اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد:روحانیون؛ وارثان انبیا

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir
اجلاسیه ۷۲ شهید طلبه و روحانی استان در راستای کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی روز پنجشنبه در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این اجلاسیه گفت: شهید فقط زنده نیست و زنده کننده و احیا کننده جامعه است و لذا جلسات شهدا نیز علاوه بر تکریم باید احیا گر باشد. حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی با بیان اینکه هدف از آفرینش انسان هجرت و سلوک از مبدأ به مقصد آفرینش است و حقیقت و سعادت انسان نیز در همین هجرت و سلوک نهفته است، افزود: بر اساس فرهنگ قرآنی، انسان‌ها بدون دین در خسران هستند و دین ضمن نشان دادن راه و آدرس برای رسیدن به خدا و معرفی راهبر و راهنما برای این منظور، ابزار قرب الهی را نیز مشخص می‌کند که راهنمای این مسیر، ولایت فقیه و ابزار آن عبادت است.
شهادت شیرین‌ترین نعمت الهی است
وی اضافه کرد: علاوه بر اینها دین، افشا کننده دشمنان و معرفی کننده مقصد که همان جنت و همزیستی و زندگی با اهل بیت علیهم السلام است می‌باشد اما در این بین خداوند تنها در خصوص شهدا می‌فرماید که شهدا به مقصد یعنی همان قرب الهی رسیده‌اند و لذا شهادت شیرین‌ترین نعمت الهی است و شهید کسی است که دنیا را به استخدام خود و جسمش را به استخدام روحش در آورده و به مقام قرب خدا رسیده و در نزد خدا زنده هستند و باعث زنده شدن ما هم می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران روحانیت را در مأموریت، وارث انبیا و ائمه دانست و اظهار کرد: روحانیون سه‌شان و مأموریت دارند که سخن گویی دین خدا، دفاع از دین و اقامه دین است.
وی تصریح کرد: استکبار، نفاق، آل‌سعود، صهیونیست، جریان‌های سکولار و ضد دین بدانند که ممکن است روحانیون در مقطعی بر اساس مصالح زمانی، آرام تذکر دهند اما اگر روزی بخواهد مقابل دین مردم بایستند در مقابل همه دنیای آنها خواهیم ایستاد.
پیوند ملت با ولایت، انقلاب را از گردنه‌های سخت
عبور داده است
حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی همچنین گفت: امروز یک شخصیت روحانی مجاهد و بصیر و حکیم که خواب راحت را از استکبار گرفته و انقلاب را معجزه آسا مدیریت می‌کند در رأس نظام اسلامی ما هستند و ما افتخار می‌کنیم که این نظام ولایی ۴۰ سال با وجود همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و بدخواهان تداوم یافته و آنچه انقلاب ما را از گردنه‌های سخت عبور داده پیوند ملت با ولایت است.
قوا و مدیران حول ولایت حرکت کنند
وی افزود: ما برای تمام قوا و مدیران احترام قائلیم اما یک درخواست از همه آنها داریم که بدانند مدیریت، سیاستگذاری، هدایت و فرماندهی، مختص ولایت فقیه است و لذا به جای درگیری‌های سیاسی و جناحی حول محور ولایت حرکت کرده و توصیه‌های ولایت را بشنوند و به کار گیرند زیرا آنچه ما را به اینجا رسانده سکانداری ولی فقیه بوده که تجلی ولایت امام معصوم است. وی با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: زیباترین نقش را در دوران دفاع مقدس، طلبه‌های رزمی تبلیغی که ایفا کردند.
قدردان نعمت رهبری، مراجع و حوزه‌های علمیه باشیم
یکی از اساتید حوزه علمیه قم نیز با بیان اینکه اگر نقش علما و روحانیون در برابر تبلیغات سوء دشمن و وهابیت نبود، اثری از تشیع باقی نمی‌ماند، گفت: با وجود گذشت بیش از هزار سال از غیبت امام زمان(عج) تشیع تقویت شده و به واسطه نقش علما و روحانیون در جهان می‌درخشد.
آیت ا… نجم الدین طبسی با ذکر اینکه علمای ما با تمام وجود در برابر ابلیس ایستادند و مرگ طبیعی را برای خود کم می‌دانستند، افزود: باید قدردان نعمت داشتن رهبری آگاه، دلسوز و دوراندیش و سایر مراجع معظم و حوزه‌های علمیه باشیم.
دو سال تلاش برای برگزاری اجلاسیه
حجت‌الاسلام والمسلمین نصیرایی دبیر کمیته طلاب و روحانیون کنگره ۲ هزار شهید استان هم در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به حضار گفت: قریب به دو سال است که برای این برگزاری این اجلاسیه اقدامات و پیگیری‌های زیادی صورت گرفته تا چنین نشست باشکوه و بی نظیری در استان خراسان جنوبی و در جمع علما و فرزانگان برگزار شود.
رونمایی از دو کتاب در خصوص
شهدای روحانی استان
در این اجلاسیه از ۲ کتاب در خصوص شهدای روحانی خراسان جنوبی شامل کتاب جامع شهدای روحانی استان به نویسندگی مهدیه باقری و کتاب عمامه‌های خونین به نویسندگی سیده زینب شکرویی رونمایی شد. پخش کلیپی از تصاویر ۷۲ شهید طلاب و روحانی استان، اجرای گروه سرود رهپویان احلی من العسل شهرستان بشرویه و مرثیه خوانی توسط مداح روحانی حجت الاسلام موسوی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*