اخبار شهرستانها

افزایش ۵ درجه‌ای دمای هوای خراسان جنوبی
کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: دمای هوای استان امروز با پنج درجه افزایش روبرو است. رضا برهانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروز هوای استان صاف همراه با وزش باد و گرد و خاک است.وی گرم‌ترین نقطه استان را طبس با ۳۹ درجه بالای صفر و سردترین نقطه را  بیرجند با ۱۴ درجه بالای صفر اعلام کرد.
عضو هیات مدیره شرکت کک طبس:
کوره‌های شرکت کک طبس ۱۲ تیر امسال روشن می‌شود
عضو هیات مدیره شرکت کک طبس گفت: زمان روشن کردن کوره‌های شرکت کک طبس برای یک دوره دو ماهه پیش گرم از تاریخ ۱۲ تیر ماه آغاز می‌شود. سیدحمید رضا شکیبی در گفت‌وگو با فارس افزود: در مجموع زمینه استخدام کل طرح در ظرفیت نهایی ۳۰۰ نفر است. وی در خصوص خوراک این کارخانه گفت: در ماه‌های نخست کل خوراک از زغال داخلی شامل طبس، کرمان و زیرآب استفاده خواهد شد و از ماه سوم تولید زغال خارجی نیز به آن مخلوط می‌شود.
 راه اندازی مجدد سامانه صدور مجوزهای سه گانه صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، استان از راه اندازی مجدد سامانه اینترنتی صدور مجوزهای سه گانه (پروانه تولید انفرادی و کارگاهی، جواز تاسیس) خبرداد و گفت: با راه اندازی این پایگاه صنعتگران و هنرمندانی که استحقاق گرفتن این کارت را دارند، از آن برخوردار می شوند. عباس زاده اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان و صنعتگران برای انجام مراحل اداری نیست و هنرمندان پس از مراجعه به ادارات شهرستانی و دادن اطلاعات لازم به نمایندگی های تابعه، دیگر هیچ کاراداری انجام نمی دهند.
پیش بینی تولید هزار و ۶۹۵ تن میوه در سرایان
مدیر جهادکشاورزی سرایان از آغاز برداشت انواع میوه تابستانی از باغ های این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت، هزار و ۶۹۵ تن محصول برداشت شود. موسی سلیمانی، در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت هزار و ۳۳۹ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به باغ میوه اختصاص دارد. وی عمده میوه باغی منطقه را میوه های هسته دار شامل زردآلو، گیلاس، آلوچه و آلبالو و میوه های دانه دار شامل سیب و گلابی، به و میوه های دانه ریز شامل انگور و انواع توت ذکر کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*