اخبار شهرستانها

طی مراحل نهایی ارتقای روستای درح به شهر
بخشدار درح شهرستان سربیشه گفت: بحث ارتقای روستای درح به شهر، مراحل نهایی خود را طی می کند و پیگیری های لازم توسط استاندار صورت گرفته و تحقق آن نیازمند پیگیری مجدد است. صنعتی با بیان اینکه ارتقای روستای درح به شهر، تحول مهمی در این منطقه محروم ایجاد خواهد کرد، افزود: یکی از مشکلات اهالی درح و منطقه بحث استفاده از اینترنت و پوشش تلفن ثابت است و در حال حاضر با توجه به گسترش درح، در بافت جدید حدود ۶۰۰ متقاضی اینترنت و تلفن ثابت داریم. وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات تحقق خواسته اهالی درح در این خصوص را منوط به ارتقای روستا به شهر کرده است اظهار امیدواری کرد: هم بحث ارتقای روستای درح به شهر و هم پاسخگویی به ۶۰۰ متقاضی اینترنت و تلفن ثابت در این روستا با پیگیری مسئولین هرچه سریعتر محقق شود و مشکلات مردم منطقه مرتفع گردد.
فرماندار درمیان:
ادارات از موازی کاری در طرح اوقات فراغت پرهیز کنند
فرماندار درمیان گفت: سازمان ها، نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی شهرستان از موازی کاری در برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خودداری کنند.  محمد بشیری زاده، در شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان افزود: برای هماهنگی های بیشتر در این زمینه ستاد بهبود اوقات فراغت دانش آموزان با حضور مدیر آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیج دانش آموزی، ورزش و جوانان و دیگر دستگاه های متولی برگزار شود تا از اجرای برنامه های موازی در اوقات فراغت جلوگیری شود.
پیش بینی برداشت ۷/۸ تن عسل در سرایان
مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: با توجه به بارش های سال زراعی جاری در فصل بهار در این شهرستان وضعیت تولید عسل مطلوب خواهد بود و پیش بینی می شود ۸٫۷ تن عسل از کلنی های زنبور عسل به دست آید. موسی سلیمانی افزود: بر اساس آخرین سرشماری سرایان هزار و ۵۷۸ کلنی زنبور عسل دارد.
۱۵ موقوفه در بیرجند وقف افطاری شده است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند از وجود ۱۵ موقوفه جهت افطاری در این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۰ فقره موقوفه نیز برای برگزاری محافل انس با قرآن است. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مهدی قاصری اظهار داشت: در حوزه اوقافی بیرجند بیش از ۲ هزار و ۶۳۷ موقوفه و ۶ هزار و ۲۶۴ رقبه وجود دارد که از این تعداد ۱۵ فقره موقوفه جهت افطاری، اطعام و تعداد ۳۰ فقره موقوفه جهت برگزاری محافل انس با قرآن است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*