۴۴ نامزد انتخابات شوراها انصراف دادند

فرماندار بیرجند از ثبت نام ۱۴۰داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بیرجند خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد ۴ نفر انصراف داده اند که در حال حاضر تعداد داوطلبان به ۱۳۶ نفر کاهش یافته است. علی ناصری در گفت و گو با خبرنگار ما آمار داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شورای شهر بیرجند را ۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: در این دوره تعداد داوطلبان ثبت نام شده در انتخابات ۴۰ درصد رشد داشته است. وی با بیان اینکه نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دوم اردیبهشت و پس از اعلام نظر هیات نظارت، از طریق فرمانداری به داوطلبان ابلاغ خواهد شد، اذعان داشت: بر اساس ماده ۴۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، با آغاز زمان ثبت نام، اسامی و مشخصات نامزدها برای بررسی سوابق به مراجع قانونی ارسال شده است. وی اظهار کرد: مراجع چهارگانه بررسی صلاحیت ها تا ۱۶ فروردین نتیجه بررسی را به ستاد انتخابات اعلام و هیات اجرایی شهرستان نیز از ۱۷ تا ۲۳ فروردین ماه کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را انجام داده و صورت جلسه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در ۲۴ فروردین به هیات نظارت شهرستان ارائه می شود
ناصری افزود: مطابق قانون هیات های نظارت نیز از ۲۵ تا ۳۱ فروردین ماه کار بررسی صلاحیت داوطلبان را براساس لیست هیات های اجرایی انجام داده و نظر خود را اول اردیبهشت به هیات های اجرایی شهرستان ها اعلام و ارسال خواهند کرد.
ابلاغ تایید یا رد صلاحیت ها به داوطلبان
در دوم اردیبهشت ماه
فرماندار بیرجند عنوان کرد: فرمانداری نیز دوم اردیبهشت ماه مراتب تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان را با توجه به نظر هیات نظارت، به نامزدها ابلاغ می کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند با بیان اینکه طبق تبصره ۱ ماده ۵۰ قانون انتخابات از سوم تا ششم اردیبهشت داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات اجرایی یا نظارت شهرستان می توانند شکایت خود را به هیات نظارت استان تحویل دهند، تصریح کرد: داوطلبان روستایی نیز باید شکایت خود را به هیات نظارت شهرستان تحویل دهند. ناصری افزود: از هفتم تا ۱۶ اردیبهشت ماه هیات نظارت استان فرصت دارد تا به شکایات داوطلبان رسیدگی و بررسی نهایی خود را انجام دهد و در ۱۷ اردیبهشت هیات نظارت استان نظر نهایی خود در خصوص شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده را به فرمانداری اعلام می کند و طبق ماده ۵۱ قانون انتخابات از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه آگهی اسامی نامزدها تهیه و منتشر می شود.
شروع تبلیغات کاندیداها از ۲۱ اردیبهشت
به گفته فرماندار بیرجند مطابق ماده ۹۰ قانون انتخابات و ماده ۶۱ آئین نامه اجرایی انتخابات از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی انجام می شود و در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه انجام هر نوع فعالیت تبلیغاتی از سوی نامزدهای انتخابات شوراها و یا طرفداران آنها ممنوع است و انتخابات نیز روز ۲۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: فرآیندهای اشاره شده در خصوص انتخابات در روستاها، در بخشداری انجام می شود و همانگونه که مطرح شد شکایات نیز در سطح شهرستان و در هیات نظارت شهرستان بررسی می شود. پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.
۴۴ نامزد انصراف دادند
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون ۴۴ نفر از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند. علی جزندری افزود: ۲۹ نفر از انصراف دهندگان از مناطق روستایی و ۱۵ نفر شهری هستند. وی خاطر نشان کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان در مجموع پنج هزار و ۶۳۵ نفر ثبت نام کردند که با انصراف های انجام شده پنج هزار و ۵۹۱ نفر در میدان رقابت باقی ماندند. وی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۹ اردیبهشت ماه آینده برگزار می شود، بیش از هزار نفر سابقه عضویت در شوراهای دوره های قبل را در پرونده کاری خود دارند. به گفته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی، ثبت نام نامزدهای شوراهای شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ۳۰ اسفند ۹۵ شروع شد و تا ساعت ۲۴ ششم فروردین ۹۶ ادامه داشت. وی اضافه کرد: زمان تبلیغات نامزدهای تایید شده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*