چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی

تا پایان سال خانه جوان تمام شهرستانها فعال می شود

تا پایان سال کلیه شهرستان های خراسان جنوبی مجهز به خانه جوان خواهند شد

نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسوولان ورزش خراسان جنوبی برگزار شد.
در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان  با اشاره به خانه های جوان به عنوان یکی از مراکز فعالیتی حوزه سمن ها در سراسر کشور گفت: در بحث خانه جوانان اقدامات خوبی صورت گرفته که تا پایان سال تمامی شهرستان ها به خانه جوان مجهز خواهند شد و امور مربوطه، به خود سمن ها واگذار خواهد شد.
مهران سرپرست افزود: دستگاههای اجرایی باید همکاری بهتری با سمن ها داشته و با نگاه همکاری و مشاوره، فعالیت هایی که بایستی در حوزه جوانان پیگیری شود به سمن ها محول گردد.
وی با اشاره به اینکه تشکل های مردم نهاد باید پل ارتباطی میان دولت و جوانان باشند اظهار داشت : همه دستگاه های اجرایی باید از سمن ها حمایت کرده و سمن ها نیز وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهند و صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
سرپرست اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد گفتمان مشترک و حضور فعال و گسترده سازمان های مردم نهاد در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و کمیته های تخصصی  این ستاد، شاهد حمایت از جوانان استان بالاخص نخبگان آن توسط سازمان های مردم نهاد بعنوان نمایندگان این قشر از جامعه باشیم.

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر

مسابقات تنیس روی میز بانوان نهبندان برگزار شد

همزمان با بزرگداشت ایام دهه فجر مسابقات تنیس روی میز بانوان شهرستان نهبندان درمحل دبیرستان خضراء این شهرستان برگزار شد و از نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر

برگزاری طرح پیرامید ویژه دختران در سربیشه

طرح پیرامید ویژه دختران ۱۰ و ۱۱ سال سربیشه با مشارکت اداره تربیت بدنی و آموزش و پرورش برگزار می شود
کارشناس ورزش بانوان شهرستان سربیشه گفت: پیرامید یک رشته ذهنی و گروهی با موزیک است که توسط مربیان ژیمناستیک و ایروبیک آموزش دیده در رشته پیرامید قابلیت اجرا دارد.
زربان پیرامید را یک کار گروهی دانست که باعث تقویت حس جمع بودن و همفکری و همکاری در میان دانش آموزان می شود.
وی افزود : شرکت و آموزش دانش آموزان در رشته ورزشی پیرامید در کنار سرگرمی که برای دانش آموزان به همراه دارد باعث می شود، که بچه ها ضمن انجام حرکات ورزشی، موسیقی را خوب بشنوند و با هماهنگی حرکات ورزشی توأم با موسیقی، یک کار گروهی و جمعی همراه با نشاط را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

زربان گفت: طی تفاهم به عمل آمده با آموزش و پرورش شهرستان، پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه اولین جلسه آموزش پیرامید با حضور ۶۰ تن از دانش آموزان دختر ۱۰ و ۱۱ سال سربیشه انجام خواهد شد.
وی یادآور شد گروه های پیرامید در مراسم افتتاحیه و اختتامیه میتوانند اجرای برنامه های ورزشی جذابی داشته باشند.

آماده سازی و تجهیز خانه ورزش روستای سیدان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

آماده سازی و تجهیز خانه ورزش روستای سیدان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
خانه ورزش روستای عالم پرور سیدان در ایام مبارک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط دهیاری روستا آماده بهره برداری و توسط هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی تجهیز شد.
سیادت رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز خبر از تجهیز خانه ورزش این روستا به عنوان خانه دارت بخش قهستان داد.
گالری

 

 

 

 

 

در نشست هم اندیشی هیات های ورزشی خراسان جنوبی

مهران سرپرست: مدیریت صحیح و عادلانه را سرلوحه کار خود قرار دهید

مهران سرپرست: مدیریت صحیح و عادلانه را سرلوحه کار خود قرار دهید

نشست هم اندیشی روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان، با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

 در این نشست، مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به ورزش، امسال دولت اعتبارات خوبی را به حوزه ورزش اختصاص داده و اداره کل ورزش و جوانان استان هم بالطبع اعتبارات مناسبی به شهرستان ها اختصاص داده و ازین پس هیچ مکان ورزشی در مرکز استان به هیأت های ورزشی استانی واگذار نخواهد شد.
سرپرست با تاکید بر اینکه باید مدیریت صحیح را سر لوحه کار خود کنیم افزود: متاسفانه هیأت های ورزشی استان اعتبارات را عادلانه به شهرستان ها اختصاص نداده اند و در مرکز استان نیز با شرکت در مزایده سالن ها و اماکن ورزشی مشغول کلاس داری هستند که این موضوع آنها را از رسالت های خود دور کرده است.
وی ضمن گلایه مندی از نحوه تخصیص و حیف و میل شدن اعتبارات در سال های گذشته گفت : امسال با وجود اینکه یک سوم اعتبارات نسبت به سال گذشته به ما اختصاص داده شده است، ولی گزارش عملکردهای خوبی درهیاتهای شهرستانی شاهد بوده ایم و انتظار می رود با وجود تمهیداتی که اندیشیده شده جلوی اتلاف اعتبارات گرفته شود و به جای آن به عملکرد مفید و کاملاً کارشناسی شده مجموعه ورزش و جوانان افزوده شود.
وی افزود: ازین پس اماکن ورزشی مرکز استان به هیأت های ورزشی شهرستان تحویل خواهد شد تا شرایطی عادلانه و مساوی در تقسیم امکانات به وجود بیاید.
سرپرست ادامه داد: هیاتهای ورزشی استان باید به برگزاری اردو‌های تدارکاتی، میزبانی‌ها و دوره‌های مختلف توجه و برای حضور ورزشکاران در تورنمنت‌های مهم بین المللی برنامه داشته باشند و در این بین باید در اعتبارات و بودجه‌های ورزشی سهم بانوان نیز به طور خاص دیده شود.
وی در ادامه بیان داشت: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی استان و کشور با هدف تأمین ورزشکار مدال آور برای شرکت در المپیک های جوانان و میادین آسیایی در ۴۱ رشته ورزشی پسران و ۲۹ رشته ورزشی دختران ۱۲ تا ۱۵ سال، برگزار شد که متاسفانه بعضی از هیاتها آن طور که باید، در این زمینه وارد نشدند و این فرصت را که قاعدتاً مسیری جهت شناساندن استعدادهای ورزشی استان به کشور بود را از دست دادند.
وی همچنین گفت: میزبانی خراسان جنوبی، در والیبال دختران کشور و کشتی پسران با رضایت کامل از سوی وزارت و فدراسیون های مربوطه همراه بود و انتظار می رود در سال های آتی نیز ، دیگر هیاتها با برنامه ریزی دقیق و شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استان، میزبانی مسابقات کشوری و حتی بین المللی را بپذیرند.

مشکل هیات های ورزشی تفکر حاکم و شیوه مدیریت است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: مشکل امروز ما در هیات های ورزشی کمبود پول، امکانات و زیرساخت نیست و مشکل اصلی در تفکر حاکم و شیوه مدیریت هاست.

به گزارش ایرنا مهران سرپرست یکشنبه شب در نشست هم اندیشی مسئولان ستادی، رئیسان اداره ورزش و جوانان شهرستان ها، هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: تفکراتی در اداره کل ورزش و جوانان از قبل نهادینه شده بود که با آن تفکرات به کار هیات های ورزشی جهت داده می شد در حالی که هیات ورزشی نباید در کار اجرایی دخالت کند.
وی اظهار داشت: کاری که امروز در ورزش خراسان جنوبی انجام می شود، تنها تفریحات سالم است و دیگر ورزش قهرمانی جایگاهی ندارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این کار بیشتر شبیه یک دورهمی اجتماعی است که یک عده کارهای همگانی انجام می دهیم.
وی بیان کرد: امروز پایگاه قهرمانی ما به کافی شاپ تبدیل شده و این کار را هیات های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان انجام داده اند چون پایگاه قهرمانی از خود مفهوم دارد و این صحیح نیست که هر فردی که بیکار شود در پایگاه قهرمانی وزنه بزند؛ در چنین فضایی قهرمان پرورش پیدا نمی کند.
سرپرست افزود: شاید در بحث تولید ابزار موفق عمل کردیم اما در تولید هدف موفق نبودیم و توسعه ورزش همگانی هم به نوعی بهانه است اما هدف نیست.
وی اظهار داشت: پایگاه قهرمانی را با ساز و کاری ایجاد کردیم که متاسفانه پاتوق عده ای خاص شده و باید این پایگاه بتواند همه هنجارهای استانداردها را ارائه کند و کارهای بزرگ انجام دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: برای همه هیات های ورزشی ارزش قائل هستیم و این فضا را درک می کنیم بنابراین در حوزه هیات های ورزشی مشکلی نداریم، غیر از هیات ورزشی جودو که داستان خود را دارد و تا زمانی که به نتیجه مشخص در این خصوص نرسیم اجازه تشکیل مجمع جودو استان داده نمی شود.
وی افزود: امروز ۱۴۰ پروزه عمرانی فعال داریم و تا پایان سال ۴۰ میلیارد تومان پول در حوزه ساخت و ساز هزینه کرده ایم.
سرپرست اظهار داشت: در این جلسات به دنبال بررسی عملکردها نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که ساختار متناسب با استانداردها ایجاد شود.

برگزاری مسابقات ورزشی در شهر سه قلعه بمناسبت دهه فجر

برگزاری مسابقات ورزشی در شهر سه قلعه بمناسبت دهه فجر

 بمناسبت دهه مبارک فجر مسابقات ورزشی در چند رشته و در  دو بخش آقایان و بانوان در شهر سه قلعه برگزار شد.

 این مسابقات ورزشی در رشته روپایی، پنالتی و دارت در دو بخش آقایان و بانوان در مجموعه ورزش شادروان تختی و با حضور امام جمعه، بخشدار و مسئول پیگیری ورزش و جوانان این شهر بمناسبت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد. در پایان این مسابقات نفرات برتر به شرح ذیل تقدیر شدند
دارت:
آقایان: محمد مهدی دهقان، محمد قوی، افشین رمضانی
پنالتی: آقایان: علی فروتن، محسن فرزانه، محمد حسن نهی
روپایی:
آقایان: امیرحسین عطانیا، علیرضا کافی نژاد، علی حسن پور
بانوان:
دارت: سحر قیصری، نرگس نجف زاده، ام البنین شاهی نفرات اول تا سوم شدند.
گالری

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*