اخبار سیاسی۲

واکنش سیف به وعده یارانه‌ای بقایی

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با «ایلنا» در مورد اظهارات بقایی مبنی بر پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی گفت: خیلی برای من عجیب است. این رقم کاملا فریب‌کارانه است. من به راحتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی به شما می‌گویم پرداخت چنین رقمی امکان‌پذیر نیست. البته راحت‌ است این فرد بیاید ادعا کند یارانه را یک میلیون تومان می‌کنم اما تنها حرف است. حتی اگر بتواند این را هم پرداخت کند آثار آن در اقتصاد بسیار منفی خواهد بود و تاثیری در رفاه مردم نمی‌گذارد.اینکه فکر کنیم حقوق مردم را ۱۰ برابر کنیم حتما زندگی آنها بهتر می‌شود درست نیست. قطعا کالا وخدمات ده برابر افزایش قیمت پیدا می‌کنند و چیزی عاید مردم نمی‌شود. به نظر من این وعده‌ها جز فریبکاری چیز دیگری ندارند.

ماجرای بر سر کار آوردن آدم‌های خاص در بانکها

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ۹۵ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم. ۱۳۰۰ میلیارد از ۸ هزار میلیارد تومان معوقات بانک سرمایه وصول شده است. از بدهکار بزرگ بانکی که ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک ها داشت ما بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وصول کردیم. فساد کلان توسط یقه سفیدهای متصل به احزاب سیاسی و جناح‌های قدرت صورت می‌گیرد. در بررسی‌ها مشخص شد که بدهکاران کلان بانکی در بانکها آدم‌های خودشان را سرکار آورده‌اند و بانک را تقسیم‌بندی کرده بودند. تجمعات در پرونده پدیده و ثامن‌الحجج و کاسپین سازماندهی شده هستند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

اولین بوئینگ برجامی ماه آینده تحویل ایران می شود

ماه آینده نخستین هواپیمای بوئینگ سفارشی ایران وارد کشور می شود. نخستین هواپیما از ۱۸۰ فروند هواپیمایی که ایران ایر با بوئینگ بر سر خرید آنها به توافق رسیده، تا یک ماه آینده به ایران می‌آید؛ این هواپیما، مرجوعی ترکیش ایر(شرکت هواپیمایی دولتی ترکیه) است.

 گفته می شود آذر منصوری فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت معتقد است: در مجموع با توجه به شرایط فعلی به نظر من در شرایط فعلی طرح مسئله نامزد پوششی به سخره گرفتن افکار عمومی و حتی نوعی توهین به افکار عمومی است. نامزد پوششی نه تنها هیچ فرصتی را در اختیار جریان اصلاح‌طلب قرار نمی‌دهد که یک پیروزی بسیار راحت و در دسترس را در معرض چالش‌ قرار می‌دهد و بیشتر نوعی تهدید است. آقای روحانی در انتخابات سال ۹۲ نشان داد که از درجه‌ای از هوش سیاسی برخوردار است که می‌تواند در جریان مناظره‌ها بهترین پاسخ‌ها را ارایه نماید

طرح آمریکا برای آسیب به زیرساخت‌های برق ایران

سردار جلالی با بیان اینکه نیمه دوم خرداد ماه امسال مانور آمادگی تست برق را خواهیم داشت، تاکید کرد: همه دستگاه‌هایی که وابستگی به برق دارند باید وابستگی‌هایشان را با دستگاه‌های دیگر موازنه‌سازی کنند همچنین حادثه بهمن را می‌توانیم به عنوان یک سناریوی پایه در استان در نظر بگیریم.وی با بیان اینکه زمانی نیز به عنوان رزمایش قطعی برق در نظر گرفته شود، گفت: این حادثه در حوزه برق ممکن است با منشأ سایبری نیز تکرار شود. آمریکا طرحی به نام نیتروزئوس طراحی کرده که زیرساخت‌های برق ایران به عنوان هدف سایبری طرح تعریف شده است لذا باید آمادگی‌های لازم توسعه یابند.

پایداری برای پیوستن به جمنا اعلام آمادگی کرد

یکی از اعضای جمنا عنوان کرد: ممکن است ما در جمنا بپذیریم آقای جلیلی نیز بیاید و در آن سازوکار قرار گیرد و بر مبنای اقبال مردم برای انتخاب قرار گیرد.محمدعلی پورمختار گفت: طبق خبر موثقی که دارم جبهه‌ پایداری آمادگی خود برای همراهی با جبهه نیروهای انقلاب اسلامی را اعلام کرده است، این اعلام آمادگی یعنی اینکه این جبهه سازوکار جمنا را پذیرفته است. وی تصریح کرد: با پیوستن پایداری ها به جمنا احتمالا آقای جلیلی دیگر کاندیدا نمی شود. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه پیوستن به جمنا، موضع جبهه پایداری است نه موضع آیت‌الله مصباح، اظهار داشت: البته ممکن است که ما در جمنا بپذیریم آقای جلیلی نیز بیاید و در آن سازوکار قرار گیرد و بر مبنای اقبال مردم برای انتخاب قرار گیرد. پورمختار در مورد اینکه آیا پذیرفتن سازوکار جمنا توسط پایداری ها با شرط قرار گرفتن جلیلی در بین پنج کاندیدای معرفی شده است، گفت: آنها هنوز چنین شرطی را مطرح نکرده اند ولی امکان مطرح شدن چنین چیزی از طرف پایداری ها هست.

 گفته می شود یکی از نمایندگان سابق مجلس جهت فعالیت احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات سال ۹۶ رایزنی‌هایی را با برخی از چهره‌های سیاسی انجام داده است و در این راستا سفری هم به قم داشت و از علما و فعالان سیاسی درخواست کرد از نقش‌آفرینی احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات حمایت کنند که این درخواست با واکنش علما مواجه شد.شنیده شده «محمود احمدی‌نژاد» و «اسفندیار رحیم‌مشایی»، «حمیدرضا بقایی» را در زمان ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری همراهی می‌کنند.قرار است سناریوی سال ۹۲ تکرار شود و احمدی‌نژاد در حمایت از کاندیداتوری بقایی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور سخنرانی کند؛ گفته می‌شود مشایی نیز کنار آنها خواهد بود.«مرتضی تمدن» و «ثمره هاشمی» هم از نیروهایی خواهند بود که بقایی را همراهی خواهند کرد.

«روحانی» رسماً فعالیت انتخاباتی خود را کلید زد

روزنامه دولت از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ، به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات روحانی خبر داد.روزنامه دولت امروز (یکشنبه، ۲۰ فروردین) در مطلبی از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در انتخابات ۹۶ خبر داد.پیشتر نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور که از او در رسانه‌ها به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات روحانی یاد می‌شود، نشستی انتخاباتی با مدیران کانال‌ها و صفحات خریداری شده برگزار کرده بود که انتقادات زیادی را برانگیخته بود.همچنین برخی منابع خبری از انتصاب محمد فاضلی معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت به‌عنوان دبیر ستاد انتخابات روحانی در سال ۹۶ خبر می‌دهند.

 گفته می شود در حالی که یک روز تا آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است جمعی از چهره های سیاسی و رسانه ای اصولگرا جلسه ای را با محمد باقر قالیباف شهردار تهران برگزار کرده اند. شنیده های حاکی از آن است که برداشت از این جلسه این بوده که قالیباف در انتخابات نامزد خواهد شد. همچنین شنیده شده رستم قاسمی و نیکزاد اعلام کرده اند که در انتخابات ثبت نام خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*