در دیدار سفرای کشورهای مشترک المنافع؛ ظریف: همکاری ایران و کشورهای مشترک المنافع، این منطقه را به پایتخت انرژی جهان تبدیل می کند

وزیر امور خارجه ارتقای همکاری های ایران و کشورهای مشترک المنافع را به نفع منطقه دانست و گفت: توسعه همکاری ها بخصوص در بخش انرژی، این منطقه را به پایتخت انرژی جهان تبدیل می کند.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف روز شنبه در دیدار سفرای کشورهای مشترک المنافع با تبریک بیست و پنجمین سالگرد استقلال این کشورها، تشکیل کشورهای جدید را یکی از مهمترین تحولات قرن بیستم برشمرد.
وی با اشاره به همکاری های مشترک میان کشورهای منطقه در زمینه های انرژی، حمل و نقل، اقتصادی، بازرگانی و امنیتی در طول ۲۵ سال گذشته، افزایش و ارتقای این همکاری ها را به نفع همه کشورهای منطقه خواند.
وزیر امور خارجه همچنین در حوزه همکاری های انرژی گفت: ارتقاء و توسعه این همکاری ها می تواند این منطقه را به یکی از باثبات ترین و قابل توسعه ترین مناطق در آسیا و در واقع به پایتخت انرژی جهان تبدیل کند.
ظریف همچنین با ابراز نگرانی مشترک در خصوص خطر افراط گرائی و تروریسم در منطقه اظهار کرد: افراط و تروریسم مرز نمی شناسد.
وی با تاکید بر این که برای مبارزه با تروریسم به چاره اندیشی مشترک نیاز است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال، امکانات خود را در اختیار همه همسایگان و دوستان خود قرار داد تا به ثبات، پیشرفت و امنیت آنها کمک کرده باشد.
وزیر امور خارجه با بیان این که ثبات و امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع را ثبات و امنیت ایران می دانیم، تاکید کرد: برای ایران همه این کشورها از اهمیت فوق العاده و استراتژیک برخوردارند.

**تاکید سفرای کشورهای مشترک المنافع بر گسترش همکاری با ایران
در این دیدار سفیر ترکمنستان به عنوان مقدم السفرای کشورهای این منطقه ضمن تبریک بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط ایران و کشورهای مشترک المنافع، آن را صفحه جدیدی در روابط و مراودات دو جانبه و موجد فرصت های فراوان توصیف کرد.
سفرای کشورهای مشترک المنافع نیز ضمن تقدیر از وزارت امور خارجه برای برگزاری این مراسم و یادآوری همکاری های موثر جمهوری اسلامی ایران با کشورهایشان، از گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها استقبال کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*