در صورت تامین اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی ۱۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در بیرجند اجرا می شود

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / به گفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری استان از ۶۴ کیلومتر طول شبکه فاضلابی که نیاز است در مهرشهر بیرجند احداث شود تاکنون ۲۱ کیلومتر اجرایی شده و ۴۳ کیلومتر دیگر هم چنان باقی مانده و در انتظار تامین اعتبار است، پروژه ای که به نظر می رسد برای به ثمر رسیدن علاوه بر اعتبارات ملی نیاز به اعتبارات استانی و کمک دستگاه های اجرایی مانند اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه استانداری هم داشته باشد . معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب در مهرشهر آن هم فقط برای احداث شبکه به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی نیاز است، گفت : از ۷ زونی که برای انتقال فاضلاب مهرشهر پیش بینی شده تاکنون ۳ زون اجرایی و ۴ زون باقی مانده است .
پیش بینی اعتباری ۸ میلیاردی در بودجه
برای اجرای فاضلاب بیرجند
مهندس سالاری با اشاره به اینکه در سال جاری برای اجرای پروژه فاضلاب بیرجند اعتبار خوبی در بودجه گذاشته شده ، افزود : در بودجه رقم ۸ میلیارد تومانی برای پروژه فاضلاب بیرجند در نظر گرفته شده که امید می رود در صورت تحقق ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر شبکه بتوانیم اجرایی کنیم .
پیش بینی بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تا پایان سال
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تا پایان سال و حداکثر تا هفته دولت سال ۹۹ انجام شود ، افزود : تصفیه خانه فاضلاب بیرجند ظرفیت تصفیه ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز را دارد که برای ادامه پروژه تجهیزات لازم خریداری و رایزنی های لازم برای پرداخت مابقی تسهیلات از محل بانک اکو انجام شده که امید است با توجه به تحریم های فرا روی کشور رقم ۶ میلیون یورویی باقی مانده هم محقق شود تا در ادامه کار خللی ایجاد نشود .
مردم برای نصب انشعاب فاضلاب
در بیرجند اقدام کنند
مدیر امور آب و فاضلاب شهربیرجند هم با بیان اینکه ۵۴ هزار مشترک فاضلاب در مرکز استان داریم که ۶۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند، از نصب ۴۱۳۱ رشته انشعاب فاضلاب از محل اعتبارات سرمایه ای امور در سال ۹۷ خبر داد. مهندس سید احمد ندائی جوان با تأکید بر ضرورت نصب انشعابات فاضلاب و بهره برداری از آن به منظور رفع مشکل شهروندان به خصوص در منطقه مهرشهر و همچنین حفاظت از محیط زیست و بهداشت عمومی، از شهروندانی که در محدوده طرح فاضلاب تاکنون نسبت به خرید انشعاب فاضلاب املاک خود اقدام نکرده اند درخواست کرد در اسرع وقت اقدام کنند.