اخبار کوتاه استان/آموزش حرفه ای معلولان در پایگاه های هنری دنبال می شود

با حکم وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری انجام شد
انتصاب مدیرشبکه ملی جامعه و دانشگاه خراسان جنوبی
احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با حکم وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان ” مدیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان خراسان جنوبی ” منصوب شد. براساس حکم صادر شده از سوی منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، پیرو تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور ، احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، به مدت دو سال به سمت مدیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان خراسان جنوبی منصوب شد.
کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی
دمای هوا تا اوایل هفته آینده در خراسان جنوبی کاهش می یابد. کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اوایل هفته آینده به طور میانگین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد از دمای هوا کاسته می شود. زارعی با بیان اینکه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنان تا پایان هفته در استان پیش بینی می شود، افزود: امروز وزش باد از شدت بیشتری بخصوص در مناطق شرق استان برخوردار است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می شود و ممکن است سبب اختلال در ترددهای جاده ای شود.

برداشت آلبالو و گیلاس در خراسان جنوبی
۲۷۹ تن آلبالو و گیلاس از باغ های خراسان جنوبی برداشت شد.مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: این محصولات به ارزش یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در استان تولید شد. رضایی سطح زیرکاشت آلبالو در استان را ۶۴ هکتار با پیش بینی تولید ۱۵۴ تن آلبالو و سطح زیرکاشت گیلاس را ۴۰ هکتار با پیش بینی تولید ۱۲۵ تن گیلاس اعلام کرد.

آموزش حرفه ای معلولان در پایگاه های هنری
دنبال می شود
مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال آموزش حرفه ای معلولان با تجهیز مراکز و حضور اساتید مشهور و موفق کشوری در پایگاه های هنری دنبال می شود.به گزارش ایرنا، افروز صفاری‌ فرد در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه ای هنرهای تجسمی معلولان در بیرجند اظهار داشت: امسال در نظر داریم بسته آموزشی برای مراکز روزانه توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی تدوین و ارسال کنیم. وی از تجهیز مراکز و حضور اساتید مشهور و موفق کشوری در پایگاه های هنری خبر داد و گفت: با این اقدام آموزش حرفه ای معلولانی که استعدادیابی شدند، دنبال می شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*