اخبار کوتاه استان/طرح ملی اردوهای بوم گشت ایران در استان

لغو ۲۹ پرواز فرودگاه بیرجند تا خرداد
۲۹ پرواز فرودگاه بیرجند تا پایان خرداد به دلیل کمبود ناوگان لغو است. مدیرکل فرودگاه های استان گفت: ۹ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر در ماه جاری شامل پروازهای تهران – بیرجند – تهران ۴، ۹، ۲۴ و ۲۸ اردیبهشت و پرواز مشهد- بیرجند – تهران و بالعکس ۱۲ اردیبهشت، مسیر مشهد- بیرجند – تهران ۲۹ اردیبهشت و پرواز مشهد – بیرجند – مشهد ۱۷ اردیبهشت لغو است. پرواز روزشنبه مشهد – بیرجند – تهران نیز به همین دلیل لغو شد. اسلامی همچنین از احتمال لغو ۴ پرواز نیز در خرداد ماه خبر داد.

باز باد و گرد و خاک
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید همرا با گرد و خاک و افزایش ابر را برای استان پیش بینی کرده است. کارشناس هواشناسی استان گفت: وزش باد شدید همراه با گردو خاک و افزایش ابر در استان پیش بینی می شود و از عصر تا صبح سه شنبه بارش های پراکنده بویژه برای نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست. زارعی از کاهش دما به طور میانگین بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد طی روز سه شنبه در استان خبرداد.

زلزله ۴/۳ ریشتری دیهوک را لرزاند
زلزله ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر دیهوک از توابع شهرستان طبس را تکان داد. زلزله ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر دیروز ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه حوالی دیهوک در شهرستان طبس را لرزاند.این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.گزارشی از خسارات زلزله در شهرستان طبس تاکنون اعلام نشده است.

طرح ملی اردوهای بوم گشت ایران در استان
حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: دومین دوره طرح ملی اردوهای بوم گشت ایران به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و محیط زیست استان، در شهرستان درمیان برگزار شد. در این دوره ۴۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حضور داشتند.

آغاز فعالیت دانشکده داروسازی در استان
کاظم قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به دانشکده داروسازی در استان، گفت: مجوز ایجاد این دانشکده در استان صادر شده و از امسال نیز نخستین گروه دانشجویی وارد دانشگاه داروسازی می‌شوند و در این رشته تحصیل می‌کنند.

صدور ۳۲۴ مجوز مشاغل خانگی در بیرجند
رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیرجند گفت: از ابتدای سال گذشته ۳۲۴ مجوز مشاغل خانگی صادر شده که مربوط به طرح‌های مستقل و پشتیبان است. محمد مهدی راستگو ادامه داد: تعهد اشتغال شهرستان بیرجند ۲۴۷۵ نفر بوده که بین ۲۰ دستگاه تقسیم شد.

هنر بانوان آیسکی هدیه به بازسازی عتبات
جمعی از بانوان شهر آیسک شهرستان سرایان ۹ مترفرش برای بازسازی عتبات عالیات بافتند. این بانوان با مشارکت در بافت این فرش ۱۰میلیون ریال به عتبات عالیات کمک کردند. این فرش با ۱۶۰ نفر روز مشارکت بانوان بافته شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*