رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند: پیگیر دریافت سهمیه از لیگ های برتر هستیم

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند گفت: برای گسترش فوتبال پایه در بیرجند به دنبال دریافت سهمیه ای در لیگ های برتر کشور هستیم. جعفر حبیب زاده جمعه شب در آیین اهدای حکم مسئولیت و معارفه اعضای جدید هیئت رئیسه و کمیته های فوتبال بیرجند افزود: اگر در سنین امید و بزرگسالان کمرنگ تر هستیم به دلیل این است که از سن پایه کار نکرده ایم و در همین راستا این نکته را مورد توجه قرار داده ایم. وی با بیان اینکه هیئت فوتبال برای گسترش و پیشرفت فوتبال و فوتسال برادران و خواهران در این شهرستان نیاز به حمایت بخش خصوصی دارد، عنوان کرد: با توجه به جامعه آماری بالای علاقمندان به این ورزش تلاش داریم برنامه ها و مسابقات هیئت را گسترش دهیم. به گفتۀ وی نظر آستان قدس را هم جلب کرده ایم تا با کمک آنها بتوانیم مسابقاتی با تیم های خراسان رضوی و خراسان بزرگ داشته باشیم و در آینده به همین ترتیب مسابقاتی با دیگر استان ها هم داشته باشیم. رئیس هیئت فوتبال بیرجند از برگزاری مسابقات جام رمضان در شهرستان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین ‌بار مسابقات جام فجر نیز برای بانوان برگزار شد و مسابقات جام فجر آقایان نیز در رده‌های سنی مختلف برگزار شد که امسال برای اولین بار مسابقات فوتسال در رده سنی زیر ۱۸ سال و زیر ۱۵سال ویژه آقایان برگزار می‌شود و به دنبال این هستیم که لیگ فوتسال در رده‌های سنی پایین‌ نیز بعد از مسابقات جام رمضان برگزار شود.

حمایت می کنیم
معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: جایگاه فوتبال در کشور و جهان کاملا مشهود است و استقبال و جذابیت فراوانی دارد. مهرانپور افزود: فوتبال خراسان جنوبی جایگاه چندان مناسبی ندارد ولی سیاست اداره کل بر این است تا بتوانیم تا حد امکان از فوتبال حمایت کنیم تا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند. وی تأکید کرد: آن جایگاه را ما مشخص نمی کنیم و تا جایی که خود ورزشکاران استان بخواهند پیش خواهیم رفت و حمایت می کنیم.
۵ تیم پیشکسوت در مسابقات
رئیس هئیت فوتبال استان هم در این مراسم عنوان کرد: از اداره کل ورزش درخواست داریم که به فوتبال استان و به ویژه شهرستان بیرجند توجه بیشتری داشته باشند چرا که بیرجند مرکز استان می باشد و باید از همه نظر الگو شود. قهوه چی خطاب به رئیس هیئت شهرستان بیرجند هم گفت: انتظار داریم از این پس خیلی بهتر و خوب ظاهر شوید و برنامه های بیشتری ارائه کنید.
اصغری گفت: امسال پیشکسوتان ۴ تیم خواهند داشت و حتی کسانی که از ورزش فوتبال کناره گیری کرده اند را هم وارد گود می کنیم. به گفتۀ وی یک تیم از هنرمندان هم حضور خواهد داشت و کانون هنرمندان نیز حمایت هایی خواهد داشت. وی از روسای تیم های پیشکسوتان قول گرفت که در این زمینه فعال باشند و حمایت کنند.

مدرسه داوری فعال شود
دبیر هیئت فوتبال شهرستان بیرجند هم در این جلسه بابیان اینکه ۱۲ باشگاه ثبت شده داریم، گفت: ۴ باشگاه دیگر نیز در حال ثبت هستند. عظیمی گزارش عملکردی از سال گذشته ارائه داد و افزود: در حوزه اعزام به مسابقات در تمام رده های سنی، آموزش مربیان و داوران رشد خوبی داشته ایم. وی عنوان کرد: به دنبال راه اندازی مدرسه داوری و مدارس آموزشی فوتبال که به صورت تخصصی کار کنند، هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*