سرمقاله/رسانه ملی هم عذرخواهی کند…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
خبری در خروجی یکی از خبرگزاری ها برایم جالب و درعین حال تکان دهنده بود! محتوای خبر دلالت بر خودکشی یکی از وزرای کشور کره جنوبی بود به دلیل اتهامی مالی که در کشور ما اصلا به حساب هم نمی آید!
وقتی قانون آنقدر محکم و باصلابت ساری و جاری باشد که حتی بالاترین مقامات کشوری را هم به زندان های طویل المدت بیندازد و قوه قضائیه اش حتی خودش را مرتب پالایش کند و بتراشد ناپاکی هایش را پرواضح است که هر چیزی و هر عنصری درجایی قرار می گیرد که باید باشد! مهم نیست که قربانی قانون بالاترین نقش را داشته باشد و یا کارتن خواب خیابان باشد، مهم گردن گذاشتن بر عهدی است که مردم با هم بسته اند و اعتمادی است که به قوای مجریه، مقننه و قضائیه دارند و آنها را کاملا مستقل از هم بدانند و چابکی و تأثیرشان را بر زندگی و اوضاع اجتماعی خویش ببینند!
اگر باز خودمان را به آن راه بزنیم که با توجیهات کودکانه تقصیر را به گردن این و آن بیندازیم درست داستان همان دزدی می شود که وقتی متوجه شد مردم برای به دام انداختن او به دنبالش سرازیر شده اند، ایستاد و مشت گره کرد و با اشاره به روبرویش فریاد و نعره سرداد که آی دزد بگیریدش نگذارید فرار کند!! و به این ترتیب از چنگ مردم و قانون گریخت تا باز در فرصتی دیگر مکانی دیگر و فضای دیگری را بیازماید.
وقتی قرار است مردم طعم شیرین تساوی در حقوق و در برابر قانون را بچشند و از شهد آن لذت ببرند لازم است که شرایط به گونه ای فراهم شود تا همه از فضای موجود بهره ببرند و فقط عده ای خاص و یا نهادی مشخص به پای میز محاکمه افکار عمومی ننشینند و بقیه عواملی که سال های سال خوردند و بردند و تا چند نسل بعدشان را نیز فربه کردند با خیالی راحت و به دور از هرگونه ترس از قانون کارشان را ادامه دهند.
اگر قرار است به تمامی مواردی که باعث بوجود آمدن وضع موجود شده رسیدگی و نسق کشی شود باید تمامی قوای سه گانه اعم از کشوری و لشکری و تمامی ارگان ها و نهادها که هیچگاه خود را ملزم به پاسخگویی نمی دیدند و خود را خط قرمز می پنداشتند نیز در این دایره جای گیرند و یکبار و برای همیشه و با خواست قاطع عامه مردم کودتایی خونین و مرگبار را علیه انواع فساد اداری، اقتصادی، رانت خواری، اختلاس، دورزدن قانون و آقازاده ها و شعاردهنده هایی که با تملق، چاپلوسی، ریا و تدلیس ارتزاق کرده اند، براه انداخت و جامعه را به پالایشی بزرگ وا داشت.
در برنامه حالا خورشید رشیدپور رسانه ملی، وزیر صنعت و معدن واقعیاتی را باز نمود که غبطه خوردیم چرا در دولت های پیشین چنین دلیرانه و با لبخندهای عصبی مجری که نشان از شیردلی وی داشت، صداوسیما قدم به میدان کارزار شفاف سازی نگذاشت!! و جالب تر این که در انتهای برنامه یکی از عوامل پشت دوربین بنا به افاضات مجری از وزیر می خواهد که عذرخواهی کند!! چقدر خوب است که چنین شرایطی بوجود آمده و چه بد که کسی در دولت های نهم و دهم هیچگاه به خود جرات نداد که وزیری را به عذرخواهی دعوت کند!!
رسانه ملی به دلیل داشتن پرونده ای با نمره پایین و تجدیدی های فراوان در نزد افکار عمومی شاید لازم باشد که ابتدا از خود آغاز کند و بگذارد که دلسوزان به حاشیه رانده شده بیایند و پنبه اش را بزنند تا مردم بدانند آنی که خویش را رسانه ملی می پنداشته در اصل صدا و خواست گروهی خاص را از حلقومش خارج می کرده و به نام رسانه ملی برای خودش سکه می زده …!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*