رئیس اداره نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد: الزام ثبت نرخ کالاهای بهره مند از ارز رسمی در سامانه ۱۲۴

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ثبت قیمت کالاها و خدمات بهره مند از نرخ ارز رسمی در سامانه ۱۲۴ الزامی است و لازم است همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات استان که از ارز رسمی بهره مند می شوند، نسبت به تعیین قیمت کالا و خدمات خود بر اساس ضوابط قیمت گذاری مصوب با ورود به پایگاه اطلاع رسانی قیمت کالاها و خدمات به نشانی www.124.ir قیمت کالاهای خود را وارد کنند.
علی تهوری در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: قیمت های اعلامی باید منطبق با ضوابط بوده و مسئولیت هرگونه مغایرت قیمت ها برعهده اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط است.
وی ادامه داد: براساس اطلاعیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، شهروندان می توانند با شماره تلفن های ۲۶۲۰۰۰۵۳ و ۲۶۲۰۰۰۵۴ برای راهنمایی و هماهنگی نحوه ارائه اطلاعات و ثبت قیمت اقلام تماس گرفته و همچنین تخلف ها را از طریق سامانه ۱۲۴ برای پیگیری اطلاع رسانی کنند.
وی بیان کرد: هر نوع خودداری از درج قیمت و عرضه کالا و خدمات با نرخ های غیرمتعارف در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون می شود.
وی گفت: نظارت بر تولید، توزیع و قیمت کالاها و خدمات و جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییرات نرخ ارزی یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جهت جلوگیری از سودجویی در بازار است .
وی اظهار داشت: عموم مردم ضمن خریدهایی که در بازار می کنند با این سازمان مشارکت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم عرضه مراتب را به تلفن ۱۲۴ سازمان گزارش دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*