کلاهبرداری اینترنتی در پوشش کمک به نیازمندان و ایتام

سرپرست پلیس فتای خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان و ایتام در ماه مبارک رمضان هشدار داد. سرهنگ علی محمدپور در گفتوگو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: در ماه  مبارک رمضان شاهد افزایش فعالیت های خیرخواهانه به نفع ایتام، نیازمندان، زندانیان و… هستیم، که متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت در فضای سایبر اقدام به جمع آوری کمک تحت عنوان این عزیزان می‌کنند در حالی که کمک های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی‌رسد.
وی افزود: از این رو به شهروندان توصیه می‌شود حتما برای کمک به نیازمندان و ایتام به موسسات شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیام‌ها و سایت های جعلی را نخورند چرا که مجرمان سایبری در ماه رمضان با انتشار تصاویری از مستاجران بی خانمان یا کودکان بیمار و … در شبکه های اجتماعی تلاش دارند  احساسات انسان دوستانه  کاربران روزه دار را تحریک کنند تا بتوانند برنامه های مجرمانه خود را پیش ببرند. وی با بیان اینکه تاکنون از این نوع کلاهبرداری در استان گزارشی نداشته ایم ، ادامه داد: با توجه به افزایش این نوع کلاهبرداری در کشور از شهروندان درخواست می شود در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند. وی هم چنین به فعالیت برخی از سایت های جعلی به این صورت که فقط درخواست مبلغ پایینی از کاربران برای کمک به نیازمندان را می کنند ، اشاره کرد و اذعان داشت: این سایت ها در قبال دریافت مبلغ هزار تومان از کابران می خواهند به ایتام و نیازمندانی که خودشان آنها را معرفی کنند کمک بدهند.
وی بیان کرد:  کاربران با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود و اعلام رمز دوم روی درگاه این سایت ها تمامی اطلاعاتشان ذخیره می شود و آنها گمان می کنند اگر بطور فرض  سایت مد نظر جعلی هم باشد فقط هزار تومان متضرر شده اند و این در حالی است که مبالغ زیادی از حسابشان به این شیوه برداشت می شود. سرهنگ محمد پور تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند موقع وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود در اینگونه سایت ها نماد بانک با آنچه انتخاب کرده اند همخوانی داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*