اخبار کوتاه استان/افتتاح نمایشگاه صنایع دستی کشور امروز در بیرجند

تداوم سرما و یخبندان در خراسان جنوبی
کاهش نسبی دمای هوا و تداوم سرما و یخبندان برای استان پیش بینی می شود. کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. زارعی با بیان اینکه کمینه و بیشینه دما در بیرجند منفی۷ و ۱۷ درجه سانتیگراد بوده است، گفت: آخر هفته دمای هوا افزایش خواهد یافت.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی کشور امروز در بیرجند
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی کشور به میزبانی استان خراسان جنوبی امروز با حضور مسئولان ارشد استانی، نمایندگان استان و همچنین «احسانی»، نماینده معاونت صنایع دستی کشور افتتاح شد. «عباس زاده» تصریح کرد: این نمایشگاه با ۱۱۰ غرفه در ۲ سالن و با ۴ سیاه چادر در محوطه نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار شده است. وی عنوان کرد که ۲۷ استان کشور برای حضور اعلام آمادگی کرده اند و تنها ۴ استان قزوین، خوزستان، لرستان و قم در نمایشگاه حضور ندارند. به گفته وی از خراسان جنوبی نیز تمام شهرستان ها متناسب با ظرفیتی که داشته اند در نمایشگاه حضور دارند و ۴۵ غرفه فقط مخصوص استان خود ما می باشد. این مقام مسئول خاطر نشان کرد که یکی از جذابیت های جدید این نوع نمایشگاه در تولید زنده برخی از صنایع دستی در غرفه ها است.

اخبار کوتاه
*تاکنون ۸۸ کیلوگرم خرید توافقی زعفران در شهرستان سرایان انجام شده است.
*قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران به ۵ هزار و ۶۰۳ نفر در شهرستان سربیشه خدمات بهداشت پزشکی ارائه کرد.
*سعید سارانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سربیشه گفت: در راستای افزایش ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی شهرستان سربیشه و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، ۳۰ کیلومتر از محورهای سربیشه- درح، سربیشه- نهبندان و سربیشه- کلاته سلیمان روکش آسفالت می‌شود.
*آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: محیط بانان در بازرسی از شکارچیان متخلف دو قبضه سلاح گلوله زنی و ادوات شکار ، لاشه یک رأس قوچ وحشی و یک رأس بره وحش را کشف و ضبط کردند.
*حسین امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: از آغاز طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی ۵۶۳ حلقه چاه غیر مجاز با حجم تخلیه ۳ میلیون و ۸۶۶ هزار متر مکعب آب در استان شناسایی شد.
*مدیر دارالقرآن کریم عترت بیرجند گفت: طرح حفظ قرآن در ۶۰۰ روز ویژه بانوان ۱۰ تا ۳۵سال در دارالقرآن کریم عترت بیرجند برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*