آغـاز کلاس های آمـوزشی پروژه سیـماک(سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور ) در خراسان جنوبی سامانه سیماک مانعی بر سر راه زمین خواری

کلاس های آموزشی پروژه سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور ) روز گذشته با حضور معاون فناوری شرکت ملی پست ایران ، معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و هم چنین با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی ، شهرداران و دهیاران از سراسر استان وارد فاز عملیاتی شد تا بعد از اتمام این دوره های آموزشی ۲۱ روزه عملا طرح سیماک وارد مرحله عملیاتی شود .
معاون فناوری شرکت ملی پست ایران در این مراسم با بیان اینکه اجرای این طرح از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  در سال ۹۵ به وزارت ارتباطات واگذار شده ، گفت: استان خراسان جنوبی ۲۱ مین استان کشور است که کلاس های آموزشی طرح سیماک را برگزار کرده که امید است در مرحله اجرا جزو استان های سوم و چهارم کشور باشد .
مهندس کاظم میرزایی پروژه سیماک را یک طرح دانش بنیان عنوان کرد که سال گذشته در دو شهر بیرجند و قاین استارت خورده وافزود: این سامانه به لحاظ ماهیت زیر ساخت نرم افزاری برای مدیریت یکپارچه اماکن طراحی شده که علاوه بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک ، قادر است تراکنش ها و فرآیندهای کاری ، اداری مربوط به امور املاک را در میان ۲۸ دستگاه اجرایی ذی ربط، الکترونیکی کند .

سامانه سیماک مانعی بر سر راه
زمین خواران
وی از این سامانه بعنوان مانعی بر سر راه زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری یاد کرد و ادامه داد: شفاف سازی روند استعلامات ، کاهش مراجعه ارباب رجوع و مواجهه حضوری با کارکنان ، افزایش بهره وری، یکپارچگی داده های اماکن و املاک کشور  و الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری مربوط به ملک از مهم ترین مزایای بهره برداری از این طرح می باشد .
وی همکاری دستگاه های اجرایی استان را در به ثمر رسیدن این طرح حائز اهمیت دانست و با بیان اینکه پست به تنهایی نمی تواند به نتیجه برسد ، افزود: اداراتی مانند بنیاد مسکن باید همکاری تنگاتنگی با پست داشته باشند

بخش اعظم مشکلات مردم مربوط به ناهماهنگی بین دستگاهی است
معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ادامه خواستار اجرای طرح سیماک با قدرت بیشتری در سطح استان ها شد و گفت:  آموزش ها در راستای اجرای این طرح باید با دقت بیشتری انجام شود و برای عامه مردم نیز شفاف سازی های لازم صورت گیرد .مهندس علوی مقدم با تأکید بر اینکه بخش اعظم مشکلات مردم به ناهماهنگی بین دستگاهی بر می گردد ، افزود: نبود مدیریت واحد شهری به این مشکلات دامن زده که هر چند مقدمات آن در سطح کشور فراهم شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم .

شفاف سازی در پاسخگویی ها
وی از سالم سازی سیستم ها ، کاهش مراجعات مردمی و شفاف سازی در پاسخگویی ها و صدور پروانه های ساختمانی درکوتاه ترین زمان ممکن  بعنوان مزایای اجرای طرح یاد کرد و ادامه داد: در اجرای این طرح باید توجه شود که عده ای در سطح کشور کارشان را از دست ندهند و برایشان مشکل ایجاد نشود.

اجرای طرح سیماک در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی
مدیر اجرایی  پروژه ملی  سیماک در سطح کشور هم در ادامه این جلسه به تشریح این طرح پرداخت و گفت: در سامانه سیماک ۴۱ مجوز ساخت و ساز ، ۱۳۸ استعلام بین دستگاهی و ۱۷۱ قلم اطلاعات ملک بررسی می شود .عرب نژاد از محاسبات انواع عوارض ، رسیدگی به تخلفات ساختمانی و گزارش مرحله ای مهندسین ذی صلاح با مراجع صدور پروانه بعنوان دیگر کارکرد های این سامانه یاد کرد و افزود: سامانه سیماک در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی با ۳۸۰۳ واحد و دستگاه اجرایی و نهاد  حرفه ای بهره بردار عملیاتی خواهد شد .

افزایش ۵ برابری سرعت پاسخگویی
به ارباب رجوع در طرح سیماک
وی از افزایش بیش از ۵ برابری سرعت پاسخگویی به ارباب رجوع به عنوان یکی از دستاوردهای این طرح در استان هایی اجرا کننده طرح یاد کرد .
سرپرست اداره کل پست خراسان جنوبی هم در این مراسم از سالم سازی اقتصاد ،ارتقای سلامت اداری و مهار زمین خواری به عنوان مهم ترین دستاوردهای طرح سیماک یاد کرد و گفت: با پیچیدگی‌های فناوری در حال حاضر دیگر امکان ارائه خدمات به شکل سنتی وجود ندارد که دولت الکترونیک  کلید  حل این مشکلات است.
علی الهامی با اشاره به  آغاز بکار کارگاه های مرکزی آموزش پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک در خراسان جنوبی افزود: اجرای این طرح و کلاس های آموزشی  هزینه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی نخواهد داشت . معاون فناوری شرکت ملی پست ایران در جمع خبرنگاران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه اجرای این طرح  به دفاتر پیشخوان واگذار خواهد شد و با تأکید بر اینکه هزینه چندانی بر مردم وارد نخواهد کرد ، افزود: متولی ملک در کشور ۲۸ دستگاه اجرایی هستند که با اجرای طرح سیماک این موازی کاری ها حذف می شود .
میرزایی مدت زمان برگزاری کلاس های آموزشی را ۲۱ روز عنوان کرد که در مرحله اول دهیاران و شهرداران استان آموزش خواهند دید و در ادامه بیان کرد: تأمین زیر ساخت های اجرای طرح در خراسان جنوبی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*