مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی:  مسابقات مدهامتان در حوزه جذب کودکان به رشته های قرآنی موفق بوده است

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به قرآن به عنوان برنامه جامع زندگی، گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان، در خصوص جذب کودکان و نوجوانان به رشته های قرآنی و هنری تاکنون موفق بوده است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با تاکید بر اینکه کلام خدا به عنوان اساس نامه زندگی بشر، اظهار داشت: کمال بشر با جریان یافتن قرآن در زندگی محقق می شود زیرا دو امانت پیامبر(کتاب و اهل بیت) همچون دو بال کبوتر، همیشه باهم هستند و حفاظت از امانت پیامبر و عمل به وصیت ایشان، ثمره هدایت دهی آن حضرت به سیره قرآن است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی افزود: تاکنون برنامه های فرهنگی بسیار تاثیرگذاری با محوریت قرآن در کانون های مساجد برگزار شده است و امروزه حافظان، قاریان و مفسران بسیار زبده و ماهری در کرسی های تلاوت و تدبر داریم.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه قرآن به عنوان برنامه جامع زندگی، تصریح کرد: برای به دست آوردن یک زندگی مسالمت آمیز و سالم، تلاش در حوزه های قرآنی باید جدی گرفته شود، حتی اگر لازم باشد باید در مراحلی هزینه کرد، جهاد نمود، حج رفت و زکات داد، چرا که هرچه در زمینه نشر، تعالی و اجرای احکام قرآن تلاش شود، کم است و خارج از موازی کاری باید فرهنگ قرآن را در رفتار، کردار و کسب و کارمان جاری کنیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی اذعان داشت: مسابقات قرآنی مدهامتان، در خصوص جذب کودکان و نوجوانان به رشته های قرآنی و هنری تعدیل شده و تاکنون موفق بوده است زیرا هرکسی با هر استعداد و توانایی در مسابقات شرکت می کند و فرصت اثبات خود را در جامعه فرهنگی و قرآنی می یابد، تاکنون نیز با بروز رسانی ها در تخصصی شدن شرایط برگزاری و اجرا، موفقیت نسبی را کسب نموده است.

 

وی بیان کرد: هرساله استقبال بسیار خوبی نسبت به سال گذشته شده است و امسال در استان ما ۱۳۸۵ نفر در رشته های مختلف ثبت نام نموده اند و این آمار نشان دهنده استقبال و پیشرفت مردم در ظرفیت های قرآنی است.

 

حجت الالام سبزه کار افزود:امسال این امر مهم و ارزشمند به استان ها (برون سپاری) واگذار شده است و رقابت های سالم در سطح شهرستانی، استانی و کشوری وجود دارد اما باید برای رسیدن به موقعیت مطلوب و ایده آل تلاش کرد، بنابراین باید در مساجد، خانواده ها، مدارس و بازار، منش و فرهنگ قرآن را جاری کنیم تا جامعه قرآنی با نور قرآن منور گردد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*