جدیدترین اظهار نظر رئیس مرکز ملی باروری ابرها: امسال حمایت نکردند فرصت باروری ابرها از دست رفت

بی مهری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه به طرح باروری ابرها باعث شد ابرها امسال نه تنها در خراسان جنوبی بلکه در تمام کشور عقیم باقی بمانند خبری که هفته گذشته از زبان مدیر عامل مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها در یزد در این روزنامه درج شد. فرید گلکار در گفت وگو با خبرنگار ما اینگونه عنوان کرده بود که نبود حمایت مالی به موقع از این پروژه فرصت ها را در سال جاری برای باروری ابرها از بین برده است. این در حالی است که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در جلسه پاسخگویی به سوالات مردم در شهرستان فردوس و ارئه گزارش عملکرد فعالیت خود در مجلس از اجرای طرح باروری ابرها در استان خبر داده است .دکتر امیر حسنخانی در این جلسه گفته : برای اجرای این طرح پیگیری های لازم را خواهیم داشت تا با توجه به خشکسالی های متوالی در استان پروژه اجرایی شود.
با توجه به درج اخبار ضد و نقیض در مورد اجرای پروژه باروری ابرها در استان برای تنویر افکار عمومی بار دیگر خبرنگار ما به سراغ مدیر عامل مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها رفته است. گلکار در گفت وگوی روز گذشته اش با خبرنگار ما با تاکید دوباره بر اینکه بدلیل عدم حمایت مالی، باروری ابرها امسال امکان پذیر نخواهد بود، گفت: مسئولان و نمایندگان خراسان جنوبی جزو استان هایی هستند که برای اجرای طرح باروری ابرها پیگیری های زیادی انجام داده اند از جمله دکتر امیرحسنخانی که امید می رود این پیگیری ها در سال های آینده بتواند کارساز باشد.
وی افزود: برای اجرای این پروژه باید موادی تهیه شوند که در داخل کشور وجود ندارد و ما باید به یک کارخانه خارجی سازنده این مواد سفارش بدهیم که خود به یک بازه زمانی نیاز دارد.
وی هم چنین به تلاش های این مجموعه برای ساخت نمونه آزمایشی این مواد که مشابه نمونه های خارجی است در داخل کشور اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای متخصص بسیارخوبی در مرکز فعالیت دارند که می توان از دانش آنها بهره زیادی را برد .
گلکار اظهار امیدواری کرد در صورت حمایت مالی از این مرکز سال آینده هم مواد مورد نیاز برای باروری ابرها به موقع خریداری شوند و هواپیماها نیز تجهیز و یا در صورت امکان نوسازی شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*