اخبار کوتاه استان/خدمات کاروان ارتش برای ۱۵ هزار نفر در خوسف

بازگشت سامانه بارشی به آسمان خراسان جنوبی
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد و برق از امروز بعدازظهر به استان خبرداد. کارشناس هواشناسی استان گفت: با ورود سامانه بارشی به استان از امروز بعدازظهر و تقویت ناپایداری ها، رگبار و رعدو برق، وزش باد شدید همراه با گردو خاک و کاهش دید افقی در نواحی غربی و به تدریج در همه نقاط استان پیش بینی می شود. زارعی با بیان اینکه روزهای پنج شنبه و جمعه اوج بارش ها است و احتمال بارش تگرگ هم تا اوایل هفته آینده وجود دارد، افزود: بیشترین بارش ها مربوط به مناطق غربی استان همچون شهرهای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه خواهد بود، همچنین با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.وی از احتمال برخورد صاعقه با زمین در استان خبر داد و افزود: افراد از قرارگرفتن در بلندی و چرای دام در محیط باز خودداری کنند. کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز افزایش ابر ، وزش تند باد و گاهی گرد و خاک در استان پدیده قابل پیش بینی است و افزایش دما هم امروز محسوس خواهد بود.
ثبت نام همه کانون های فرهنگی هنری در « سجا»
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی از ثبت نام ۱۰۰ درصدی کانون های فرهنگی هنری استان در سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد (سجا) خبر داد. حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار اظهار داشت: سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد (سامانه سجا) با هدف ساماندهی کانون‌های مساجد راه اندازی شده است و کانون‌های مساجد استان باید برای ثبت اطلاعات خود به سایت www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.
خدمات کاروان ارتش برای ۱۵ هزار نفر در خوسف
۱۵ هزار نفر در خوسف از خدمات درمانی کاروان مردم یاری ارتش بهره‌مند شدند. فرمانده طب رزم اداره بهداشت و درمان گفت: کاروانی با ۱۴ متخصص پزشکی برای ویزیت بیماران دیروز به شهرستان خوسف سفر کردند و یش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار نفر از خدمات بهداشتی درمانی بهره‌مند شوند. عقیقی افزود: این کاروان یک روز در خوسف، دو روز در مرکز بخش ماژان و یک روز در دهستان خور مستقر می‌شود و خدمات دندانپزشکی، داروخانه و اتاق عمل سیار، اندوسکوپی و دامپزشکی از جمله خدماتی است که به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود.
همایش “دیوان‌سالاری ” در دانشگاه بیرجند گشایش یافت
سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: آئین افتتاحیه همایش ملی “دیوان سالاری در شرق جهان اسلام تا پایان قرن سیزدهم هجری” با حضور استادان، پژوهشگران و دانش‌پژوهان رشته تاریخ از سراسر کشور در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
احمد خامسان اظهار داشت: دیوان سالاری و تشکیلات اداری از مسایلی است که با آن مواجه هستیم و ضرورت دارد که به این موضوع پرداخته شود.
مردم فردوس ۱۳۱ میلیون تومان زکات پرداختند
رئیس کمیته امداد شهرستان فردوس از پرداخت ۱۳۱ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی توسط مردم این شهرستان در سال گذشته خبر داد و افزود: از این رقم ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان زکات واجب مربوط به گندم و جو بوده که از روستای چاهنو جمع‌آوری شد.
حسن حلوانی سهمیه زکات این شهرستان در سال گذشته را ۲۲میلیون تومان اعلام کرد که از این مقدار فقط ۱۴ میلیون تومان محقق شده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*