اخبار کوتاه استان/ سازش ۳۲ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در زیرکوه

تداوم بارش های رگباری در خراسان جنوبی
بارش های رگباری در برخی از مناطق استان ادامه دارد.برهانی کارشناس هواشناسی استان گفت: در شهرستان های شرقی و جنوبی استان از جمله شهرستان های نهبندان،سربیشه،بیرجند و خوسف شاهد وقوع بارندگی خواهیم بود.وی افزود: از اواخر وقت امروز با عبور سامانه مذکور از تراکم ابر و بارندگی در استان کاسته می شود. وی گفت: روند کاهشی دما نیز امشب در خراسان جنوبی ادامه دارد.

اعزام ۵۰۰ نفر از خراسان‌جنوبی به سرزمین وحی
مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی از اعزام ۵۰۰ نفر از خراسان‌جنوبی به سرزمین وحی خبر داد. نوفرستی گفت:  برای حج تمتع سال ۹۷ از خراسان‌جنوبی دو هزار و ۵۰۰ نفر در کاروان‌های ۱۸ گانه ثبت‌نام کرده و به سرزمین نور مشرف می‌شوند. وی افزود: زائران حج تمتع خراسان‌جنوبی در حال حاضر مرحله معاینات پزشکی را می‌گذرانند و تنها در صورت منع پزشکی امکان اعزام آنان وجود نخواهد داشت. نوفرستی گفت: زمان دقیق پروازها مشخص نشده است ولی به طور طبیعی از نیمه دوم ماه ذی القعده زائران خراسان‌جنوبی از فرودگاه بین‌المللی بیرجند عازم می‌شوند.

خانه ذبیحی بشرویه در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد
امروز خراسان جنوبی – حمیدی
مسئول حوزه ثبت معاونت میراث فرهنگی خراسان جنوبی از ثبت خانه ذبیحی شهر بشرویه در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. طاهره مال اندوز افزود: خانه ذبیحی یکی از بناهای تاریخی واجد ارزش بافت تاریخی بشرویه است که به دلیل ویژگی های معماری سنتی و بومی در فهرست میراث ملی ثبت شد. وی قدمت این اثر را مربوط  به دوره قاجاریه عنوان کرد که توسط مالک و با مساعدت پایگاه بافت بشرویه مرمت و بازسازی شده است.

سازش ۳۲ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در زیرکوه
رئیس بهزیستی شهرستان زیرکوه از سازش ۳۲درصدی پرونده‌های طلاق ارجاعی به مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان در سال۱۳۹۶ خبر داد. محمد بارانی گفت: این مهم در قالب ارائه خدمات مشاوره فردی وزوج درمانی و همچنین انجام مصاحبه بالینی اولیه باتوجه به نوع آسیب و شرایط زوجین، از طریق مشاوره دولتی و مشاوره غیر دولتی(دفتر مشاوره رهگشا) به زوج های متقاضی طلاق شهرستان زیرکوه محقق شد. وی افزود: اعتیاد، بیکاری، فقر مالی، نبود مهارت‌های زندگی در بین زوجین، نداشتن شناخت کافی زوجین نسبت به یکدیگر، انتخاب های صرفا احساسی، نبود تفاهم درزندگی، ازدواج هایی که به پیشنهاد خانواده ها و به شکل اجباری اتفاق می افتد از جمله دلایل طلاق توافقی در سطح شهرستان است.بارانی گفت: بیشتر پرونده‌های طلاق توافقی در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بوده است.

سیل ۱۲۰ میلیارد ریال به راه های خراسان جنوبی خسارت زد
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای خراسان ‌جنوبی گفت: بر اثر بارندگی همراه با جاری شدن سیلاب در اسفند ماه سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال به راه های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد شد. اسدا… جلال‌زاده افزود: این خسارت بیشتر در راه های شریانی طبس – دیهوک، سربیشه – فردوس و روستایی بوده است. وی ادامه داد: در این بارندگی ‌ها زیرسازی و روسازی و دریواسیون (دیوار هدایت آب) جاده های استان و بیشتر راه های روستایی آسیب دیده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*