اخبار کوتاه استان/دانشجویان دانشگاه بیرجند به اردوهای جهادی اعزام شدند

آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری روستای القور
عملیات اجرایی طرح گردشگری روستای تاریخی القور در شهرستان بیرجند آغاز شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند گفت: طراحی، مطالعه و تهیه نقشه و عملیات اجرایی شامل اجرای آلاچیق، سکوی استراحت و محوطه سازی از جمله اجزای این طرح است. حسن علی فولادی افزود: این طرح با اعتبار ۳۵ میلیون تومان در حال اجرا است. روستای تاریخی القور مرکز سابق دهستان القورات در۳۰ کیلومتری شمال باختری بیرجند در منطقه ای کوهستانی با آب و هوای معتدل واقع شده و در دره ای سرسبز و منحصر به فرد قرار دارد.

دوره آموزشی زندگی سالم و به دور از مواد
به مناسبت ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر دوره آموزشی زندگی سالم و به دور از مواد با شرکت ۱۳۰ نفر از کارمندان دانشگاه بیرجند برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در جمع شرکت کنندگان این دوره با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی استان و مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان یاد و خاطره ۹۹ شهید مبارزه با مواد مخدر استان را گرامی داشت.

دانشجویان دانشگاه بیرجند به اردوهای جهادی اعزام شدند
چهار گروه از دانشجویان بسیجی دانشگاه بیرجند صبح دیروز پس از تجدید میثاق با شهیدان به اردوهای جهادی اعزام شدند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، ۵۰ نفر از دانشجویان بسیجی در قالب چهار گروه از خواهران و برادران با حضور در مزار شهید گمنام دانشگاه در مسجد امام جعفرصادق(ع) و تجدید میثاق با شهیدان در مزار شهدای بیرجند برای شرکت در اردوهای جهادی به روستاهای محروم شهرستان نهبندان اعزام شدند. این گروه های جهادی در روستاهای فیروزآباد، چاه ولی عصر، افضل آباد و حسین آباد از ۶ تا ۱۸ تیر به انجام فعالیت های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی می پردازند.

احیای ۲۵۷ هکتار عرصه های بیابانی در زیرکوه
۲۵۷ هکتار از عرصه های منابع طبیعی زیرکوه با کاشت نهال احیا می شود. رئیس منابع طبیعی زیرکوه گفت: برای جلوگیری از تشکیل طوفان ها و خسارات به اراضی کشاورزی و مناطق مسکونی و احیای عرصه های بیابانی، ۵۰ هزار اصله نهال در سطح ۲۵۷ هکتار کاشته شد. رجبی با بیان اینکه در شهرستان زیرکوه ۳ کانون فرسایش بادی وجود دارد، افزود:برای اجرای این طرح ۹۲۲ میلیون تومان هزینه شده است.

افزایش جمعیت جبیرها به ۱۶ رأس در فردوس
جمعیت جبیرها در سایت تکثیر و احیای حیات وحش مظفری فردوس به ۱۶ رأس افزایش یافت. سعید ارشادی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس گفت: در سایت تکثیر و احیای حیات وحش مظفری فردوس ۱۲ جبیر وجود داشت که با تولد ۴ جبیر دیگر، امسال جمعیت جبیرها در این سایت به ۱۶ رأس رسیده است. جبیرها از جمله گونه های بسیار مقاوم به اقلیم گرم و خشک خراسان جنوبی هستند.

پرداخت ۱۱ میلیارد ریال صدقات در خراسان جنوبی
مردم خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال برای کمک به نیازمندان صدقه دادند. احمد رفیعی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: صدقات جمع آوری شده براساس موازین شرعی در سرفصل های خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و معیشت مددجویان زیرپوشش و اقشار نیازمند هزینه می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*