اخبار علمی/کاهش زمان درمان بیماران کرونایی با ترکیب ۲ دارو

ادویه‌ای که با مصرف آن سه برابر روش‌های دیگر وزن کم می‌کنید

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گنجاندن زیره در رژیم غذایی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول بد در بدن موثر است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اوقات الشام، بیشتر ما به دلیل ورود عادت‌های بد در زندگی روزمره که باعث چاقی ما می‌شوند، از اضافه وزن رنج می‌بریم، اما اگر عادت جدیدی را ایجاد کنیم که باعث لاغری شود و به آن ادامه دهیم، بدون هیچ تلاشی وزن زیادی را از دست خواهیم داد.

یکی از عادت‌های سالم که اخیراً کشف شده، عادت استفاده از برخی ادویه‌ها در رژیم غذایی برای تقویت چربی سوزی است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گنجاندن زیره در رژیم غذایی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن، کاهش چربی‌های بدن و همچنین کاهش سطح کلسترول بد در بدن به طور طبیعی کافی است.

مدت زمان تأثیرگذاری واکسن ضدکرونای روسیه اعلام شد

واکسن ضدکرونای روسیه به احتمال زیاد به مدت دو سال تأثیر مثبت خود را در مقابله با ویروس کرونا را حفظ خواهد کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ، رئیس مرکز گامالیا اعلام کرد که واکسن «اسپوتنیک V» روسیه به احتمال زیاد به مدت دو سال تأثیر مثبت خود در مقابله با ویروس کرونا را حفظ خواهد کرد.

این واکسن ضد کرونا بر اساس پلتفرمی ساخته شده که واکسن ضد «ابولا» ساخته شده بود.

آیا خوردن دسر و میوه بعد از غذا صحیح است؟

یک متخصص تغذیه گفت: در واقع مصرف هر نوع دسر بعد از غذا به هضم غذا کمک نمی‌کند.

شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: بعضی افراد بر این باورند اگر بعد از غذا یک دسر به خصوص شیرین مصرف کنند، به هضم و جذب غذای آن‌ها کمک می‌کند. اما واقعیت موضوع این است که مصرف هر نوع دسر بعد از غذا به هضم غذا کمک نمی‌کند.

او در ادامه افزود: در واقع به دلیل مصرف مواد غذایی حاوی قند و دسر‌های شیرین این عادت در بدن شکل می‌گیرد. باید به این نکته توجه داشت که مصرف مواد قندی و خوراکی‌های شیرین می‌تواند حالت اعتیاد در بدن را ایجاد کند.

اولیایی بیان کرد: مصرف دسر‌ها به خصوص دسر شیرین بلافاصله بعد از غذا می‌تواند افزایش وزن و چاقی را به دنبال داشته باشد. همچنین مصرف میوه، همراه یا بلافاصله بعد از غذا توصیه نمی‌شود؛ زیرا زمان هضم میوه و مواد موجود در غذا متفاوت است.

این متخصص تغذیه افزود: در واقع غذا‌ها زمان بیشتری برای هضم لازم دارند و در مقابل میوه‌ها زمان کتر نیاز دارند؛ بنابراین ماندن طولانی مدت میوه‌ها در معده باعث از بین رفتن ویتامین ها، سنگین و تخمیر شدن در معده می‌شود که اختلالات فراوانی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

گزارش انجمن قلب اروپا؛

تست سلامت قلب با بالا رفتن از پله ها

تست سلامت قلب با بالا رفتن از پله ها

طبق نتایج یک تحقیق جدید، بالا رفتن از ۶۰ پله در کمتر از یک دقیقه نشان دهنده سلامت قلب است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «خزوس پتیرو» سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان کوریونا اسپانیا، در این باره می‌گوید: «تست پله راهی آسان برای برآورد سلامت قلب است. اگر برای بالا رفتن از ۶۰ پله بیش از ۱.۵ دقیقه زمان لازم دارید، بهتر است برای بررسی سلامت خود با پزشک مشورت کنید.»

کاهش زمان درمان بیماران کرونایی با ترکیب ۲ دارو

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ترکیب دو دارو، میانگین زمان بهبودی بیماران مبتلا به کووید۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  اسپوتنیک، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ترکیب داروی ضدالتهابی (Baricitinib‎) با داروی ضد ویروسی رمدسیویر، زمان بهبود افراد بستری شده مبتلا به کووید۱۹ را کاهش دهد.

کدام افراد نباید به گوشت قرمز لب بزنند؟

برخی از گروه‌ها هستند که به دلیل بیماری‌های مزمن از خوردن گوشت قرمز محروم هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اخبار الیوم، گوشت یکی از بهترین غذا‌هایی است که بسیاری از مردم در سراسر جهان در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می‌کنند؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین مفید برای بدن است.

با این حال، برخی از گروه‌ها هستند که به دلیل بیماری‌های مزمن از خوردن گوشت محروم هستند. این بیماری‌ها عبارتند از:

بیماران مبتلا به نقرس

بیماران مبتلا به نقرس هنگام خوردن گوشت دچار احساس درد در مفاصل، به خصوص مفاصل پا خواهند شد.

بیماران قلبی

خوردن زیاد گوشت در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عوارض جدی مانند تصلب شرایین و سکته‌های ناگهانی به دنبال دارد.

بیماران مبتلا به چاقی

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و از چاقی رنج می‌برند، مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد می‌شود و توانایی حرکت و فعالیت ورزشی را ندارند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از چربی‌های اضافی بدن، گوشت نخورید.

چه افرادی نباید گوشت قرمز بخورند؟

از طرف دیگر، برخی از بیماری‌ها وجود دارد که در اثر خوردن بیش از حد گوشت بروز پیدا می‌کنند. این بیماری‌ها عبارتند از اضطراب، بی خوابی و بی حالی

خوردن زیاد گوشت منجر به سوءهاضمه نیز می‌شود؛ زیرا بیشتر غذا‌ها از جمله گوشت گوسفند برای هضم به مدت طولانی احتیاج دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از ناراحتی معده مصرف این نوع گوشت را محدود کرده و مقادیر مناسبی از کربوهیدرات‌های سالم مانند غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها را جایگزین کنید تا به هضم غذا و حرکات بهتر روده کمک کند.

خوردن بیش از حد گوشت، به این معنی است که شما مواد مغذی دیگر را یا به مقدار کم می‌خورید یا اصلا استفاده نمی‌کنید؛ بنابراین توصیه می‌شود برای حفظ سلامت پوست و مو و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و تحریک کلاژن در پوست، ویتامین‌های دیگری مانند C را نیز مصرف کنید.

چه افرادی نباید گوشت قرمز بخورند؟

مصرف بیش از حد گوشت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ها، به ویژه موارد مربوط به ایمنی و ویروس‌ها مانند سرماخوردگی را افزایش دهد؛ زیرا در این حالت مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای مبارزه با عفونت‌ها را دریافت نمی‌کنید.

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه گوشت قرمز، خطر مرگ زودرس را به میزان ۱۰ درصد افزایش می‌دهد؛ بنابراین جایگزینی گوشت قرمز با سایر منابع پروتئینی ممکن است به شما کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*