معاهدات بین المللی به درد ما نمی‌خورند..!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
در نماز جمعه یکی ازشهرها، گفته شد که نخبگان کشور و مردم، تصویب برخی قوانین را خیانت می‌دانند و یک ننگ تاریخی!
هرچه فکرکردم که منظور کدام مردم‌اند و کدام نخبگان اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، نتوانستم به پاسخ محکم ومتقنی برسم، منظور مردم حاشیه نشین شهرها هستند که به زور سدجوع می‌کنند؟! منظور ده ها میلیون نفر زیر خط فقراند؟! منظور خیل بزرگ مردمی هستند که دارند از سبد حمایتی دولت استفاده می‌کنند! منظور مردمی هستند که در زباله‌ها غوطه می‌خورند تا تکه نان کپک زده‌ای بیابند و قطعه میوه گندیده‌ای! منظور کدامین نخبگان‌اند، آنان که فوج فوج از کشور خارج می‌شوند و مهاجرت می‌کنند؟! نخبگانی که در حاشیه دارند عمر می‌گذرانند؟!
چند چهره شناخته شده که دائم و در مناسبت ها و رشته‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در صداو سیما متفرعنانه اظهار نظر می‌کنند آیا همان نخبگان‌اند؟!!
آیا چهره‌های دانشگاهی و نخبگان علمی هم دراین مباحثات شرکت داده می‌شوند و راهکار ارائه می‌دهند؟! اصلاً تصمیم گیرندگان و چرخانندگان میزگردهای رسانه ملی آیا آنان را می‌شناسند؟!
اگر از مردم و نخبگان حرف می‌زنیم واز سوی آنان اظهار نظر می‌کنیم نظرمان کدام نخبگان و مردم اند؟!
مردمی که حتی نام برخی معاهدات را نمی‌توانند تلفظ کنند آنقدر درگیر روز مرگی های شان هستند که بیشتر در انتظار واریز یارانه‌های خود لحظه شماری می‌کنند ودر حسرت گرفتن بسته‌های حمایتی دولت‌اند. چطور درباره این قوانین پر از چالش می‌توانند اظهار نظر کنند، بروید از حاشیه نشینان و بازنشستگان و میلیون ها آدم زیر خط فقر و عوام در مورد این قوانین بپرسید تا برایتان ثابت شود که مردم چه کسانی هستند! التماستان می‌کنیم که از سوی مردم و نخبگان مایه نگذارید، مرد و مردانه بگویید که این افاضات فقط نظر خودتان است ولا غیر… با این همه تهاجمات بهتر که در هیچ معاهده‌ای شریک نشویم، برای مردم چه فرقی می‌کند؟ آنقدر دغدغه برای مردم فراهم شده که برایشان فرقی نمی کند, برای مردم یک جو انصاف و اندکی صداقت و قطره ای نجابت مدیرانشان کفایت می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*