توجه به معیشت مردم از اولویت های دولت

دومین جلسه شورای اداری استان در سال جدید روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
IT بهترین فرصت و ظرفیت در بحث تولید و اشتغال
در ابتدای این جلسه مهندس دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به پروژه هایی که در سفر وزیر به بهره برداری می رسد و اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در دو سه سال اخیر، گفت: IT بهترین فرصت و ظرفیت در بحث تولید و اشتغال است که باید از این فرصت و ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
سال ۹۶ نوید بخش توسعه بیشتر و بهتر استان
استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزرای بهداشت و درمان و ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان گفت: سال ۹۶ نویدبخش توسعه بیشتر و بهتر برای استان است و از وزیر ارتباطات هم در خواست کمک بیشتر به استان  داریم تا سرعت و شتاب استان به سمت توسعه و فراهم شدن زمینه برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در خراسان جنوبی بیشتر شود. مهندس سید علی اکبر پرویزی افزود: با نگاه مثبت رئیس جمهور و معاون اول او و وزرا، کمک های خوبی به استان شده و مسئولین استان هم باید تلاش بیشتری داشته باشند و اطلاعات مناسبی در اختیار هیأت دولت قرار دهند که این امر در انجام اقدامات و تدوین برنامه های استان در آینده بسیار حائز اهمیت است.
اینترنت پر سرعت در ۱۶۵ روستای استان
مهندس کارگزار معاون حقوقی شرکت مخابرات ایران نیز با اشاره به اینکه در استان بیش از ۲۹۵ هزار مشترک تلفن ثابت داریم، گفت: ۱۹۲۱ روستای استان دارای  ارتباط تلفنی که از این تعداد ۱۱۵۹ روستا دارای تلفن خانگی است. همچنین در ۱۶۵ روستا نیز اینترنت پر سرعت روستایی در داخل منازل فعال شده و ۶۴۰ هزار مشترک فعال داریم که ۱۵۰ مشترک طی ۳ سال گذشته توسعه یافته اند.
خط تجارت الکترونیک بیرجند – تهران
 راه اندازی می شود
معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران هم با بیان اینکه اساسنامه جدید شرکت ملی پست در مرداد ۹۵ به تصویب مجلس رسید و ابلاغ شد، گفت: با توجه به اجرای طرح هوشمند سازی با استفاده از فناوری های نوین در حال حاضر هر مرسوله که به پست تحویل می شود در هر لحظه از طریق اینترنت قابل ردگیری است. در بحث تجارت الکترونیک و پست لجستیک هم اقدامات خوبی در استان انجام شده و قرار است خط بیرجند – تهران راه اندازی گردد. ارائه خدمات ویژه شهروندی  را نیز در مرکز استان داریم که بزودی به سایر شهرستانها توسعه می یابد. مهندس مهری به دستاوردهای توسعه همکاری های بین المللی در شرکت پست با استفاده از مزایای برجام نیز اشاره کرد و افزود: تنوع بخشی به سرویس های نوین پستی که اکثر آنها در استان به بهره برداری رسیده نیز از دیگر اقدامات قابل توجه بوده است.
۲۴۰ هزار مشترک فعال ایرانسل در استان
مهندس عینی پور معاون مدیرعامل ایرانسل نیز با بیان اینکه از ابتدای کار دولت، ایرانسل ۴۴ میلیارد تومان در استان هزینه کرده ، گفت: ۵۸ میلیارد تومان نیز از سوی ایرانسل تا پایان کار دولت در استان هزینه خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ایرانسل ۲۴۰ هزار مشترک فعال در استان دارد، افزود: ۱۵۷ روستای استان تحت پوشش شبکه ایرانسل است.
دستگاه ها از پیشرفت های حوزه
ارتباطات و فناوری اطلاعات عقب نمانند
رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس، سرایان  و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از وزیر ارتباطات، گفت: موضوع ICT یا مخابرات و یا ارتباطات دیگر از بحث تفنن و تفریح خارج شده و در بسیاری از کارها به اینترنت نیاز داریم و امیدواریم مابقی دستگاهها نیز خود را به پیشرفت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برسانند تا بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از بستر اینترنت در راستای اهداف مد نظر استفاده کنیم. دکتر امیرحسنخانی با بیان اینکه در بسیاری از روستاها با استفاده از اینترنت می توان خدمات پزشکی و درمانی را بدون نیاز به حضور پزشک و یا داشتن کلینیک و بیمارستان دریافت نمود، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشجویان استان در عرصه ارتباطات و ICT بسیار موثر خواهد بود.
تاکید رئیس جمهور به وزرا برای تاکید زیرساخت های استان
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور به وزرا برای توجه ویژه به خراسان جنوبی و تلاش بیشتر برای تأمین زیرساخت های این استان، گفت: بحث اقتصاد مقاومتی از اصول جدی در این دولت است و سال گذشته هم در این راستا اقدامات قابل توجهی صورت گرفت و امسال هم بر روی بحث تولید و اشتغال متمرکز شده ایم و این را مهمترین مأموریت دولت در سال ۹۶ می دانیم و امیدواریم بتوانیم آنچه را مدنظر مقام معظم رهبری است در راستای ایجاد تحول در ساختار اجرایی کشور محقق نماییم. دکتر واعظی با بیان اینکه کشور ۸۰ میلیون نفری ما را یک حزب و جناح و گروه نمی تواند اداره کند ، گفت: قوای سه گانه و نهادهای امنیتی و نظامی و انتظامی و همه بخش ها باید با همدلی و همراهی در این راستا تعامل داشته باشند و لذا ضرورت توجه به شایستگی در انتصابات بسیار حائز اهمیت است و دولت یازدهم در سایه تعامل و همکاری، اقدامات خوبی انجام داده است. وی افزود: ما بدور از اختلافات با کشورهای منطقه و جهان برای خود بازارهای صادرات ایجاد کرده ایم و امروز تحریم های هسته ای برداشته شده و صادرات ما به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت رسیده و درآمد حاصله نیز برای هزینه کرد در اختیار خود ماست.
توجه به معیشت مردم
دکتر واعظی با ذکر این نکته که توفیقات بزرگ کشور را هیچکس حق ندارد مصادره کند، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده ما جز با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری نمی توانست با این صلابت به پیش برود و تمامی توفیقات هم مرهون همکاری تمام بخش ها و متعلق به کل نظام است. وی مهمترین کار دولت در سال ۹۶ را رسیدگی به وضع معیشت مردم ذکر کرد و گفت: ایجاد بیش از ۷۰۰ هزار فرصت شغلی که شغل خالص آن ۶۰۰ هزار می شود، گام بسیار خوبی است و اگر بتوانیم طی دو سه سال و هر سال ایجاد یک میلیون شغل را در برنامه داشته باشیم، می توانیم بیکاری انباشته شده در سالهای گذشته را جبران نماییم. وی افزایش پرداختی ها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را نیز قابل توجه دانست و در عین حال گفت: معتقدیم که باید برای افراد شغل مناسب ایجاد کنیم.
برگزاری انتخابات پر شور، قانونمند و بدور از تخریب است
دکتر واعظی در خصوص انتخابات هم گفت: مهم نیست چه کسانی در شوراها و یا چه کسی در ریاست جمهوری انتخاب می شود بلکه مهم برگزاری انتخاباتی پر شور، سالم، قانونمند و بدور از تخریب است و باید از همه ظرفیت ها و فرصت ها از جمله انتخابات برای ارتقای جایگاه کشورمان در جهان استفاده کنیم. در این جلسه پروژه اتصال ۳۸۶ روستای استان به اینترنت پر سرعت روستایی از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با روستای اسفهرود به دستور وزیر به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*