از شهرستان‌های مختلف استان به خوانش اشعار منتخب این شاعر و همچنین  نقالی پرداختند و به صورت مجازی به خانه ابدی حکیم ابوالقاسم فردوسی سفر کردند.

آشنایی با نام زنان و شخصیت‌های شاهنامه که هر کدام نماد یک فرهنگ هستندو معرفی شخصیت فردوسی از دیگر بخش‌های این برنامه بود که در قالب اشتراک ویدیو و برگزاری مسابقه  به مرحله اجرا در آمد.

 

 

 

 

آثار برگزیده «کتاب‌های شنیدنی بچه‌های کویر» معرفی شدند/۲-۳

آثار برگزیده ویژه برنامه‌ی «کتاب‌های شنیدنی بچه‌های کویر» معرفی شدند

نفرات برگزیده ویژه برنامه‌ی کتاب‌های شنیدینی بچه های کویر در دو رده سنی کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: ویژه برنامه‌ی کتاب‌های شنیدینی کویر با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و غنی سازی اوقات فراغت و با رویکرد استمرار و تحقق اهداف تقویت مهارت خواندن و همچنین تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه با استفاده از فن آوری‌های نو در فصل پاییز سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

وی افزود: بر اساس این برنامه کودکان و نوجوانان با مشاوره مربیان مراکز کانون کتاب‌های  شعر و داستان را به دلخواه خود انتخاب و با خوانش و زیبا خوانی صحیح این کتاب‌ها، فایل‌های صوتی ۷ تا ۲۰ دقیقه‌ای تهیه و در قالب لوح فشرده به مراکز کانون تحویل داند که در این باره ۲۳۵ اثر تولید و به دبیرخانه ارسال شد که از این بین در دو بخش کودک و نوجوان  شش اثر برگزیده و شش اثر نیز عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

این مدیر فرهنگی اظهار داشت: خوانش کتاب با صدای رسا، به‌کارگیری لحن مناسب با توجه به علایم نگارشی،  انتخاب کتاب و محتوای مناسب گروه سنی و به کارگیری مطلوب اقدامات فنی جهت تدوین اثر(به گونه ای که در اصل کار تأثیرگذار نباشد) از ملاک‌های داوری آثار بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:
زمان ۲ هفته ای دستگاه ها برای تعیین تکلیف زمین های ویژه طرح های سرمایه گذاری/۲-۳

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه ها می بایست تعیین زمین مناسب و پاسخ به استعلام های مربوطه را ظرف مدت ۲ هفته به تأیید کارگروه زیربنایی برسانند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرهادی با بیان این مطلب در جلسه راهبردی نحوه تعیین مکان‌های پیشنهادی جهت احداث واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری ستاد توسعه خاوران خاطرنشان کرد: بررسی زمین مناسب، اخذ استعلام ها جهت تعیین کاربری و مجوز ساخت به سرمایه‌گذاری باید طی این ۱۴ روز به تأیید کارگروه زیربنایی برسد.
به گفته وی؛ طی کردن این روال در گذشته برای سرمایه گذاران بیش از ۶ ماه زمان می برد.
وی ضمن تقدیر از اقدام استاندار مبنی بر تشکیل ستاد توسعه خاوران تصریح نمود: رویکرد و اهداف این ستاد مورد توجه مقامات کشوری قرار گرفته و به عنوان یک طرح موفق به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شده است.
معاون استاندار متذکر شد: یکی از مهمترین اهداف این طرح، به حداقل رساندن بروکراسی اداری در راستای کاهش دغدغه سرمایه گذاران می باشد.
به گفته وی؛ در این طرح، بر استفاده از تکنولوژی های جدید در برنامه ریزی ها و اقدامات تأکید شده است.
معاون استاندار با اشاره به تشکیل کمیته کاری GIS استان، استاندارد سازی لایه ها و ابلاغ آن به کمیته را خواستار شد.
فرهادی تأکید کرد: به روز رسانی لایه های GIS توسط دستگاه های اجرایی و با محوریت سازمان مدیریت، ظرف مدت ۱۰ روزکاری باید انجام شود.
وی یادآور شد: به جهت مدیریت زمان، در بحث مکان یابی طرح ها لازم است همان ابتدای کار، نظر شهرک صنعتی و فرمانداری مربوطه اخذ شود.
معاون استاندار گفت: تسلط فرمانداران بر مشکلات و محدودیت های شهرستانی، روند کار را شتاب می بخشد.
فرهادی ادامه داد: دستگاه‌های متولی نیز باید در ارائه اطلاعات اولیه، دقت بیشتری داشته باشند.
وی بر استفاده از ظرفیت دفتر اقتصادی استانداری در این زمینه تأکید کرد و متذکر شد: این دفتر می بایست شاخص هایی که برای استقرار صنعت های مدنظر لازم است را با هماهنگی دستگاه های اجرایی مربوطه احصا نماید.
به گفته وی؛ این تعامل و همکاری بین دستگاه ها، کار را با سرعت بیشتر و با خطای کمتری پیش می برد.

 

 

 

 

 

جریمه ۷۵ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در درح/۴

جریمه ۷۵ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در درح وصول شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: با اعلام گمرک ماهیرود در کنترل خودرو‌های عبوری از مرز، به یک دستگاه تریلر با تانکر خالی افغانی که قصد برگشت به سمت کشور افغانستان را داشت مشکوک و بازرسی‌های لازم انجام گرفت.
اشرفی افزود: پس از بازرسی مشخص شد که راننده به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جاساز ۲ هزار و ۸۵۹ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل کرده و قصد خروج از کشور را داشته است.
وی گفت: پس از بررسی پرونده در شعبه قاچاق کالا و ارز درح سربیشه و محرز شدن تخلف، متهم علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت مبلغ ۷۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: پس از ابلاغ رای و پیگیری‌های اجرای احکام، دادنامه صادره با رعایت تشریفات قانونی اجرا و تمام جریمه وصول شد.

 

 

 

واکسیناسیون معلولان و کارکنان مراکز بهزیستی خراسان جنوبی/۴

این هفته واکسن کرونا به ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت مقیم مراکز شبانه روزی خراسان جنوبی و کارکنان این مراکز تزریق می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اعلام این خبر گفت: ۵۰۰ نفر از توانخواهان و کارکنان حاضر در این مراکز واکسن چینی سینوفارم را دریافت می‌کنند.
عرب نژاد افزود: تاکنون ۱۴۹ نفر از سالمندان حاضر در هفت مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در خراسان جنوبی واکسن مقابله با ویروس کرونا دریافت کردند.

وی گفت: واکسن تزریقی به سالمندان تحت پوشش از نوع واکسن روسی اسپوتنیک بوده و در ۲ نوبت در اسفندماه و فروردین به سالمندان تزریق شده است.مدیرکل بهزیستی استان افزود: با اجرای این مرحله، تعداد افراد واکسینه شده در مراکز بهزیستی خراسان جنوبی به ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

عرب نژاد گفت: ۳۴۳ معلول ذهنی بالای ۱۸ سال، ۱۳۹ معلول اعصاب و روان و ۱۴ معلول جسمی حرکتی در مراکز شبانه روزی معلولان خراسان جنوبی نگهداری می‌شوند که واجد شرایط دریافت واکسن مقابله با کرونا هستند.

 

 

 

 جمع آوری ۹۴۲ میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان جنوبی/۲-۳

طبق آمار اولیه از عید فطر تاکنون ۹۴۲ تومان زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات، کفارات عمد و غیرعمد در استان جمع آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان با اعلام این خبر گفت: ۶۳۹ میلیون تومان از کمک‌های اهدایی در قالب زکات فطریه عام و سادات، ۹ میلیون تومان کفاره غیر عمد و ۲۹۴ میلیون تومان کفاره عمد بوده است.

رفیعی افزود: جمع آوری زکات فطریه تا پایان هفته ادامه دارد و این مبلغ همچنان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که تاکنون موفق به پرداخت فطریه و کفاره نشده‌اند، می‌توانند از طریق کد دستوری # ۵*۸۸۷۷* تلفن همراه نسبت به پرداخت اقدام کنند، گفت: تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷، مراجعه به سایت کمیته امداد و استفاده از اپلیکشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا از دیگر روش‌های غیرحضوری پرداخت فطریه و کفارات است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان افزود: پارسال یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان زکات فطریه در استان جمع‌آوری شده است.

 

 

طلاب و دانشجویان بیرجندی جنایات رژیم صهیونیستی کودک‌کش را محکوم کردند

جمعی از طلاب و روحانیون خراسان جنوبی، جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند.

در این مراسم که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان در جوار مزار شهید گمنام حوزه علمیه بیرجند برگزار شد، طلاب و روحانیون ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین، حمایت خود را از کودکان و مردم مظلوم این کشور اعلام کردند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم گفت: ۷۰ سال است که ۱۴ میلیون فلسطینی آواره شده‌اند و وظیفه شرعی و تکلیف ما است که مسلمان مظلوم را یاری کنیم.

حجت‌الاسلام زمانی افزود: سران کودک‌کش رژیم اشغالگر قدس به دلیل این که کینه پیامبر اسلام (ص) را به دل دارند هیچ گاه به سرزمین خود اکتفا نمی‌کنند و درصدد تصرف کشورهای اسلامی هستند بنابر این باید همه مسلمانان تلاش کنند تا اسرائیل را در سراسر جهان از بین ببرند.

وی با بیان اینکه اسلام دین جهانی است و پیامبر اسلام (ص) برای هدایت همه جهانیان مبعوث شده است، افزود: بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان و از سرزمین‌های اسلامی است که توسط اسرائیل غصب شده است و باید همه مسلمانان برای کمک و یاری برادران مسلمان خود در فلسطین به پا خیزند تا زمینه نابودی اسرائیل از جهان و ظهور حضورت مهدی(عج) فراهم شود.

در این مراسم طلاب و دانشجویان بیرجندی با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایات اسرائیل غاصب در فلسطین را محکوم کردند و در بیانیه‌ای که در این مراسم قرائت شد بر دفاع از ملت فلسطین آمادگی خود را برای آزادسازی قدس اعلام کردند.

 

 

 

۴ قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته با ثبت ۴ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۷۴ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۲ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۱۳ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۶ مورد از بیرجند، ۴ مورد از قاین، ۱ مورد از درمیان و ۱ مورد از سربیشه بوده است.

وی گفت: همزمان در ۲۹۹ آزمایش سریع کرونا ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۹۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۹۹ نفر کرونا مثبتند.

دکتر مهدی زاده گفت:از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۴۵ بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۵۲ بیمار شامل ۲۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

دکتر مهدی زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۹ هزار و ۴۴۸ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی افزود: تا روز گذشته ۵۵ هزار و ۷۷۴ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۴۲۱ بیمار شد.

تکمیل استخر سرپوشیده خوسف نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار
چهکندی گفت: استخر سرپوشیده شهرستان خوسف با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل نیاز به سه میلیارد تومان اعتبار دارد/۷

«فاطمه چهکندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: ساخت استخر سرپوشیده شهر خوسف با یکهزار و ۴۵۰ متر مربع زیربنا از سال ۱۳۹۰ شروع شد و اکنون پیشرفت فیزیکی آن ۷۰ درصد است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف با بیان اینکه تکمیل ساخت استخر سرپوشیده خوسف بستگی به تأمین اعتبارات ملی و استانی دارد، گفت: اعتبار مصوب استخر سرپوشیده شهرستان خوسف در سال ۹۸ ؛ ۱۰ میلیارد ریال بود که تخصیص اعتبار آن ۲ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال و هزینه کرد استانی دو میلیارد و ۵۵ میلیون ریال و هزینه کرد بنیاد مستضعفان یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل ساختمان استخر سرپوشیده خوسف سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با همراهی دستگاه استانی محقق شود.

چهکندی پیشرفت فیزیکی پروژه استخر سرپوشیده شهرستان خوسف را ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: برای ادامه روند ساخت استخر با تورم ها مواجه شدیم و پروژه پیشرفت چندانی نداشت.

هدر رفت آب به وسعت دریا در دیار کویری سه قلعه/۷
با گذشت سال ها، هنوز برنامه مطالعاتی برای استفاده از ظرفیت بزرگ «دق چاه طالب» ازتوابع بخش سه قلعه شهرستان سرایان با حجم آبگیری حدود ۳۰ میلیون متر مکعب روان آبهای سطحی انجام نشده است و همچنان شاهد تبخیر و هدر رفتن این حجم اب در منطقه هستیم.

به گزارش شبستان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آب در دق چاه طالب از توابع بخش سه قلعه در شهرستان سرایان در حالی هدر می رود که دشت سرایان چهارمین دشت بحرانی کشور و اولین دشت فوق بحرانی استان به لحاظ منابع آبی معرفی شده و مشکلات ناشی از کمبود آب در اولویت اول برنامه های این شهرستان به شمار می رود.

 

«مهدی هاشم زهی» مسئول شورای اسلامی بخش سه قلعه با اشاره به این ظرفیت و پتانسیل آبی در دل کویر که هر قطره آن حکم کیمیا دارد، گفت: پس از سال ها از روند شکل گیری این حجم از آب، هنوز زمینه بهره گیری آن نه در بخش کشاورزی و نه در بخش دامداری مهیا نشده است و در نبود برنامه عملی هدر می رود.

 

وی افزود: دریایی از آب در این دق جمع می شود که برای شهروندان این شهر به رویایی بیشتر شبیه نیست و حال که این رویا رنگ واقعیت گرفته است شهروندان این شهر برای به ثمر نشستن منافع موجود از این منابع حیاتی ارزشمند افکاری را در ذهن می پرورانند که جز با کمک متولیان دولتی قابلیت عملیاتی شدن ندارد.

 

 

«غلامرضا ساجدی» از شهروندان شهر سه قلعه نیز با توصیف این منظره دریا مانند با وسعت طولی حدود ۲۷ کیلومتر در مسیر جاده سه قلعه به بیرجند گفت: صحنه ای برای پهن کردن سفره مردمان محروم این دیار و شهرها و روستاهای مجاور، مشابه سفر به سرزمین سرسبز شمال کشور و نقاط دریایی به وجود آورده که شاید هیچ وقت نصیبشان نشود.

 

وی با بیان اینکه دق چاه طالب در سال های اخیر به دلیل ورود مسافرhن و گردشگران نجومی به این نقطه کویری به عنوان یکی از جاذبه های جدید در دل کویر به مجموعه جاذبه های دیگر در کویر سه قلعه اضافه شده است و هرساله گردشگران را در این دو فصل بسوی خود می کشاند، اضافه کرد: از این نقطه طبیعی می توان فرصت‌هایی از جنس خود برای جذب بیشتر گردشگران در دیگر فصول استفاده کرد.

 

این شهروند سه قلعه ای با افسوس می گوید: حیف که فقط تماشای این صحنه نصیب ما شده است. در حالی که هر روز که می گذرد شاهد تبخیر آب موجود و هدر رفتن آن هستند و از مسئولان می خواهیم تا زمینه بهره وری از این آب را در دشت تفتیده سه قلعه که یک قطره اب در آن حکم کیمیا را دارد فراهم کنند.

 

«مجید باستانی فر» بخشدار سه قلعه با توصیف این معجزه طبیعت گفت: دق چاه طالب در ۳۰ کیلومتری از شهر سه قلعه و با وسعت طولی ۲۷ کیلومتری حجم بزرگی را به جهت تجمع روان آب‌ها و سلاب‌ها که در اثر بارندگی هایی در منطقه رخ می دهد از سمت شهر قاین در خود جای می دهد.

 

بخشدار سه قلعه در ادامه با بیان اینکه سالیانه چیزی حدود ۳۰ میلیون مکعب آب در این دق کاسه مانند و رود آب را داریم که ارتفاع آن در برخی نقاط به یک متر می رسد، گفت: متاسفانه شاهد تبخیر این آب در فاصله زمانی یک ماه به عنوان یک فرصت ارزشمند می باشیم.

 

وی بر تسریع در انجام برنامه ریزی و مطالعه برای بهره گیری از این ظرفیت عظیم برای کاستن از مشکلات خسکسالی و کمبود منابع آبی تاکید کرد و اظهارداشت: به اعتقاد کارشناسان با وجود این همه مشکل در بحث آب، حجم ۳۰ میلیون مترمکعب آب ورودی به این دق شاید به اندازه ده سد پر از آب برابری می کند.

 

 

«باستانی فر» خواستار اقدام عملی مسئولان و به کار بردن ساز و کارهای اجرایی برای مهار این آب‌ها شد تا مردم بخش سه قلعه از منافع آن برخوردار شوند.

 

وی تخصیص اعتبار برای تهیه طرح مطالعاتی و امور عملیاتی در این دق را اولین قدم برای ورود به این حوزه عنوان کرد و افزود: تاکنون هیج اعتبار و برنامه مطالعاتی در راستای بهرمندی از آب‌های موجود در این دق لحاظ نشده است.

 

بخشدار سه قلعه می گوید: همه ساله در پی بارندگی ها و جاری شدن روان آب در مناطق بالادست، دریایی در دل کویر ایجاد شده که برای مردم سه قلعه جالب و در نوع خود بی نظیر است. دشتی که قبل از این نمود واقعی کویر در سه قلعه بوده و در پی بارندگی ها به دریاچه ای فصلی تبدیل شده که حجم آبی بالغ بر ۲۰ میلیون مترمکعب را در خود جای می دهد.

 

وی با اشاره به بازدید کارشناسان از منطقه، پیشنهادش برای جلوگیری از هدر رفت این میزان آب این است که از این آب ها به صورت ترکیبی با چاه برای مرتع کاری و توسعه مراتع در حاشیه دق به طور موقت توسط اداره عشایری و منابع طبیعی استفاده شود چراکه بیشتر جمعیت منطقه دامدار هستند.

 

به گفته وی با این اقدام تا دو سه ماه آینده از این آب ذخیره شده استفاده خواهد شد و پس از آن به طور موقت چاه های آب منطقه ای برای توسعه مراتع در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

 

 

فرماندار سرایان در گفتگو با خبرنگار شبستان در تشریح موقعیت جغرافیایی دق چاه طالب می گوید: این شهرستان با وسعت ۹۳۴ هزار هکتار در شمال استان خراسان جنوبی قرار گرفته و دارای اقلیم گرم و خشک است و قریب به دو دهه خشکسالی مشکلات زیادی را برای مردمان این دیار که اکثرا کشاورز و دامدار هستند به وجود آورده است.

 

«ابراهیم رسولی مقدم» افزود: از طرفی افت آب های زیر زمینی نیز مزید بر علت شده و دشت سرایان را به چهارمین دشت فوق بحرانی کشور از لحاظ منابع آبی تبدیل کرده است.

 

به عقیدهٔ وی بحران آب یکی از چالش‌های بسیار مهم خراسان جنوبی است و با توجه به اینکه شهرستان سرایان چهارمین دشت فوق بحرانی کشور است و میزان بارندگی بسیار پایین است؛ مشکل کمبود آب به طور یقین حادتر بوده و ضروری است تا تدابیر لازم در راستای پیشگیری از مشکلات فرآروی آینده اندیشیده شود.

 

وی در ادامه می گوید: در این شرایط نیاز است تا ظرفیت هایی که در شهرستان وجود دارد برای نگهداشت آب در منطقه استفاده کرد.

 

به گفته وی دق چاه طالب یکی از ظرفیت های آبی شهرستان است که در فصول بارندگی دریایی را در دل کویر ایجاد می کند اما به دلیل مدیریت نشدن، این آب تبخیر می شود و از دست می رود که باید از این ظرفیت ۲۷ میلیون مترمکعبی در دل کویر که قطره آبی برای آن کار دریایی را می کند بهره برد و پیش از آغاز فصل چاره اندیشی برای مدیریت آب منطقه انجام داد.

 

مدیرعامل آب منطقه ای استان خراسان جنوبی و هیات همراه در چند سال قبل از دق محمدآباد (دق چاه طالب) بازدید به عمل آورند. در این دیدار که جمعی از مسئولین شهرستان نیز حضور داشتند؛ گزارشی از نحوه ذخیره آب در دق و راهکاراها و پیشنهاداتی جهت استفاده بهینه از آب موجود، توسط مسئولان محل ارائه شد. در این بازدید، قول مطالعه پروژه داده و همچنین در خصوص استفاده از آب موجود در دق جهت مصارف شرب دام و کاشت گونه های سازگار با محیط، مواردی بیان کرد که تاکنون اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

 

تاخیر در اجرای بهره گیری از این ظرفیت آبی گلایه امام جمعه سرایان را نیز در خطبه های جمعه قبل به دنبال داشته است.

 

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه تعداد بندهای خاکی در شهرستان سرایان متناسب با حجم سیلاب های بهاری در دشت فوق بحرانی استان نیست، افزود: بخش اعظمی از نیازهای آبی منطقه با اجرای طرح‌های بند خاکی و آبخیزداری قابل تامین است.

 

وی خواستار تامین منابع مالی ویژه برای اجرای بندهای خاکی در نقاط مختلف شهرستان شد.

 

طرح بهره گیری از روان آب‌ها و سیلاب‌های تجمیعی در کویر سه قلعه از جمله مصوبات سفر استاندار قبل به سرایان بود که هیچ وقت عملیاتی نشد و همچنان به عنوان معمای بدون پاسخ در اذهان ساکنان  بخش کویری سه قلعه رها شده است.

 

 

 

 

 

۱۱۴ سایت پوشش همراه در خراسان جنوبی ارتقا می‌یابد/۲-۳

۱۱۴ سایت پوشش همراه در خراسان جنوبی ارتقا می‌یابد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در پی دیدار استاندار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارتقای ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل چهارم، اجرای ۵۰ سایت نسل چهارم و اجرای ۶۰ سایت برقراری همراه روستایی در این استان تصویب شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مصطفی بهی در تشریح نتایج دیدار اخیر استاندار خراسان جنوبی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در این دیدار برای اتصال روستاهای باقیمانده بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، برنامه‌های عملیاتی مصوب شد و بقیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی عنوان کرد: با رشد ۶ برابری روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات، از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی از این ظرفیت بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: در این دیدار استاندار ضمن اشاره به وسعت جغرافیایی و موقعیت ویژه استان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور و ظرفیت مرز مشترک با افغانستان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را مهم تلقی کرد.

وی گفت: همچنین با توجه به شرایط پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا و ضرورت افزایش کاربری‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات به ویژه در زمینه آموزش، توسعه ارتباطات روستایی مورد تاکید قرار گرفت.

بهی اظهار داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست درخصوص توسعه شبکه اینترنت پرسرعت و فیبر نوری روستایی همچنین توسعه پوشش همراه جاده‌های ترانزیتی استان دستور پیگیری را صادر کرد.

وی افزود: پس از بحث و بررسی برای توسعه ارتباطات روستایی استان خراسان جنوبی، ارتقای ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل چهارم، اجرای ۵۰ سایت نسل چهارم و اجرای ۶۰ سایت برقراری همراه روستایی مصوب شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

شفافیت عملکرد تأثیرگذار بر مشارکت مردمی در انتخابات/۳-۲

شفافیت عملکرد تأثیرگذار بر مشارکت مردمی در انتخابات

استاندار خراسان جنوبی گفت: شفافیت عملکرد نامزدهای شوراهای شهر و روستا و پاسخگو بودن آنها بی شک در افزایش مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار است.

حمید ملانوری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طول ۴۲ سال گذشته خراسان‌جنوبی در انتخابات‌های مختلف همواره نُرم مشارکت بالایی داشته است که نشان از مردمی مؤمن، انقلابی و متعهد به آینده کشور است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در این دوره نیز علی‌رغم منفی‌بافی‌های رسانه‌های بیگانه استقبال برای نامزدی انتخابات‌های شورای شهر و روستا در خراسان‌جنوبی بسیار خوب و مطلوب بود.

ملانوری ادامه‌داد: ما در همه حوزه‌های انتخابیه شهری به حد نصاب رسیدیم و از ۹۱۸ روستای خراسان‌جنوبی نیز تنها چند روستا به حد نصاب نرسیدند.

وی اظهار کرد: ما به عنوان مجریان و متولیان برگزاری انتخابات تلاش می‌کنیم سلامت انتخابات را از دو جنبه سلامت از نظر مراقبت از امانت رأی مردم و هم سلامت مردم از نظر شیوع بیماری کرونا را با افزایش صندوق‌های أخذ رأی حفظ کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی در زمینه راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی مردم در موضوع انتخابات گفت: یکی از مهمترین مسائل در این زمینه شفافیت عملکرد نامزدها و اعضای قبلی شوراهای شهر و روستا است که بی شک نقش آفرین خواهد بود.

ملانوری ادامه‌داد: اگر عملکرد، خدمات و نقاط مثبت و منفی اعضای قبلی شوراهای شهر و روستا شفاف و قول‌ها و وعده‌های داده شده آنان بررسی شود، بی شک در افزایش مشارکت مردم و تمایل آنان به آمدن پای صندوق‌های رأی تأثیرگذار است.

وی افزود: این مهم یعنی شفافیت عملکرد، مردم را با افزایش آگاهی‌ها به انتخاب بهتر و اصلح‌تر نیز راهنمایی می‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از طرف دیگر انتخابات هر چه رقابتی‌تر باشد و حضور نامزدهای مختلف از گرایش‌ها و تفکرات مختلف سیاسی و اجتماعی بیشتر و برنامه‌ها نیز متنوع‌تر باشد، حضور مردم در انتخابات چشمگیرتر خواهد بود.

ملانوری ادامه‌داد: از طرف دیگر در هر شهر، روستا و یا منطقه یک عده از متنفذین وجود دارند که حرف و سخن آنان بر روی عموم مردم تأثیرگذار است که اگر متنفذین نیز مردم را به مشارکت اجتماعی در عرصه انتخابات ترغیب و تشویق کنند نیز آرا شرکت کنندگان در انتخابات بی شک افزون خواهد شد.

وی یادآور شد: فعالان سیاسی نیز می‌توانند با آگاه سازی مردم از جوانب مختلف تأثیر رأی شأن بر آینده شهر و کشور، مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند.

بنیاد مستضعفان ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه درمیان اختصاص داد/۲-۳

بنیاد مستضعفان ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه درمیان اختصاص داد

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری بنیاد مستضعفان ۵۰ میلیارد تومان برای ارتقای زیرساخت‌ها، تعالی فرهنگی و پویایی اقتصاد این شهرستان مرزی هزینه می‌کند.

حجت الاسلام سعید پورمهدوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این اعتبار در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان هزینه خواهد شد، البته نگاه ما در شهرستان درمیان تک بعدی نیست و با نگاه همه جانبه در حال فعالیت هستیم.

وی بیان کرد: امسال به صورت ویژه در حوزه بانوان شهرستان هم ورود خواهیم کرد تا بخشی از دغدغه‌های این قشر از جامعه را رفع کنیم و در این خصوص تشکیل شورای بانوان در دستور کار است.

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان گفت: بنیاد مستضعفان در کنار دولت برای محرومیت‌زدایی اقدامات مختلف را اجرایی می‌کند و اولویت اصلی ما در شهرستان درمیان رفع مشکلات مختلف مردم است.

وی افزود: سال گذشته نیز بنیاد مستضعفان در ۵۵ پروژه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سلامت و ورزشی شهرستان درمیان، ۲۰ میلیارد تومان مشارکت اقتصادی کرده و از این تعداد ۴۴ پروژه عمرانی بوده که نقش مهمی در ارتقای زیرساخت‌های منطقه داشته است.

پورمهدوی گفت: اکنون در حال آماده‌سازی برای نصب یک دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) اسدیه هستیم و نصب این دستگاه در هفته جاری با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: مبارزه با آفت زنگ زرشک در منطقه قهستان نیز با مشارکت مردم و اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای تکمیل ۱۰۰ واحد مسکن محرومان مددجویان کمیته امداد یک میلیارد تومان مشارکت کرده است گفت: برخی مددجویان کمیته امداد توان اقتصادی تکمیل واحدهای خود را نداشتند که در این زمینه ورود پیدا کردیم و برای تکمیل هر واحد مسکونی ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان افزود: سال گذشته در این شهرستان هشت میلیارد تومان تسهیلات اشتغال با کارمزد ۲ درصد پرداخت شده که نقش موثری در ایجاد و تثبیت اشتغال در این منطقه مرزی داشته است.

وی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان امسال ۳۰ هزار غذای گرم را با همکاری نیروهای مردمی و جهادی، طبخ و توزیع کردیم.

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان – ۱۵ مهر ۹۸ – برای چهار شهرستان‌ مرزی استان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که این مناطق دارای ضریب محرومیت بیشتر از سایر نقاط هستند.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دُرح سربیشه، قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه و بنیاد مستضعفان برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین توسعه انتخاب شدند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

 

 

 

افتتاح درمانگاه حضرت زینب مسجد مرتضوی بیرجند/۲

درمانگاه حضرت زینب مسجد مرتضوی شهرستان بیرجند با مساحت ۷۵ متر مربع به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به منظور ارائه خدمات پزشکی از سوی مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد مرتضوی شهر بیرجند درمانگاه حضرت زینب این مسجد به بهره برداری رسید.

زمین این درمانگاه به مساحت ۷۵ متر مربع اهدایی خانواده مرحوم برزگران است و هزینه راه اندازی و تجهیزات این درمانگاه به میزان ۵۰ میلیون تومان به وسیله افراد خیر و نیکوکار  تامین شده است.

در این درمانگاه خدمات پزشکی شامل معاینه بیماران، تزریقات، پانسمان و خدمات درمانی و تخصصی با همکاری چند تن از پزشکان خیر و نیکوکار با تعرفه‌های پایین ارائه می‌شود.

ارائه آموزش و خدمات غربالگری بیماران به ویژه افراد سالمند در این منطقه یکی از برنامه‌های این درمانگاه است.

 

 

 

 

 

تاکید استاندار خراسان‌ جنوبی بر بازگشت بالگرد اورژانس طبس۲-۳

تاکید استاندار خراسان‌ جنوبی بر بازگشت بالگرد اورژانس طبس

استاندار خراسان جنوبی وجود اورژانس هوایی در شهرستان طبس برای خدمات‌دهی به منطقه را الزامی دانست و بر بازگشت بالگرد این اورژانس به طبس تاکید کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسایل و مشکلات اورژانس هوایی شهرستان طبس در نشستی به صورت ویژه بررسی شد.

حمید ملانوری حین جلسه، طی تماس تلفنی با رییس سازمان اورژانس کشور ضمن گلایه از اقدام انجام شده، بر بازگشت بالگرد به طبس تاکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی در این ارتباط تلفنی از پیشرفت ۴۰ درصدی آشیانه بالگرد گفت و با اشاره به اقدامات استان از بدو استقرار این بالگرد تاکنون، وجود آن را برای خدمات‌دهی به منطقه الزامی دانست.

بحث و تبادل نظر استاندار با رییس سازمان اورژانس کشور به وعده دکتر پیرحسین کولیوند مبنی بر بازگشت بالگرد ختم شد.

بنابر این گزارش در این نشست ضمن تشریح اقلیم، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر ۲ کریدور اصلی و پرتردد، بر لزوم حضور اورژانس هوایی تاکید شد.

خراسان جنوبی به دلیل وسعت حوزه خدماتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزو معدود استان‌هایی است که ۲ اورژانس هوایی دارد و بالگرد طبس براساس نیاز منطقه در سال ۹۶ اختصاص یافت.

بنا به مصوبات این نشست، عملیات عمرانی آشیانه بالگرد طبس نیز شتاب می‌گیرد.

انتشار خبر انتقال بالگرد اورژانس هوایی طبس به یکی از استان‌های همجوار خراسان جنوبی در روزهای اخیر واکنش‌هایی را در این استان به دنبال داشته است.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند و در مسیر ارتباطی چند استان کشور قرار دارد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*